Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erno, 32 näki Tampereen Ikeassa kauneimman näkemänsä naisen. Nyt haluaisi löytää hänet.

Vierailija
09.03.2018 |

Hauskoja tällaiset julkiset etsintäpyynnöt. Oilis kiva jos joskus mätsäis näillä tyypeillä eikä aina toinen osapuoli olisi jo valmiiksi varattu. Tässäkin tapauksessa epäilen näin olevan koska eivät kauniit naiset pitkään yksinään pysy.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005598643.html

Kommentit (609)

Vierailija
381/609 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että Erno on sitä tyyppiä mies joka on tähän asti laittanut kaverien kaljaillat ykkösijalle ja ahdistunut jos suhde on mennyt vähänkään vakavampaan suuntaan.

Oiskohan tullut jo kutsuja kesähäihin ja Ernolle paniikki saada heti nyt oma ihannenainen rinnalle. Jos ei ole ottanut naisia vakavasti, niin ei näe kuin naisen ulkonäön. Oishan siinä luuserille edes se yksi asia jolla ylpeillä. Miksi Erno et avannut suutasi kun oli se hetki. Tässä meni nyt mahiksesi saada ketään vähään aikaan.

Kuinka katkera ja keski-ikäisen naisen stereotyyppi pitää olla, että kirjoittaa näin masentavaa tekstiä?

Siellä se todellinen luuseri löytyy.

Vierailija
382/609 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä ihmisiä vaivaa!? Kauheeta tylytystä kun joku mies kerrankin tekee aloitteen. Se kun ei suomalaismiehiltä yleensä onnistu muuta kuin 3 promillen humalassa.

No mun mielestä tyyppi ei ole perusstalkkeri ollenkaan, ja voihan se nainen jopa ilahtua, mutta mä en arvosta pätkääkään tuollaisen toiminnan tausta-asennetta joka on ilmeisesti poimittu konventionaalisista teini-elokuvista: kaikki naiset ovat potentiaalista 'riistaa' jonka vilpitön, mukava mies (jonka näkökulma on ainoa mikä merkitsee) *ansaitsee* jos hän vain tekee tarpeeksi nokkelan/liikuttavan/rohkean/näyttävän/tms. eleen. Tätä asennetta pitäisi pikemminkin purkaa kuin tukea. Useimmat naiset haluaisivat yleensä vaan olla rauhassa Ikeassa, kadulla, maailmassa ilman että heistä tulee jonkun random jampan fantasian objekti.

Kerrotko miten sen pariutumisen tai treffailun sitten pitäisi mielestäsi tapahtua?

Mies ei saa lähestyä naista, ja naiset eivät laita tikkua ristiin miehiä lähestyäkseen.

Fantasioille sinä et mahda mitään, on melkoisen harhaista myöskin kuvitella miesten kuolaavan juuri sinun perääsi. Makuja kun on enemmän kuin karkkihyllyssä.

Lisäksi kirjoituksesi on niin asenteellinen, että sovit hyvin twitteriin öyhöttämään sorselin ja huttusen kaveriksi, ellet sitten ole toinen heistä

Kyse ei ollut nyt lainkaan siitä, miten pariutumisen tms. pitäisi minun mielestäni tapahtua, tai millaisia fantasioiden pitäisi olla. Mun pointti oli *osoittaa*, että tämänkaltaisen toiminnan taustalla on tietyt sovinistiset ennakko-oletukset, joita olisi syytä tiedostaa ja purkaa. Mielestäni enemmän asenteellisuutta osoittaa se, että ei edes halua harkita tällaisten oletusten kyseenalaistamista.

Eihän tässä ole mitään sovinistista. Mies tekee aloitteen, ja jos kiinnostus on molemminpuolista, niin juttu jatkuu siitä eteenpäin. Jos ei ole, niin sitten mies nuolee haavansa ja jatkaa matkaa. Tuo "ansaitseminen" on täysin sinun omaa keksintöäsi, koska naisethan ne tässä asiassa etuoikeutettuja ovat. Heitä lähestytään ja he voivat itse lähestyä, miehillä on naisia useammin vain tuo jälkimmäinen vaihtoehto, ja sinä haluaisit viedä senkin pois.

Kyse on siis sovinistisesta kulttuurisesta rakenteesta, joka ylipäätään mahdollistaa sen, että Erno sai tällaisen idean. Jos naisia ei pidettäisi objekteina niin random mies ei voisi saada päähänsä tavoitella tuntematonta naista tuolla tavoin.

