Pandat täysi floppi
Kommentit (184)
Me ollaan nimenomaan lähdössä erikseen Ähtäriin katsomaan pandoja kesällä, mutta ei olisi menty Korkeasaareen vaikka matka onkin huomattavasti lyhyempi.
Vierailija kirjoitti:
Lasu?
Jättäkää ne siat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta en sano kuin että 4-vuotias tyttäreni on pienen ikänsä palvonut juurikin pandoja ja nyt kun ne täällä on niin aion kyllä viedä hänet niitä katsomaan.
Haluat opettaa herkässä iässä olevalle lapselle että eläinten vankina pitäminen ihmisten huvittamiseksi on oikein?
No, varmaan mennyt jo piloille, mut silti.
Oi hyvä kun sanoit, meinasikin tulla tehdyksi kamala virhe. Toki lapset pitää viedä katsomaan eläimiä niiden autenttisiin elinympäristöihin. Niinhän säkin varmaan teet, susia käytte katteleen Pohjois-Karjalan sysimetsissä ja sillai.
Oikeesti, tuolla logiikalla olis koiran tai minkään muunkaan eläimen lemmikiksi ottaminen kyseenalaista, koska ihmisen vallan allehan ne siinä alistetaan. Tietynlaiseen privaattivankilaan, jossa huolto (ehkä) pelaa ja virikkeitä järjestetään mutta isäntäväkeä pitää silti kaikessa totella.
Olen sitä mieltä, että eläintarhoissa käynti on ihan ok. Eläimistä pidetään siellä huolta, ja joillakin on jopa paremmat olot kuin alkuperäisympäristöissään. Joku jo nostikin esille, että pandojen perusluonne on laiska. Niinpä ne on todnäk vaan ihan onnessaan, kun saa köllötellä eikä tartte ruoankaan eteen nähdä kamalasti vaivaa niinku kotona, jossa bambu pitää hakea ihan itse. Ymmärtääkseni ne tuotiin tänne myös siksi, että jos ympäristönvaihdoksen innoittamina sattuisivat lisääntymään, kotopuolessa kun ei pahemmin muu kiinnosta kuin se syöminen.
Matkailussa pääsyliput ovat pieni menoerä. Majoitus voi maksaa monissa kaupungeissa perheeltä pari sataa euroakin per yö. Ähtärissä tosin kannattanee ensimmäisen vuoden jälkeen laskea hintoja, jotta kävijöitä tulee enemmän. Ne voivat sitten ostaa ruokaa, majoitusta ja muitakin lisäpalveluita ja tuoda sitä kautta lisätuloja.
Junalla Ähtäriin pääsee puoli-ilmaiseksi. Helsingistäkin yli kuukauden etukäteen ostetut junaliput Ähtäriin maksavat VR:n nettisivun mukaan vain noin 20 euroa per suunta. Tampereelta ja Jyväskylästä pääsee vielä sitäkin halvemmalla.
Pandoissa häiritsee aina se että ne ei ole puhtaita! Paskaisia valkoisia täpliä. Huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta en sano kuin että 4-vuotias tyttäreni on pienen ikänsä palvonut juurikin pandoja ja nyt kun ne täällä on niin aion kyllä viedä hänet niitä katsomaan.
Kannattaa opettaa tytölle muuan lause; "Minä olen Herra, sinun jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
Vaikka onhan sitä muinoin palvottu aurinkoa ym..
Ei kannata. Ja palvoo ne jotkut aurinkoa vieläkin, jopa ihosyöpään asti. Mutta ennemmin palvontaa luonnonvoimille kuin jollekin taruolennolle. Karhut on suurpetoina just hyvä kohde osoittaa vähän kunnioitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi lässyn lässyn. Ja aika harva muistaa kovinkaan paljoa mitä on tapahtunut 4-vuotiaana.
Niin että sinun mielestä sen ikäiselle ei kannata mitään virikkeitä järjestää, kun ei se muista kuitenkaan? Onhan se tietty silleen kätevä veruke että nekin rahat voit käyttää sitten mieluummin itseesi. Lässyn vaan itsellesi. Anna toisten tarjota lapsilleen kivoja elämyksiä jos ne niin haluaa tehdä.
Karhu-uros 6v *murjottaa talvipesässä* kirjoitti:
Harmittaa erityisesti kun se toinen niistä pandoista on uros. Tänne se tuli ja vie meiltä suomalaisilta uroskarhuilta meidän naaraat ja pian täällä syntyy luonnottomia sekasikiöitä, karhuja jotka ovat puoliksi pandoja ja puoliksi tällaisia oikeita kunnollisia karhuja. Minä en ole saanut koko talvella nukutuksi kuin ehkä kuukauden kun olen niin murehtinut tätä asiaa :-(
Voi nallea :( Miten sinua voisi piristää?
Vierailija kirjoitti:
Pandoissa häiritsee aina se että ne ei ole puhtaita! Paskaisia valkoisia täpliä. Huonoa.
Kokonaan mustina olisi suoja_väri! Kukaan ei reagoisi likaisuuteen.
Karhu-uros 6v *murjottaa talvipesässä* kirjoitti:
Harmittaa erityisesti kun se toinen niistä pandoista on uros. Tänne se tuli ja vie meiltä suomalaisilta uroskarhuilta meidän naaraat ja pian täällä syntyy luonnottomia sekasikiöitä, karhuja jotka ovat puoliksi pandoja ja puoliksi tällaisia oikeita kunnollisia karhuja. Minä en ole saanut koko talvella nukutuksi kuin ehkä kuukauden kun olen niin murehtinut tätä asiaa :-(
Miten kävisi jos sinä kunnollinen karhu kävisit tappelun pandakarhun kanssa? Ja voit sinä mennä viemään naaraspandan omaan pesääsi?! Saisit eksotiikkaa.
Ilmeisesti muut ketjussa eivät ole pandoja nähneet, mutta minäpä olen. Tultiin Lapista ja pysähdyttiin Ähtäriin, majoituttiin hotellissa (hotellin olisi syytä päivittää huoneet pois 70-luvulta!), syötiin ja kaupassakin käytiin rahaa tuomassa. Ihan kivasti katkaisi pitkän ajomatkan. 36€ maksoi aikuisen yhdistelmälippu, jolla olisi saanut kiertää eläinpuistoa kaksi päivää ja kerran käydä pandatalossa. Ei tuo nyt mikään järjetön hinta ole, kesällä siellä saa varmasti hyvin pari päivää kulumaan. Siellähän näytti olevan uimarantaa, flowparkia ja muuta. Ähtäri Zoolla on myös joku kehitysohjelma meneillään, tarkemmin en tiedä, mutta jotain muutakin siellä tapahtuu kuin pandat.
Eipä olisi koko Ähtäri kiinnostanut pätkääkään ilman pandoja, mutta nyt kun siellä käytiin, niin sehän olikin ihan kiva paikka ja varmasti mennään kesällä uudelleen. Lasten suosikki oli saukko, jonka sukeltelua sai katsella pleksin läpi. Oma suosikki oli lumileopardi, joka leikki lumessa ihan tohkeissaan, sekä tietysti suloiset pandat. Oli jotenkin rentouttavaa katsella pandojen köllöttelyjä ja kiipeilyä, näyttivät tosi tyytyväisiltä. Itse en ole mikään suurin eläinpuistojen ystävä mutta en mikään kettutyttökään, onneksi meillä on Suomessa eläimillä ihan kohtuulliset olot. Ja suuri osa eläimistä on pelastettuja/loukkaantuneita tai sitten suojeluohjelmassa kuten pandat.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti muut ketjussa eivät ole pandoja nähneet, mutta minäpä olen. Tultiin Lapista ja pysähdyttiin Ähtäriin, majoituttiin hotellissa (hotellin olisi syytä päivittää huoneet pois 70-luvulta!), syötiin ja kaupassakin käytiin rahaa tuomassa. Ihan kivasti katkaisi pitkän ajomatkan. 36€ maksoi aikuisen yhdistelmälippu, jolla olisi saanut kiertää eläinpuistoa kaksi päivää ja kerran käydä pandatalossa. Ei tuo nyt mikään järjetön hinta ole, kesällä siellä saa varmasti hyvin pari päivää kulumaan. Siellähän näytti olevan uimarantaa, flowparkia ja muuta. Ähtäri Zoolla on myös joku kehitysohjelma meneillään, tarkemmin en tiedä, mutta jotain muutakin siellä tapahtuu kuin pandat.
Eipä olisi koko Ähtäri kiinnostanut pätkääkään ilman pandoja, mutta nyt kun siellä käytiin, niin sehän olikin ihan kiva paikka ja varmasti mennään kesällä uudelleen. Lasten suosikki oli saukko, jonka sukeltelua sai katsella pleksin läpi. Oma suosikki oli lumileopardi, joka leikki lumessa ihan tohkeissaan, sekä tietysti suloiset pandat. Oli jotenkin rentouttavaa katsella pandojen köllöttelyjä ja kiipeilyä, näyttivät tosi tyytyväisiltä. Itse en ole mikään suurin eläinpuistojen ystävä mutta en mikään kettutyttökään, onneksi meillä on Suomessa eläimillä ihan kohtuulliset olot. Ja suuri osa eläimistä on pelastettuja/loukkaantuneita tai sitten suojeluohjelmassa kuten pandat.
Onko vaarana että niitä ei näe ollenkaan? Onko se siis rakennettu niin hyvin, että aina näkee? Ettei mee rajat hukkaan, nimim. Kesällä menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vaarana että niitä ei näe ollenkaan? Onko se siis rakennettu niin hyvin, että aina näkee? Ettei mee rajat hukkaan, nimim. Kesällä menossa.
*Rahat
Vierailija kirjoitti:
Saukko veti kunnon shown jo kymmen vuotta sitten. Tuskin enää sama kuitenkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pandatalon asiakkaille tarkoitetusta tuntikiintiöstä luovuttiin, kun ruuhkia ei tullutkaan."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005601634.html
Nii-i, kannattiko kiinalaisten mielistely?
Ihmisoikeusloukkauksista viis, Suomi on tyhmästi johdettu maa.
Olisiko ihmisloukkaukset loppuneet, jos Suomi olisi kieltäytynyt pandoista?? Käsittääkseni Suomi tarvitsee rahaa - ja paljon, jopa Kiinalta.
Eli silmät sulkemalla ja tanssimalla oikeuksien rikkojien pillin mukaan parannetaan maailmaa?
Tajuatko muuten että pandoista MAKSETAAN Kiinalle vuokraa?
Et vissiin...
Ennen minä elätän veroeuroillani pandoja kuin sitä maahan tunkeutunutta ryhmää.
Mielummin niitä katselisin kaltereiden takaa kuin pandoja
Pandat eivät ole kaltereiden takana 🙄
EI tietenkään, kun eivät raiskaa, puukota ja räjäytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottakaas nyt, kun kesä tulee. Tuolla suunnalla on sekä Suomen suosituin huvipuisto, että nyt pandat. Kuka tuonne talvella viitsii lähteä, mutta kesällä kylläkin.
Toisaalta Powerparkkiin pääsee halvemmalla kuin pandoja katsomaan, joten veikkaan että meidän autokunta jatkaa pandatalon ohi kysyttäessä kumpaan mennään.
Snun autokuntasi onkin sitten ainoa. Työskentelen mm. Tangomarkkinoiden aikana paikassa jossa kohtaan paljon karavaanareita. Viime kesänä todella moni hehkutti jo pandoja ja miten tulevat seuraavana (eli nyt tulevana) kesänä sitten Tangomarkkinoiden aikaan tänne niin, että menevät Poweriin, Keskiselle ja pandoja katsomaan. Niitä oli kyllä niin paljon että en ylläty kun kesällä Ähtärissä joutuvat ottamaan kävijärajoitukset taas käyttöön ;)
Ja moni karavaanari tekee juuri noin, kun täällä kerran ovat, käyvät sitten kaiken läpi. *yläpeukku karavaanareille*
”Pandatalolla lupaava alku”
En todellakaan lähde keskellä ei mitään katsomaan Pandoja vaikka kuinka suloisia olisivat. On ihan itsestään selvää ettei tuo voi olla taloudellisesti kannattavaa toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mita rakastan kirjoitti:
Ne on sulosia. Mä lähden lomalla katsomaan niitä.
Mikään ei oo niin suloista kuin ihmishirviön elintilan lisäämisen takia häkkiin tungettu eläin.
Ihan totta joo.
Älä sitten tule vaatimaan ihmishirviöiltä apua, kun sairastut tai joudut työttömäksi ym.
Mene sinä silittelemään eläimiä.
Eihän se ole kiinalaisten syy, että jouduit lapsena seuraamaan vierestä naapurin sedän ja äitisi yhdyntää.