Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä on "vararahasto" hädän varalle? VALEHTELEMATTA.

Vierailija
11.03.2018 |

Ihan siis sinun onat rahasi, ei miehen.

Minulla on 50 000.
Asun yksin yhden lapsen kanssa.

Kommentit (904)

Vierailija
301/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas teillä monilla paljon rahaa 😊 Meillä vaatimattomasti 1 000 € hätävaratilillä, 300 € lapsille säästetty (harrastusmaksuihin menee pari kertaa vuodessa nämä tyhjäksi). 4 500 € rahastossa. Tässä nopeat rahat.

Uusi omakotitalo lisäksi, arvoltaan noin 320 000€, velkaa 200 000€. Kaksi velatonta autoa, arvo yhteensä n. 30 000€. Nämä siis eivät heti saatavilla olevaa varallisuutta mutta periaatteessa.

Ikä 33 v, opiskelen toista tutkintoa, mies samoin. Neljä lasta ja viides syntyy kesällä.

Lisään vielä, että matkustamme vähintään kerran vuodessa ulkomaille koko perhe, sinne menee paljon rahaa. Nuo matkat kun jättäisi pois niin kertyisi enemmän säästöön, mutta kun matkailu on vaan niin ❤️.

Vierailija
302/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikki kiinni seinissä. Ostettiin omakotitalo jo nuorina -90-luvun puolivälissä ja pieni kesämökki. Rakennettiin talo 2000- vuonna.  Myytiin se talo 2015.

Mulla tällä hetkellä mahtavat 1170 euroa säästötilillä 6 kk säästämisen jälkeen, käteistä 150 euroa, olisin saanut talteen enemmänkin, mutta pistimme vähän haisemaan 21 kk sentinvenytyksen jälkeen ;) ja tilasimme huhti-toukokuun vaihteeseen Lontoon matkan.

Rahat meni yksinkertaisesti asuntokauppaan ja putkirempan poismaksamiseen, mikä oli se 21 kk sentinvenytys. Muutettiin siis ok-talosta isoon rivariin, kotona asuvat lapset on vähentyneet yhteen, kotona asuu kolmesta enää 16 v.  Nyt voi taas säästää pahan päivän varalle, mutta ensin vähän tuhlataan...

N 51 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 000 rahaa, ei mitään varallisuutta.

Vierailija
304/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velaton koti, käyttötilillä n. 11.000€, säästötilillä n. 7.500€, osakkeissa n. 20.000€. Palkka nettona 1700€/kk. Perheessä kaksi lasta ja mies. Miehellä omat rahat.

Vierailija
305/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

400.000 ja pitäis omillaan pärjäillä loppu ikä.

Vierailija
306/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Meni yhden kuukauden aikana rikki ilmanvaihtokoje, keskuspölynimuri, kuivausrumpu, kahvinkeitin ja saunan sähkökiuas. Auton vaihdelaatikko hajosi ja rengas meni puhki. Meni tili tyhjäksi ja luottokortti tappiin. Ja jouduin osamaksulla hommaamaan lapselle uudet rillit. Ketjussa tosi varakkaita. Ja älkää tulko perijättäret neuvomaan pienellä palkalla eläjälle taloudenpitoa, kiitos.

Vierailija
307/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään

Vierailija
308/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi tonnia, minun tililläni, mutta ne on miehen kanssa yhteiset vararahat. Toivoisin, että niitä olisi ainakin tuplasti, viisi tonnia tuntuu turhan vähältä. Asunnosta on maksettu 1/3 kyllä, ja auto on maksettu lähes kokonaan, mutta eihän se ole sellaista helposti liikuteltavaa varallisuutta, jollaiseksi vararahat on tarkoitettu.

Vierailija
309/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan ymmärtänyt tätä sittenkun elämää. Kituutetaan elää silloin, kun voisit nauttia rahoista. Ajatellaan, että sittenkun jään eläkkeelle, niin matkustelen. Itse säästän hieman, mutta nautin rahoistani ja matkustelen nyt, kun olen 35v. en voi tietää oonko enää terve eläkeiässä tai edes elossa.

Vierailija
310/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pennin jeniä. Vuosikaudet tilipäivän tullen kaikki rahat menneet pikalainojen ja luottojen lyhennyksiin. Niiden määrä kasvaa pikku hiljaa kunnes koko paska räjähtää käsiin ja siitten......

Vierailija
311/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä, onko sijoitukset teille jotain vararahastoja hädän varalle?

Sijoitukset sijoituksina ja hätävarat erikseen. Hätää varten riittää, kun on pari tonnia tilillä, jos esim. kodinkone laukeaa tai tulee isompi korjaus autoon, tms.

Ne voi maksaa luottokorteilla.

Vierailija
312/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo koskaan ymmärtänyt tätä sittenkun elämää. Kituutetaan elää silloin, kun voisit nauttia rahoista. Ajatellaan, että sittenkun jään eläkkeelle, niin matkustelen. Itse säästän hieman, mutta nautin rahoistani ja matkustelen nyt, kun olen 35v. en voi tietää oonko enää terve eläkeiässä tai edes elossa.

Ajattelen ihan samalla lailla, olen sinua pari vuotta vanhempi. Kyllä mäkin säästän mutta kyllä myös haluan nauttia elämästä, olisi jotenkin hullua pitää kymmeniä tuhansia tilillä nyt kun on vielä nuori ja terve. Pystyn kyllä tarvittaessa elämään hyvinkin säästeliäästi joten jos tulot hirveästi laskis niin pärjäisin silti, mulla ei ole muuta kuin asuntolainaa ja sitäkin hyvin maltillisesti.

Vierailija
313/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalituet pitää lopettaa, koska 90% lapsiperheistä on erittäin varakkaita. Turha tuonne on yhteiskunnan verovaroja kaataa. Melkein kaikilla 5-numeroinen summa tilillä. Ei mun veroeuroja enää noille. Loppu.

Vierailija
314/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16000 säästötileillä (8000 käyttötilillä) ja 30 000 sijoituksissa jotka tietysti heti huomenna voivat olla arvoltaan 0 e. Velaton asunto mutta siltikään en ikinä saa säästöön lisää...pitäisi nyt stana laittaa se automaattisiirto taas päälle....

No kerrotko vielä meille että mitkä sijoitukset muka voivat romahtaa yössä nolliksi, varsinkin tuollaisilla summilla. Et siis ole kuullut hajauttamisesta. Kannattaa ostaa muutakin kuin konkurssikypsiä senttiosakkeita, niin ei ole tuota riskiä.

Vierailija
315/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on luottokortti jossa katetta kymppitonniin asti. Olisimme voineet luottorajaa nostaa mutta ei ole ollut tarvetta. Kuukausittain käteen jää enemmän kuin tuo kymppitonni ( asuinkulujen jälkeen) joten jos pyykinpesukone hajoaa niin käyn ostamassa käteisellä tai siis ylpeenä vingutan debittiä:) Takapihalla uima-allas, paahtava aurinko ja palmupuut. Ei ole ollut tarvetta matkailuun:)

Vierailija
316/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän alle 3 tonttua. Yksin asuva opiskelija.

Vierailija
317/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15.000

Asun helvetin kalliin naisen kanssa.

Vierailija
318/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15.000

Mikä on kallis nainen? Ja miten se liittyy tuohon 15 000?

Vierailija
319/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15.000

Mikä on kallis nainen? Ja miten se liittyy tuohon 15 000?

Järkevän naisen seurassa olisi kymmenkertainen määrä. No eiköhän tästä pian päästä tilanteeseen, jossa eri ei enää muistuttaisi heitteillejättöä.

Vierailija
320/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€ ja myös työtön...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä