Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoilijat mikä siinä turvavälissä on niin vaikeaa?

Vierailija
13.03.2018 |

Jos ajat 40 km/h niin silloin pidetään 20 m turvaväli. Näin vältetään mahdolliset kolarit eikä pääse syntymään liikenneruuhkia. Ja mitä lujempaa autolla kuljetaan, sitä pidempi turvavälin tulee olla. Ei ole mikään pakko ajaa puskuri toisen perässä kiinni, eikä niin saa edes tehdä. Niiltä pitäisi ottaa ajokortit pois jotka ei osaa ajaa autoa.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt, 100km/h vauhdissakin jotkut perässä 20m turvavälillä. Tekis mieli näpäyttää vähän ja jarruttaa vähän niin jospa siitä oppisivat

Vierailija
2/38 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auto tarkkailee turvaväliä ja herjaa näytössä, jos on liian lyhyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan vain taksilla. Turvavälit sucks.

Vierailija
4/38 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ajettava lähellä. Saa edellämenevä kyykytystä ja opetusta, kun nysvää liikenteessä. Liikenteen on sujuttava.

Vierailija
5/38 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on painostusta.

Luulevat olevansa huippukuskeja ja nopeat reaktiot

Vierailija
6/38 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljennän vauhtini takana tulevan pitämään väliin sopivaksi. Joskus täytyy mennä hyvinkin hitaasti. Ei se mitään, ei minulla ole kiire.  

Vierailija
7/38 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljennän vauhtini takana tulevan pitämään väliin sopivaksi. Joskus täytyy mennä hyvinkin hitaasti. Ei se mitään, ei minulla ole kiire.  

Toivottavasti samalla teet voitavasi jotta ohittaminen käy kätevästi. Se on sitä liikenteen sujuvuuden edistämistä. :)

Itsellä tapana koukata vaikka bussipysäkille jos takana ajava haluaa ajaa kovempaa ja ohituspaikkoja ei tunnu löytyvän.

Vierailija
8/38 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajaa 1-4km yli rajoituksen, niin ei kellään pitäisi olla tarvetta tunkea ohi/puskuriin kiinni.

No, idiootteja riittää ja pahimmat ajaa audi, bmw, mersu ym kalliimmilla merkeillä

Vierailija
9/38 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa! Tuosta tulikin mieleen. Kävin äskettäin uusimassa ajokortin Thaimaassa ja täällä opetetaan virallisesti että jos on yli 2 sekunnin turvaväli se on vaarallista koska takanaoleva todennäköisesti yrittää ohittaa sinut tunkeakseen väliin! Joten turvavälin sijaan pitää ajaa perässä idioottimaista ajokulttuuria paapoakseen! Hitto että teki mieli räjähtää.

Vierailija
10/38 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuvaväli alle 50 km/h nopeuksissa on karkeasti puolet nopeuden määrästä.

Kun mennään yli 50 km/h nopeuksiin, tulee turvavälin olla esimerkiksi: 60 km/h - 60 m ja 100 km/h - 100 m.

Reaktioaika on ihmisellä 1 sekunti.

Lisäksi talviliukkailla jarrutusaika pitenee (en muista enää määriä, mutta reilusti), joten edes se turvaväli on äkkiä käytetty reaktioajan jälkeen.

Ja äkkijarrutukseen voi olla useita syitä, et koskaan voi tietää milloin edellä ajava vetää liinat kiinni esim. hirven takia.

Joten muistakaa tää kun ajelette esim. lapsienkin kanssa siellä motarilla.

Vierailija
11/38 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmmm...pidän turvaväliä edellä menevään autoon nähden, ja kas vain, joku ajaa silloin ohitseni tähän "turvaväliin"...ajan niin ,että tuo turvaväli muodostuu uudestaan..ja eipä mene kuin hetki, kun joku taaaaaaaaaaaaaaaas tulee tuohon "turvaväliin"...että näin..

Vierailija
12/38 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on perseessäliiraaja aina 1 auton mitan lähellä. Taustapeilistä ei näy enää edes valoja. 

Omassa autossa puskuri nippusiteellä kiinni. Joku päivä se siitä tippuu ja opettaa turvavälien tärkeyden. 

Vierailija
13/38 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on painostusta.

Luulevat olevansa huippukuskeja ja nopeat reaktiot

Reaktioaika onkin vain osa jarrustusmatkaa. Fysiikan lakeja ei voi nämä "huippukuskitkaan" uhmata.. 

Vierailija
14/38 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain minä kirjoitti:

Hmmmm...pidän turvaväliä edellä menevään autoon nähden, ja kas vain, joku ajaa silloin ohitseni tähän "turvaväliin"...ajan niin ,että tuo turvaväli muodostuu uudestaan..ja eipä mene kuin hetki, kun joku taaaaaaaaaaaaaaaas tulee tuohon "turvaväliin"...että näin..

Näinpä, huonona kuskeja on paljon. Näitten kanssa pitää vaan elää, jos meinaa autolla ajaa. 

Vierailija
15/38 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain minä kirjoitti:

Heh ehkä ei ollakaan thaikkulan kanssa niin erilaisia

T. Nro 9

Vierailija
16/38 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ajettava lähellä. Saa edellämenevä kyykytystä ja opetusta, kun nysvää liikenteessä. Liikenteen on sujuttava.

No siinäpä roikut perässä ihan rauhassa. Ei mua haittaa :D Lähinnä mä vaan mietin, että sua saattaa harmittaa, jos teen äkkijarrutuksen ja sun auto menee ruttuun.

Vierailija
17/38 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aja puskurissa, ellei edellä ajava aja alinopeutta, jolloin on pakko kytätä ohituspaikkaa. Jonoa en kyllä lähde ohittamaan, joten silloin jättäydyn suosiolla taaemmas.

Vierailija
18/38 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeällä ajaessa AINA joku änkeää puskuriin kiinni. Ihan AINA. Kun mun mielestä varsinkin pimeällä olis syytä pitää ne kunnon turvavälit. Onks tää jotain sellasta, että pitää saada hyöty edellä ajavan pitkistä valoista, niin tullaan sitten ihan perseeseen kiinni, että varmasti näkee.

Vierailija
19/38 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei sittenkin olisi niin, että sinä saat kyykytystä ja opetusta, kun tunget ja hermoilet. Liikenne sujuu, kun ajetaan maltilla.

Vierailija
20/38 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ajaa 1-4km yli rajoituksen, niin ei kellään pitäisi olla tarvetta tunkea ohi/puskuriin kiinni.

No, idiootteja riittää ja pahimmat ajaa audi, bmw, mersu ym kalliimmilla merkeillä

Minulla on mittari kalibroitu niin että ei näytä väärin ja ihmiset ajavat noin 5-10kmh alle rajoitusten jatkuvasti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän