Miten pienten lasten äiti voisi päättää päivänsä "vastuullisesti"?
En jaksaisi enää elää ja siihen on useita syitä. Olen kuitenkin yh-äiti ja lapset asuvat luonani. Lasten isä on melko epävakaa ja vastuuton. Miten mun kannattaisi toimia? Minua ei rakasta kukaan muu kuin lapseni ja omat vanhempani sekä mahdollisesti paras kaverini. Mutta mitään parisuhdetta ja rakkautta mulla ei tule olemaan enää koskaan.
Haluaisin järjestellä asiat siten, että lapsilla olisi hyvä ja valoisa tulevaisuus ja etteivät vanhempani pahoittaisi poismenostani mieltänsä. Kuitenkaan en enää kykene elämään elämääni. En vain jaksa. Kaikki elämäniloni on hävinnyt, eikä minua oikeasti tarvitse mihinkään. Eikä minulla ole enää mitään toivoa onnellisuudesta koskaan. Mahdollisten kumppaniehdokkaiden näkökulmasta olen 35+ yh-äitinä totaalisen passé, enkä ole fyysisestikään kovin kummoisen näköinen. Olen miettinyt, että järjestäisin asiat valmiiksi ja lavastaisin kuolemani onnettomuudeksi. Olisiko ideoita?
Kommentit (92)
Lääkkeitä ja viinaa, niin että ala-asteikäiset lapset löytää sitten koulupäivän päätteeksi oksennuslammikosta. Mun äiti teki niin, onneksi saatiin viel pelastettua.
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi enää elää ja siihen on useita syitä. Olen kuitenkin yh-äiti ja lapset asuvat luonani. Lasten isä on melko epävakaa ja vastuuton. Miten mun kannattaisi toimia? Minua ei rakasta kukaan muu kuin lapseni ja omat vanhempani sekä mahdollisesti paras kaverini. Mutta mitään parisuhdetta ja rakkautta mulla ei tule olemaan enää koskaan.
Haluaisin järjestellä asiat siten, että lapsilla olisi hyvä ja valoisa tulevaisuus ja etteivät vanhempani pahoittaisi poismenostani mieltänsä. Kuitenkaan en enää kykene elämään elämääni. En vain jaksa. Kaikki elämäniloni on hävinnyt, eikä minua oikeasti tarvitse mihinkään. Eikä minulla ole enää mitään toivoa onnellisuudesta koskaan. Mahdollisten kumppaniehdokkaiden näkökulmasta olen 35+ yh-äitinä totaalisen passé, enkä ole fyysisestikään kovin kummoisen näköinen. Olen miettinyt, että järjestäisin asiat valmiiksi ja lavastaisin kuolemani onnettomuudeksi. Olisiko ideoita?
Hakemalla apua.tällä tarkoitan keskusteluapua ja lääkitystä,jotka yhteiskunta sinulle tarjoaa tilanteessasi veloituksetta.päätät sillä tavoin kurjat päiväsi ja löydät aurinkoakin elämään.
Olet vastuussa lapsistasi,et voi siis tehdä itsemurhaa.Olet heidät tähän maailmaan tuonut,joten sinun tulee todellakin kantaa myös seuraukset ja jaksaa,ihan vaikka sitten heidän takiaan aluksi ja jatkossa toivon mukaan myös itsesi vuoksi.Katso lapsiasi kunnolla ja keskity.Kuvittele heidät hetkenä,kun heille kerrotaan että äiti on kuollut,kuinka maailma ja toivo romahtaa heidän altaan,viattomilta ihanilta lapsilta.Kuvittele heidät hautasi äärellä jättämässä hyvästit,sydän murtuneena,mustana ja täynnä tuskaa.Mieti niitä syytöksiä,joiden kanssa he eläisivät tämän ainoan arvikkaan elämänsä loppuun ,saakka;näin huono olin että äiti halusi kuolla mielummin kuin jaksaa takiani,olinko näin rasittava ja kamala lapsi,epäonnistuja.Mieti.Tämä on sinun päätöksesi,sinun valinta johon voit vaikuttaa.Minä tiedän,been there.Hae hoitoon nyt,ja hanki omia harrastuksia ja työ,tai opiskelupaikka mielekkyyden löytämiseksi.Siis sen lisäksi että olet tärkein lapsillesi,kaikki kaikessa.Jättäisitkö heidät epävakaan isänsä huomaan heidän ensin menetettuään äitinsä?Et jätä.
Aloitat nyt selviämällä hetkestä hetkeen,ensin aamusta iltapäiväön,iltaan,jne.Seuraavaksi päivä kerrallaan.Asetat tavoitteita elämälle ja kehittymiselle ja alat tekemään,sinum pitää pysyä liikkeessä.Lapsille tukiperhe lastensuojelun kautta.Voimia,elämä voittaa vielä.
Ota henkivakuutus, edunsaajaksi lapset. Maksa sitä 1.5 vuotta ennen kuin teet siirtosi. Sinä päivänä kun lähdet, laita kaikkien tiliesi kortit ja tunnukset helppoon paikkaan, lasten kelakortit ja muut paperit helppoon paikkaan... älä jätä jäähyväiskirjettä! Varasta jostain (vapaaharj. kuntosali) vähintään 20 kg levypaino, jonka köytät kroppaasi kiinni ja sitten lähdet kävelylle syvän virtaavan joen tai järven heikoille jäille. Paino varmistaa ettei sinua löydetä eikä ruumiisi aiheuta keväällä löytäjälle shokkia. Vakuutusmaksu maksetaan lapsille ennen kuin sinut löydetään. Eivät peri enää takaisin, koska eivät yhdistä itsemurhaan vakuutuksen ottoa enää vuoden päästä. Muista, että näiden viestien jälkeen tyhjennät sivuhistorian etkä enää koskaan googletakaan aihetta.
Mutta sitä ennen mieti miten paljon lapsesi, jotka ovat tilanteessa täysin syyttömiä, kärsivät kasvaessaan, koska äiti tappoi itsensä. He ja kaikki läheisesi syyttävät itseään. Kävele siis mieluummin lähimmän terveyskeskuksen päivystykseen ja sano, että olet akuutti itsemurhariski ja tarvitset apua välittömästi. Että tästä lähdet joko hoitoon tai ensimmäisen junan alle. Älä missään tapauksessa hyppää junan alle. Liikaa sotkua, ikuiset traumat kuljettajalle ja mahdollisille silminnäkijöille, sekä niille, jotka joutuvat ruumiisi radalta kaapimaan. Huom. kaapimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ota henkivakuutus, edunsaajaksi lapset. Maksa sitä 1.5 vuotta ennen kuin teet siirtosi. Sinä päivänä kun lähdet, laita kaikkien tiliesi kortit ja tunnukset helppoon paikkaan, lasten kelakortit ja muut paperit helppoon paikkaan... älä jätä jäähyväiskirjettä! Varasta jostain (vapaaharj. kuntosali) vähintään 20 kg levypaino, jonka köytät kroppaasi kiinni ja sitten lähdet kävelylle syvän virtaavan joen tai järven heikoille jäille. Paino varmistaa ettei sinua löydetä eikä ruumiisi aiheuta keväällä löytäjälle shokkia. Vakuutusmaksu maksetaan lapsille ennen kuin sinut löydetään. Eivät peri enää takaisin, koska eivät yhdistä itsemurhaan vakuutuksen ottoa enää vuoden päästä. Muista, että näiden viestien jälkeen tyhjennät sivuhistorian etkä enää koskaan googletakaan aihetta.
Mutta sitä ennen mieti miten paljon lapsesi, jotka ovat tilanteessa täysin syyttömiä, kärsivät kasvaessaan, koska äiti tappoi itsensä. He ja kaikki läheisesi syyttävät itseään. Kävele siis mieluummin lähimmän terveyskeskuksen päivystykseen ja sano, että olet akuutti itsemurhariski ja tarvitset apua välittömästi. Että tästä lähdet joko hoitoon tai ensimmäisen junan alle. Älä missään tapauksessa hyppää junan alle. Liikaa sotkua, ikuiset traumat kuljettajalle ja mahdollisille silminnäkijöille, sekä niille, jotka joutuvat ruumiisi radalta kaapimaan. Huom. kaapimaan.
Todella huono ohje. Ensinnäkin kadonneesta ihmisestä ei makseta mitään henkivakuutuksia, ainakaan 10 vuoteen. Toisekseen lapset luulisivat sinun vain häipyneen ja hylänneet heidät ja etsisivät sinua vuosikausia ja pilaisivat lopun elämänsä loputtomalla etsinnällä. Voiko olla karmeampaa kohtaloa?
Toisekseen ruumis mätänee vedessäkin ja sidonta köysi lopulta katkaisee ruumiin kahtia ja ruumiin osat huuhtoutuvat rantaan.
Itse ehdottaisin lääkäriin menoa ja että pyyfät lähetetä suljetulle. Voit jopa toipua ja löytää lopulta onnen elämään. Siinähän ei mitään menetä jos vaihtoehtona on kuolema. Eiköhän niillä ole niin hyvät mömmöt että pahinkin ahdistus ja mielipaha haihtuu mielestä. Keskusteluavun ksutta voit oppia hyväksymään itsesi ihmisenä jolla on myös vikoja.