Kyse ei edelleenkään ole lähestymisestä sinänsä, vaan lähestymisen tavasta. Kyse ei myöskään ole lainkaan siitä, mitä Erno tai ko. nainen asiasta ajattelevst.

Kauniista naisista viehättyminen on biologiaa, satojen tuhansien vuosien ajan miesten dna:han muovautunut vaisto. Erno ei esineellistä naista, vaan haluaa tutustua häneen. Mikä tässä lähestymistavassa on väärin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/609 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä ihmisiä vaivaa!? Kauheeta tylytystä kun joku mies kerrankin tekee aloitteen. Se kun ei suomalaismiehiltä yleensä onnistu muuta kuin 3 promillen humalassa.

No mun mielestä tyyppi ei ole perusstalkkeri ollenkaan, ja voihan se nainen jopa ilahtua, mutta mä en arvosta pätkääkään tuollaisen toiminnan tausta-asennetta joka on ilmeisesti poimittu konventionaalisista teini-elokuvista: kaikki naiset ovat potentiaalista 'riistaa' jonka vilpitön, mukava mies (jonka näkökulma on ainoa mikä merkitsee) *ansaitsee* jos hän vain tekee tarpeeksi nokkelan/liikuttavan/rohkean/näyttävän/tms. eleen. Tätä asennetta pitäisi pikemminkin purkaa kuin tukea. Useimmat naiset haluaisivat yleensä vaan olla rauhassa Ikeassa, kadulla, maailmassa ilman että heistä tulee jonkun random jampan fantasian objekti.

Kerrotko miten sen pariutumisen tai treffailun sitten pitäisi mielestäsi tapahtua?

Mies ei saa lähestyä naista, ja naiset eivät laita tikkua ristiin miehiä lähestyäkseen.

Fantasioille sinä et mahda mitään, on melkoisen harhaista myöskin kuvitella miesten kuolaavan juuri sinun perääsi. Makuja kun on enemmän kuin karkkihyllyssä.

Lisäksi kirjoituksesi on niin asenteellinen, että sovit hyvin twitteriin öyhöttämään sorselin ja huttusen kaveriksi, ellet sitten ole toinen heistä

Kyse ei ollut nyt lainkaan siitä, miten pariutumisen tms. pitäisi minun mielestäni tapahtua, tai millaisia fantasioiden pitäisi olla. Mun pointti oli *osoittaa*, että tämänkaltaisen toiminnan taustalla on tietyt sovinistiset ennakko-oletukset, joita olisi syytä tiedostaa ja purkaa. Mielestäni enemmän asenteellisuutta osoittaa se, että ei edes halua harkita tällaisten oletusten kyseenalaistamista.

Eihän tässä ole mitään sovinistista. Mies tekee aloitteen, ja jos kiinnostus on molemminpuolista, niin juttu jatkuu siitä eteenpäin. Jos ei ole, niin sitten mies nuolee haavansa ja jatkaa matkaa. Tuo "ansaitseminen" on täysin sinun omaa keksintöäsi, koska naisethan ne tässä asiassa etuoikeutettuja ovat. Heitä lähestytään ja he voivat itse lähestyä, miehillä on naisia useammin vain tuo jälkimmäinen vaihtoehto, ja sinä haluaisit viedä senkin pois.

Kyse on siis sovinistisesta kulttuurisesta rakenteesta, joka ylipäätään mahdollistaa sen, että Erno sai tällaisen idean. Jos naisia ei pidettäisi objekteina niin random mies ei voisi saada päähänsä tavoitella tuntematonta naista tuolla tavoin.

Olet siis sitä mieltä, että miehellä ei ole oikeutta yrittää saada treffeille tuntematonta naista? Onko naisella?

Ketä mielestäsi miehellä sitten on oikeus lähestyä ja millä tavalla? Ovatko miesten ja naisten oikeudet erilaisia?

Mitä ihmettä? En ole puhunut mitään lähestymisestä ylipäätään ja kyllä, minusta on täysin ok kysyä tuntematonta ihmistä treffeille (kunhan uskoo kieltoa eikä jää jankkaamaan). Mä olen koko ajan puhunut vain tästä julkisesta etsintäkuulutuksesta ja siitä miten se liittty konservatiivisiin ja seksistisiin kulttuurisiin rakenteisiin.

Myöskään mä en ole millään lailla ennen tätä viestiä puhunut mitään siitä, mitä kukaan "saa" tai ei saa tehdä, vaan ainoastaan siitä, mitä asioita tuo julkinen etsintäkuulutus paljastaa kulttuuristamme.

"Katseet kohtasivat Keravan Prismassa - kaunis nuori nainen etsii salaperäistä poikaa Youtube-videolla!"

