Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AUTTAKAA! Mies sai raivarin ja mua pelottaa

Vierailija
10.03.2018 |

En enää tiedä mitä tehdä. Mies raivostui kun en halunnut lähteä kauas hänen serkkunsa luokse vaan pysyä kotona lepäämässä. Heitti vesilasillisen päälleni ja sai jonkun ihan ihme raivokohtauksen, hakkasi nyrkillä seinää yms.

Minua pelottaa. Minulla ei ole mitään paikkaa minne mennä. Omat vanhempani asuvat ulkomailla ja olen ainoa lapsi. Kavereita ei juurikaan enää ole, työkavereitakin vain kaksi. Yhteinen vuokra-asunto muttei lapsia.

Mitä ihmettä mä oikein teen. Avioero ainakin pitää ottaa mutten halua asua tuon kanssa samassa asunnossa. Mies lähti nyt vanhemmilleen parin kilsan päässä eikä toivottavasti tule takaisin ihan heti.

Pelottaa jos alan pakkaamaan tavaroitani ja hän tuleekin takaisin niin tulisi vielä pahempi raivari. Minuun hän ei sentään käynyt käsiksi. Ainakaan vielä.

Kommentit (276)

Vierailija
261/276 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muslimitaustaisi tyttölapsia saa silpoa, jos olet muslimi, jos olet suomalainen mies, et saa heittää vesilasia, muuten olet paha.

Mutta silpojat ei ole. T: Suomen Feministit.

PS Emme aio puuttua millään tavoin muslimien naisiin kohtaan harjoittamaan väkivaltaan, pakkoavioliittoihin, silpomisiin, raiskauksiin ja kunniamurhiin.

Tulkaa julkisuuteen vaatimaan musliminaisille samoja oikeuksia, jos kerran olette naisten asialla, kaikkien naisten.

Kiitos tästä välihuomautuksesta :) Tuntuu että kaikille on ok, että naisille tai tytöille tehdään suomessa mitä vain, niin kauan kuin uhri on muslimi. Haluan tyttärelleni samat oikeudet kuin muillekin tytöille ja toivoisin että pöyristyisitte saman verran jos joskus hänelle tapahtuu tällaista. Jokaisella naisella pitäisi olla oikeus tulla kohdelluksi arvokkaasti ja elää ilman väkivallan pelkoa.

-muslimiperheen äiti

Mitä ihmettä? Miten voit edes perustella kantasi? Asun samassa Suomessa kuin sinä, mutten ole koskaan kuullut että kukaan hyväksyisi että muslimitytöille tehdän pahaa, päinvastoin tälläkin palstalla on paljon puhuttu ympärileikkauksesta. Miksei muslimitytöillä olisi samoja oikeuksia kuin muilla? Kuka sallii heitä kohdeltavan eriarvoisesti? Suomen laki on sama kaikille.

Syy ettet ole "kuullut" on, että et ole kuunnellut, etkä ole koskaan edes sekunniksi pysähtynyt ajattelemaan, miltä musliminaisesta tuntuu, kun "feministeiksi" itseään kutsuvat naiset kannattavat muslimiesten naisten alistamiskulttuuria, ja vaativat muslimimiehille erikoisoikeuksia musliminaisten kustannuksella.

Kertaakaan ei ole musliminaisten puolesta konserttia järjestetty, ei ole "unelmaa" musliminaisten tasa-arvosta ja niin edelleen.

Ette ole julkisuudessakaan tuominneet muslimiesten harjoittamaaan naisiin kohdistuvaa väkivaltaa, ahdistelua yms, saati, että olisitte vaatineet muslimnaisille samoja oikeuskia kuin teillä itsellänne on.

Ette puutu edes silpomisiin tai pakkoavioliittoihin, niin sairaita olette.

Mitään ongelmia ei ole, kun käyttäytyy kuin ne kolme kuuluisaa apinaa, "ei näe, ei kuule, ei puhu"!

Kiitos teille ymmärryksestä, tuota kommenttia johon sinä vastasit oli niin surullista lukea :( "laki on sama kaikille" jne. Kuinka moni teistä joutuu pelkäämään omaa veljeään? Ja moniko tajuaa miten olemattomat rangaistukset täällä saa siskon vainoamisesta tai siskon pahoinpitelemisestä? Suomen lakia ei ole suunniteltu suojelemaan kunniaväkivallalta.

En ymmärrä miksi feministien puolesta on ok että minun tytärtäni kohdellaan huonosti ja tätä vielä selitellään kulttuurirelativismilla.

On kaikkien etu että musliminaisia suojellaan sillä heidän osuutensa väestössä kasvaa ja lopulta saatat huomata että esimerkiksi oma tyttären tyttäresi on muslimi.

-muslimiperheen äiti

Mä en tarkoita, että sulla olisi mitään velvollisuutta valistaa minua, mutta jos haluat/jaksat, niin kertoisitko jotain vinkkejä, miten valkoinen länsimainen nainen voisi auttaa kulttuurin muutosta tasa-arvoisempaan suuntaan yhteisössänne? Itse lahjoitan rahaa kehitysmaiden tyttöjen avuksi monien järjestöjen kautta, allekirjoitan addresseja ja jaan tietoa, mutta mä en kerta kaikkiaan tiedä mitä voisin tehdä tälle ongelmalle mistä puhut, vaikka pidän sitä tärkeänä.

Kulttuurirelativismi ideana on mielestäni täysin perseestä, vaikka olen suvaitsevainen feministi.

Asiassa auttaa se että asioista keskustellaan avoimesti ja rohkeasti ilman pelkoa siitä että vaikuttaisit rasistilta tai suvaitsemattomalta. Nyt tuntuu että meidän muslimiperheiden asioista puhuminen on suorastaan tabu. Pahinta on että musliminaisten asiaa ajavat usein "hyvät", kunnolliset, konservatiiviset musliminaiset joiden feminismiä on se että naisilla tulee olla oikeus pitää huivia. Kuka ajaa liberaalimuslimien oikeuksia? Me emme halua että tulevaisuudessa tyttärentyttäremme painostetaan pitämään huivia, pakotetaan järjestettyyn avioliittoon serkkunsa kanssa, viedään "lomamatkalle" operoitavaksi jne. Puhukaa feministit näistä asioista!

Muistakaa myös että liberaalimuslimin on vaikeaa tulla julkisuuteen puhumaan näistä asioista ja samalla häpäisemään sukunsa. Minäkään en julkisesti näistä asioista puhu koska mieheni suvun nimi tulisi häpäistyksi. Toki puhun yksityisesti heidän kanssaan, he ovat liberaaleja ja kärsivät itsekin kovasti nähdessään tytärtensä ja näiden tytärten kärsimyksen ja kohtalon.

Etkö voisi alkaa pitää anonyymina blogia asiasta? On hirveän vaikea puhua toisen tilanteesta ja toisen puolesta, jos asiasta ei mitään tiedä. Ja kuten sanoit, niin tällä hetkellä sinun kaltaistesi ääntä ei ole edustettuna julkisuudessa. Se piilossa oleva tieto ja toisenlaiset kokemukset pitää jotakin kautta saada esille, että ihmiset pystyvät siitä julkisesti puhumaan. 

Vierailija
262/276 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näissä provoissa ole koskaan nainen tehnyt mitään. Miehet ihan itsekseen raivoavat ilman syytä. On ne omituisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/276 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän kaikilla mene joskus hermo. Ehkä vähän yli meni miehellä, mutta jos ei vastaavaa ei ole ennen käynyt eikä nytkään ole sinua uhkaillut, niin ottaisin ihan iisisti. Mies palaa kun on rauhoittunut ja varmasti pyytää anteeksi käytöstään. Minusta rouva nyt vähän ylireagoi. Kannattaa säästää turvakodissa paikka sellaiselle, joka on oikeasti avun tarpeessa.

Vierailija
264/276 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muslimitaustaisi tyttölapsia saa silpoa, jos olet muslimi, jos olet suomalainen mies, et saa heittää vesilasia, muuten olet paha.

Mutta silpojat ei ole. T: Suomen Feministit.

PS Emme aio puuttua millään tavoin muslimien naisiin kohtaan harjoittamaan väkivaltaan, pakkoavioliittoihin, silpomisiin, raiskauksiin ja kunniamurhiin.

Tulkaa julkisuuteen vaatimaan musliminaisille samoja oikeuksia, jos kerran olette naisten asialla, kaikkien naisten.

Kiitos tästä välihuomautuksesta :) Tuntuu että kaikille on ok, että naisille tai tytöille tehdään suomessa mitä vain, niin kauan kuin uhri on muslimi. Haluan tyttärelleni samat oikeudet kuin muillekin tytöille ja toivoisin että pöyristyisitte saman verran jos joskus hänelle tapahtuu tällaista. Jokaisella naisella pitäisi olla oikeus tulla kohdelluksi arvokkaasti ja elää ilman väkivallan pelkoa.

-muslimiperheen äiti

Mitä ihmettä? Miten voit edes perustella kantasi? Asun samassa Suomessa kuin sinä, mutten ole koskaan kuullut että kukaan hyväksyisi että muslimitytöille tehdän pahaa, päinvastoin tälläkin palstalla on paljon puhuttu ympärileikkauksesta. Miksei muslimitytöillä olisi samoja oikeuksia kuin muilla? Kuka sallii heitä kohdeltavan eriarvoisesti? Suomen laki on sama kaikille.

Syy ettet ole "kuullut" on, että et ole kuunnellut, etkä ole koskaan edes sekunniksi pysähtynyt ajattelemaan, miltä musliminaisesta tuntuu, kun "feministeiksi" itseään kutsuvat naiset kannattavat muslimiesten naisten alistamiskulttuuria, ja vaativat muslimimiehille erikoisoikeuksia musliminaisten kustannuksella.

Kertaakaan ei ole musliminaisten puolesta konserttia järjestetty, ei ole "unelmaa" musliminaisten tasa-arvosta ja niin edelleen.

Ette ole julkisuudessakaan tuominneet muslimiesten harjoittamaaan naisiin kohdistuvaa väkivaltaa, ahdistelua yms, saati, että olisitte vaatineet muslimnaisille samoja oikeuskia kuin teillä itsellänne on.

Ette puutu edes silpomisiin tai pakkoavioliittoihin, niin sairaita olette.

Mitään ongelmia ei ole, kun käyttäytyy kuin ne kolme kuuluisaa apinaa, "ei näe, ei kuule, ei puhu"!

Kiitos teille ymmärryksestä, tuota kommenttia johon sinä vastasit oli niin surullista lukea :( "laki on sama kaikille" jne. Kuinka moni teistä joutuu pelkäämään omaa veljeään? Ja moniko tajuaa miten olemattomat rangaistukset täällä saa siskon vainoamisesta tai siskon pahoinpitelemisestä? Suomen lakia ei ole suunniteltu suojelemaan kunniaväkivallalta.

En ymmärrä miksi feministien puolesta on ok että minun tytärtäni kohdellaan huonosti ja tätä vielä selitellään kulttuurirelativismilla.

On kaikkien etu että musliminaisia suojellaan sillä heidän osuutensa väestössä kasvaa ja lopulta saatat huomata että esimerkiksi oma tyttären tyttäresi on muslimi.

-muslimiperheen äiti

Mä en tarkoita, että sulla olisi mitään velvollisuutta valistaa minua, mutta jos haluat/jaksat, niin kertoisitko jotain vinkkejä, miten valkoinen länsimainen nainen voisi auttaa kulttuurin muutosta tasa-arvoisempaan suuntaan yhteisössänne? Itse lahjoitan rahaa kehitysmaiden tyttöjen avuksi monien järjestöjen kautta, allekirjoitan addresseja ja jaan tietoa, mutta mä en kerta kaikkiaan tiedä mitä voisin tehdä tälle ongelmalle mistä puhut, vaikka pidän sitä tärkeänä.

Kulttuurirelativismi ideana on mielestäni täysin perseestä, vaikka olen suvaitsevainen feministi.

Asiassa auttaa se että asioista keskustellaan avoimesti ja rohkeasti ilman pelkoa siitä että vaikuttaisit rasistilta tai suvaitsemattomalta. Nyt tuntuu että meidän muslimiperheiden asioista puhuminen on suorastaan tabu. Pahinta on että musliminaisten asiaa ajavat usein "hyvät", kunnolliset, konservatiiviset musliminaiset joiden feminismiä on se että naisilla tulee olla oikeus pitää huivia. Kuka ajaa liberaalimuslimien oikeuksia? Me emme halua että tulevaisuudessa tyttärentyttäremme painostetaan pitämään huivia, pakotetaan järjestettyyn avioliittoon serkkunsa kanssa, viedään "lomamatkalle" operoitavaksi jne. Puhukaa feministit näistä asioista!

Muistakaa myös että liberaalimuslimin on vaikeaa tulla julkisuuteen puhumaan näistä asioista ja samalla häpäisemään sukunsa. Minäkään en julkisesti näistä asioista puhu koska mieheni suvun nimi tulisi häpäistyksi. Toki puhun yksityisesti heidän kanssaan, he ovat liberaaleja ja kärsivät itsekin kovasti nähdessään tytärtensä ja näiden tytärten kärsimyksen ja kohtalon.

Kiitos. Tähän pyrinkin. Onko mitään mahdollisuutta asennemuutokseen, edes pieneen, yhteisön sisältäpäin lähitulevaisuudessa? Se, mitä nämä öyhöttävät miehet palstalla eivät tajua on, että ei valkoiset feministit voi mennä konservatiivisten muslimien joukkoon ja määrätä, että nyt alatte kohdella vaimojanne, tyttäriänne ja siskojanne kuten me sanomme. Tai voidaan, mutta siitä ei olisi apua. Haluaisin osata tukea musliminaisia ja liberaaleja miehiä tähän vallankumoukseen.

Vierailija
266/276 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muslimiperheen äidille:

http://www.uskontojenuhrientuki.fi/

Siitä vaikka ensimmäinen askel. Vika on uskonnossa.

Jos siis tahdot tyttäresi pelastaa.

Itse olemme liberaalimuslimeita emmekä käy moskeijassa niin kauan kuin suomessa hyväksytään vihasaarnaajat. Olen lähinnä huolissani mahdollisesta tyttären tyttärestä tulevaisuudessa. Pelkään että tyttäreni menee naimisiin konservatiivin kanssa joka tulee eri kulttuurista. Tietysti yritän kasvattaa tyttärestäni vahvan, kriittisen ja itsenäisesti ajattelevan naisen mutta olen huolissani kun lähipiirissä olen nähnyt monenlaista kohtaloa naimisiinmenon jälkeen.

Älä tee uskonnosta niin suurta asiaa, eli älä kasvata häntä valitsemaan muslimimiestä. 

Vierailija
267/276 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistu asunnosta heti turvakotiin. Väkivallasta pitää pyrkiä irti. Se tulee pahentumaan ja lopulta hän lyö sinuakin. Saat hyvää apua turvakodista, he ovat siellä sinua varten. Kenelläkään ei ole oikeutta kohdistaa sinuun henkistä tai fyysistä väkivaltaa. Olet Suomessa ja meillä on yhteiskunta, jossa kaikki saavat elää rauhassa. Tätä yhteiskuntaa on rakennettu yhteisvoimin jo 100 vuotta ja se toimii.

Vierailija
268/276 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensuosittele kirjoitti:

Turvakotiin kun menee tulee ongelmasi julkiseksi, tapaus kirjataan poliisiin, sosiaalitoimistoon jne.

Sosiaalitoimisto alkaa vaatia lapsia huostaan automaattisesti.

Siellä olet vain keissi muiden joukossa et ihminen eivätkä lapsesikaan.

