Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roope Salmisella ei ole ajokorttia! :D NOLOO!!

Vierailija
11.03.2018 |

https://www.is.fi/viihde/art-2000005599707.html

MIkä mies se tuollainen on? Ei mikään..

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti ei ole "cool", se on tarvetta varten hankittu. 

Jos ei ole tarvetta, mitä sillä tekee. Unohtaa vaan miten ajetaan jos ei ole autoa käytössä.

Vierailija
62/83 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Roope Salmista pitää haukkua koko ajan? Mitä pahaa hän on tehnyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ei minullakaan ole. Olen 24-vuotias Helsingissä asuva nainen enkä tarvitse autoa yhtään mihinkään. Aiemmin ajattelin hommata kortin, mutta enää en olekaan niin varma. Mun mielestä liikenne on pelottavaa ja tuolla on ihan hulluja kuskeja. Kuljen mieluummin junalla, metrolla ja muilla julkisilla. Avomiehellä on auto, ja sitä käytämme jos suuntaamme johonkin muualle.

Eli siis olet tyypillinen "en tarvitse autoa" ihminen jolle sitten kuitenkin kelpaa istua muiden autoissa heti kun tarvetta tulee.

Ja mitä tekemistä sillä on, tarvitseeko autoa, sen kanssa hankkiiko ajokortin? Ajokortti on kuitenkin ihan perusjuttu mikä pitäisi olla jokaisella aikuisella ihmisellä riippumatta siitä onko omaa autoa vai ei. Autoja saa esimerkiksi vuokrattua tarvittaessa ja aina voi tulla tilanteita milloin pitäisi ajaa vaikka työpaikan autoa tms. vaikka itsellä ei autoa olisikaan.

On hyvin lyhytnäköistä ajattelua olla hankkimatta ajokorttia. Johan siinä voi mennä työpaikatkin parempiin suihin sellaisille, joilla on kortti.

Oikeasti? Käytkö kertomassa tuon minun työnantajalleni, joka ei ole vielä kertaakaan vaatinut minua ajamaan.

Minulla on kyllä ajokortti, mutta ajamiseen ei ole ollut tarvetta viimeiseen 30 vuoteen. Työnantajan autoa olen joskus ajanut muutaman kilometrin, mutta ei se olisi ollut välttämätöntä. Omaa autoa ei ole tarvittu, vaikka perheessä on enemmän kuin normin mukaiset 2 lasta. Tarvittaessa on otettu taksi tai tilattu isommille ostoksille kotiinkuljetus.

Tiettyjen sukulaisten luona käydessä meidät on aina tarjouduttu hakemaan asemalta, vaikka olemme sanoneet, että voimme ottaa taksin tai bussin. 

Toki joskus käy mielessä, että voisi vuokrata auton, jotta pääsisi johonkin sellaiseen kohteeseen, johon ei pääse joukkoliikenteellä, mutta aika harvassa lopulta ovat sellaiset kohteet, joihin ei pääsisi riittävän lähelle julkisilla tai taksilla.

Jos on kaksi tasavertaista työnhakijaa jolla toisella on ajokortti ja toisella ei niin kummankohan työnantaja mieluummin valitsee?

Riippuu työstä. Jos työ ei edellytä auton ajamista, työnantaja valitsee sen, joka vaikuttaa sopivan paremmin tehtävään ja työporukkaan tai joka vaikuttaa pitkällä aikavälillä paremmalta investoinnilta. Jos taas työ edellyttää ajamista, ajokortin tarpeesta kerrotaan jo työpaikkailmoituksessa, eikä kukaan vähänkään järkevä ajokortiton edes hae tuollaista tehtävää.

Vierailija
64/83 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Roope Salmista pitää haukkua koko ajan? Mitä pahaa hän on tehnyt?

En minä hauku koko ajan Silloin tällöin vain.

Vierailija
65/83 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ei minullakaan ole. Olen 24-vuotias Helsingissä asuva nainen enkä tarvitse autoa yhtään mihinkään. Aiemmin ajattelin hommata kortin, mutta enää en olekaan niin varma. Mun mielestä liikenne on pelottavaa ja tuolla on ihan hulluja kuskeja. Kuljen mieluummin junalla, metrolla ja muilla julkisilla. Avomiehellä on auto, ja sitä käytämme jos suuntaamme johonkin muualle.

Eli siis olet tyypillinen "en tarvitse autoa" ihminen jolle sitten kuitenkin kelpaa istua muiden autoissa heti kun tarvetta tulee.

Ja mitä tekemistä sillä on, tarvitseeko autoa, sen kanssa hankkiiko ajokortin? Ajokortti on kuitenkin ihan perusjuttu mikä pitäisi olla jokaisella aikuisella ihmisellä riippumatta siitä onko omaa autoa vai ei. Autoja saa esimerkiksi vuokrattua tarvittaessa ja aina voi tulla tilanteita milloin pitäisi ajaa vaikka työpaikan autoa tms. vaikka itsellä ei autoa olisikaan.

