Parisuhteessa olevat ja etenkin perheelliset – laittaako vain toinen teistä ruokaa vai molemmat?
Oletko tyytyväinen tilanteeseen? Meillä pääsääntöisesti minä laitan ruokaa. Miehenikin kyllä laittaa, mutta yleensä silloin, kun minä en ole kotona. Silloin hän laittaa useimmiten eineksiä. Joskus hän laittaa myös silloin, kun pyydän, että voisiko hän laittaa ruuaksi jotain tiettyä. Olen yleensä ihan tyytyväinen tilanteeseen, koska meillä mä olen kiinnostunut ruuanlaitosta. Se, mikä toisinaan tuntuu raskaalta, on suunnittelu: aina pitää olla keksimässä, mitä milloinkin laittaa. Meillä kauppa on sen verran kaukana, että jonkinlainen suunnitelma ja suunnitelman varasuunnitelma pitää olla, kun ei oikein voi lähteä ex tempore kauppaan.
Kommentit (17)
Mies kokkaa, koska on aikaisemmin kotona työpäivän jälkeen. Aina pääsen valmiiseen pöytään.
Mies tekee yleensä ranskalaisia ja nakkeja :D
Joskus nakkikeittoa tai makaronilaatikkoa. Minä kokkaan meillä yleensä ja olen tyytyväinen näin, pääasia että se osaa edes jotain ruokaa tehdä.
Meillä mies laittaa enemmän, suunnittelee myös nuo ja ostaa tarvikkeet. Minä laitan arkipäivinä, lähinnä lämmittelen miehen tekemiä ja teen jotain nopeaa. N55
Mies laittaa useimmin viikolla, minä viikonloppuisin. Aika tasoihin menee, ja yhdessä myös päätetään ruuat. Mies ei juuri leivo, mutta tekee aamiaisen lähes joka aamu. Ja tekee ruuan ihn itse, ei siis vaan lämmltä einksiä.
Jos tähän eronneet saa vastata niin minä tein pääasiassa aina.
M35
Meillä molemmat tekee safkaa vuorotellen. Olen tyytyväinen tilanteeseen.
Meillä minä kokkaan. Mies korkeintaan keittää munia. Tykkään kokkailusta, mutta joskus olis kiva kun hänkin laittais.
Lähinnä minä ja nyt kun lapseni ovat jo teinejä, niin myös he ovat hyvin paljon mukana ruoanlaitossa. Mieheni kyllä tykkää tehdä ruokaa ja grillaaminen ja savustaminen on hänen valtakuntaansa.
Tämä järjestely sopii minulle ihan hyvin. Kyselen kyllä ruokaehdotuksia ja usein tuleekin hyviä ideoita, mutta päätän sitten kaupassa mitä ruoaksi tulee. Valituksia en kuuntele ja ei niitä oikeastaan koskaan tulekaan.
Minä kokkaan. Olen meistä kahdesta parempi pannujen ja kattiloiden kanssa, mutta grillaamisen ja savustamisen hoitaa mies. Olen tyytyväinen, pidän ruoanlaitosta. Sisälläni asuu pieni karjalaisemäntä, meiltä ei kukaan lähde nälkäisenä. Huono puoli on sitten perheen rakastaminen ruoalla...mutta se vaan on niin hyvää. :)
Mies tekee useimmiten arkisin, kun on ennen mua kotona. Harvoin tehdään yhdessä. Lista suunnitellaan koko perhe yhdessä, minä enimmäkseen hoidan shoppailut.
Minä teen enimmäkseen, avovaimo vain jos on pakko.
Mies tekee omat ruokansa, sillä itse syön töissä (olen kokki). Yhdessä tehdään sitten aina välillä kun on vapaata samaan aikaan.
Mies kokkaa enmmän ja minä leivon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen enimmäkseen, avovaimo vain jos on pakko.
Jaaniin ja "kauppareissut" hoidan yleensä minä eli suunnittelen viikon ruuat ja tilaan ainekset kotiin. Yksittäisiä tavaroita hakee pitkin viikkoa se kumpi sattuu kaupan ohi seuraavaksi kulkemaan.
Yleensä se olen minä joka kokkaan. Tykkään ruuanlaitosta ja mies sekä lapset rakastavat kokkauksiani. Mies ja kaksi vanhinta lasta laittavat ruokaa silloin kun olen myöhään töissä. Grillikaudella mies hoitaa enimmäkseen grillauksen ja savustamisen, tosin molemmat onnistuvat minultakin. Suunnittelu hoituu yhdessä koko perheen voimin: kaikki saavat toivoa viikon ruokalistalle lajeja ja minä teen sitten kauppalistat sen mukaan.
Aika sama, eli minä kokkaan enemmän ja se on OK koska tykkään siitä (ja saan useimmiten päättää mitä syödään 😁), mutta suunnittelu välillä rassaa. Meillä on kyllä kauppa lähellä, eli spontaanitkin ideat ja muutokset ovat mahdollisia.
Minä pääasiassa. Mies laittaa ruokaa silloin tällöin, hän yleensä panostaa ruoanlaittoon ja tekee aikaa vieviä ruokia, tykkää kokeilla uusia reseptejä.
Välillä teemme ruokaa myös yhdessä.
Olen ihan tyytyväinen.