Paljonko teillä on "vararahasto" hädän varalle? VALEHTELEMATTA.
Ihan siis sinun onat rahasi, ei miehen.
Minulla on 50 000.
Asun yksin yhden lapsen kanssa.
Kommentit (904)
Käyttötilillä 5 euroa, säästötilillä 2 euroa. Vielä on kaksi ja puoli viikkoa seuraavaan rahantuloon. Pitkästä aikaa työttömänä. Työttömänä nyt oltu puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs teet jos olet kuitenkin hengissä eläkeiässä, mutta silleen sopivasti sairas että sairaskulut on tapissa koko ajan ja taloyhtiöön tulee putkiremppa?
Tossa tilanteessa menisin häädön saatuani vaikka IKEA:an pötköttömään makuuhuoneosastolle, ja odottelisin, että sosiaalityöntekijät kantaa minut laitokseen. Tätä kun toistaisi riittävän monta kertaa, niin eiköhän se hoitopaikka löytyisi.
Pienessä avainlompakossa on Visan, ajokortin ja Kela-kortin lisäksi 20 euron seteli varuilta. Kaikki bonus-kortit olen heivannut menemään. Kirjahyllyn laatikossa on lisäksi pari sataa euroa käteistä. Isompia hankintoja varten on sitten purettava sijoituksia, jos normitulot eivät riitä. Näillä on hengissä pysytty.
Säästötili,mikä se on?Käyttötilillä -28euroa.Lohtuna on että jonkinlainen työpaikka kuitenkin on ja palkkapäivä torstaina.
Minulla ja miehellä yhteensä tilillä joku 30 000. Taloudessa yksi lapsi. Ollaan molemmat sellaisia ihmisiä että aina pitää olla rahaa hätävarana tilillä, jopa silloin opiskelijana molemmilla oli monta tonnia vaikka raha oli tosi tiukassa ja ruoka pääasiassa makaronia. Yritetään vaan viimeiseen saakka välttää tilannetta jossa yllättävä, vaikea tilanne olisi helposti ratkaistavissa rahalla mutta sitä ei ole.
2 tonnia käteisenä hyvässä jemmassa ell kuluihin siltä varalta jos ja kun niitä käyntejä tulee joskus. (Esim vuositarkastus.) Oli aiemmin säästötilillä, mutta sitten tipahdin ttt:lle joten piti nostaa pois.
Käyttövaroja n. 160€.
Säästöjä nolla.
En tahdo säästää. Loppu voi tulla koska vaan, mielummin tuhlaan palkkani kaikkeen kivaan.
Olen lapseton.
2000 euroa säästötilillä ja yhteisellä tilillä miehen kanssa tonni, joka vaan lojuu siellä. Velkaa on asunnosta ja lapsia ei ole. Miehellä useita kymmeniä tuhansia. Mutta palkkapäivänä taas muutama euro säästöön ja loput lainan maksuun.
Säästötilillä 6000€ ja rahastossa noin 6000€ myös. Käteistä jemmassa myös useampi sata euroa.
Käteisenä tonni, tilillä 20.000 (1/2 vuoden nettopalkka). Sitten on tilejä ja sijoituksia, joita ei ole korvamerkitty mihinkään erityiseen.
Rahastossa 100e. Asp-tilillä 2500e; nämä toki ei sinänsä ole hätää varten, mutta tosi tiukassa tilanteessa ne olis nostettava.
Tarkoitus olisi kyllä kasvattaa vararahastoa nyt kun palasin hoitovapaalta töihin. Mutta pitkien hoitovapaiden jälkeen oli monta suht pakollista hankintaa rästissä, joten niihin on mennyt rahaa + osa-aikatyön palkka on melko pieni... 😒
Tällä hetkellä 23000, jotka on kiinni sijoituksissa. Jos paha paikka tulee (sairaudet ym akuutti), niin voin ne myydä. Lisäksi maatilkku maalla, jonka arvo vain n. 30000. Olen saanut siitä hiukan puutuottoa, myyden polttopuuta kyläläisille. Ei mikään iso tulo, mutta saanut katettua tilkun kulut ja verot.
Olen 2 lukiolaisen yh ja asun 3h rivitalossa vuokralla. Tulot bruttona 4000/kk. Joku voisi pitää hyvätuloisena, ja sitä varmaan numeraalisessti näyttää, mutta menee siitä veroakin leijonan osa. Siitä siis jää käteen alle 3000, josta menee asumiskulut ja työssä tarvittavan auton kulut sekä eläminen. Saan säästöön vain n.200/kk. Ei matkustella juuri koskaan. En saa enää lapsilisiä enkä elareitakaan kuin toisesta sen 158e/kk. Kaikki raha tuntuu menevän ruokaan, lasten (halpoihin) harrastuksiin ja lasten opintoihin. Odotan, kun valmistuvat ja muuttavat, niin saisin säästöön enemmän ja uskaltaisin laittaa rahaa matkustamiseen. Kun lapset olivat pienempia, niin tuntui, että rahaa jäi enemmän käyttöön. Nyt pelkät vaatehankinnatkin ovat aikuisen luokkaa. Mitään ei voi enää kierrättää kuopukselle ja vuodessa molemmilla pojilla menee vähintään 3-5 kengät. En valita, sillä minulla on oikeasti hyvin asiat ja raha-asiat ok, mutta jos joku ihmettelee, miksen saa enempää säästöön niin tuossa syy.
Vastavalmistuneena korkeakoulusta, "säästötilillä" 6000 ja ASP-tilillä 3000. Aina opiskelujen aikana tehnyt töitä, joten ei ole mitään lainoja. Vuokralla asutaan uudessa kerrostalossa, avovaimo ja 3 lasta. Myös 2 autoon varaa joista ei lainaa.
Tilillä n. 20 000, lisäksi sijoituksissa n. 10 000 sekä sukanvarressa pari tonnia. Rahoja käytetään kuukausittain nyt hoitovapaalla. Lapsia kolme. Ja asuntolainaa yli 100 000. Autot on maksettu. Remonttiin ollaan ottamassa lisää lainaa.
Meillä ei ole kuin 6700 €, taloudessa minä, mies ja kaksi alaikäistä lasta. Hieman stressaa, koska tuosta menee kohta melkein 1000 euroa auton korjaukseen. No, eteen ja ylös sanoi mummo ja elastinen.
Sinkku kirjoitti:
Tilillä 538000€.
Sinkkumies.
World is my oyester.
Oletpa aika hölmö, jos moista summaa tulillä makuutat.
Porukka valehtelee täällä minkä kerkiää vararahoistaan😂😂
Ja jotkut hölömöt vielä uskoo. Kyllä on komiata taloa ja autoa monella, mutta todellisuudessa rahojen suhteen mennään ihan nahkoilla... Kulissia kulissia. Pitää näyttää, että kyllä meillä on millä mällätä.
No kun meillä on yhteinen hätäkassa niin ei ole mitään omia rahoja. Hätäkassa pohja on 10 000e.