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000723479.html

Kerropa lisää niistä naisia objektoivista sovinistisista rakenteista kulttuurissamme. Olen pelkkänä korvana ja silmänä.

Vierailija
384/609 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä oli aika hassu uutinen, mutta kun lukee näitä jankkauksia niin ilmeisesti olikin tosi triggeröivä monille :D.

Vierailija
385/609 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei edelleenkään ole lähestymisestä sinänsä, vaan lähestymisen tavasta. Kyse ei myöskään ole lainkaan siitä, mitä Erno tai ko. nainen asiasta ajattelevst.

Kauniista naisista viehättyminen on biologiaa, satojen tuhansien vuosien ajan miesten dna:han muovautunut vaisto. Erno ei esineellistä naista, vaan haluaa tutustua häneen. Mikä tässä lähestymistavassa on väärin?

Se että sillä ei saa mitään aikaan. Mutta antaa huonon vaikutelman itsestään kun hullaantuu. Kaikki kauniit naiset on niin nähny tän kuvion sata kertaa. Noita Ernoja on joka kadun kulmassa. Jokainen kaunis tietää noi yksisuuntaiset pitkät katseet. Huoh.

Vierailija
386/609 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vitt* mikä nimi Erno. Tulee joku peräkammarin pervo mieleen.

Vierailija
387/609 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan naisen iästä/kypsyydestä vetoaako tuollainen ulkonäön painottaminen. Kaikki eivät välttämättä halua miestä joka tuijottaa pelkkää pintaa

Kukaan vähänkään fiksu nainen ei välitä pintaliitoleijuja miehestä joka hakee vain ja ainoastaan pintaa. Ja just ne kauniit naiset on jo teinivuosiin päästyään totaalisen kyllästyneitä näihin Ernoihin. Asia erikseen on sit aivottomat naiset.

Vierailija
388/609 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä oli aika hassu uutinen, mutta kun lukee näitä jankkauksia niin ilmeisesti olikin tosi triggeröivä monille :D.

Suurin osa ihmisistä ei kuitenkaan onneksi välitä pätkääkään näiden safe spacesta ulisevien twitterfeminstien, katkerien keski-ikäisten kaarinoiden, yh-äityleiden ja rumien naisten vinkumisista.

Vierailija
389/609 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Erno... yli kolmekymppinen mies ja Facebook sivuilla oli julkaisu että vanhemmat auttaa vuokran maksussa. Ei ihme että nuoremmat naiset kiinnostaa kun ei ole aikuistunut. Se ikean kaunotar on ihan varmasti ala ikäinen tai max 18 vuotias.

Vierailija
390/609 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erno! Heh heh. En ikinä pystyis seukkaamaan minkään Ernon kanssa! Ton näkönen jätkä muutenkin voi vaan unelmoida kauniista naisesta. Ällö!

Vierailija
391/609 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunotar näki ERNON ja päätti jättää väliin....

Vierailija
392/609 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ny edellee hämää toi ikärasismi. Mä oon 35 ja ukko 30. Näin tää on ok mut kyl mua vituttas oletusarvoisesti jos 45 ukot yrittää mua.

Jos vanha ukko haluu nuoren ladyn. On oltava sami Yaffa, kevin spacey tai joku muu filmitähti. Mut ei joku random p- karjalainen mörköpändin rumpali jota kukaan tuntee.

Ellei sit oo tosikomea. Erno on 7/10

Vierailija
393/609 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä ei kuitenkaan onneksi välitä pätkääkään näiden safe spacesta ulisevien twitterfeminstien, katkerien keski-ikäisten kaarinoiden, yh-äityleiden ja rumien naisten vinkumisista.

t: haluttu komea menestyjä mies

Vierailija
394/609 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin on facebookin kautta lähestynyt pari miestä. Toinen etsi jotain itseni näköistä daamia jonka oli nähnyt baarissa. Toinen halusi muuten vaan tutustua kuvani perusteella. Eikä hän tiennyt minusta mitään mutta halusi maksaa minulle bussilipun hänen luokseen kun asui 300km päässä. siis yök.. en todellakaan lämmennyt.

Välillä tulee joltain itseäni 30 vuotta vanhemmilta miehiltä viestejä Facebookissa. Yleensä vaan ”moi” tai ”kaunis, tutustutaanko” ”mitä kauniin päivään” En vastaa mitään kun eivät usko että ei kiinnosta. Ja inhottaa muutenkin moiset lähestymiset.

Pitäisiköhän suomalaismiehille vähän opettaa normaaleja sosiaalisia tapoja.....

