En voi itse saada lapsia ja minua on alkanut inhottamaan ystäväni joka on tehnyt 2 aborttia
Hän on tehnyt ne parin vuoden aikana, koska ei ole käyttänyt ehkäisyä mutta lasta ei halua. Eilen päivitteli että pillerit lihottaa niin niitä hän ei viitsi ottaa eikä "Jaksaisi" taas aborttia tehdä jos raskaaksi tulee. Minusta on todella inhottavaa kuunnella näitä juttuja koska koen että hän saa mahdollisuuden ja vain poistaa lapsen kehostaan, ja minä joka toivoisi lasta hartaasti ja pitäisi siitä varmasti hyvää huolta, ei pysty samaa mahdollisuutta saamaan. En halua puhua näistä asioista hänen kanssaan enempää ja uskon että jos hän keskeyttää vielä kerran raskauden en pysy hänen ystävänään. Tämä on kuitenkin vaikea tilanne sillä hän on minulle tärkeä . MIten ite tekisitte tässä tilanteessa?
Kommentit (33)
Jokaisen oma asia abortin teko mutta ei se kyllä ehkäisyvälineenä hyväksyttävä ole. Vaatisi ystäväsi
mieheltä kondoomia jos ei viitsi pillereitä syödä.
En pystyisi olemaan ystävä abortintekijän kanssa. Abortti = m.-ur-ha.
Minä olen vela mutta minusta ei olisi ystäväksi ihmiselle jonka jutut saatika teot on tollassia!
No itse kyllä sanoisin ystävälle suoraan asiasta. Eli etkö voi kertoa, miksi asia sinua häiritsee ja pyytää, ettei hän enää puhuisi asiasta sinulle, koska et pysty häntä tuossa asiassa ymmärtämään ja se tuottaa sinulle pahaa mieltä omasta tilanteestasi johtuen.
Vierailija kirjoitti:
Abortti on inhottava asia.
Niin on. Kuten myös lapsettoman katkeruus hedelmällistä naista kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen oma asia abortin teko mutta ei se kyllä ehkäisyvälineenä hyväksyttävä ole. Vaatisi ystäväsi
Miten niin ei ole hyväksyttävä? Ajatteletko, että muiden pitää hyväksyttää ehkäisypäätöksensä sinulla?
Omassa tuttavapiirissä on parikin naista jotka ovat tehneet abortin ja vuoden sisään tästä tulleet raskaaksi ja päättäneet pitää lapsen. Tottakai sen ymmärtäisi jos sikiö olisi sairas mutta syyt ovat olleet ihan että toinen mietti eroa miehestään ja toinen ei taas ollut seurustellut miehen kanssa tarpeeksi kauaa. Elikä pariskunnat pistivät ekan lapsensa aborttiin ja vuoden sisään tekivät samoista aineista lapsen jonka pitivät. Todellakin muutti suhtautumistani heihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ole hyväksyttävä? Ajatteletko, että muiden pitää hyväksyttää ehkäisypäätöksensä sinulla?
Haista nyt jo sanonko mä mikä!! Ei tarvitse hyväksyttää muilla vaan oman järjen pitää se sanoa! Ja jos ei sano on holhoustavailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No suoraan sanottuna tuo on jonkin näköistä vittuilua valittaa abortista ihmiselle joka ei lapsia voi saada ja voivotella ettei viitsi ja jaksa käyttää pillereitä.
Pitäis edes turpansa kiinni. Itse en olis tuollaisen ystävä varsinkaan sun tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista nyt jo sanonko mä mikä!! Ei tarvitse hyväksyttää muilla vaan oman järjen pitää se sanoa! Ja jos ei sano on holhoustavailla.
Eli sinä päätät kuka on holhousta vailla ja miten hänen toimiaan pitää rajoittaa?
Abortti ei ensinäkään ole murha, kuten tuolla joku jo sitä väärää argumenttia esitti. Abortti on laillinen lääketieteellinen toimenpide keskeyttää ei-toivottu raskaus, ja aborttiin on jokaisella naisella omat henkilökohtaiset syynsä, jopa lääketieteellisetkin.
Toisaalta, ei voi olla aborttiratkaisuun omassa elämässään olevan naisen vika se, että ystävällä ei natsaa lapsen saanti. Miten ihmeen voi ihminen edes syyttää ystäväänsä omasta lapsettomuudestaan, oli ystävä tietättänyt abortin tai ei?
Jos minulla olisi noin tyhmä ja typerä ystävä, joka syyttäisi omaa lapsensaantiongelmaansa minun hedelmällisyydelläni, ja omien syitteni takia päätyvien aborttieni takia, niin sellainen ihminen saisi mennäkin hevonkuuseen, enkä jäisi kaipaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeruus ei tapa , mutta abortti tappaa.
En hyväksy ehkäisyn puuttumista, ehkä vähän suhtautuminen muuttaisi itselläni. Mutta muista ettei ystäväsi teko ole sinua kohtaan tehty tai liity sinuun.
No voi voi, jos et luomusti raskaudu on se hyvä. Luonto ei halua sun huonoja geenejä leviämään.
Jäi vähän epäselväksi, että tekisikö sinut onnelliseksi se, että kaverisi söisi pillereitä ja lihoisi, vai että hän tekisi lapsia joita ei halua? Toisaalta on kaveriltasi mautonta puhua noista asioista sinulle, jos hän tietää sinun kärsivän lapsettomuudesta. Toisaalta ystävyyteen kuuluu elämänvaikeuksien jakaminen ja myötätunto, vaikka toinen tekisi kuinka omituisia valintoja. Jos haluat pitää tuon ihmisen elämässäsi, niin sinun pitää kyetä tajuamaan, että hänen tekonsa eivät liity millään tavalla lapsettomuuteesi. Hän vain elää elämäänsä kuten parhaaksi näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisyssä pyritään estämään raskaaksi tuleminen, ei lopettamaan raskautta. Abortti ei ole ehkäisykeino vaan jo vahingon tapahtuneen korjaus. Se ei ole hyväksyttävää vaan osoittaa typeryyttä. Jos ei ehkäisyasiat kiinnosta tai niistä ei osata huolehtia, on parempi pitää jalat kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisyssä pyritään estämään raskaaksi tuleminen, ei lopettamaan raskautta. Abortti ei ole ehkäisykeino vaan jo vahingon tapahtuneen korjaus. Se ei ole hyväksyttävää vaan osoittaa typeryyttä. Jos ei ehkäisyasiat kiinnosta tai niistä ei osata huolehtia, on parempi pitää jalat kiinni.
Ei mikään ehkäisystrategia ole kokonainen ilman aborttia viimeisenä vaihtoehtona.
Eikä minulle ainakaan ole parempi olla harrastamatta seksiä kuin pieni riski, että joudun ottamaan abortin tai kaksi.
Olet häntä kohtaan katkera ja tuomitseva. Jos olet oikea ystävä hyväksyt hänen tapansa elää.