AUTTAKAA! Mies sai raivarin ja mua pelottaa
En enää tiedä mitä tehdä. Mies raivostui kun en halunnut lähteä kauas hänen serkkunsa luokse vaan pysyä kotona lepäämässä. Heitti vesilasillisen päälleni ja sai jonkun ihan ihme raivokohtauksen, hakkasi nyrkillä seinää yms.
Minua pelottaa. Minulla ei ole mitään paikkaa minne mennä. Omat vanhempani asuvat ulkomailla ja olen ainoa lapsi. Kavereita ei juurikaan enää ole, työkavereitakin vain kaksi. Yhteinen vuokra-asunto muttei lapsia.
Mitä ihmettä mä oikein teen. Avioero ainakin pitää ottaa mutten halua asua tuon kanssa samassa asunnossa. Mies lähti nyt vanhemmilleen parin kilsan päässä eikä toivottavasti tule takaisin ihan heti.
Pelottaa jos alan pakkaamaan tavaroitani ja hän tuleekin takaisin niin tulisi vielä pahempi raivari. Minuun hän ei sentään käynyt käsiksi. Ainakaan vielä.
Kommentit (276)
Vierailija kirjoitti:
Turvakotiin mars!
Missä sellaisia on tai voiko sinne vaan kävellä sisään vai mikä on käytäntö?? pitää googlata
Vierailija kirjoitti:
En enää tiedä mitä tehdä. Mies raivostui kun en halunnut lähteä kauas hänen serkkunsa luokse vaan pysyä kotona lepäämässä. Heitti vesilasillisen päälleni ja sai jonkun ihan ihme raivokohtauksen, hakkasi nyrkillä seinää yms.
Minua pelottaa. Minulla ei ole mitään paikkaa minne mennä. Omat vanhempani asuvat ulkomailla ja olen ainoa lapsi. Kavereita ei juurikaan enää ole, työkavereitakin vain kaksi. Yhteinen vuokra-asunto muttei lapsia.
Mitä ihmettä mä oikein teen. Avioero ainakin pitää ottaa mutten halua asua tuon kanssa samassa asunnossa. Mies lähti nyt vanhemmilleen parin kilsan päässä eikä toivottavasti tule takaisin ihan heti.
Pelottaa jos alan pakkaamaan tavaroitani ja hän tuleekin takaisin niin tulisi vielä pahempi raivari. Minuun hän ei sentään käynyt käsiksi. Ainakaan vielä.
Poistu asunnosta mahdollisimman pian. Mene jonkun luo kenen kanssa tunnet olevasi turvassa.
Mies ei siis ole ennen koskaan käyttäytynyt näin, on ollut paljon työstressiä viimeaikoina mutta ihan pikkuasiasta tälläinen raivokohtaus tuli ihan odottamatta... olen vieläkin ihan kuin puulla päähän lyöty. En olisi ikinä uskonut näkeväni tätä
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvakotiin mars!
Missä sellaisia on tai voiko sinne vaan kävellä sisään vai mikä on käytäntö?? pitää googlata
Niitä on muutamassa suurimmassa kaupungissa, valetettavasti liian vähän. Sinne pitää tietääkseni soittaa, mutta osaavat siitä eteenpäin auttaa mitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Turvakotiin mars!
Tällä neuvolla on varmaan hyvä tarkoitus, mutta itse olen kerran mennyt ja minut on käännytetty ovella pois, koska siellä oli täyttä. Tilasivat taksin kyllä, että en joutunut kävelylle yön selkään, mutta eivät voineet auttaa kun sanoin että ei ole mitään mihin mennä.
Vierailija kirjoitti:
-5/5 mutta kyllä tästä vielä mammojen miesten vihaamisketju saadaan aikaiseksi.
Kuinka te jaksatte näitä loputtomia , luokattomia provojanne
Kiva että sulle tää on joku läppä mutta mulle ihan puskista tullut oikea tilanne.. ap
olen vieläkin ihan järkyttnyt sillä en olisi uskonut omasta miehestäni tälläistä-
kiitos asiallisista vastauksista muille
Poistu asunnosta välittömästi, ettei mies vain ehdi takaisin. Lähde jonnekin julkiselle paikalle, jos et pääse tuttujen luokse. Vaikka huoltoasemalle tai vaikka baariin, mikä nyt onkaan siellä päin auki tähän aikaan. Kun olet päässyt pois kodistamme, googleta lähimmän turvakodin yhteystiedot, soita ja kysy pääsetkö sinne heti.
Onko alkanut käyttämään steroideja? Ne sekoittavat usein pään todella pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei siis ole ennen koskaan käyttäytynyt näin, on ollut paljon työstressiä viimeaikoina mutta ihan pikkuasiasta tälläinen raivokohtaus tuli ihan odottamatta... olen vieläkin ihan kuin puulla päähän lyöty. En olisi ikinä uskonut näkeväni tätä
ap
Missä kaupungissa olet?
Lähde ulos, ota tärkeimmät tavarat mukaan (valokuvat, työ todistukset, passi), mene julkiselle paikalle tai tilaa taksi, soita 112 ja pyydä yhdistämään sosiaalipäivystykseen. Kerrpnsinne tilanne niin saat neuvot miten pääset turvataloon yöksi. Huomenna ne auttaa eteenpäin.
Mies saattoi raivostua kun lienee kertonut serkulle että tulette yhdessä ja kun ei toteudu, menettää kasvonsa serkun edessä kun serkku tajuaa ettei mies "hallitse sinua".
Onko lähellä turvakotia? Mene vaikka työkaverille, oma turvallisuutesi on tärkeintä. Mies saattaa hävittää tavarasi, ota lähtiessä mukaan tärkeimmät. Loput tavarat haet kahden tuttusi kanssa, työkavereilla voi olla sopivia poikia, veljiä, puolisoita.... Älä vastaa miehesi puheluihin, älä lue tekstiviestejä.
Ystäväni hullulle miehelle menettäneenä ja hänet 37-vuotiaana haudanneena, lähde. Salaat tiedot ja vuokraat oman kämpän. Ihmiset haluavat auttaa, pyydä rohkeasti apua.
Vierailija kirjoitti:
mammat kirjottelemassa kiihkoissaan väkivaltatarinoitaan tylsyyksissään vaahtoo tursuten suusta ja ties mistä.
Varmasti provojakin on mutta jollakin (esim ap:lla) voi olla myös ihan oikea tilanne päällä. joten typerää yleistää kaikki aloitukset provoiksi jos on oikeasti avuntarve ja paniikki.
Khipu kirjoitti:
Lähde ulos, ota tärkeimmät tavarat mukaan (valokuvat, työ todistukset, passi), mene julkiselle paikalle tai tilaa taksi, soita 112 ja pyydä yhdistämään sosiaalipäivystykseen. Kerrpnsinne tilanne niin saat neuvot miten pääset turvataloon yöksi. Huomenna ne auttaa eteenpäin.
Ihan oikeasti, jos kukaan ei ole vielä lyönyt, niin avun saanti on aika vaikeaa. Pelkkä lyönti seinään ei ole vielä niin paha, että pääsisi turvataloon.
Todennäköisesti mies on alistunut liikaa tahtoosi ja pimahti kerralla kunnolla.
Luultavasti tulee takaisin pian ja pyytää anteeksi käyttäytymistään.
Nyrkkiä seinään ja hajonnut vesilasi, ei mitään muuta vakavampaa.
Rauhoitu, soita sille tai lähetä tekstari :-)
Mun on tosi vaikea uskoa, että joku pelkäisi aivan kamalasti miehen tekoja ja samalla kirjoittelisi tänne noinkin järkevää tekstiä.
Jos nyt oikea tilanne päällä, niin poistu paikalta vaikka omenahotelliin tai naapuriin222
Asutaan vähän kauempana lähimmästä isosta kaupungista keskisuomnessa, sinne matkaa reilu 20-30 kilsaa mutta lähden ajamaan sinne kunhan olen saanut nuo tärkeimmät pikkutavarat kasaan.
kiitos kaikille avusta ja provohuutelijoille tiedoksi, niin uskotaa tai älkää niin tämä päivä voi joskus koittaa teillekin vaikkette sitä uskoisi..
ap
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti mies on alistunut liikaa tahtoosi ja pimahti kerralla kunnolla.
Luultavasti tulee takaisin pian ja pyytää anteeksi käyttäytymistään.
Nyrkkiä seinään ja hajonnut vesilasi, ei mitään muuta vakavampaa.
Rauhoitu, soita sille tai lähetä tekstari :-)
Olkaa hiljaa. teillä ei voi olla minkäänlaista käsitystä tilanteesta. Ap poistuisin asunnosta.
Turvakotiin mars!