Lopeta se parisuhteen perään märisrminen, se ei kuitenkaan onnistuisi jos olet noin hukassa itsesi kanssa. Hoida itsesi kuntoon ja sitten sullakin on mahdollisuus onneen.
Nyt just lääkärille vaikka yksityiselle psykiatrille. Lääkkeet peliin ja terapiaa. Tilanteesi kuulostaa tutulta.
Nim.Näin itse tehnyt ja hyvää elämää nykyään elävä
Mene pliis sairaalaan lepäämään. Lisäksi mikään ei ole niin pahaa että elämänsä lopettaisi. Älä tee sitä lapsillesi. Minun ex puolisoni teki noin. Lapsi tulee aina kaipaamaan sinua ja mieti miltä tuntuu kun lapset itkee hautasi reunalla. Ja kun äiti ei tule enää kotiin ei syleile ei anna pusua ei vietö juhlia yms. sinulla on syy olla täällä. Voin sanoa omasta kokemuksesta tuon. Sinulla on myös lapset jotka tarvitsee sinua aina.
Kuules nyt. En halua millään lailla vähätellä sun olotilaa tai tuntemuksia, on ehdottoman tärkeää että saat ammattiapua. Mutta. Sä olet hankkinut ne lapset. He eivät ole tänne pyytäneet päästä. Vaikka sun elämälläsi ei olisi enää mitään muuta virkaa, niin on sulla on vastuu sun lapsista. He eivät ikinä tule pääsemään sun kuolemasta yli, vaikka kuinka lavastaisit onnettomuudeksi.
Ja jos sun lapset rakastaa sua, niin sulla on jo jotain todella kallisarvoista. Älä tuhoa sitä.
Ota yhteyttä kriisipuhelimeen puh. 010 195 202 ja voit puhua ajatuksistasi ammattilaisen kanssa. Muista, että apua on saatavilla! Myös vaikkapa päivystyksestä.
Toivon, että lapsiesi takia hakisit itsellesi apua. Tässä maassa on osaavia auttajia saatavilla, kun itse on valmis ottamaan apua vastaan. Itsemurha voi tuntua tässä vaiheessa parhaimmalta ratkaisulta, mutta se ei sitä varmastikaan ole.
Toivon sinulle rohkeutta käsitellä elämääsi ja mielenterveyteesi vaikuttavia asioita!
Ota välittömästi yhteyttä lähimpään terveyskeskukseen. Sieltä järjestetään apua. Sanoit jo muutaman tärkeän syyn, miksi pitää elää. Lapsesi, vanhempasi ja tärkein sinä itse.
Kuolemalla vanhuuteen kun lapsesi ovat aikuisia ja heillä ehkä oma perhe.
Pyydän. Puhu jollekkin läheiselle ihmiselle. Anna heidän auttaa. Mikään tuska maanpäällä ei ole niin suuri, kuin tuska rakkaan ihmisen menettäessä. Ratkaisu on sinulle helppo ja jokaisella tulisi olla oileus päättää elääkö vai ei. Itse tein sen päätöksen, että voin elää vaikka paska ämpärissä jottei läheisten tarvitse kantaa ja läpikäydä tunteita jotka itsemurhani aiheuttaisi.
Oletko taas se eräs naiseen rakastunut nainen, joka trollaat täällä tämän tästä?
älä tee ainakaan äkkipikasesti. pikkuhiljaa valmistelet alat elämään omaa saattohoitoasi muttet kuitenkaan tapa itseäsi. jooko. sinne päin olet menossa. Valoa kohti. jotain vielä uupuu, uskomme että se tulee sinulle vielä vastaan. Ilmoittaisitko nyt itsestäsi johonkin niin saat apua? käyt avun läpi. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtava loppusilaus tuo ruumiin luovuttaminen lääketieteelle, niin äitinsä ja tyttärensä äkillisesti ja arvaamatta menettäneet läheiset eivät edes pääsisi edes viettämään hautajaisia jopa vuoteen! Viimeiset keskisormet haudan takaa.
Mitä väliä on joillain hautajaisilla muutenkaan? Ei minusta kukaan välitä niin paljon, että jaksaisivat mitään hautajaisiani edes "juhlia". Ex-mieheni ei välttämättä edes päästäisi lapsiani hautajaisiini, uskoisin. Se olisi niin hänen tyylistään.
Kai niillä olisi sitten hauskat juhlat, koska pääsivät sinusta eroon? Älä viitsi provoilla tuollaisella asialla!
Häkämyrkytys on aika hyvä. Moni täyspäinen aikuinenkin on siihen kuollut ja yleensä oletetaan sen olevan vahinko.
En silti suosittele. Uskoisin sinunkin elämästäsi löytyvän jotain kivaa kunhan aikaa on kulunut ihmissuhdepettymyksestä tarpeeksi.