Jouduin kiusaamisen kohteeksi kun aloin pitämään puoliani!
Mikä ihmisiä vaivaa? Olen todella vihainen!
Olen ollut varmaan aina tunnettu ujoudesta, joustavuudesta, kiltteydestä, tukena olemisesta, auttamisesta ja sen sellaisista ominaisuuksista. Sekä töissä että lähipiirissäni. Toisin sanoen olen ollut henkilö, jonka päältä voi kävellä. Yleensä olen ollut hiljaa jos minua kohdellaan kaltoin, ja tilanne on pakko kestää. Jos on ollut mahdollista paeta, olen tottakai paennut kiusaamista. Tämän vuoksi tilanteet eivät ole koskaan päässeet pahaksi, sillä olen niin sanotusti alistunut tai lähtenyt pois.
Menneisyyteni ja kokemukseni ovat aiheuttaneet tuollaista käytöstä minulle. Olen hakeutunut terapiaan ja opetellut pitämään puoliani, olemaan oma itseni ja ilmaisemaan omia mielipiteitäni.
Ja mitä nyt onkaan tapahtunut? Vuosikymmenten ajan ystävät eivät vaikuta hyväksyvän muutostani. Työkaverit naureskelevat tai virnuilevat minulle joukolla, jos pidän puoliani. Jopa mieheni on ilmaissut, että "olit ennen söpömpi".
Joku tulee varmaan ehdottamaan, että olen muuttunut ylikiltistä suorittajasta aggressiiviseksi hyökkääjäksi. En ole. Olen vain alkanut ilmaisemaan mielipiteeni asioihin, kertomaan toiveeni ja sanomaan ei. Kun joku on puhunut minulle todella ikävään sävyyn, olen kertonut että en pidä tuosta ja minulle ei puhuta noin. Sen jälkeen saan naurua ja v*ttuilua! Näin siis jopa sellaisten henkilöiden taholta, joita luulin ystävikseni.
Mitäs nyt sitten? Laitanko miehen, ystäväpiirin ja työpaikan vaihtoon, kun he eivät hyväksy uutta minua? Työpaikan ehkä pidän, mutta muut voivat mennä.
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?
Yksi päälle päsmäri oli kyllä vaikea ihminen, aina piti olla saatavilla kun hän soitti/viestitteli, aina piti mennä hänen luokseen jos tuli "käsky" (osasi manipuloida). Kun ei halunnut mennä hänen luokseen niin piti aina keksiä tekosyitä ja valehdella "tärkeitä" menoja koska muutenhan sitä joutui sinne menemään kun en liian kilttinä osannut pitää puoliani.
Nyt kun pidän puoliani niin suuttui ja alkoi valittaa kuinka hällä on niiin rankkaa kun ei saa apua jne, yritti siis tehdä pahan mielen millä saada sitten sinne luokseen.. Eipä enää tehoa tuo ei 😀 kyllä pidän puoliani tästedes!