Kärsiikö muut kasvojen punastelusta?
Mä todella kärsin tästä. Mulla on lievää couperosaa vielä kaikenlisäksi, eli posket ovat aina hieman punaiset. Mutta siis tämä ihan tyhjästä punastelu on aivan järkyttävän raskasta. Joskus jos joku vaikka kysyy minulta jotain, työjuttua tai kuulumisia, tai jos sanon vaikka töissä kahvitauolla jotain, kotona ilman että muita ihmisiä on ede lähettyvillä, niin naama lehahtaa punaiseksi. Okein tunnen sen kuumotuksen ja tiedän että näytän typerältä punaisella naamallani. Kaikista pahinta on se, kun aina välillä joku mainitsee että "ootpas sä punainen". Siis se tuntuu niin kamalalta, samalta kuin että sanoisi "hyi hitsi minkä näköinen oot, ihan punainen ja ruma". Siis oikeasti miksi hemmetissä punastelen ja lehahtelen?? Sairaan rasittavaa.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Ai että on ihana punastuva nainen! Mun naisystäväni on juuri sellainen, nyt tapailujen myötä tuo piirre vähentynyt kylläkin.
Ja lisäksi naisystäväni on muutenkin niin kaunis. Unohtui mainita.
Mua ei haittaa, että punastumisestani huomautetaan, päinvastoin, se on eräänlainen jäänrikkoja. Miehet pitävät sitä piirrettä naisissa puoleensavetävänä ja siksi en sitä enää aikuisiällä ole pitänyt niin pahana.
Ymmärrän ap:n ongelman. Itse koen oloni hyvinkin itsevarmaksi, olen tosi seurallinen ja en ole yhtään ujo, silti puhuessa aivan yllättäen saattaa naama mennä aivan punaiseksi kesken lauseen, jolloin puhumista voi olla vaikea jatkaa. Ongelma ei riipu yhtään siitä, puhunko tuttujen vai tuntemattomien kanssa, isolle vai pienelle yleisölle ja mistä aiheesta. Ongelma on tosi kiusallinen. Minäkään en muuten siedä yhtään kuumuutta ja ihoni on kauttaaltaan ohut. Jotkut pitävät punastelua söpönä ja herkän ihmisen merkkinä. Omalla kohdallani tilanteessa ei ole mitään söpöä, enkä ole erityisen herkkäkään.
Mites nyt sitten kun miehenä en viitsis mitään meikkiä käyttää, naama leimahtaa ihan veren punaiseksi välillä. :(
Onko tähän jotain hoitoa?
Kohdallani punastelu tulee samoissakin tilanteissa vaihdellen,joskus jo kassalle maksaminen saa minut helottamaaan toisinaan ei. Naapureille rupattelu pihalla sujuu toisinaan ok , toisinaan hehkun punaisena.
Monesti kaulani lisäksi läikittyy punaisen kirjavaksi , olo on kuin Euroopan kartalla värikäs.
Iän myötä vain pahentunut. Olen miettinyt hormonien tai ravinnon yhteyttä.
Mummu sanoi aikonaan, että punastelu kielii ihmisen hyvyydestä.
Ai että on ihana punastuva nainen! Mun naisystäväni on juuri sellainen, nyt tapailujen myötä tuo piirre vähentynyt kylläkin.