Miten jollekin riittää tavoitteeksi perhe, asioiden ostaminen ja niiden sijoittelu?
Kun itsellä perhe ja asunto on semmoisia normaalielämään kuuluvia juttuja... jos tavoitteet on matalalla niin on helpommin onnellinen tms?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkenna sitten sun tavoitteita. Tai siis tottakai noi on normaaleja asioita, mutta tarkenna sitten, mitä sun tavoitteet on, tai millaisia tavoitteita pitäisi olla. Ihan mielenkiinnosta.
Erään aihepiirin syvällinen ymmärrys -> koulutus. Jatkuva kehittyminen eräässä urheilussa. Viimeisin asia oli erään soittimen soittamisen oppiminen. Koti ja perhe on mukavia ja turvallisia "taustoja" oikeasti kiinnostaville asioille, samalla tavalla oikeastaan kun lapsuudessa oli. Olisi hassua kääntyä niin 100 % sisäänpäin että tuijottaisi vaan kotiaan ja vaihtaisi verhoja loppuelämän. Eikö se ole vähän höpsähtänyttä?
No jaa, visuaaliselle ja sisustamisesta kiinnostuneelle ei ole yhtään sen höpsähtäneempää kuin sinun mielenkiinnon kohteesikaan. Mitä ihmeen syvällistä sisältöä on urheilussa?!!! Tai asioiden ulkoa opettelussa?
Oikeasti, viisautta on ymmärtää, että ihmisillä on erilaiset arvostukset, eikä omia arvostuksia kannata pitää sen "älyllisemmiksi" tai "ylevämmiksi". Ne ovat erilaisia ja sopivat sinulle, mutteivät kaikki niitä arvosta.
N51
Sisustuksen saa rahalla, pienelläkin. Kehittyminen urheilussa ja opiskeluissa vaatii sinnikkyyttä, mukavuusalueen ulkopuolelle menoa, sinnikkyyttä ja työtä. Se että sisustaa kuten Jaana tositeeveestä ei oikein vaadi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt oikein ymmärrä, millä tavalla soittamisen opettelu on jotenkin hienompi tavoite kuin perhe.
Mun tavoitteeni on elää onnellinen elämä satuttamatta muita.
Mun onnelliseen elämään kuuluu perhe ja ystävät, koti. Harrastukset, johon kuuluu musiikki, historia matkustelu sekä vapaaehtoistoiminta yhdistyksissä. Ja lisäksi mielenkiintoinen ja haastava työ.
Se millä tavalla itse kukin saa sisältöä elämäänsä ei kuulu mulle, mutta kauniissa ja viihtyisässä ympäristössä on helpompi olla.
Ei se ole hienompi, mutta se on enemmän aito tavoite. Perhe on normaalia elämää ja on sellaisena omassa erityisasemassaan kaiken yläpuolella. Musta on hassua että kenelläkään on tavoitteena niin arkinen asia kuin perhe. Vähän kuin olisi tavoitteena peruskoulu tai aamulla töihin meno. Ymmärrän, että hankalia juttuja joillekin mutta aidosti kukaan ei kyllä jää ilman perhettä tai työtä ilman jotain erikoisempaa poikkeusta.
Totta kai jää, koko ajan ihmisiä jää lapsettomiksi tai ilman puolisoa! Oletko oikeasti noin naiivi, ettet ole kuullutkaan yksinäisyydestä tai lapsettomuusongelmista?
Ja sitä paitsi kyse ei ole pelkästä lasten synnyttämisestä, vaan kasvattamisesta onnellisiksi, tasapainoisiksi aikuisiksi. Harmonisen perhe-elämän ja hyvän parisuhteen luomisesta.
Eli ei, kyse ole pelkästään perheen hankkimisesta, kyse on myös laadusta. Millaisen perheen saat, miten perhettä vaalit ja siinä elät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkenna sitten sun tavoitteita. Tai siis tottakai noi on normaaleja asioita, mutta tarkenna sitten, mitä sun tavoitteet on, tai millaisia tavoitteita pitäisi olla. Ihan mielenkiinnosta.
Erään aihepiirin syvällinen ymmärrys -> koulutus. Jatkuva kehittyminen eräässä urheilussa. Viimeisin asia oli erään soittimen soittamisen oppiminen. Koti ja perhe on mukavia ja turvallisia "taustoja" oikeasti kiinnostaville asioille, samalla tavalla oikeastaan kun lapsuudessa oli. Olisi hassua kääntyä niin 100 % sisäänpäin että tuijottaisi vaan kotiaan ja vaihtaisi verhoja loppuelämän. Eikö se ole vähän höpsähtänyttä?