Vierailija
395/609 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ny edellee hämää toi ikärasismi. Mä oon 35 ja ukko 30. Näin tää on ok mut kyl mua vituttas oletusarvoisesti jos 45 ukot yrittää mua.

Jos vanha ukko haluu nuoren ladyn. On oltava sami Yaffa, kevin spacey tai joku muu filmitähti. Mut ei joku random p- karjalainen mörköpändin rumpali jota kukaan tuntee.

Haha, mut nythän säkin olet ikärasisti kun et suostu deittailemaan vanhoja ukkoja. 

Mut niin, näille pintaliitäjille ei tunnu menevän kaaliin, että useimmat naiset haluavat omaan ikäluokkaansa kuuluvan miehen. Aina nää lähemmäs kymmenen vuotta tai jopa reiiiilusti vanhemmat, isän/isoisän ikäiset ukot tykyttämässä itseään. Ei kiitos niille. 

Vierailija
396/609 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan tällainen on aika creepyä. Entäpä jos se nainen haluaa olla yksin ja rauhassa? Entä jos hän on varattu?

Samaa mietin. Ja tyyppi on joku sairas stalkkeri. 

Todellakin tuntuisi creepyltä, jos joku häiskä tolla tavalla innostuisi minusta pelkän ulkomuodon perusteella, ilmeisesti edes juttelelematta sanaakaan (en lukenut juttua). Pakkomielteiseltä ja naiivilta vaikuttaa.

Vierailija
397/609 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesta facebook-kavereistani tämä on romanttista. Minusta lähinnä creepyä x(

No mitäs itse kommentoit sinne faceen? Laitoitko rehellisesti että on creepyä vai komppasitko muiden ihqutusta?

Romanttista tuo kun ei ole nähnytkään.

Juu, ei ole ei. Mutta en kommentoinut mitään.

Miksi ihmeessä et, kun kerran sinullakin mielipide asiasta on? Mikä ihme siinä Facebookissa on, että siellä kaikkien pitää aina olla yksimielisiä, mielistellä toisia ja antaa itsestään todellista parempi kuva? Sitten joku taulapää vielä kuvittelee, että Facebookissa ihmiset on paljon kannustavampia ja positiivisempia. 

Teennäisiä siellä ollaan eikä mitään muuta.

Vierailija
398/609 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikärasismi ei ole oikea sana, sinua "hämää" ilmeisesti ikäsyrjintä?

Jos vanha ukko haluaa nuoren naisen, niin vanhan ukon on lähestyttävä nuorta naista, ellei hän ole filmitähti tmv. Tuskin naiset kauheasti Kevin Spaceyta enää lähestyvät, kun hän tuli kaapista ulos ja hänet lynkattiin alaikäisen ahdistelusta.

Vierailija
399/609 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis sitä mieltä, että miehellä ei ole oikeutta yrittää saada treffeille tuntematonta naista? Onko naisella?

Ketä mielestäsi miehellä sitten on oikeus lähestyä ja millä tavalla? Ovatko miesten ja naisten oikeudet erilaisia?

Mitä ihmettä? En ole puhunut mitään lähestymisestä ylipäätään ja kyllä, minusta on täysin ok kysyä tuntematonta ihmistä treffeille (kunhan uskoo kieltoa eikä jää jankkaamaan). Mä olen koko ajan puhunut vain tästä julkisesta etsintäkuulutuksesta ja siitä miten se liittty konservatiivisiin ja seksistisiin kulttuurisiin rakenteisiin.

Myöskään mä en ole millään lailla ennen tätä viestiä puhunut mitään siitä, mitä kukaan "saa" tai ei saa tehdä, vaan ainoastaan siitä, mitä asioita tuo julkinen etsintäkuulutus paljastaa kulttuuristamme.

"Katseet kohtasivat Keravan Prismassa - kaunis nuori nainen etsii salaperäistä poikaa Youtube-videolla!"

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000723479.html

Kerropa lisää niistä naisia objektoivista sovinistisista rakenteista kulttuurissamme. Olen pelkkänä korvana ja silmänä.

No tuo on linkkaamasi tilanne on ihan niiden samojen rakenteiden ilmentymää. Joskus nainen voi ottaa sen jahtaajan roolin, mutta on paljastavaa, että ylivoimaisesti useammin se on mies joka etsii naista.

Vierailija
400/609 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin, se, että tällainen julkinen etsintäkuulutus nojaa konservatiivisiin, seksistisiin rakenteisiin ja vahvistaa niitä. Jos asia kiinnostaa enemmän, lue aiemmat viestini, olen niissä muotoillut asian niin selkeästi kuin kykenen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän