En arvosta ihmisiä, jotka eivät ole päivääkään olleet työttömänä - siis tästä syystä
Eli en arvosta ihmisiä, jotka kehuvat kuinka eivät päivääkään ole olleet työttömänä sen vuoksi, että näin on hyvä tuuri ollut. Muista syistä saatan kyllä arvostaa. Näissä nimittäin on montakin sellaista, että jos työttömäksi vaikka vuodeksi joutuisivat, eivät pääsisi mihinkään. Todellinen markkina-arvo nähdäänkin vasta sitten, kun ei ole tuota etua. Mä jouduin työttömäksi niin, että kuulin klo 14 että firma suljetaan tänään. Olin äitiyslomalla. Muut olivat kuulleet asian aamulla. Olen käynyt pitkän ja kivisen tien ja arvostan enemmän itseäni kuin näitä, jotka eivät ole koskaan olleet työttömänä. Oma lukunsa nämä, jotka kehuvat kuinka ovat olleet pienipalkkaisessa työssä, josta eivät pidä, mutta eivät ole olleet kuitenkaan päivääkään työttömänä. Miksi olette sitten jämähtäneet, niihin, jos olette niin erinomaisia? Taitaa kuitenkin monella olla taustalla se, ettei ole viitsitty kouluttautua paremmin tai pelätään vastuuta tai sitten ei vain osaaminen riitä parempaan.
Unohtui se oleellinen, että en ole työtön. Tulen taas saamaan haukut kun typerykset automaattisesti olettavat minunkin olevan työtön vain viestini perusteella, vaikka sitä ei missään kohti viestissäni sanota, enkä ole työtön. Olin, mutta vain jonkun aikaa, kun keskin aina jotain tekemistä.