On hyvin lyhytnäköistä ajattelua olla hankkimatta ajokorttia. Johan siinä voi mennä työpaikatkin parempiin suihin sellaisille, joilla on kortti.

Oikeasti? Käytkö kertomassa tuon minun työnantajalleni, joka ei ole vielä kertaakaan vaatinut minua ajamaan.

Minulla on kyllä ajokortti, mutta ajamiseen ei ole ollut tarvetta viimeiseen 30 vuoteen. Työnantajan autoa olen joskus ajanut muutaman kilometrin, mutta ei se olisi ollut välttämätöntä. Omaa autoa ei ole tarvittu, vaikka perheessä on enemmän kuin normin mukaiset 2 lasta. Tarvittaessa on otettu taksi tai tilattu isommille ostoksille kotiinkuljetus.

Tiettyjen sukulaisten luona käydessä meidät on aina tarjouduttu hakemaan asemalta, vaikka olemme sanoneet, että voimme ottaa taksin tai bussin. 

Toki joskus käy mielessä, että voisi vuokrata auton, jotta pääsisi johonkin sellaiseen kohteeseen, johon ei pääse joukkoliikenteellä, mutta aika harvassa lopulta ovat sellaiset kohteet, joihin ei pääsisi riittävän lähelle julkisilla tai taksilla.

Jos on kaksi tasavertaista työnhakijaa jolla toisella on ajokortti ja toisella ei niin kummankohan työnantaja mieluummin valitsee?

Riippuu työstä. Jos työ ei edellytä auton ajamista, työnantaja valitsee sen, joka vaikuttaa sopivan paremmin tehtävään ja työporukkaan tai joka vaikuttaa pitkällä aikavälillä paremmalta investoinnilta. Jos taas työ edellyttää ajamista, ajokortin tarpeesta kerrotaan jo työpaikkailmoituksessa, eikä kukaan vähänkään järkevä ajokortiton edes hae tuollaista tehtävää.

Voi olla että varsinainen työtehtävä sinällään ei vaadi auton käyttöä mutta joissain tilanteissa on silti käyttöä työntekijöille, jotka voi ajaa autoa. Kaikki tällaiset pikkujutut merkitsee kun punnitaan kumpi on parempi valinta joten se voi tosiaan olla juuri esim. siitä ajokortista kiinni.

Vierailija
66/83 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortista on aina hyötyä, mutta Helsingissä pärjää ilman. Pelkkä tunnin pysäköinti maksaa keskustassa enemmän kuin yhden suunnan bussi, ratikka tai metro.

Vierailija
67/83 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kortiton ei naista saa jos ei ole kuuluisa.

Hmm.. nyt kun alan miettimään niin ajokortittomuus miehellä on oikeastaan aika seksikästä. Ihanaa, ettei miehellä ole ollut 18v teininä heti tarvetta ajaa p*skarinkiä faijan autolla ja kaahailla menemään.

Terveisin nuori nainen

Katsotaanpa mitä mieltä olet asiasta kymmenen vuoden kuluttua. Vieläkö on seksikästä, että mies ei pääse liikkumaan mihinkään eikä voi koskaan kyyditä sua minnekään. Ja kun lapsia tulee, niin sittenhän se ajokortittomuus vasta seksikkääksi muuttuukin, kun niitä kakaroita ei pysty päiväkotiin viemään jne.

Miksi lapsia ei saisi päiväkotiin ilman autoa? Kai nyt terve pikkulapsi kykenee kävelemään 500 metriä. Itse asiassa lasten vieminen autolla päiväkotiin pitäisi kieltää, sillä niin holtitonta menoa siellä päiväkodin portilla välillä näkee. Autolla ajetaan kymmeniä metrejä pitkin jalkakäytävää tai pyörätietä, jotta tenava välttyy pieneltä kävelyltä lähimmästä parkkiruudusta. Yksi edustusrouvakin kurvaili Minillään puistoon koulumatkalla olevien lasten sekaan, jotta pääsi 20 metriä lähemmäs päiväkodin porttia.

Monilapsisenkin perheen ruokaostokset hoituvat jalkaisin tai pyörällä peräkärryn kanssa. Jos tarvitsee päästä johonkin, mihin ei joukkoliikenteellä pääse, taksit on keksitty. Kun ei ole sitä autoa riesana, on varaa tarvittaessa ajaa taksilla.

Laita nyt nolla tai pari perään tuohon matkaan ja katsotaan sitten. Kyllä sille taksilla tulee aika paljon hintaa, jos käyttää kuin omaa autoa.

Vierailija
68/83 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika munatonta

Vierailija
69/83 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokortittomuus ei tee miestä noloa. Sen sijaan Roope Salmisena oleminen on noloa.

Ei yhtään sen nolompaa kuin vaikka sinuna oleminen.

Vierailija
70/83 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salme Roopinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tä noloa siinä on? Kai se Helsingissä asuu, ei siellä mitään autoa tartte. Ja luulis sillä olevan varaa bussiin ja takseihinkin

Mä asun Hki keskustassa, mikä ihme tää juttu on ettei täällä tarttis autoa?

Sä tarviit = kaikki muutkin tarvitsee?

Vierailija
71/83 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monia näyttelijöitä jotka eivät ole ajaneet ajokorttia, esim. Vesku Loiri ja tarvetta kyllä olisi ollut,

eipä tainnut Juicellakaan olla

Vierailija
72/83 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Vesku Loirillakaan ollut ajokorttia kuin joskus 40-vuotiaana varmaan. Juice Leskisellä ei ollut varmaan koskaan.

Ei Juicen kaltainen juoppo olisi autoa voinut ajaakaan.

Mun mielestä Loirilla ei koskaan ole ollut ajokorttia, aikoinaan naisystävä Marita Hakala toimi kuljettajana.

Vierailija
73/83 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö mölisijät mitä? Eikö Roope ollutkin 16-17 vuotiaana nuorten ajamassa kolarissa jossa sen paras ystävä kuoli? Vieläkö tekee mieli ilkkua? Ai niin, tottakai kun suurinosa täällä on tunnevammasia i dareita.

Vierailija
74/83 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olis todella syytä olla hiljaa!! kirjoitti:

Tiedättekö mölisijät mitä? Eikö Roope ollutkin 16-17 vuotiaana nuorten ajamassa kolarissa jossa sen paras ystävä kuoli? Vieläkö tekee mieli ilkkua? Ai niin, tottakai kun suurinosa täällä on tunnevammasia i dareita.

Nyt alkoi säälipisteiden kerjääminen. On minunkin ystäväni kuollut auto-onnettomuudessa mutta ei se minun autoiluuni mitenkään vaikuttanut.

Vierailija
75/83 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kotoisin Kainuun korvesta ja siellä ajokortti oli itsestäänselvyys, lähinnä peruskouluun verrattava suorite. Olen asunut Helsingissä 30v ja meillä on auto. Kaikki lapseni (3)ovat täysi-ikäisiä, mutta yhdelläkään ei ole ajokorttia. Heidän mielestään bussiliikenne on toimiva ja ovat kauhistuneita ajatuksesta, että pitäisi opetella ajamaan autolla.

Vierailija
76/83 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus olis todella syytä olla hiljaa!! kirjoitti:

Nyt alkoi säälipisteiden kerjääminen. On minunkin ystäväni kuollut auto-onnettomuudessa mutta ei se minun autoiluuni mitenkään vaikuttanut.

Joo mitäpä tuosta, kas kun ei haudalle kusemaan vaan. Sä et ole kyllä ihan terve päästäs...mikä säälipisteiden kerjääminen? Mä olen keski-ikänen random mamma jota Roope tuskin tietää mutta EN VOI SIETÄÄ tällaista tyhjää jatkuvaa dissaamista.

Vierailija
77/83 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää ajokortittomuusjutut on joidenkin maalaisjunttien mielestä erikoisia.

Normi ihminen ei moisia kelaile.

Tuo on muuten totta, ylipainokin vaivaa näitä juntteja, ihmekö se kyn ei mihinkään osaa kulkea autotta.

Vierailija
78/83 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan ole ajokorttia vaikka ikää 37v. Helsingissä se ei ole mikään ongelma kun täällä on julkinen liikenne maailman kärkitasoa. Tuleepahan edes vähän käytettyä jalkoja, muuten köröttelisin varmaan lähikauppaankin johon on n. 150m. Duuniinkin on kiva mennä julkisilla kun voi vaan laittaa aivot narikkaan ja miettiä omia juttuja eikä tarvitse raivota muulle liikenteelle.

Vierailija
79/83 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereillakin on jo jossakin vaiheessa sitten perheet ja omat menot ja voisitko heittää puhelut jo sitten arvataan ja sitten kiitos ei kohteliaimmin.Erästä vanhempaa miestä sitten aikoinaan ihmetelitiin ja pojan elämä oli aika suppeata kulkemisineen kun kuitenkin urheili ja lähinnä vain arvelut siitä että olisi kuitenkin mennyt rattiin humalassa kun kavereita tuli sitten ikävä juodessa.

Vierailija
80/83 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kotoisin Kainuun korvesta ja siellä ajokortti oli itsestäänselvyys, lähinnä peruskouluun verrattava suorite. Olen asunut Helsingissä 30v ja meillä on auto. Kaikki lapseni (3)ovat täysi-ikäisiä, mutta yhdelläkään ei ole ajokorttia. Heidän mielestään bussiliikenne on toimiva ja ovat kauhistuneita ajatuksesta, että pitäisi opetella ajamaan autolla.

Sama täällä. Olen Savosta pieneltä kylältä, ja silloin ajokortti oli itsestäänselvyys. Täällä etelärannikolla - eikä edes pääkaupunkiseudulla- elämme nyt, ja kolmesta lapsestani jokainen suhtautuu nihkeästi ajokortin hankkimiseen, autosta puhumattakaan. Aika yleinen trendi nuorille muuten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi