Nenä murtunut/vinossa tapaturman/väkivallan seurauksena? Miten hoiditte asian? Leikkaus?
Nuorehkolla naisella, minulla siis, on nenä hieman vinossa muutama kuukausi sitten tapahtuneen tapaturman takia. En mennyt heti lääkäriin. Sitten nenä palautuikin, vinoon.
Muutos ei ole todella suuri -nenä poskella- ja silti on selvästi vinossa.
Asiasta tietämättömät ovat huomauttaneet nenästäni, muutos näkyy siis.
Asia vaivaa minua päivittäin. Ja ikävät muistot tulevat mieleen myös.
Aina kun katson peiliin, tai näen valokuvan itsestäni.
Toisaalta mietin, että monille on käynyt huonomminkin, että miksi minä niin paljon mietin. Toisaalta enhän voi ajatella niin, että vertaan itseäni maailman pahimpaa väkivaltaa, tapaturmaa tai happohyökkäyksiä kokeneisiin, sittenhän voisin saman tien olla täysin välinpitämätön itseni kanssa.
En ole ikinä halunnut mitään leikkauksia ja ne pelottavat ja seuraukset. Jos epäonnistuu. Jos joutuisikin vielä toiseenkin korjausleikkaukseen.
En ole vielä käynyt lääkärissä. Aion mennä.
Hoitavatko julkisella puolella? Tutkivatko edes hoitomahdollisuutta? Kiinnostaako heitä?
Onko joillakin kokemuksia?
Help me.
Kommentit (35)
Kuten raamatussa sanotaan, käännä toinen poski.
Vierailija kirjoitti:
Kuten raamatussa sanotaan, käännä toinen poski.
Kunnolla nyrkkiä toiselta puolelta, kylle se nokka siitä suoristuu.
Asiasta, tapahtuneesta, tietämättömät ovat huomauttaneet, koska ovat huomanneet muutoksen kasvoissani.
Ei kai muuta, sanovat, että sulla on vino nenä, ja lapsen suusta "miten sulla on outo ja vino nenä?" ja aikuisen suusta "olen huomannut jonkun muutoksen nenässäsi, tuossa kuvassa minkä lähetit ulkoilemasta järven jäällä..." .
Juu. Niin minäkin. :(
ap
Asia ahdistaa. Pyörii mielessä.
Tiedän, että on pahempaakin kokeneita, mutta ei kai tosiaan itseään ole kovin terveellistä verrata kaikkein pahimpiin tapauksiin ja tapaturmiin tai väkivaltaan, silloinhan voisi lähes saman tien unohtaa kaiken huolenpidon itsestään.
Ja alkaa unohtamaankin. Lasi viiniä. Unohda!
Kun omat kasvot muuttuu yhtäkkiä yhtenä päivänä. Niin kuvitelkaapa. :(
Edelleen toivoisin vastaavaa kokeneilta tukea ja tietoa. Please.
Musta tuntuu, että sun kannattaisi puhua kokemastasi väkivallasta ja ulkonäön muutoksesta myös jonkun terapeutin tai vastaavan kanssa, älä siis nyt loukkaannu. Asia tuntuu vain vaivaavan sua paljon, eikä moni välttämättä ymmärrä. Mä ymmärrän, että asia voi ahdistaa melkein suhteettoman paljon.
Et ole pinnallinen etkä huono ihminen, jos haluat korjata jäljet! Älä vertaa itseäsi niihin, jotka ovat kokeneet pahempaa. Käy lääkärissä, useammankin tyypin luona, ja etsi taitava kirurgi.
Jos osaat englantia, voisit etsiä netistä kokemuksia vastaavista tapauksista.
Kiitos, en todellakaan loukkaannu.
Mietin mikä apu olisi paras apu.
Miten edetä.
Asia vaivaa ja kuten jo kirjoitin, myös ikävät muistot vaivaa nähdessäni muuttuneet kasvoni ja myös kuullessani huomautukset jotka ovat tosin ihan normaaleja ja aiheellisia.
Silti oman pään ja fyysisten muutosten ongelmat vaivaavat enemmän kuin hiomautukset.
Kiitos.
Kokemuksia joillakin vielä?
Haluaisin tietoa siitä miten vastaavia asioita on hoidettu.
ap
Päänahka vaurioitunut. Korvassa leikkausarvet. Pitkäaikaiset päänsäryt hiustenrepimisestä.
Jossain syyriassa heitetään naisten kasvoille happoa jotta tuhottaisiin heidän kasvonsa. Jotkut miehet tekevät yhtä pahaa.
Ap jos vielä luet tätä niin miten kävi loppujen lopuksi? Leikkautitko nenän? Olen itse nuori nainen samankaltaisessa tilanteessa.
Murtumasta johtuen nenään nousi kyömy. Julkinen ei tätä tietenkään korjaa. Itsellä harkinnassa lähteä yksityiselle.
Nenäni on murtunut ennestäänkin, lapsena ja on vino siksi myös vaikkakin lievästi että sen vaan itse huomaa.
Onko täällä vielä kokemuksia nenän korjausleikkauksista? Eikö nekin ala olemaan jo melko yleisiä toimenpiteitä nykyään. Suosituksia kirurgeista Suomessa?
Mulla kans kamala kyhmy! siis murtumasta. Harkitsen korjauttamista. Kuinkahan iso operaatio on......
Itse menin heti pahoinpitelyn jälkeen lääkäriin, ja olisivat kunnallisella kyllä leikanneet vaikka vinous oli melko lievä ja ainoastaan kosmeettinen. Sain ajan muutaman päivän päähän (taisi tapahtua perjantaina eli leikkausaika oli maanantaille), mutta peruin sen kun totesin ettei lievä vinous haittaa. Nyt on mennyt vuosia eikä sitä edes huomaa, vaikka sain tapahtuman jälkeen vinoudesta kuullakin.
Kannattaa tietysti mennä lääkäriin, jos vinous vielä on merkittävä ja haittaa sinua. Eiköhän ne kunnallisellakin hoida, vaikka aikaa on jo kulunut. Leikkaus lienee vähän hankalampi operaatio nyt, kun on jo rustottunut vinoon.
No mulla kahdesti murtunut ja aivan kamala nenä. Ei oo kyllä rahaa korjauttaa. Helsingissä yksityisellä klinikalla maksais 10 000 e......
Mä luulin että oon ainoa joka särkeny nenän useampaan kertaan...... En usko että kellään on tämmöstä mikä mulla, vino pitkä ja kyömy.... Haluaisin korjata mutta pelottaa! Onko korjausleikkaus kokemuksia? eikai nämä niin harvinaisia vaivoja ole...
Mulla on vuosia ollut vino nenä samankaltasen tapahtuman seurauksena. Tajusin oikeestaan vasta miten vino se on kun näin videon itsestäni, varsinkin kun näyttää vielä niin erilaiselta kuin peilikuva. Ja nyt olen ruvennut kiinnittämään huomiota että ihmiset tuijottaa nenääni kun juttelevat kanssani..
Mietin asiaa joka päivä, toisaalta haluaisin varata ajan lääkärille mutta kunnallisella eivät varmaan leikkaa ja ajatus leikkauksesta pelottaa. Muuten ehkä kestäisin mutta en kestä sitä kun tajuan ihmisten tuijottavan nenääni
Tottakai ihmiset kommentoi, jos on jotain erilaista.