Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi itse saada lapsia ja minua on alkanut inhottamaan ystäväni joka on tehnyt 2 aborttia

Vierailija
13.03.2018 |

Hän on tehnyt ne parin vuoden aikana, koska ei ole käyttänyt ehkäisyä mutta lasta ei halua. Eilen päivitteli että pillerit lihottaa niin niitä hän ei viitsi ottaa eikä "Jaksaisi" taas aborttia tehdä jos raskaaksi tulee. Minusta on todella inhottavaa kuunnella näitä juttuja koska koen että hän saa mahdollisuuden ja vain poistaa lapsen kehostaan, ja minä joka toivoisi lasta hartaasti ja pitäisi siitä varmasti hyvää huolta, ei pysty samaa mahdollisuutta saamaan. En halua puhua näistä asioista hänen kanssaan enempää ja uskon että jos hän keskeyttää vielä kerran raskauden en pysy hänen ystävänään. Tämä on kuitenkin vaikea tilanne sillä hän on minulle tärkeä . MIten ite tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kaverillesi vinkki ettei kaikki pillerit turvota.Ota etäisyyttä ystävään,jotta saat itsesi kasaan.Itse sanoisin suoraan miltä tuntuu,mitä koen.Ehkä kuitenkin siihen sävyyn että "antaisin mitä vaan että vatsassani olisi vauva",turha sitä kaveria on syyttää,tilanne ei näytä olevan ihan hallussa hällä.

Vierailija
22/33 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen oma asia abortin teko mutta ei se kyllä ehkäisyvälineenä hyväksyttävä ole. Vaatisi ystäväsi

mieheltä kondoomia jos ei viitsi pillereitä syödä.

Miten niin ei ole hyväksyttävä? Ajatteletko, että muiden pitää hyväksyttää ehkäisypäätöksensä sinulla?

Ehkäisyssä pyritään estämään raskaaksi tuleminen, ei lopettamaan raskautta. Abortti ei ole ehkäisykeino vaan jo vahingon tapahtuneen korjaus. Se ei ole hyväksyttävää vaan osoittaa typeryyttä. Jos ei ehkäisyasiat kiinnosta tai niistä ei osata huolehtia, on parempi pitää jalat kiinni.

Siis ootko koskaan kuullut sellaista tosiasiaa kuin että yksikään ehkäisykeino ei ole satasen varma.  Kaikki ehkäisymenetelmät saattavat fuskata, ja silloin on viimeisin keino ehkäistä vasten tahtojaan raskauden eteneminen hoo-hetkeen saakka, jos se nyt sinne asti kaikissa tapauksissakaan edes eteneekään,  on abortointi.    Ja seksuaalivietti on jokaisen naisen luonnollinen reaktio, kun niihin hommiin ryhdytään, joten vaikeaa siinä on jalkojaan ristissä pitää, jos ja kun tekee mieli nussutella sopivan ja ihanan partnerin kanssa, ja kun ehkäisykeinot eivät yksinkertaisesti ole täydellisiä nekään, niin onhan vahingon sattuessa parempi teetättää abortti kuin vasten tahtojaan jatkaa raskauttaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä motkotusta kun vasta kaksi toimenpidettä tehty 😂

Vierailija
24/33 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abortti on inhottava asia.

Niin on. Kuten myös lapsettoman katkeruus hedelmällistä naista kohtaan.

Katkeruus ei tapa , mutta abortti tappaa.

HHAHAHAHAHHA; katkeruus ja viha se vasta tappaakin, se syö ihmistä sisäisesti monin tavoin.

Abortti ei edelleenkään ketään tapa, ei ole vielä olemassa elävää ihmistä siinä vaiheessa, kun abortti tehdään alkuvaiheessa raskautta.

Soluryppäymää ei voi tappaa, koska ei ole vielä syntynyt mitään itsenäistä ihmistä.

Vierailija
25/33 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin aika vaikeissa lapsettomuushoidoissa, en tuntenut oikeastaan mitään muiden ihmisten lapsia kohtaan. Ajattelin että nehän ovat heidän lapsiaan, eivät minun. Välitin vain omasta tilanteestani ja oman lapsen saamisesta. Kai siksi ajattelin myös, että lapsettomilla on oikeus lapsettomuushoitoihin ja abortin haluavilla on oikeus abortteihin. Se on parasta kaikille. Hoidot tuottivat minulla onneksi lopulta tulosta.

Tietysti tuo, että ei JAKSA käyttää ehkäisyä viittaa jonkinlaiseen roskasakkiin tai äärimmäiseen välinpitämättömyyteen. En kannata itsekään hormoniehkäisyä ympäristövaikutuksen vuoksi, mutta kondomin käyttö tai muu hormoniton ehkäisy olisi fiksua.

Vierailija
26/33 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma asia, tekeekö abortin. Ihmisiä on muutenkin liikaa ja niinpä on hyvä, että kaikki ei ala lapsia pukkaamaan.

Vierailija
27/33 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin joskus yhden tyttösen joka oli tehnyt kolme aborttia alle 20-vuotiaana. Kaikki raskaudet saaneet alkunsa joistain yhdenillanjutuista ja kevytsuhteista. Taisi hänellä olla jokunen sukupuolitautikin.

Vierailija
28/33 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tuntuvat puoluatavan ap:n ystävän abortteja sillä, että mikään ehkäisy ei ole satavarma. Mutta tässäpä ei ollut kyse ehkäisyn pettämisestä vaan välinpitämättömyydestä, kaveri kun ei viitsi käyttää ehkäisyä.

Minä ymmärrän täysin ap:n ajatuksen. Ystävä tuhoaa kohdustaan sen, mukä on ap:lle suuri unelma ja vaikea tai mahdoton saavuttaa. Valitettavasti elämä on tällä tavalla epäoikeudenmukaista. Itse mietin joskus, miksi monet puolisoaan pettävät ovat kuitenkin puolison saaneet. Ja miksi minä joka takuulla olisin uskollinen, en ole ketään löytänyt. Elämä on.

Vierailija
29/33 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo tyhmyydestä sellainen käytös. Sehän on abortin tekijällekin vaivalloista ja fyysisesti tosi ikävää tehdä abortti. Siis niillekin, joille se ei ota henkisesti koville. Lisäksi on mahdollista saada jälkikomplikaatioita. Ehkäisystä huolehtiminen olisi helpompaa. Provohan tämä taitaa kyllä olla.

Vierailija
30/33 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit kertoa rehellisesti omista tuntemuksistasi ystävälle, mutta älä syytä häntä. Sano vaikka, että hän on ystäväsi, mutta tunnet ristiriitaa, koska sinulla on toisenlainen elämäntilanne.  Keskustelkaa jos mahdollisdta omista kannoistanne. Voit jatkaa ystävyyttä omilla ehdoillasi, jos haluat. Voit kertoa ne myös hänelle. Sinulla on oikeus valita  omat ystäväsi ja määrittää ystävyytesi rajat - ja niin myös hänellä. Kannatte myös   vastuun asiasta. 

Vierailija
31/33 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ymmärrän ap:n ajatuksen täysin. Enkä minäkään haluaisi olla läheinen ystävä ihmisen kanssa, joka käyttää aborttia ehkäisyn. Samalla tavalla en haluaisi olla esimerkiksi vaikeasta päihdeongelmasta kärsivän läheinen ystävä. Vaikka en vastusta aborttia ja ymmärrän myös päihdeongelmaisia. En kuitenkaan ehdoin tahdoin halua heitä läheiseksi, koska se aiheuttaisi minulle pahaaoloa.

Eikä ystävä puhu jatkuvasti toiselle asioista, jotka ovat toiselle kipeitä. Esimerkiksi kertoile jatkuvasti matkustelusta, jos toinen ei koskaan pääse matkalle tai toisena naisena olemisestaan, jos toinen on tullut juuri petetyksi.

Vierailija
32/33 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tietääkö ystäväsi sinun tilanteesi? Jos tietää, hänen pitäisi ymmärtää olla puhumatta aborteistaan sinulle.

Vierailija
33/33 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abortti on inhottava asia.

Niin on. Kuten myös lapsettoman katkeruus hedelmällistä naista kohtaan.

Ihminen, joka ei halua lapsia, muttei halua käyttää ehkäisyäkään, on yksinkertaisesti äärettömän tyhmä. Ei tuossa mitään katkeruutta tarvita, tervejärkinen näkee aborttia ehkäisymenetelmäksi luulevan tietämättömänä hölmönä.

Ap:n ystävä myös väärinkäyttää ja tuhlaa sairaanhoidon resursseja, jos toistuvasti hankkiutuu tahallaan aborttipotilaaksi. Abortti on nykyisinkin edelleen terveysriski naiselle.

Ap:nä antaisin moisen ystävyyden hiipua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä