Järkyttävimmät vastaan tulleet esimerkit epäterveellisistä elintavoista!
Tunnetteko näitä ihmisiä, jotka syystä tai toisesta kohtelevat kehoaan kuin paskaa? Kertokaa esimerkkejä!
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on syömishäiriö. Tunnen yhden, joka on aiheuttanut itselleen pysyvän aivovaurion laihduttamalla liikaa.
Keppimuija jyväskylässä? Siis se aivovaurion saanut?
Eräs tuttavani eron jälkeen eli käytännössä pepsillä (pari pulloa päivässä), eineshampurilaisilla ja lähikaupan paistotiskin oliivijuustoleivällä. (Kävin silloin useammin kylässä ja ei jääkaapissa oikeasti ollut ikinä mitään muuta). Viikonloppuisin lisäksi viiniä ja siideriä sekä McDonald'sin ateria tai pitsaa. Lihoi aika hurjaa vauhtia.
Myöhemmin on kertonut laihtuneensa karppaamalla. Tosi hyvä että on saanut painon takas lähemmäs normaalipainoa, mutta näin sivusta katsottuna se ei ehkä olisi vaatinut juuri karppausta vaan ihan vain normaalimpaa ruokailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on syömishäiriö. Tunnen yhden, joka on aiheuttanut itselleen pysyvän aivovaurion laihduttamalla liikaa.
Keppimuija jyväskylässä? Siis se aivovaurion saanut?
Espoossa asun ja niin asuu hänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan minä. Elän noin 200 kalorilla per päivä ja ruokavalioni koostuu pelkästään omenoista, appelsiineista, kurkusta ja vedestä. Joku syömishäiriö mulla on. Ruoka ahdistaa ja itkettää.
Se jäi sanomatta, että mittani ovat tällä hetkellä 161 cm/48 kg. Olen laihtunut puolessatoista viikossa kaksi kiloa. Pelottaa, sillä haluaisin laihtua enemmänkin ja kuitenkin tiedän tämän 200 kalorin päivärytmin olevan aivan luokaton.
Aika ihmeellinen keho sulla, jos noista mitoista ja aktiivisuudesta huolimatta saat reilussa viikossa kasaan kahden kilon edestä kalorivajetta.
Siis miten niin? Pitäisikö olla lihavampi vai laihempi että puolessatoista viikossa lähtisi kaksi kiloa?
-ohis
Alkoholisti sukulainen. Saattoi jo nuorena juoda vaikka neljä päivää syömättä yhtään mitään. Osasi kyllä kuivina kausina itse kokata todella hyvää ruokaa. Mutta sitten kun joi, niin todellakin pelkästään joi. Ei ole enää elossa, kuoli alkoholin edesauttamana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan minä. Elän noin 200 kalorilla per päivä ja ruokavalioni koostuu pelkästään omenoista, appelsiineista, kurkusta ja vedestä. Joku syömishäiriö mulla on. Ruoka ahdistaa ja itkettää.
Se jäi sanomatta, että mittani ovat tällä hetkellä 161 cm/48 kg. Olen laihtunut puolessatoista viikossa kaksi kiloa. Pelottaa, sillä haluaisin laihtua enemmänkin ja kuitenkin tiedän tämän 200 kalorin päivärytmin olevan aivan luokaton.
Tarvitset apua, ja nopeasti. Varaa aika lääkäriin jo tänään.
On tottunut menemään kaikki autoa pidemmät matkat autolla. Kysyi minulta kerran, että tuliko vähän reilu kilometrin matkan paikkaan x bussilla ja oli ihmeissään, kun kerroin kävelleeni.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa tuollainen itsekuri
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ystävä, tunnistat itse syömishäiriön. On hyvä, että tunnistat, vaikka ei ole hyvä, että Sinulla on syömishäiriö.
Etsi apua niin pian kuin suinkin. Kyllä sinua voidaan auttaa, kun tunnistat avun tarpeen. ota ensin yhteyttä vaikka paikalliseen kriisikeskukseen, sinne saa ajan nopeasti ja he auttavat sinua eteenpäin.
Rakasta itseäsi, hoida itseäsi. Jos se nyt ei ole mahdollista, se kyllä ajan kanssa onnistuu, kunhan saat apua ja tukea tämänhetkiseen tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko et osaa laskea kaloreita tai et ole kauaa ollut 200 kalorin dieetillä jos vaan pari kiloo lähteny tossa ajassa. T. 170/49
Aika ihmeellinen keho sulla, jos noista mitoista ja aktiivisuudesta huolimatta saat reilussa viikossa kasaan kahden kilon edestä kalorivajetta.