Jos et vastaa heti WhatsApp:ssa tms,miksi et?
Kommentit (47)
Yritän kyllä aina reagoida jotenkin heti kun olen viestin lukenut, vaikkakin vain lyhyesti.
Joskus harvoin on vaan niin kiire, ettei ehdi. Vaikka autoa ajaessa tai kassalla maksaessa...just aikaa nopeasti lukea mitä tulleessa viestissä lukee mutta ei aikaa vastata tai reagoida.
Vierailija kirjoitti:
Koska minulla on oikeakin elämä.
Eikö ystäväsi kuulu siihen sinun oikeaan elämään?
Yleensä en vastaa heti jos on jotain tärkeää menossa ja viesti/vastaus vaatii perehtymistä ja aikaa.
Muissa tapauksissa en jaksa juuri sillä hetkellä
Vierailija kirjoitti:
Jos esimerkiksi herään viestiin, vilkaisen lukitusnäytöltä, oliko siinä mitään kiireellistä. Jos ei, jatkan uniani ja vastaan sitten kun olen hereillä ja ehdin vastata myös mahdollisiin jatkoviesteihin. Sama juttu, jos minulla on joku juttu kesken niin, etten ehdi keskustella sen kummemmin.[/quote
Tämä. Saan päivässä n 30 viestiä. En todellakaan jaksa vastata heti kaikille, vaan ns "keskitän" vastailuni. Etenkin jos joku ryhmä aktivoituu viestimään, niin kamala viestien määrä. Katson kyllä lukitusnäytöltä viestit ja esim omien lasten viesteihin vastaan heti. En myöskään ikinä vastaa kenellekään jos ajan autoa, silloinkin saatan valoissa vilkaista läpi.
joskus jos on tullut vaikka 50 viestiä/päivä, en vaan jaksa.
Koska minulla on muutakin elämää kun vaan netti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska minulla on oikeakin elämä.
Eikö ystäväsi kuulu siihen sinun oikeaan elämään?
Joo, mutta perhe ja läsnäolo sen hetkisten asioiden äärellä on antoisampaa. Tapaan ystäviäni usein ja soittelen.
Onko kaikki sinun asiasi oikeasti niin tärkeitä, että muiden pitäisi reagoida heti? Vai etkö pysty kontrolloimaan kärsimättömyyttäsi?
Lapsellisuudet menevät tablettiin, joka on kotona. Jos jollain on asiaa, soittakoon työpaikan puhelimeen tai laittakoon tekstiviestin siviilikännykkään, niin soitan takaisin sitten kun minulle sopii.
Suoraan sanottuna aika monesti haluan esittää, että teen jotain muuta kuin makaan sohvalla puhelin kourassa :D
Minä vastaan aina melkein heti paitsi jos ajan tai harrastan seksiä. Enkä tykkää jos minun viestiin vastaaminen kestää monta tuntia varsinkin jos näen että toinen on paikalla ja lukee sen.
Olen vain perheelleni tavoitettavissa 24/7. Muut saavat odottaa vastausta.
Esim. kun ollaan perheen kesken jossain, vaikkapa vaan kotona, niin puhelin on aina äänettömällä ja yleensä työhuoneen pöydällä.
En halua, että lähettäjä näkee minun olevan paikalla ja siinä oikein odottaa että saan sen viestin kirjoitettua. Liian reaaliaikainen viestittely ei miellytä, koska silloin pitäisi osata nopeasti keksiä joten nokkelaa.
Joskus on myös niin, etten vaan tiedä heti mitä vastaisin. Jos ei huvita lähteä jonnekin menoon, yritän muotoilla vastauksen jotenkin kivasti ja kohteliaasti, etten vaikuta liian tylyltä.
En vastaa heti, koska en halua vaikuttaa liian innokkaalta. Jos vastaan heti, se paljastaa, että tuijotan koko ajan puhelinta ja ei ole muuta elämää :D Kyllä pitää ainakin muutaman minuutin viive olla. Esim. 5-15 min on sopiva. Toki, jos on jotain tärkeää asiaa, vastaan heti. Viestin sisällön ja tärkeyden onneksi näkee näyttöruudulta ennakkoon, joten voi jo varautua.
Ei huvita.
Mulla on puhelin välillä pitkiäkin aikoja äänettömällä kun oon kotona, ei vaan jaksa. Joskus on helpointa ottaa koko mobiilidata pois, että saa olla rauhassa eikä ilmoitukset häiritse.
Ei nyt heti tarvi vastata, mutta kun ei viikkoon/viikkoihin tule mitään niin kaipa siinä voi jo tehdä päätelmiä ettei henkilöä vaan kiinnosta. Jotenkin luulis että näin aikuisiällä jo ihmiset sanoisi suoraan, että hei vaikka pidät minua kaverina, minä en pidä sinua, voitko lopettaa yhteydenottosi. Olen kyllä nyt lopettanutkin, mutta nolottaa kun turhaa pitänyt kaverina ja ties kuinka kauan olen viesteilläni häirinnyt. Olisin lopettanut heti, jos olisi sanottu että ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
En vastaa heti, koska en halua vaikuttaa liian innokkaalta. Jos vastaan heti, se paljastaa, että tuijotan koko ajan puhelinta ja ei ole muuta elämää :D Kyllä pitää ainakin muutaman minuutin viive olla. Esim. 5-15 min on sopiva. Toki, jos on jotain tärkeää asiaa, vastaan heti. Viestin sisällön ja tärkeyden onneksi näkee näyttöruudulta ennakkoon, joten voi jo varautua.
Ei mulla ainakaa näy ennakkoon että ihan pitää avata.Tai no tekstareissa näkyy mutta watsapis ei.
Jos esimerkiksi herään viestiin, vilkaisen lukitusnäytöltä, oliko siinä mitään kiireellistä. Jos ei, jatkan uniani ja vastaan sitten kun olen hereillä ja ehdin vastata myös mahdollisiin jatkoviesteihin. Sama juttu, jos minulla on joku juttu kesken niin, etten ehdi keskustella sen kummemmin.