Miten pienten lasten äiti voisi päättää päivänsä "vastuullisesti"?
En jaksaisi enää elää ja siihen on useita syitä. Olen kuitenkin yh-äiti ja lapset asuvat luonani. Lasten isä on melko epävakaa ja vastuuton. Miten mun kannattaisi toimia? Minua ei rakasta kukaan muu kuin lapseni ja omat vanhempani sekä mahdollisesti paras kaverini. Mutta mitään parisuhdetta ja rakkautta mulla ei tule olemaan enää koskaan.
Haluaisin järjestellä asiat siten, että lapsilla olisi hyvä ja valoisa tulevaisuus ja etteivät vanhempani pahoittaisi poismenostani mieltänsä. Kuitenkaan en enää kykene elämään elämääni. En vain jaksa. Kaikki elämäniloni on hävinnyt, eikä minua oikeasti tarvitse mihinkään. Eikä minulla ole enää mitään toivoa onnellisuudesta koskaan. Mahdollisten kumppaniehdokkaiden näkökulmasta olen 35+ yh-äitinä totaalisen passé, enkä ole fyysisestikään kovin kummoisen näköinen. Olen miettinyt, että järjestäisin asiat valmiiksi ja lavastaisin kuolemani onnettomuudeksi. Olisiko ideoita?
Kommentit (92)
Useimmissa sairaalan päivystyksessä on myös psykiatrian päivystys. Siellä on aina osaava hyvä henkilökunta.
Onni on sinussa. Kukaan toinen ei voi sitä sinulle tuoda.
Mieti oikeasti lasten tuskaa elää ilman äitiä? Voitko oikeasti heidät jättää selviytymään yksin?
Vierailija kirjoitti:
Oletko taas se eräs naiseen rakastunut nainen, joka trollaat täällä tämän tästä?
Juu, sama huomionhakuinen dilledong trollaa taas.
Vierailija kirjoitti:
Onni on sinussa. Kukaan toinen ei voi sitä sinulle tuoda.
Mieti oikeasti lasten tuskaa elää ilman äitiä? Voitko oikeasti heidät jättää selviytymään yksin?
Ei ap osaa kuin miettiä itseään ja sitä että hänellä ei ole parisuhdetta.Millään muulla ei ole väliä, se on jo käynyt selväksi. Ihan sairas tapaus.
Älä missään nimessä tee itsemurhaa, lapsesi eivät toipuisi siitä koskaan. Itse olen yh-äidin nyt aikuinen lapsi ja en tiedä miten olisi käynyt jos olisin menettänyt äidin lapsena... olisin varmaan vakavasti mt-ongelmainen nyt. Nykyään 53-v äitini seurustelee mukavan yli 50 v miehen kanssa ja harrastaa kaikkea mistä tykkää, sekä yksin että yhdessä miehen kanssa, miehen kanssa he käyvät viikonloppuisin miehen mökillä ja nauttivat siellä luonnon rauhasta. Eli koskaan ei ole liian myöhäistä löytää rakkautta!
Mene heti huomenna terveysasemalle ja kerro itsemurha-ajatuksistasi niin saat kyllä apua.
N27
Niin ja lisään vielä että yh-äitini tapasi tuon miesystävänsä 50-vuotiaana.
N27
Niin ja mm. Haartmanin päivystyksessä on myös psykiatrian päivystys. Mutta vaikka ei olisikaan niin tavallisessa tk-päivystyksessä osaavat myös ohjata sinut avun piiriin.
Edellinen N27, sh-opiskelija
Hei ap, mulla oli joskus samat ajatukset. Tuntui että olin mitätön ihminen, mua ei tarvinnut muut kuin lapseni eikä mikään muu kuin lapseni tuottanut enää iloa minulle. Mua ei kiinnostanut mikään ja halusin kävellä suoraan järveen ja hukuttautua. Kunnes jostain vain yhtäkkiä ymmärsin että minä itse olen itseni tähän tilanteeseen päästänyt ja minun pitää opetella rakastamaan itseäni ja hakea elämäniloa niistä asioista joista nautin. En ollut vuosiin enää tehnyt asioita joista olin itse kiinnostunut enkä ole ostanut itselleni edes mitään koska en muka tarvitse mitään. Aloin taas välittämään itsestäni ja ymmärrän olevani arvokas. Vaikka kukaan ei minua rakastaisi niin rakastan kuitenkin itseäni ja se riittää.
Lapsen näkökulmasta suurin tragedia joka voi tapahtua, on äidin kuolema. Tuhat kertaa pahemman siitä tekee se, jos kyseessä on äidin itsemurha.
Vastuullisesti, hmm.
No kasvatat lapsistasi kunnon kansalaisia ja olet tukena heidän itsenäistyessä. Tuet heitä elämän suurissa päätöksissä ja avustat kasvattamaan lapsiesi lapsia. Sitten voit kuolla vastuullisesti.
yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
Et sitten enempää voisi sääliä kerjätä. Jos kerran olet asian päättänyt, niin sitten vain toteuttaan. Syljettää sun kaltaiset itsekkäät äidit.