Ja ei nämä oo mun mielestä niin ihmeellisiä asioita, olen minäkin harrastanut pianon soittoa 10 vuotta, ei siinä ole mielestäni mitään ihmeellistä tai hienompaa kuin vaikkapa sisustamisessa.
Luulen että miehet ajattelee juuri näin. Se perhe on toki tärkein siellä taustalla, mutta se ei ollut mikään matkan pää vaan taustalla oleva turvarakennelma, joka luo mahdollisuudet kaikkeen.
Siksi moni nainen saattaa muuttua äidiksi tulleessaan aika epämielenkiintoiseksi verhojenvaihtelijaksi, vaikka oli ennen tavoitteita täynnä oleva mielenkiintoinen seikkailija :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, visuaaliselle ja sisustamisesta kiinnostuneelle ei ole yhtään sen höpsähtäneempää kuin sinun mielenkiinnon kohteesikaan. Mitä ihmeen syvällistä sisältöä on urheilussa?!!! Tai asioiden ulkoa opettelussa?
Oikeasti, viisautta on ymmärtää, että ihmisillä on erilaiset arvostukset, eikä omia arvostuksia kannata pitää sen "älyllisemmiksi" tai "ylevämmiksi". Ne ovat erilaisia ja sopivat sinulle, mutteivät kaikki niitä arvosta.
N51
Sisustuksen saa rahalla, pienelläkin. Kehittyminen urheilussa ja opiskeluissa vaatii sinnikkyyttä, mukavuusalueen ulkopuolelle menoa, sinnikkyyttä ja työtä. Se että sisustaa kuten Jaana tositeeveestä ei oikein vaadi mitään.
Minä taas näen, että kaikkein helpointa on urheilu. Sen kun pistää aivot narikkaan ja käpälää toisen eteen. Sisustaminen vaatii valintoja ja makua, muodon ja mittasuhteiden tajua, ja siten se rinnastuu kuvataiteeseen ja musiikkiin.
Itse olen ajatustyöläinen. Työpäivän jälkeen jaksaisin urheilla, mutten sisustaa.
Vierailija kirjoitti:
No mulle tärkeintä on perhe. Viettää aikaa puolison ja lasten kanssa. Lapset on vain hetken lainassa, haluan nauttia ajasta heidän kanssaan. Käpertyä sohvalle lapsi kainalossa. En käytä sitä aikaa mieluummin itseni kehittämiseen. Ja sitten kahdenkeskinen aika puolison kanssa, se vasta ihanaa onkin.
Liikunta on mulle tärkeää, mutta siksi, että pysyn terveempänä sen avulla. Ja voin nauttia oikeasti tärkeistä jutuista enemmän.
Kuin minun kirjoittama. Tykkään kotoilusta, perhe on minulle tärkeintä. Tykkään ruonlaitosta, leipomisesta, siististä ja kauniisti laitetusta kodista. Lasten kanssa vietetty yhteinen arki on ihaninta, iltasatuineen, halitteluineen. Toki pussailu ja juttelu miehenkin kanssa on ihanaa.
Joka perjantai ja lauantai-ilta vietetään perheen yhteinen illallishetki kynttilön valoineen ja musiikin soidessa taustalla.
Tykkään myös liikunnan tuomasta ilosta.
En kaipaa enempää elämääni. Minulle riittää ihana perhe-elämä, läheisten rakkaus, äitiys, ja että saan olla vaimo ja Nainen miehelleni. Miehen kanssa jutellaan välillä maailmanmenosta mm tänään Paavo Väyrysestä ja Keskustan puolue politiikasta, ja muutenkin syvällisiä. Molemmat tykätään lukea paljon.
En kaipaa uratykkinä olemista tai jatkuvaa kulttuuririennoissa juoksemista. Mulle riittää onnellinen perhe-elämä, läheiset ja ystävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N51
Hyvä sisustaminen vaatii myös sinnikkyyttä ja työtä.
Yhtä hyvin voisi sanoa, että urheileminen ei vaadi mitään, jokainen juosta osaa.
Nyt oli siis kyse paneutumisesta asiaan, ei sinnepäin-puuhailusta, jota sinäkään tuskin urheilullasi tavoittelet.
Joka tapauksessa harrastuksista nyt oikeasti ei ole kunnon elämänsisällöksi. Kyllä minä ainakin pidän niitä hyvin heppoisina puuhina verrattuna rakastamiseen, vanhemmuuteen ja ihmissuhteiden hoitoon. Sori.
Mutta sinänsä ihan ok, jos sinä saat elämääsi sisältöä harrastuksista. En vain sinuna olisi aiheesta noin ylimielisen koppava.
N51
Ai pitäisikö mulla olla jokin tavoite? Kun selviäisi tästä elämästä hengissä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N51
Hyvä sisustaminen vaatii myös sinnikkyyttä ja työtä.
Yhtä hyvin voisi sanoa, että urheileminen ei vaadi mitään, jokainen juosta osaa.
Nyt oli siis kyse paneutumisesta asiaan, ei sinnepäin-puuhailusta, jota sinäkään tuskin urheilullasi tavoittelet.
Joka tapauksessa harrastuksista nyt oikeasti ei ole kunnon elämänsisällöksi. Kyllä minä ainakin pidän niitä hyvin heppoisina puuhina verrattuna rakastamiseen, vanhemmuuteen ja ihmissuhteiden hoitoon. Sori.
Mutta sinänsä ihan ok, jos sinä saat elämääsi sisältöä harrastuksista. En vain sinuna olisi aiheesta noin ylimielisen koppava.
N51
EI minustakaan niistä ole elämänsisällöksi, mutta ei minulle ole ollut rakastaminen, vanhemmuus ja ihmissuhteiden hoito pelkästään myöskään sisällöksi. Olen myös itsenäinen ihminen, en vain äiti tai pesänrakentaja tai vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että miehet ajattelee juuri näin. Se perhe on toki tärkein siellä taustalla, mutta se ei ollut mikään matkan pää vaan taustalla oleva turvarakennelma, joka luo mahdollisuudet kaikkeen.
Siksi moni nainen saattaa muuttua äidiksi tulleessaan aika epämielenkiintoiseksi verhojenvaihtelijaksi, vaikka oli ennen tavoitteita täynnä oleva mielenkiintoinen seikkailija :)
Niin, miehet ajattelee näin. Eihän mikään pienten lasten äiti voi olla mikään seikkailumatkailija, sehän olisi ihan sekopäistä.
Vierailija kirjoitti:
Koti ja perhe on mukavia ja turvallisia "taustoja" oikeasti kiinnostaville asioille, samalla tavalla oikeastaan kun lapsuudessa oli.
Eli sinä haluat aloituksellasi oikeastaan pilkata niitä, joilla oli huono lapsuus ja/tai eivät ole onnistuneet löytämään itselleen kumppania tai saamaan haluistaan huolimatta lapsia?
Siltähän tuo kuulostaa. Sinulle oli helppoa tämän "taustan" saaminen, joten et ymmärrä etkä halua ymmärtää niitä, joille asiat eivät ole niin helppoja.
Aika moni muu haluaa olla ystävällinen ihminen toisille. Sinut on kasvatettu pilkantekoon ja välität saman vietin lapsillesikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt oikein ymmärrä, millä tavalla soittamisen opettelu on jotenkin hienompi tavoite kuin perhe.
Mun tavoitteeni on elää onnellinen elämä satuttamatta muita.
Mun onnelliseen elämään kuuluu perhe ja ystävät, koti. Harrastukset, johon kuuluu musiikki, historia matkustelu sekä vapaaehtoistoiminta yhdistyksissä. Ja lisäksi mielenkiintoinen ja haastava työ.
Se millä tavalla itse kukin saa sisältöä elämäänsä ei kuulu mulle, mutta kauniissa ja viihtyisässä ympäristössä on helpompi olla.
Ei se ole hienompi, mutta se on enemmän aito tavoite. Perhe on normaalia elämää ja on sellaisena omassa erityisasemassaan kaiken yläpuolella. Musta on hassua että kenelläkään on tavoitteena niin arkinen asia kuin perhe. Vähän kuin olisi tavoitteena peruskoulu tai aamulla töihin meno. Ymmärrän, että hankalia juttuja joillekin mutta aidosti kukaan ei kyllä jää ilman perhettä tai työtä ilman jotain erikoisempaa poikkeusta.
Totta kai jää, koko ajan ihmisiä jää lapsettomiksi tai ilman puolisoa! Oletko oikeasti noin naiivi, ettet ole kuullutkaan yksinäisyydestä tai lapsettomuusongelmista?
Ja sitä paitsi kyse ei ole pelkästä lasten synnyttämisestä, vaan kasvattamisesta onnellisiksi, tasapainoisiksi aikuisiksi. Harmonisen perhe-elämän ja hyvän parisuhteen luomisesta.
Eli ei, kyse ole pelkästään perheen hankkimisesta, kyse on myös laadusta. Millaisen perheen saat, miten perhettä vaalit ja siinä elät.
Hyvin sanottu. Saat sellaisen perheen kuin vaalit ja elät elämääsi. Koen ykköstehtävänäni olla hyvä äiti ja puoliso. Kasvattaa lapsista jotka kokisivat olevansa rakastettuja, hyväksyttyjä itsenään, tasa-painoisia, vastuullisia ja onnellisia ihmisiä,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N51
Minä taas näen, että kaikkein helpointa on urheilu. Sen kun pistää aivot narikkaan ja käpälää toisen eteen. Sisustaminen vaatii valintoja ja makua, muodon ja mittasuhteiden tajua, ja siten se rinnastuu kuvataiteeseen ja musiikkiin.
Itse olen ajatustyöläinen. Työpäivän jälkeen jaksaisin urheilla, mutten sisustaa.
Ai sinulle urheilu on samaa kuin juokseminen? Vähän erikoista..?
Esimerkiksi maastoesteratsastus, taitoluistelu ja telinevoimistelu. Kyllä mä olen yhdestä noista kehittymisen joutunut löytämään ja etsimään ja hakemaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N51
Ai sinulle urheilu on samaa kuin juokseminen? Vähän erikoista..?
Esimerkiksi maastoesteratsastus, taitoluistelu ja telinevoimistelu. Kyllä mä olen yhdestä noista kehittymisen joutunut löytämään ja etsimään ja hakemaan.
ap
Kävely taitaa olla Suomen suosituin liikuntaharrastus, ja pyöräily, juoksu ja hiihto ovat myös suosituimpien joukossa. Mutta toki sinusta on erikoista, jos joku harrastaa niitä eikä vaikka maastoesteratsastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat aika minäkeskeiseltä, jos tavoitteet liittyvät puhtaasti itseesi. Tuijotat 100% itseäsi.
Olenko ainoa kuka ei edes ole ajatellut elämäänsä tavoitteiden kautta? Olen toki aikanaan opiskellut suht arvostetun tutkinnon, olen mielenkiintoisessa työssä mutta en mikään uraihminen, minulla on puoliso ja hänen kanssaan yhteisiä intressejä kotiin, ruokaan, puutarhaan ja matkustamiseen liittyen, mutta ei minulla mitään tavoitteita ole. Pitäisikö nyt ruveta tavoitteellisesti telinevoikkaamaan, jotta olisin parempi ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Ja useimmitenhan nämä innovatiiviset sisustajat sattuu kaikki sisustamaan ihan täsmälleen samanlaisen kodin kuin kaikilla muillakin. Eikö se häiritse? Edes oma koti ei näytä itseltään vaan trendiltä?
Tusee.
Minä koen että tavoitteet muuttuvat ajan myötä pitkin elämää. Priorisoin kullakin hetkellä sen mukaiseen tilanteeseen/saavutuksiin. Tällä hetkellä ensisijaisena on perhe ja avioelämä, koti ja vapaa-aika. Toki viihdyn töissäni mutta koen sen perusasiana niin kauan kuin tulee taas seuraavat yt:t. Aiemmin olen panostanut enemmän opiskeluun (3 tutkintoa), työelämässä etenemiseen, aviomiehen löytämiseen, matkusteluun, auton valintaan, asunnon hankintaan, sijoitusasunnon hankintaan.. kun olen elänyt aikani perhe-elämää ja saanut lapsiluvun täyteen ja lapset koululaisiksi koen että sitten on taas aika jollekin seuraavalle asialle. En tiedä vielä mille.
Vierailija kirjoitti:
Koti ja perhe on mukavia ja turvallisia "taustoja" oikeasti kiinnostaville asioille, samalla tavalla oikeastaan kun lapsuudessa oli.
Yritätkö sinä peitellysti vääntää veistä niiden ihmisten rinnassa, jotka eivät esim. onnistu saamaan parisuhdetta? Siltä tuo vähän kuulostaa. Olet itseäsi täynnä.
Eivät nuo maitsemasi asiat ole kaikille itsestäänselviä "taustoja".
.
Sinä elät kyllä jossain ihmekuplassa.