Elämän muuttaminen ihanaksi: hakekaa lääkikseen!
Yhteishaku lähestyy niin annan kaikille rahan arvoisen vinkin: hakekaa LÄÄKIKSEEN.
Lääkiksestä valmistuu 5-6 vuodessa riippuen opiskeletko hampaalla vai yleisellä. Ei väliä kummasta valmistut, tienestit tulevat olemaan tähtitieteelliset. Työajatkin voit itse sanella! Aloitteleva lääkäri tienaa työuran alussa mukavasti että saa asuntolainat kuitattua nopeasti. Työllistyminen on hyvää.
Te kaikki jotka mietittä näitä sote-aloja esim sairaanhoitajaa terveydenhoitajaa...niin unohtakaa ne!! Kumpi sinä haluaisit olla? Terveydenhoitaja 2000€/kk palkalla kirjoittamassa sairauslomalappusia tk:ssa vai 10 000€/kk tienaava lääkäri joka myös tekee samoja töitä? Vähän isommalla korvauksella vaan. Elämä on valintoja täynnä!
Kommentit (180)
En missään nimessä haluaisi lääkäriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä, muttei ole matikka- ja fysiikkapäätä. Lisäksi en halua kosketuksissa ihmisten kanssa. Muita ideoita?
Jos eritteet ja ihmiseen koskettamiset kuvottaa niin oikis on lääkiksen vastine. Hyvä palkka mutta siistimpää ja joustavampaa
Höpöhöpö. Ei todellakaan ole. Työllistyminen ei käy sormia napsauttamalla ja palkat on ihan tavallista keskiluokkaa. Joka muuta väittää, ei tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä, muttei ole matikka- ja fysiikkapäätä. Lisäksi en halua kosketuksissa ihmisten kanssa. Muita ideoita?
ei lääkiksessä tarvitse kuin perus matikat ja fyssat.
Kemian ja solubiologian unohdat jännästi kuvasta.
Lääkikseen tarvii bilsasta lukion kurssit 2 ja 4, ainakin niistä on hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikkiin rahakkaisiin ammatteihin vaaditaan matikan ymmärtämistä ja soveltamista. Vai olenko väärässä? Kielipäästäkään haittaa ole.
Kyllä ärsyttää olla lahjakas ainoastaan äidinkielessä. Ei lyö leiville, todellakaan.
Ai jaa? Minua taas harmittaa, kun matikkapäätä on, ja hieman alan opintojakin, mutta mitään käyttöä en ole niille keksinyt. Ohjelmointihommia olen tehnyt, mitä nyt taas olen työttömänä, mutta ei niissä matikkaa tarvittu (tosin ei ne olleet järin rahakkaitakaan).
Mikä nyt olisi esimerkki rahakkaasta hommasta, johon tarvitaan matikkapäätä?
Valtiovarainministeriksi ainakin pääsee matematiikkaa osaamatta. Ja aika päättömänä muutenkin.
Ei sitä matikkapäätä sellaisenaan palkata. Käytä sitä koulutukseen, sitten itsenäisesti tai työssä lisäilet oheen listaa kysytyistä taidoista, niin eiköhän susta työllistettävä tule. Raadantaahan se vaatii, jalostamaton pää itsessään ei ole oikein minkään arvoinen.
No mulla on maisterin paperit, ja sen päälle olen opiskellut vielä tietojenkäsittelyä lisää sellaiset 140 op. Ei auta. Tykkäisin "raataa" opintojen parissa vielä enemmän, mutta nyt työttömänä en ole saanut lupaa tehdä niin. Siis opiskeluhan on hauskaa ja helppoa.
Sillä nyt tässä mietin, että pitäiskö kouluttautua työllistävälle alalle eli sinne lääkikseen, kun en sitä it-alan huutavaa työvoimapulaa mistään ole löytänyt. Taitaa olla taruolento.
Lääkärin työ on aika h*lvetin kaukana rennosta. Jo kouluaikana on aivan loppu eikä mitään muuta elämää 6-12 vuoteen. Vastuu on todella todella kova. Saat tähystellä emättimiä ja peräsuolia ja sitä rataa, vaikka olisit ihotaudeista kiinnostunut. Kaikkien täytyy ensin opiskella yleislääkäriksi 6v. Kukaan ei opiskele lääkäriksi rahan takia. Kukaan ei pärjää lääkärinä ilman aitoa kiinnostusta ihmiskehoa kohtaan. Kukaan ei PÄRJÄÄ lääkärinä ilman motivaatiota.
Ja jos joku meinaa oikikseen, niin se on sitten ammatti Suomen valtiossa. Ulkomaille jos joskus haluat niin siellä ei paljoa oikiksen papereilla mitään tehdä!
Minäkään en haluaisi lääkäriksi, mutta lähes varma työpaikka kyllä kiinnostaisi. Onkohan mitään muuta yhtä varmasti työllistävää alaa? En jo kaksi koulutusta hankkineena haluaisi taas kerran kouluttautua väärin.
Kukaan järkevä ihminen ei opiskele lääkäriksi rahan takia. Lääkärin työ on elämän työ.
mulla ei oo toisen asteen koulutusta. kumpi olis parempi pohja hakee, lukio vai joku terveydellisyyteen viitta amis?
Vierailija kirjoitti:
mulla ei oo toisen asteen koulutusta. kumpi olis parempi pohja hakee, lukio vai joku terveydellisyyteen viitta amis?
Amis lähihoitaja. Lääkikseen on lähihoitajille oma väylä eli pääsykokeen pisteet ratkaisee. Lääkikseen hakee paljon hoitsui
Joo, koska lääkikseenhän vain mennään..
Näin farmaseuttina olen tyytyväinen ettei minun tarvitse päättää mitä reseptilääkkeitä asiakas syö
Mun mielestä olisi kauheaa olla lääkäri.. joudut tekemään oikeastaan kaikkia mahdollisia toimenpiteitä laidasta laitaan, haastavia toimenpiteitä. Ihmisen anatomia ja fysiologia on ihan oikeasti tunnettava ja kunnolla. Toimenpiteet tulee osata tehdä oikein, voi tehdä potilaalle todella kipeää jos mokailee. Lisäksi potilailla on vaivoja laidasta laitaan ja diagnosointi voi olla todella haastavaa. Saatat tehdä täysin vääriä diagnooseja... Eteen tulee paljon eettisiä kysymyksiä. Lisäksi sairaalassa ja muualla sinä määräät lääkkeet potilaille. Kerrot sairaanhoitajille mitä he antavat potilaille ja minkä verran. Siis hyi ihan kammottava vastuu. Sinun täytyy todellakin tietää 100% mitä teet ja tuntea jokaisen potilaan tapaus ja anatomia perusteellisesti. Lisäksi sosiaaliset taidot on oltava kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin työ on aika h*lvetin kaukana rennosta. Jo kouluaikana on aivan loppu eikä mitään muuta elämää 6-12 vuoteen. Vastuu on todella todella kova. Saat tähystellä emättimiä ja peräsuolia ja sitä rataa, vaikka olisit ihotaudeista kiinnostunut. Kaikkien täytyy ensin opiskella yleislääkäriksi 6v. Kukaan ei opiskele lääkäriksi rahan takia. Kukaan ei pärjää lääkärinä ilman aitoa kiinnostusta ihmiskehoa kohtaan. Kukaan ei PÄRJÄÄ lääkärinä ilman motivaatiota.
Eksäni oli lääkäri, ja oli opiskellut lääkäriksi vanhempien painostuksesta. Ei sillä mitään aitoa kiinnostusta alaa kohtaan ollut, tai sen kummempaa motivaatiota. Vanhemien mielestä lääkäri oli hienointa mitä maa päällään kantaa, ja jatkuvasti marmattivat, kun kuuden ällän ylioppilas haaskaa lahjojaan johonkin dippainssiopintoihin. Kyllästyi sitten niiden valitukseen ja vaihtoi alaa, ja teki työtä ihan vain palkan takia, kuten kuka tahansa duunari.
Ei voisi vähempää kiinnostaa. En yksinkertaisesti olisi kykyneväinen tekemään lääkärin työtä. Minua kuvottaa ajatuskin veren, suolenpätkien ja ihmisen eritteiden katsomisesta ja haistelemisesta. Meinaan oksentaa, kun näen telkkarista esim. leikkausoperaation. Saatikaan sitten että näkisin sen livenä. En edes ottaisi vastaan lääkiksen opiskelupaikkaa, vaikka saisin sellaisen ilman pääsykokeeseen osallistumista.
Jos olis pakko valita niin olisin mieluummin lääkäri kuin sairaanhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Joo, koska lääkikseenhän vain mennään..
Jep ja eihän se ole pääsykoe pelkästään. Siitähän se opiskelu vasta ALKAA! Minulla on kolme puolituttua lääkiksessä ja heistä kenestäkään ei ole kuulunut sittemmin mitään. Todella kovaa opiskelua koko ajan, ei aikaa muuhun.
Olisin mieluummin veturinkuljettaja, lääkäri, proviisori, lentäjä, ekonomi kuin lääkäri. Lääkäri on hirvittävän vaativa työ. Ei tule se raha helpolla todellakaan.
Lääkärit tekevät paljon itsemurhia. Ei sitten vissiin ollutkaan niin ihanaa..
Ei noi lääkärin hommat nyt niin kummallisia ole. Tai on, jos olet terveyskeskuksessa tms ja ovesta saattaa tulla mitä vaan jolla voi olla mitä vaan. Se vaatii osaamista ja ammattitaitoa ja hermoja.
Mutta sitten nämä ortopedit, korvalääkärit ym erikoislääkärit, aamusta iltaan ja vuodesta toiseen samaa yksinkertaista duunia, leikkelet polvikierukoita, kurkistat korvaan ja puhaltelet sinne ilmaa, taikka pilluun. Onpas vaikeaa!
Olen itsekin sairaanhoitaja (ja terveydenhoitaja) ja tällä hetkellä tienaan työpaikassani n. 3200e kuussa. Miten sillä palkalla ei muka elä? Lisäksi työni on todella mukavaa, ei tarvitse raataa.