TÄMÄ ^ VIESTI NYT ON TÄYTTÄ P*SKAA! Ei todellakaan mikään sossu vie lapsia sen takia että hakeutuu turvakotiin perheväkivaltaa pakoon! Nimim.kokemus...

Vierailija
269/276 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää väheksykö "vain" vesilasin heittämistä. Mulla oli ex joka osoittautui sellaiseksi että sai raivareita esim. mustasukkaisuuttaan tai kun tekoni ja olemiseni ei vastannut hänen odotuksiaan. Yksi esimerkki raivareista nimenomaan oli tuo että rähjäsi kun en lähtenyt hänen sukulaisiinsa. Olin siis nukkumassa yövuorojen välissä ja hän tuli paikalle vaatimaan mukaansa. Kun en lähtenyt vaan sanoin että täytyy nukkua, hän suuttui päiväkausiksi ja huusi mm. kuinka olen tehnyt hirveän julman tempun hänen lapsilleen kun estin heitä näkemästä serkkujaan.

Takaisin vesilasiin... eräs kauhujen ilta alkoi siitä kun hän suutuspäissään kaatoi veden ja ruuan päälleni sänkyyn. En edes muista oliko tuolla kertaa syynä mustasukkaisuus vai "pihtaaminen". Joka tapauksessa saman illan aikana hän särki paikkoja, teki seksuaalista väkivaltaa, töhri autoni h**ratekstein ja ajoi autolla humalassa, vain muutaman mainitakseni.

Kannattaa luottaa vaistoonsa eikä toisen tyhjiin puheisiin silloin kun koskemattomuutta ei kunnioiteta.

Vierailija
270/276 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo vesilain heittäminen kuulostaa siltä, että se sattui olemaan lähimpänä. Jos sitä ei olisi ollut, olisi hyvinkin voinut tulla tönimistä tai muuta käsiksi käymistä. Pahimman impulssireaktion hoiti siis tällä kertaa vesilasi, jonka jälkeen pamautti seinään.

Eli huolestuttavalta kuulostaa.

Vierailija
271/276 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies42v. kirjoitti:

Kerrataanpa vielä.

Mies poltti päreensä; löi seinää, heitti vettä vaimon päälle. Lähti pois kotoa rauhoittumaan, ettei tulisi sanottua, jotain mitä katuu myöhemmin.

Tapahtuiko muuta pelottavaa?

Ymmärrän hyvin vastaavaa naisen puolelta (monta astetta rankempanakin) kokeneena, että on vakavan keskustelun ja anteeksipyynnön paikka, mutta syytä avioerolle en kyllä kertakaikkiaan keksi?

Onko liittonne niin huonoissa kantimissa, että jos toinen puoliso hihansa polttaa, niin heti ollaan eroamassa? Miettikää asiaa niin päin, että nainen suuttuu, huutaa, heittää juomat päälle ja särkee jotain. Olisiko ero silloinkin ainoa oikea ratkaisu rakastavassa liitossa.

Terv. Mies 42v.

Minäkin mietin onko suhteessa kaikki ihan kohdallaan jos ap nyt pelkää miestään. Kerran riitelimme miehen kanssa ja hän löi oven rikki. En hetkeäkään pelännyt että hän löisi minua tai pelkää vieläkään. Onko ero siinä että hän on pyytänyt anteeksi?

Tietysti ei vara venettä kaada. Parempi että ap lähti kuin jäi odottamaan että jotain käy mutta nyt heti ero jos muuten kaikki hyvin? Ap itsekin sanonut monta kertaa että miehellä tällä hetkellä paljon stressiä.

Vierailija
272/276 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies42v. kirjoitti:

Kerrataanpa vielä.

Mies poltti päreensä; löi seinää, heitti vettä vaimon päälle. Lähti pois kotoa rauhoittumaan, ettei tulisi sanottua, jotain mitä katuu myöhemmin.

Tapahtuiko muuta pelottavaa?

Ymmärrän hyvin vastaavaa naisen puolelta (monta astetta rankempanakin) kokeneena, että on vakavan keskustelun ja anteeksipyynnön paikka, mutta syytä avioerolle en kyllä kertakaikkiaan keksi?

Onko liittonne niin huonoissa kantimissa, että jos toinen puoliso hihansa polttaa, niin heti ollaan eroamassa? Miettikää asiaa niin päin, että nainen suuttuu, huutaa, heittää juomat päälle ja särkee jotain. Olisiko ero silloinkin ainoa oikea ratkaisu rakastavassa liitossa.

Terv. Mies 42v.

Minäkin mietin onko suhteessa kaikki ihan kohdallaan jos ap nyt pelkää miestään. Kerran riitelimme miehen kanssa ja hän löi oven rikki. En hetkeäkään pelännyt että hän löisi minua tai pelkää vieläkään. Onko ero siinä että hän on pyytänyt anteeksi?

Tietysti ei vara venettä kaada. Parempi että ap lähti kuin jäi odottamaan että jotain käy mutta nyt heti ero jos muuten kaikki hyvin? Ap itsekin sanonut monta kertaa että miehellä tällä hetkellä paljon stressiä.

Eihän se mihinkään lähtenyt, mies lähetti sille "seliseli"- viestin ja nyt ap katsoo ja fiilistelee mitä tehdä. 🤷‍♀️

Vierailija
273/276 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on jo saanut hyviä neuvoja. Mulla on vähän samanlainen tilanne, vain rankempi. Miehen kanssa naimisissa kolme vuotta, 3v, 1v lapsi ja 8.kk raskaana. Vihakohtaukset alkoi kun tulin tokan kerran raskaaksi. Hän on mm. Rikkonut tavaroita, iskenyt nyrkillä reikiä seinään, oveen, pöytään, tönäissyt minut maahan (raskaana), estää lähtemiseni asunnosta, tunkenut sormukseni suuhuni, pureskellut ja syönyt vihkisormukseni (!!), minun reakoitua ja taistellessani vastaan kaatanut maahan ja yrittänyt kuristaa, haukkuu usein huoraksi ja tyhmäksi... nyt kun katson tätä listaa niin ihmettelen suuresti miksi minun pitäisi jäädä, jään varmaan omaa pelkuruuttani koska hän kuitenkin hoitaa oman osansa kotitöistä ja lapsista jos ei enemmänkin. Ja on näiden (viikoittaisten) vihakohtausten välillä ns. normaali. Hänellä lapsuudessaan väkivaltaa ja hyväksikäyttöä mutta jos hän ei itse etsi apua, en tiedä mitä tehdä. Terapiassa käydään.

Tämä nyt oli vähän eri mittakaavan käytöstä kuin heittää lasi vettä päälle. 

Vierailija
274/276 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo vesilain heittäminen kuulostaa siltä, että se sattui olemaan lähimpänä. Jos sitä ei olisi ollut, olisi hyvinkin voinut tulla tönimistä tai muuta käsiksi käymistä. Pahimman impulssireaktion hoiti siis tällä kertaa vesilasi, jonka jälkeen pamautti seinään.

Eli huolestuttavalta kuulostaa.

Toki jos siinä käsillä olisi ollut pehmolelu, ja olisi heittänyt sillä, niin kuulostaisi vieläpä erittäin huolestuttavalta. 

Vierailija
275/276 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpönlöpön kirjoitti:

ensuosittele kirjoitti:

Turvakotiin kun menee tulee ongelmasi julkiseksi, tapaus kirjataan poliisiin, sosiaalitoimistoon jne.

Sosiaalitoimisto alkaa vaatia lapsia huostaan automaattisesti.

Siellä olet vain keissi muiden joukossa et ihminen eivätkä lapsesikaan.

TÄMÄ ^ VIESTI NYT ON TÄYTTÄ P*SKAA! Ei todellakaan mikään sossu vie lapsia sen takia että hakeutuu turvakotiin perheväkivaltaa pakoon! Nimim.kokemus...

Jos lapsi ampuu toista lasta vesipyssyllä, pitäisikö se ottaa huostaan?

Vierailija
276/276 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän