Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Vierailija kirjoitti:
Lopetin radiokanava Voicen kuuntelun kun juontajat naureskelivat soittajan kustannuksella ja pilkkasivat häntä.
Mä en halua kuunnella enää anna perhoa sen jälkeen kun puhui naureskellen ja halveksivasti itsemurhan uhreista
Oksettava eukko
Oikeastaan ihan hölmö juttu. Ostin pienestä ja kalliista liikkeestä kengät mutta niissä olikin valmistusvirhe, ja reklamoin. Koko prosessi sujui ihan hyvin mutta oli jotenkin noloa rampata asian vuoksi useamman kerran paikan päällä, kun liikkeessä on vain kaksi työntekijää. Tuli olo että olen vain se hankala naukuja-asiakas. Ja ne kengät sitäpaitsi oli siellä kalliimmat kuin erääs toisessa paikassa, huomasin jälkeenpäin.
Törkeä asiakaspalvelu tai huono tuote. Kerrasta poikki.
Hammaslääkäri YTHS:llä oli niin törkeän tyly, että sanoin aina ajanvaraukseen, että kaikki muut hammaslääkärit käy paitsi tämä yksi. Kuvitteli kai, että voi purkaa raivonsa ja patoumansa opiskelijoihin kun ei tarvitse välittää asiakaskunnastaan kuten yksityisten hammaslääkärien.
Oltiin 12v lapsen kanssa synttäripäivänä elokuvissa ja syömässä.
Jälkkäriksi lapsi halus Arnolds donitsin. Liike oli just menny kii 5min sitten. Sellanen lasinen liukuovi oli raollaan ja sisällä työntekijä. Kysyin ovenraosta ettet myis meille
paria donitsia vielä.
Ei myynyt. Sanoi että liike on kiinni. Kysyin mihin ne loput donitsit menee (näin niitä olevan siinä). Se sanoi että roskiin. Kysyin uudelleen mutta täti oli tiukkana, roskiin vaan.
Yksi nykyään jo eläkkeellä oleva kampaaja selitti aina kaikki omat vaivansa ja kremppansa hiivatulehduksista alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Jälkkäriksi lapsi halus Arnolds donitsin. Liike oli just menny kii 5min sitten. Sellanen lasinen liukuovi oli raollaan ja sisällä työntekijä. Kysyin ovenraosta ettet myis meille
paria donitsia vielä.Ei myynyt. Sanoi että liike on kiinni. Kysyin mihin ne loput donitsit menee (näin niitä olevan siinä). Se sanoi että roskiin. Kysyin uudelleen mutta täti oli tiukkana, roskiin vaan.
No ei tietenkään myydä sulkemisajan jälkeen, sehän olisi loputon suo! Ja säännöt on säännöt, ei se työntekijä huvikseen niitä roskiin laita.
Vierailija kirjoitti:
paria donitsia vielä.Ei myynyt. Sanoi että liike on kiinni. Kysyin mihin ne loput donitsit menee (näin niitä olevan siinä). Se sanoi että roskiin. Kysyin uudelleen mutta täti oli tiukkana, roskiin vaan.
Harmi, että menitte liian myöhään paikalle ja lapsesi jäi ilman donitsia.
Myyjällä ei ehkä ole oikeutta myydä mitään, kun liike on jo kiinni.
Eräs pieni liike jossa myydään koruja, rihkamaa ja meikkejä. Oikeasti olisi kiva putiikki mutta kun se omistaja tuijottaa jokaista liikettä mustien kulmiensa alta kuin haukka, siis vahtaa selvästi sillä asenteella että ihan kaikki liikkeeseen astuvat ovat myymälävarkaita. Ei kovin tervetullut olo.. siksi en käy.
Vierailija kirjoitti:
Se liikke oli KIINNI. Ne myyjätkin haluu kotiin joskus. Kassat oli tuolloin jo varmasti suljettu. Ei niitä kassoja aleta avaamaan siksi että joku ei ehdi käymään aukioloajan puitteissa.
Caesar salaatissa oli parmesanjuustosiivut homeessa.
Tästä on kauan eikä kyseistä liikettä enää ole. Olin tet-harjoittelussa eräässä liikkeessä. Siellä oleva myyjä oli oikein mairea ja ystävällinen asiakkaille, mutta kun ovi sulkeutui, naama valahti ruttuun ja usein oli kommenttia asiakkaasta. Hän yritti udella minulta tietoja eräästä opettajasta ja suutahti kun en juoruillut. Hänen ideansa tet-harjoittelusta oli myös se, että opettaa vain oman työnsä minulle ja teen sitä koko ajan. Kerroin kotona millaista meno oli ja siirryimme toisen liikkeen asiakkaiksi sen jälkeen.
Kosketteleva tarjoilija ei kyllä houkuttele takaisin. Pari kertaa on ruokaravintolan tarjoilija jostain käsittämättömästä syystä tarttunut hartiaani palvelutilanteessa. Yksi kerta oli, kun sain väärän annoksen ja sanoin siitä ihan tavalliseen sävyyn. Tarjoilija laski kätensä hartioilleni ja tuli mieleen, että ajatteleeko hän, että lohduttelee vai rauhoittelee. Itse asia ei ollut minulle mikään juttu, kerrankos sitä sattuu että saa naapuripöydän annoksen. Mutta se koskettelu: ei kiitos.
Mulla kävi kerran Sellon Anttilassa niin, että katselin kaupan lompakoita. Oli kesä, ja mulla ei ollut mitään käsilaukkua, joten oma lompakko näkyi myös taskustani. Huomasin, että yksi myyjä siinä vieressä jotain kyttäili mitä teen. Ei kuitenkaan tullut tarjoamaan apua lompakon valintaan ja jo se itsessään ärsytti. No hyvää lompakkoa ei löytynyt ja poistuin liikkeestä. Kauppakeskuksen käytävällä tulikin vastaan vartija, joka kovaan ääneen käski minun näyttää taskussani olevaa lompakkoa. Vähän hämmennyin ja sanoin, että se on kyllä minun oma lompakkoni, eikä ollut ollenkaan kiva tunne antaa omaa rahapussiaan vieraan käteen. No tarkasteli lompakkoa ja äkkiä selvisikin että munhan se on, kaikissa korteissa nimeni jne. Eipä siinä Anttilassa tullut enää käytyä. Oli minusta todella törkeää, että myyjä ei tullut esim. jututtamaan minua, olisin siis asiakkaana oikeasti tarvinnut apuakin. Ja kaiken huippu että epäilee varkaaksi, jos katselen myynnissä olevaa tavaraa! Miksköhän Anttilat meni konkkaan, olisikohan asiakaspalveluun pitänyt panostaa...
Menin meikattavaksi parikymppisenä nuorena naisena ja tulin ulos Tuksun eläkeikää lähestyvänä hieman omituisena tätinä. Olen ennenkin kertonut siitä miten kävelin liikkeestä autoon missä tuleva mieheni ja veljeni odottivat. Ne ilmeet :´´´D
Tiivistettynä minulle tehtiin sellainen vanhan ajan meikki: vahva meikkivoide, paksu puuterikerros, poskipunaa, ripsiväriä, mustat rajaukset ja verenpunaiset viivahuulet. Olen hyvin vaalea ja kalpea eikä tuo tyyli sovi minulle ollenkaan. Hävetti niin helkutisti tulla uloskin sieltä. Kotona pesin heti kasvot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se liikke oli KIINNI. Ne myyjätkin haluu kotiin joskus. Kassat oli tuolloin jo varmasti suljettu. Ei niitä kassoja aleta avaamaan siksi että joku ei ehdi käymään aukioloajan puitteissa.
No jaa, täytyy näin entisenä kahvilamyyjänä ja nykyisenä yrittäjänä sanoa, että vähän voi kyllä pelisilmää olla. Itse olisin tuossa tilanteessa sanonut että ok, tosta saatte näitä mukaan, mutta otan vastaan vain käteismaksun. Ja sit sen käteismaksun olisi voinut tilittää aamulla, kyllä jonkun 5€ voi laittaa sivuun piiloon ja lapun, että tilitetään huomenna. Olisin jopa saattanut antaa roskiin meneviä ilmaiseksi. Se olisi voinut tuoda lisää asiakkaita, kun olisi jäänyt hyvä mielin ja asiakas olisi tullut uudestaan kahville / kehunut meitä muille.
Tesoman Kotipitsassa kavereista oli kauhean hauskaa antaa minun istua ja odottaa maksamiani pitsoja. Puhelintilauslappuni oli laitettu äärivasemmalle.
Kakkanaama kirjoitti:
Jotkut apteekit ovat sellaisia, että niissä on kahden tai kolmen farmaseutin muuri odottamassa parin metrin päässä sisäänkäynnistä. Kun olet saanut hätnäppää oven auki, hyökkää jo ensimmäinen iholle kiinni "tarttetko apua"-mantransa kanssa. No v1tTu en, ihan ajattelin itse hakea paketin maitohappobakteereita hyllystä. Todella ärsyttävää ja vaivaannuttavaa. Pari pahinta apteekkia boikotissa tuon takia, esim. Rovaniemen Ilopilleri.
No ihan tiedoksi vaan että ne ei ole Farmaseutteja vaan teknisiä työntekijöitä
Teininä lakkasin käymästä kosmetiikkaliikkeessä, jossa vain vanhemmat kalliita naamarasvoja ostelevat rouvat saivat hyvää palvelua, myyjät olivat heille ystävällisiä ja saivat läjäpäin ilmaisnäytteitä. Minä ja ystäväni teimme pikkuostoksia, huulikiiltoja, hajuvesiä yms, meille ei puhuttu juuri mitään, emme saaneet edes muovipussia pyytämättä. Mielestäni sellainen ikäsyrjintä ei ole kovin kaukonäköistä, tämän päivän teinit ovat tulevaisuuden turkismummoja.
Unioninkadun Triumphilla Helsingissä myyjä tunki pyytämättä sovituskoppiin.
Ensimmäinen ja viimeinen käyntikerta.