Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä on "vararahasto" hädän varalle? VALEHTELEMATTA.

Vierailija
11.03.2018 |

Ihan siis sinun onat rahasi, ei miehen.

Minulla on 50 000.
Asun yksin yhden lapsen kanssa.

Kommentit (904)

Vierailija
321/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15.000

Asun helvetin kalliin naisen kanssa.

Mikä on kallis nainen? Ja miten se liittyy tuohon 15 000?

Järkevän naisen seurassa olisi kymmenkertainen määrä. No eiköhän tästä pian päästä tilanteeseen, jossa eri ei enää muistuttaisi heitteillejättöä.

No et sinä itse kovin järkevä ole jos et osaa itse päättää rahoistasi.

Vierailija
322/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kymppitonni myös, varatilillä, tarkoitus olisi kyllä pistää sijoituksiin ettei vain istuisi siellä. Parisuhteessa olen, vähän alle kolmekymppisiä molemmat. Mies on aika skarppi sijoittaja, tiedän hänellä olevan aika paljon varoja osakkeissa. Itse en tajua finanssiasioista hölkäsen pöläystä ja mietin, antaako ylpeys myöten pyytää mies kädestä pitäen opettamaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi, että ihmiset on varakkaita. Itsellä ei ole kuin reilu pari tonnia säästössä. Eikä se summa siitä juurikaan kasva. Aina kun sinne kertyy vähän lisää, tulee jotain extramenoja. Asuntolainaa on sitten ihan sairaasti.

Vierailija
324/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

75 ja 32 siis tölkkejä (tyhjiä) ja viinapulloja (yksi vielä lähes täysi), eli siis koko laatikko koffia.

Vierailija
325/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asp-tilillä 20 k, käyttötilillä 3 k. Jos tulee pörssiromahdus, asp-tili tyhjenee osakkeisiin. Elän yksin vuokralla.

Vierailija
326/904 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summaa en sano, mutta pärjäisin viisi vuotta ilman mitään tuloja.

Vierailija
327/904 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

21000

Vierailija
328/904 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä tilillä 10 euroa. Opintolainaa 0 €. Ens vuonna valmistun. Vanhemmat jeesaa mua sen verran, että saan ruokaa ja en joudu ottaa lainaa. Tämä vanhempien tahdosta, en ole koskaan rahaa heiltä pyytänyt. En ole ylpeä siitä, että vanhemmat auttavat minua, mutta olen äärettömän kiitollinen heille. Odotan aikaa kun saan paperit ja pääsen töihin ja saan vihdoin itse ansaita rahani.

Vierailija
329/904 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten holtitonta voi taloudenpito olla jos pitää olla 50 tuhatta euroa vararahastossa?

Sanopas se, nimittäin VALTION taloudenpito. Kuka voi luottaa työttömyyden sattuessa työttömyyskorvauksiin saati eläkkeisiin? Siksi säästöt.

Vierailija
330/904 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36v. Suurin osa varallisuudesta on kiinni asunnossa, lainaa jäljellä n. 100k. Tilillä käteistä 15k ja se on toistaiseksi ollut puskuriarvo, jonka alle en halua laskea. Tarkoitus on lyhentää laina pois seuraavan parin vuoden aikana ja ruveta sitten kerryttämään luultavasti passiivisten indeksirahastojen avulla säästöjä.

Vierailija
331/904 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia hätiä ihmisille on sitten pahimmillaan tullut, joihin noita hätävarastoja on tarvittu? Esim. mikä hätä on maksanut jopa useita kymmeniä tuhansia?

Esimerkiksi kun asuntovelallinen joutuu työttömäksi tai sairastuu vakavasti. Oman kodin myyminen on enemmistölle todella kipeä paikka.

Okei, eli riippuu tilanteesta minkäkin verran kukakin tarvitsee. Jos asuu vuokralla, niin varmaan potentiaalinen hätä olisi pienempi (halvempi).

Vuokraan saa tietysti asumis- ja toimeentulotukea, joten tilanne on sikäli erilainen.

Omistusasuntoonkin saa toimeentulotukea, mutta lainan lyhennyksiin ei.

Erikoista ajattelua. Ei se vuokralla oleminen nyt sentään mikään turva ole hädässä. Miksi et itse sitten asuisi myös siten?

Eli kuvitellaan vuokralla asuva ja työtä tekevä ihminen. Ei nauti tuista ja pärjännyt omillaan. Sitten ykskaks on työtön.

Ei tipu tukia kun pitää toimittaa viimeisten kahden kuukauden tulot ja menot.

Katsotaan, että rahaa pitäisi olla jäljellä ja annetaan hylkypäätös.

Sairastuu, tarttee lääkkeitä, kelataksia ja polimaksuja kasaantuu. Sairaspäivärahan hakeminen on hidasta. Toimeentulotukea ei heru .... siinä pitää olla muutaman kuukauden vuokra säästössä, elämiseen ja sairastamiseen rahaa.

Ei auta kukaan, korkeintaan diakoni antaa ruokakassin.

Omassa asunnossa asuja säästää kun ei tartte maksaa vuokraa. Jos on lainaa voi ottaa lyhennysvapaata pahimpaan hetkeen avuksi.

Tukia saa omistusasunnossa asujakin, kuten sairaspäivärahat ja työkkärit ym.

Toimeentulotukeakin heruu yhtälailla kun vauokralla asujalle, mutta tosiaan lainan lyhennyksiä ei kateta tuella.

Asunnosta ei ole pakko luopua. Harvoissa tapauksissa jopa asumistukea voi saada omistusasunnossa asuvakin.

TOSIN ennen kun voi saada mitään toimeentulotukea niin tulee syödä ne säästöt ja niiden tulee kattaa menot niin kauan kun laskelmallaan toteavat.

Vierailija
332/904 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo koskaan ymmärtänyt tätä sittenkun elämää. Kituutetaan elää silloin, kun voisit nauttia rahoista. Ajatellaan, että sittenkun jään eläkkeelle, niin matkustelen. Itse säästän hieman, mutta nautin rahoistani ja matkustelen nyt, kun olen 35v. en voi tietää oonko enää terve eläkeiässä tai edes elossa.

Parempi olla molemmat. Eikä ne sulje toisiaan pois. Ketjussa kysyttiin vararahojen määrää, siihen on vastattu, varmasti moni jolla sitä rahaa on kertynyt, tekee nytkin juttuja joista pitää ja käyttää niihin rahaa.

Mitäs teet jos olet kuitenkin hengissä eläkeiässä, mutta silleen sopivasti sairas että sairaskulut on tapissa koko ajan ja taloyhtiöön tulee putkiremppa?

Vierailija
333/904 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin kymppitonni myös, varatilillä, tarkoitus olisi kyllä pistää sijoituksiin ettei vain istuisi siellä. Parisuhteessa olen, vähän alle kolmekymppisiä molemmat. Mies on aika skarppi sijoittaja, tiedän hänellä olevan aika paljon varoja osakkeissa. Itse en tajua finanssiasioista hölkäsen pöläystä ja mietin, antaako ylpeys myöten pyytää mies kädestä pitäen opettamaan :D

Opit itsekin sanon kokemuksesta, en ikinä kysyisi ukolta.

Vierailija
334/904 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole erillistalous eli rahat eivät ole "sinun tai minun", vaan ne ovat yhteisiä. Ja rahaa on riittävästi, vaikka ei paljon.

Vierailija
335/904 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Juuri ostettiin käteisellä autot ja uusi pöytä keittiöön. Jos jotain jää, se menee talon remppoihin.. Mut ei meillä ole sitten velkaakaan muusta kuin talosta.

Vierailija
336/904 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37 v. eronnut yrittäjämies, mikä sitten on se paha päivä? 

Mun tilanteessa jos alkaa paskaa menemään ropelin läpi esim. sairastumisen takia niin sitä ei ihan pienellä summalla korjata.

Tileillä n.10.000 eur 

Suoria osakesijoituksia n. 130.000 eur

Yrityksen valuaatio 1,3 miljoonaa, olen ainoa omistaja.  Voitonjakokelpoinen varallisuus n. 500.000 eur (TK2017). Omavaraisuus yli 90%

Mulla on velaton kaksio Helsingissä n. 250.000 eur

Vastineena velkaa 500.000 eur ensi vuonna valmistuvasta 750.000 eur asunnosta.

Vierailija
337/904 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*mummeli* kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia hätiä ihmisille on sitten pahimmillaan tullut, joihin noita hätävarastoja on tarvittu? Esim. mikä hätä on maksanut jopa useita kymmeniä tuhansia?

Ei nyt kymmeniä tuhansia mennyt, mutta jonkun verran rahaa meni, kun tytär romutti autonsa ja hän joutui olemaan sairaalassa jonkin aikaa. Sairaalamaksut ei harmittaneet yhtään - pääasia, että parani ja kuntoutui. Auto taasen vaan peltiä.

Vakuutukset ei ollut kunnossa vai ?

Vierailija
338/904 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-30 e.

Paha päivä on jo. Joka päivä. Ei naurata.

Kierre on toivoton. Kaikki alkoi palkanalennuksista.

Koitan pitää edes muutama kympin aina säästössä.

Käteisen poistuminen on paha uhka.

Vierailija
339/904 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme opiskelijoita. Tarkoituksena on säästää 1000-2000 varatilille pitkäaikaisesti. Tällä hetkellä siellä ei ole kuitenkaan kuin 450 euroa, mutta olen elänyt monia aikoja kun ei ole ollut yhtään. Sijoituksissa pari hassua satasta myös. Pyritään siihen, että joka kuukausi laitetaan säästöön 10 % tuloista. 

Vierailija
340/904 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle 4000 euroa "säästössä" josta otetaan vain hätätilassa. Yksinasuva sinkkunainen ja talovelkaa on yli 150t eur.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi