kumpi on väärässä, mies vai minä?
haluaisin kuunnella musiikkia kotonani, mies on alkanut käskeä kuuntelemaan kuulokkeilla. Tämä on ärsyttävää, ei miestä ole ennen haitannut musiikin kuuntelu kun musiikkimakumme on samanlainen. Ensiksi piti lopettaa kaiuttimista kuuntelu, sitten sain kuunnella tietokoneelta ja nyt pitäisi aina istua kuulokkeet päässä ja kuunnella musiikkia. Ei ole isoa asia joo, mutta nautin musiikista enemm'n jos se soi tietokoneelta tai kaiuttimista eikä kuulokkeistani. Onko tähän mitään ratkaisua, tiedän olevani ärsyttävä mutta miehenkin kiellot ärsyttää minua.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen takia sun tarvii huudattaa musiikkia jos toinen ei tykkää tai jaksa kuunnella. Tollo.
en kuuntele sitä kovalla. Mutta eikä sua ärsyttäis kuunnella siivousmusiikkia kuulokkeista?
Pitää osata kunnioittaa toisen toivomuksia.
Itse koen saavani paremman kuuntelukokemuksen kuulokkeilla kuin meidän (panostuksen tarpeessa olevilla) kaiuttimilla. Kuulokkeilla jotenkin, ne taajuudet ja harmoniat tulee lähemmäs. Lisäksi voin kuunnella mitä tahansa häiritsemättä muita, semmoinen kuin olen, en kokoajan vaan minä minä minä.
Ei kai mies voi kieltää musiikinkuuntelua? Voisiko häneltä kysyä, miksi ei saa kuunnella? Onko esim. toisina aikoina helpompi kuulla ja kaipaako tiettyinä aikoina hiljaisuutta? Tai mitä muuta tähän liittyy?
Miksi kaikkien pitää kuunnella musiikkia jos sinä kuuntelet? Aika itsekästä. Meillä on monta perheenjäsentä, osa pelaa jotain peliä kuulokkeet päässä, osa katselee netflixiä kuulokkeet päässä, osa sitä omaa musiikkia. Kun on kuulokkeet, kaikki voi tehdä mieleisiään yhtaikaa. Ja joku haluaa vain olla eikä kuunnella kolmea sekaisin.
Ei kumpikaan ole väärässä. Saat haluta kuunnella musiikkia kotonasi. Jos puolisosi kokeen kaiuttimien kautta kuuntelun häiritseväksi silloin, kun on itse paikalla, kannattaa harkita mikä on parisuhteen keskinäisen kunnioittamisen kannalta paras toimintapa. Nämä on sellaisia pieniä juttuja, mutta tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan ole väärässä. Saat haluta kuunnella musiikkia kotonasi. Jos puolisosi kokeen kaiuttimien kautta kuuntelun häiritseväksi silloin, kun on itse paikalla, kannattaa harkita mikä on parisuhteen keskinäisen kunnioittamisen kannalta paras toimintapa. Nämä on sellaisia pieniä juttuja, mutta tärkeitä.
^tämä.
Meillä oli iso juttu kun olin päiväkodissa töissä ja mies ei tajunnut millään, että kotiin tullessani halusin vain hiljaisuutta. Muutaman riidan (oma pinna ylikireällä) jälkeen sain selitettyä asian ja mieskin tajusi, että tarvitsin pari h hiljaisuutta ennen kuin pystyin rentoutumaan työpäivän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen takia sun tarvii huudattaa musiikkia jos toinen ei tykkää tai jaksa kuunnella. Tollo.
en kuuntele sitä kovalla. Mutta eikä sua ärsyttäis kuunnella siivousmusiikkia kuulokkeista?
Mä nimenomaan kuuntelen siivousmusiikkia kuulokkeilla, saa kuunnella tarpeeks kovaa häiritsemättä muita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikkien pitää kuunnella musiikkia jos sinä kuuntelet? Aika itsekästä. Meillä on monta perheenjäsentä, osa pelaa jotain peliä kuulokkeet päässä, osa katselee netflixiä kuulokkeet päässä, osa sitä omaa musiikkia. Kun on kuulokkeet, kaikki voi tehdä mieleisiään yhtaikaa. Ja joku haluaa vain olla eikä kuunnella kolmea sekaisin.
Minusta jokainen taas saa valita välillä ja muut oppii sietämään ja joustamaan kuin jokaisella on omat kuplat.
5 lasta ja 2 aikuista.
Siivousmusa kuulokkeista on fiksumpaa,peittää kolinat ja pörinät.Toisekseen en ymmärrä miksei kumppanin toivetta voi kunnioittaa,tai antaa musiikin olla kun kumppani on poissa..
Vierailija kirjoitti:
Ei oma koti mikään linja-auto ole.
Molemmin puolin pitää voida pystyä kuuntelemaan musiikkia, ellei toinen nuku&päänsärky tai voluumi aiheuta kuulovaurioita.
Naapurille kävi juuri noin ja minusta on vain ihanaa, että sen uusi mies ei anna huudattaa musiikkia niin, että koko rappu raikaa.
ei toista voi nussiakaan, jos molemmat eivät halua. Miksi voisi altistaa musiikille?
Tietysti mies on väärässä! Jaa, pitäiskö se tekstikin lukea ensin... Äh, mies on aina väärässä!
Jos miehellä on työstressiä tai paljon ylitöitä tai jotain?
Miten tuo tilanne liittyy oikeassa ja väärässä olemiseen. Oikeassa te olette molemmat. Ratkaisu vaihtoehtoisiin tohon olisi useampia. Miksi mies on aina paikalla kun sinä kuuntelet musiikkia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta jokainen taas saa valita välillä ja muut oppii sietämään ja joustamaan kuin jokaisella on omat kuplat.
5 lasta ja 2 aikuista.
Toiset sietää eri asioita. Minä siedän hyvin pientä epäjärjestystä lapsilta ja mieheltä, olen pitkämielinen monessa asiassa enkä nipota. Mutta olen herkkä melulle, ja olen myös töissä avokonttorissa, ja tarvitsen kotona edes jonkun verran melutonta. Muut perheessä ovat samanlaisia melun suhteen, joten tämä on kaikille mieleinen ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oma koti mikään linja-auto ole.
Molemmin puolin pitää voida pystyä kuuntelemaan musiikkia, ellei toinen nuku&päänsärky tai voluumi aiheuta kuulovaurioita.
Minusta taas omassa kotonaan pitää saada olla rauhassa. Kun kuulokkeet on keksitty niin niitä voi käyttää. Itse olisin jatkuvassa stressitilassa jos joutuisin kuuntelemaan toisen musiikkeja/muuta melua enkä pystyisi edes asumaan sellaisen kanssa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 lasta ja 2 aikuista.
Joko teillä ei ole teinejä tai on aika iso asunto.
Mies on oikeassa, kuten aina näissä ketjuissa joissa naiset tulevat mammapalstalle hakemaan muilta naisilta hyväksyntää omalle idiotismilleen.