Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko paha, jos viisikymppisen naisen vyötärönympärys on yli 91 cm?

Vierailija
12.03.2018 |

Suomalaisilla 50-59-vuotiailla naisilla se on keskimäärin 91,6 cm.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet omenavartaloinen niin voit lisätä suositusvyötärönympärykseen 10 cm. Muutoin pitäisi pysyä 80 sentissä.

Ihan itsekö tämä keksit?

Vierailija
42/47 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on mun lantionympärys :D hmm, joo olisi se aika paha. Mutta tuonikäisenä vissiin ihan normaalia?

Mulla myös, vain pari senttiä heittää: 93-80-93 !! Ja mun paino on jo normaalipainon ylärajalla!!

Eikä ole normaalia tämänikäisellä tai kenelläkään muullakaan!

58v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo melkoinen sotanorsu

Vierailija
44/47 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ikä liittyy vyötärön ympäryksen terveellisyyteen? Yhtä paha toi 91cm olis 28- tai 64-vuotiaalla naisella kuin viiskymppiselläkin. Mulla on 73cm ja se on musta paljon. Ikää 36v (mikä ei liity mihinkään).

Vierailija
45/47 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo paha olla isomaha.

On se. Olemattomat, löysät vatsalihakset ja liikaa rasvaa.

Noin iso vyötärönympärys kielii jo todennäköisesti siitä, että viskelääristä eli elinten ympärille kertynytttä rasvaa on paljon. Ja se juuri on kaikkein haitallisinta!

Oma vyötäröni on 67 cm, rinta 90 ja lantio 92. Olen 167 cm  pitkä ja 63-vuotias.

Äitini saman mallinen vaikka raskauksia ja lapsia 7. Itselläni kaksi. 

On huolestuttava ilmiö tuo, että jatkuvasti nousevaa ylipainoisten ja lihavien määrää katsotaan läpi sormien! Kehitellään uutta "normaalia": pitää olla mistä ottaa kiinni!

Tämä räjähtää vielä käsiin. 

Vierailija
46/47 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ikä liittyy vyötärön ympäryksen terveellisyyteen? Yhtä paha toi 91cm olis 28- tai 64-vuotiaalla naisella kuin viiskymppiselläkin. Mulla on 73cm ja se on musta paljon. Ikää 36v (mikä ei liity mihinkään).

Toki iällä on vaikutusta asiaan. Varsinkin naisilla menopaussin jälkeen on ihan tavallista kerätä vähän painoa, kun hormonitasoihin tulee muutoksia. Monet asiantuntijat ovat sitä mieltä, että vanhemmiten on ihan terveellistäkin, että kehossa on hieman enemmän rasvaa.

Vierailija
47/47 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki iällä on vaikutusta asiaan. Varsinkin naisilla menopaussin jälkeen on ihan tavallista kerätä vähän painoa, kun hormonitasoihin tulee muutoksia. Monet asiantuntijat ovat sitä mieltä, että vanhemmiten on ihan terveellistäkin, että kehossa on hieman enemmän rasvaa.

Huom! Vähän

Ja jos haluaa vähän kartuttaa painoaan silti kannattaa pysyä normaalipainon sisällä.!

Vaihdevuosista jo 5v eikä grammaakaan paino noussut.

43