Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävimmät vastaan tulleet esimerkit epäterveellisistä elintavoista!

Vierailija
12.03.2018 |

Tunnetteko näitä ihmisiä, jotka syystä tai toisesta kohtelevat kehoaan kuin paskaa? Kertokaa esimerkkejä!

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini lempiruoka on keitetyt perunat ja makaroni ruskealla kastikkeella. Siis lautasella on perunaa JA makaronia ja sitä ruskeeta kastiketta. Ja joskus jos jaksaa niin raastaa porkkanan siihen. Ja syö tätä monta kertaa viikossa.

Vierailija
22/52 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden työkaverin vakilounas: Saarioisten roiskeläppä, päällä 2 nakkia. Alkoholi maistuu myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on syömishäiriö. Tunnen yhden, joka on aiheuttanut itselleen pysyvän aivovaurion laihduttamalla liikaa.

Vierailija
24/52 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-luvulla syntyneiden vanhempien ruokavalio. Joka päivä pitää olla jotain perunaa ja kastiketta. Makkaraa ja nakkeja vetävät varmaan joka päivä.  Marjojakin syövät, mutta niistä pitää keittää se  yli-imelä kiisseli ja päälle vielä ripotellaan erikseen sokeria. Päiväkahvin kanssa aina pullaa, korppua tai kuivakakkua.

Ovat sairaita ja ylipainoisia.

Vierailija
25/52 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen naapuri ajoi autolla 500 m päähän kiskalle tupakan ostoon.

Vierailija
26/52 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli oli opiskellessaan köyhä ja söi nuudeleita joka päivä. Mutta sitten valmistui, sai hyväpalkkaisen työn ja olisi varaa vaikka mihin, mutta syö edelleen niitä nuudeleita koko ajan. 

Vierailija
27/52 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työkaveri joka tuli raskaaksi monien hoitojen jälkeen- veti tupakkaa joka välissä. Sanoin että

kuinka voi myrkyttää vauvaansa noin mutta ei kuulemma haittaa! Suuresti ihmettelin mielessäni.

Vierailija
28/52 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorison päivittäin kittaamat energiajuomat. 

Vierailija
29/52 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin lihava työkaverini vetää päivästä toiseen töissä vain ja ainoastaan karkkia. Aamu starttaa suklaalevyllä.

Vierailija
30/52 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutma vuos sitten omille muutetuani, kun sairastin vielä vakavaa masennusta, ruokavalioni saattoi olla hyvin pitkälti suklaalevy päivässä, välillä sipsiä ja energiajuomia meni. Oikeaa ruokaa söin yleensä yhtä ja samaa einesruokaa (pyttipannu, ihanaa rasvamättöhiilaria pelkkää) ja joskus valmislihapullia tai nakkeja, pelkiltää. En jaksanut ees muussia oheen keittää.

Masennuksesta toivuttua oli aika haastava muuttaa ruokavalio fiksummaksi, mutta otin askelen kerrallaan. Nyt olen tilanteessa että syö töissä einesaterian kerta pari viikossa, mutta ne vaihtelevat ja ovat yleensä tasoa riisiä kanakastikkeella eli ei mitään paskinta. Kotona jaksan tehä kunnon ruokaa iiiison satsin pari kertaa viikossa jota illalliseksi sitten nautin muutaman päivän ajan eri lisukkeilla. Kasviksiakin yms saan syötyä jo, pienin askelin - omena päivässä ja yritän aina ruokaa laittaesa ees sen kurkkuviipaleen heittää kylkeen. ja laitan kasvisruokaa töihin evääksi. 

Ja suklaatakin menee enää pari palaa päivässä.

Isoja muutoksia kun oli ensin monta vuotta elänyt tosi paskasti siitä asti kun omilleen muutti :P

Vierailija
31/52 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee persmäkeä jokainen vuorokausi: aamulla vihersmoothie jess, lounaaksi vegaanista ruokaa uu, illalliseksi perunaajalihaa kahdella kurkunviipaleella ja jollain makealla jälkkärillä, iltapalaksi sipsejä ja karkkia, ehkä kaljaa. 😂😂😂

Vierailija
32/52 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan minä. Elän noin 200 kalorilla per päivä ja ruokavalioni koostuu pelkästään omenoista, appelsiineista, kurkusta ja vedestä. Joku syömishäiriö mulla on. Ruoka ahdistaa ja itkettää.

Vierailija
33/52 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalaukun ohituksessa käynyt tuttavani ei ole edes lihavuusleikkauksensa jälkeen saanut ruokavaliotaan kuntoon. Välipalana munkki, eikä mitään käsitystä siitä mikä on terveellistä ja mikä ei. Saisi syödä vain pieniä määriä kerrallaan, mutta on itse suurentanut annoskokoja jatkuvasti ja kohta ollaan taas lähtötilanteessa. Mainostaa syövänsä hedelmiä kun ne on niin terveellisiä, mutta sekin menee överiksi. Siinä missä itse syön päivässä esim. päärynän tai kaksi, tämä syö viisi. Ja muut hedelmät + ruuat ja välipalamunkit päälle.

Vierailija
34/52 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ruokavalioni... Tämänpäiväinen loistava esimerkki ruokavaliostani:

Pari ruispuikulaa tomaatilla ja juustolla, mikrossa lämmitetty

Jauhelihakeittoa 2 lautasellista, banaani, 2dl mustikoita pakkasesta

Sitten... puoli pakettia valkoisia karjalanpiirakoita, puoli litraa jäätelöä, puoli litraa energiajuomaa, grillattua kanaa ja ketsuppia, simaa, lisää leipää tomaatilla ja juustolla

Monta tuntia kauhea morkkis, nyt alkaa tulla nälkä taas.

Vierailija
35/52 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihonut puolessa vuodessa kymmenen kiloa. Ruokavalioni koostuu suurimmaksi osaksi uuniranskiksista ja ketsupista, hesemätöstä, pizzasta, sipseistä, irtokarkeista, letuista ja suklaasta. Rankan eron jälkeen aloin syödä epäterveellisemmin ja tapa on jäänyt päälle. Pitäisi alkaa laihduttaa, vanhat vaatteeni eivät mene enää päälle.

Vierailija
36/52 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä esimerkiksi. Syöminen ahdistaa, mietin painoani aina kun syön tai juon ihan mitä tahansa. En jaksa ruveta syömään ja liikkumaan terveellisesti, jotta laihtuisin, koska olen masentunut. Neuvoja? Ja tiedän että liikunta piristää, joskus näin onkin, mutta väsymys 24/7 hankaloittaa kaikkea tekemistä.

Vierailija
37/52 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan minä. Elän noin 200 kalorilla per päivä ja ruokavalioni koostuu pelkästään omenoista, appelsiineista, kurkusta ja vedestä. Joku syömishäiriö mulla on. Ruoka ahdistaa ja itkettää.

Se jäi sanomatta, että mittani ovat tällä hetkellä 161 cm/48 kg. Olen laihtunut puolessatoista viikossa kaksi kiloa. Pelottaa, sillä haluaisin laihtua enemmänkin ja kuitenkin tiedän tämän 200 kalorin päivärytmin olevan aivan luokaton.

Vierailija
38/52 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden vegaanin jotka litkii aina batterya ja ostaa niitä vihiksiä useamman kerran viikossa, ällöä.

Töissä muutama syö jatkuvasti mikroaterioita, myöskin ällöä.

En tajua sipsikaljavegaani-ilmiötä.

Mitä tajuamista siinä on. Kaikki vegaanit eivät ole kiinnostuneita terveydestä.

Tiedän erään vegaanin, joka elää leivällä ja perunalla. Ei ole kovin terveessä kunnossa.

Tulee mieleeni eräs luokkakaverini ajalta, jolloin vegaanius oli uusi juttu. En tiedä millä hän eli, varmaan pelkällä leivällä ja siiderillä. Muutamia kertoja oltiin tekemässä porukalla ruokaa, mutta se oli käytännössä mahdotonta kun hän ei tykännyt mistään . "Ei saa laittaa porkkanaa kun se on pahaa". "Ei saa laittaa sipulia kun se on pahaa". "Enkä mä tykkää tomaateista. Enkä pavuista. Enkä maissista. Enkä herneistä. Enkä paprikasta. Enkä ananaksesta. Enkä banaanista. Enkä sienistä. Enkä siitä enkä tästä ja lista oli loputon". Melkoinen vegaani, kun inhosi käytännössä kaikkia vihanneksia ja juureksia ja ilmeisesti lähes kaikkia hedelmiäkin. Loppujen lopuksi tehtiin mitä tehtiin ja tää yksi närppi suu mutrussa kaksi haarukan kärjellistä. Ei varmaan yllätä ketään ettei näitä ruoanlaittoillanviettoja järjestetty samalla porukalla enää montaa. Enkä tiedä missä tämä nainen nykyään on. Ehkä kuihtui pois.

Vierailija
39/52 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nuorempi mies tuli grillijonossa vittuileen. Tuolla tyylillä tulee helposti nenä kipeäksi ja pahempaakin voi sattua.

Vierailija
40/52 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheen lasten ruokavalio... Arkisin kouluajan ulkopuolella pelkkää vaaleaa leipää, sokerimuroja ja vanukasta. Viikonloppuisin vanhemmat panostaa ja työntää uuniin ransikiset ja lihapullat ja nakit. Molemmat lapset ylipainoisia ja passiivisia, ekaluokkalainen ei ole koskaan maistanut mangoa tai edes kotimaisia punaherukoita. Eikä ole rahasta kiinni, molemmat vanhemmat töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän