Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Olin baaritiskillä näkymätön. Myyjät möivät juomia oikealle ja vasemmalle mutta eivät minulle. Ihmiset vaihtuivat ympärilläni ja saivat juomia, mutta minä en. Olin siististi pukeutunut ja lähes selvinpäin. Vein rahani toiseen baariin, enkä suostu enää käymään kyseisessä paikassa. Usein mukanani siirtyy kokonainen seurue.
Vierailija kirjoitti:
Kauneushoitolassa tympeä palvelu, ei hymyn hymyä. Kampaajan vaihdoin, kun edelliseltä ei ikinä löytynyt aikoja, koska lähti millon mökille, millon minnekin. Siis arkisin. Ei luulisi näinä päivinä olevan varaa tuollaiseen.
ehkä hän ei halunnut sinua asiakkaakseen?
Minä en hanki palveluja enkä tuotteita sellaisilta yrityksiltä jotka tekevät esim. someyhteistyötä huumausaine- ja rahanpesurikollisten kanssa. Sehän tarkoittaa vaan sitä että ovat kyseenalaisia ja jopa moraalittomia yrityksenä koska heille kelpaisi huumausaine- ja rahanpesurikollisten maineen lisäksi mahdollisesti heidän tuottamat rikolliset rahatkin.
Vierailija kirjoitti:
Olin baaritiskillä näkymätön. Myyjät möivät juomia oikealle ja vasemmalle mutta eivät minulle. Ihmiset vaihtuivat ympärilläni ja saivat juomia, mutta minä en. Olin siististi pukeutunut ja lähes selvinpäin. Vein rahani toiseen baariin, enkä suostu enää käymään kyseisessä paikassa. Usein mukanani siirtyy kokonainen seurue.
Samanlaisia kokemuksia monessakin paikassa. Röyhkeät tyrkyttäjät työntävät seteliä nenäsi edestä ja siististi käyttäytyvä jää huomiotta.
Olimme koko kerrostaloyhteisössä lopettaneet käymisen Redin kauppakeskuksessa, koska yhteisössämme asuvaan arvostettuun henkilöön oli käyty väkivaltaisesti käsiksi paikan vartijoitten toimesta ja he olivat retuuttaneet ja tönineet ko henkilö vielä kauppakeskuksen ulkopuolella kadulla, ilman yhtään mitään syytä. Ko henkilö oli tullut autolla kauppakeskukseen ja oli ehtinyt käydä vain ostoksilla kun tämä tapahtui.
Myöhemmin oli selvinnyt että Redin vartijoitten oli pitänyt poistaa vahvasti aineissa oleva resuinen, omilla jaloillaan seisomaan kykenemätön henkilö. Miksi Redi käyttää vartijaliikettä, jonka vartijoilla ei ole minkäänlaista aivotoimintaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos henkilökuntaa tupakalla kaupan yms sisäänkäynnin luona. En mene sellaiseen liikkeeseen
Tämä pätee erityisesti kampaajiin. Paikkakunnalla on aika agressiivisella mainoskampanjalla aloittanut kampaamo jonka liikkeen ohitan usein. Joka kerta kaupan edessä seisoo tupakalla äkäisen näköinen nainen suu vinossa valittamassa jostain kaverilleen.
En halua pahanhajuista kampaajaa enkä sellaista, joka jälkeeni ryntää tupakalle arvatenkin keskustelemaan asiakkaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei paikassa ole vikaa, mutta en jostakin kumman syystä tykkää ihmisistä jotka ovat itseään täynnä ja luulevat omistavansa koko paikan.
Kouluaikana eräs opettaja puhui aina omista asioistaan ja menoistaan, tyyliin: "voi että kun se meidän Kalle pääsi siihen ja siihen paikkaan."
Sen jälkeen meni motivaatio koulunkäyntiin, en oikeasti jaksa kuunnella mitä jonkun lapsi tekee joka päivä ja mitä harrastuksia lapsella on.
En mene enää ikinä siihen kouluun opiskelemaan.
Harva nyt varmaan samaan kouluun menee sen yhden kerran jälkeen enää opiskelemaan :D
Olen vaihtanut kosmetologia, kampaajaa ja hierojaa ihan vaan sen vuoksi, että he kyselevät elämästäni, lomasuunnitelmistani jne. Oikeasti, jos menen kampaajalle ja otan lehden käteen ja alan sitä selaamaan, niin eikö se ole aika selvä merkki, että minä haluan LUKEA LEHTEÄ, en keskustella kanssasi? Olen itse niin kiltti, että en halua sanoa, että kiitos ole hiljaa, vaan koitan vastailla lyhyesti. Siltikään ei kaikki ymmärrä.
En mene enää kampaamoon (Joensuussa) missä kampaaja kyseli seikkaperäisesti kaikki, siis ihan kaikki henkilökohtaiset asiani. Tunsin oloni todella kiusaantuneeksi, läsnä oli toinenkin kampaaja ja asiakas jotka tietty kuuli kaiken. Kun en halunnut suututtaa henkilöä joka on leikkaamassa hiuksiani niin yritin kaikin keinoin kertoa hänelle etten halua tehdä selkoa yksityisasioistani. Vastailin esim. pienellä viiveellä hiljaisella äänellä ihan muutamalla sanalla, yritin monta kertaa vaihtaa puheenaihetta, olin syventyvinäni johonkin aikakauslehteen jne.... mutta hän ei tajunnut yhtään mitä asiakas yrittää viestittää hänelle, hän vaan itsepintaisesti palasi aina kyselemään jotain minun yksityisyyteen liittyvää. Hitto että ärsytti, päivä pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen vaihtanut kosmetologia, kampaajaa ja hierojaa ihan vaan sen vuoksi, että he kyselevät elämästäni, lomasuunnitelmistani jne. Oikeasti, jos menen kampaajalle ja otan lehden käteen ja alan sitä selaamaan, niin eikö se ole aika selvä merkki, että minä haluan LUKEA LEHTEÄ, en keskustella kanssasi? Olen itse niin kiltti, että en halua sanoa, että kiitos ole hiljaa, vaan koitan vastailla lyhyesti. Siltikään ei kaikki ymmärrä.
Sama. Mä niin kärsin tosta utelusta. Taidettiin kirjottaa kokemuksista ihan samaan aikaan.
T. Horror kampaamokäynnistä kirjottanut. Pätee kaikkiin jotka on asiakkaan kanssa pidempään tekemisissä, fyssarit, jalkahoitajat, kosmetologit ja myös taksikuskit.
Olen huomannut ilokseni että jossain jalkahoitajalla voi varata hiljaisen ajan. Loistava idea!
Vierailija kirjoitti:
Lush on ollut boikotissa jo kauan, vaikka tiukkaa on tehnytkin olla ilman heidän tuotteitaan. Syynä boikottiin on Lushin taannoinen ulostulo transnaisiin liittyen; transnaisten oikeus olla (larpata) naisia ja käyttää naisten vessoja jne. on heille ihmisoikeuskysymys eikä vihapuhujille ole sijaa. Vastenmielistä hyvesignalointia vakavalla asialla joka uhkaa tyttöjen ja naisten turvallisuutta ja mm. kasvurauhaa. Miehet nostetaan erityisasemaan jopa naisten oikeuksista puhuttaessa.
Onhan se hassua että miehet ovat parempia naisinakin. Totta, mutta hassua. LOL
Gigantti. Olin ostanu sieltä puhelimen, joka ei jonkun päivityksen jälkeen lähteny enää päälle. Olin omistanu sen n kaks kuukautta ja sillä aikaa näytön yläkulmaan oli tullu pieni särö. Lähdin puhelimen kans liikkeeseen ja siellä ei haluttu ottaa sitä korjaukseen sen särön takia, vaikka se vika selkeästi alkoi päivityksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lush on ollut boikotissa jo kauan, vaikka tiukkaa on tehnytkin olla ilman heidän tuotteitaan. Syynä boikottiin on Lushin taannoinen ulostulo transnaisiin liittyen; transnaisten oikeus olla (larpata) naisia ja käyttää naisten vessoja jne. on heille ihmisoikeuskysymys eikä vihapuhujille ole sijaa. Vastenmielistä hyvesignalointia vakavalla asialla joka uhkaa tyttöjen ja naisten turvallisuutta ja mm. kasvurauhaa. Miehet nostetaan erityisasemaan jopa naisten oikeuksista puhuttaessa.
Onhan se hassua että miehet ovat parempia naisinakin. Totta, mutta hassua. LOL
No se parempi nainen on sitten hyvä ja synnyttää. Ai ei onnistu vai?
Kampaaja jolla kävin teki työnsä hyvin ja hinta oli kohtuullinen. Hänellä oli vuokratuolipaikka paikan omistajan tiloissa. Samassa tilassa oli kosmetologin ym hemmotteluhoitopalveluita.
Lopetin käynnin 3 kerran jälkeen koska paikassa oli aina kamala meteli , senkin lisäksi että 2 kampaajan föönit hurisee ja porukka juttelee radio pauhasi ja tietysti sitten kaikki korottaa ääntään että toiset kuulee mitä sanotaan. Karseeta. Pyysin kerran että voisivatko laittaa radiota hiukan pienemmälle kun kävi oikein korviin jo se mekkala.
Metelihän lisää myös ärsytystä, eikä se liene tarkoitus kun menee työpäivän päätteeksi rentoutumaan kamaajalle.
Lisäksi sisustus oli todella levoton, joka paikka täynnä tavaraa, seinät täynnä jotain tosi tyylittömiä 90 luvun kuvia, tauluja, muovikukkia, pitsiliinoja, kotoa tuotuja hyllyjä ja pikkupöytiä jotka oli kaikki tietty täynnä myyntituotteita, värivaloja, lapsen piirustuksia???? ym krääsää ja bling blingiä.
Nurkassa lojui siivousvälineet kaikkien näkyvillä jne. Hurja sekamelska.
Ja sitten se kolmas asia, siellä oli likaista. Jokapaikassa hiuksenpätkiä ja pölyä, ikkunat likaiset, kampaajien kärryt pesupaikat ym ym väritahroissa.
Jokainen tietty tekee omannäköisensä liiketilan ja joidenkin mielestänon kaunista se että joka paikka on täynnä jotain halpiskrääsää ja törkyä, eikä kaikilla ole silmää estetiikalle eivätkä ymmärrä että myös kampaamo voisi olla asiakkaalle rentoutumisen ja rauhoittumisen hetki.
Lopetin käynnit, etsin uuden kampaajan.
Lopetin Karhu-oluen ostamisen täysin sen jälkeen kun ko. merkki oli näkyvästi mukana pride-touhuissa.
Viivästyskoron määrittää laki. Tällä hetkellä se on 7%. Omassa työssäni olen huomannut että asiakkaat tilaavat laskun nettipostiin ja väittävät että eivät ole saaneet laskua. Nettipostiin pitää ihan itse tehdä tunnukset ja pyytää laskut sinne. Lisäksi saapuneista posteista tulee sähköpostiin ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävimme paljon paikallisessa, pienessä Intersportissa ostoksilla. Ostimme eräänä kevään keskiviikkona meille molemmille uudet lenkkitossut ja footbalance-pohjalliset - ja vähän surkuttelimme isoa laskua. Emme olleet ehtineet tossuja vielä edes käyttää, kun torstaina heti aamusta liikkeessä alkoi tossujen kevätalennus -25 %. Tuttu myyjä olisi todella voinut keskiviikkona hihkaista, että tulkaa hakemaan tossut vasta torstaina, alennus olisi ollut tuntuva. No, emmepä sen koommin kyseisessä Intersportissa ole käyneet.
No eihän myyjällä ole lupaa kertoa tuollaista asiakkaalle! Hänen tehtävä on tehdä myyntiä ja rahaa kassaan. Kaikille noin joskus käy mutta kannattaa seurata niitä ketjujen kampanjoita, ne toistuvat aika lailla vuosittain samoihin aikoihin.
Ostelin joskus lasten vaatteita Ellosista. Joka ikinen kerta kun sain tilauksen lähtemään, seuraavana päivänä postilaatikossa oli vielä parempi alennus. Ei ollut tietokonetta silloin. Suututti niin että lopetin asiakkuuden kokonaan. Joten ymmärrän suuttumuksesi.[/quoteEnpä usko että myyjä on edes tiennyt koko alennuskamppanjasta ennen kuin se alkaa. Itse olen ollut kaupanalalla töissä ja ei meille ole kerrottu tarjouksista etukäteen. Sama homma kaverilla joka oli elektroniikkamyymälässä töissä.
Kynsihoitaja jolla olin käynyt useamman vuoden siirteli monesti aikojani aika viime tipassa. Kerran hän sitten perui aikani ja lupasi seuraavalla viikolla ilmoittaa uuden ajan, hänestä ei kuulunut.
Myöhemmin hän siinä sitten ilmoitti minulle että hän jää lomalle eikä sitä ennen ehdi huoltaa kynsiäni. Minulla oli vielä yksi aika jo valmiiksi varattuna myöhemmälle ajankohdalle, minä peruin sen vähän ennen kyseistä ajankohtaa enkä enää koskaan mennyt hänelle. Kaikenlisäksi hän aina haukkui muita asiakkaitaan minulle, mietin mitäköhän hän minustakin puhui selkäni takana..
Turussa tämä:)
Tämä vaihdon syy on varmadti tullut esille jo monesti, mutta sanon sanottavani myös jotta joku ottaisi opiksi.
Hieroja joka puhui koko ajan, oikein vanhan kansan moottoriturpa iäkkäämpi nainen. Puhui ensin säätilat, sitten maailmanmenon yleiset mitä jokainen kuulee uutisista, sitten yritti udella kaikkea minusta ja kun en ollut kovin puhelias niin siirtyi itseensä. Hän oli kätännössä äänessä koko 75 min hieronnan ajan. Kyllä meni rentoutushoito ja rahat hukkaan koska olin täynnä adrenaliiniä sen käynnin jälkeen. Olisi oikeasti tehnyt mieli huutaa sille että voitko nyt hel...ti olla hetken hiljaa.
Huom kaikki jotain vadtaavaa työtä tekevät ( myös kampaajat ym)
Ei se ole hyvän asiakaskokemuksen tuoja että kysellään asiakkaan henkilökohtaiset adiat tai puhutaan itse koko ajan. Asiakas kertoo kyllä mitä haluaa tuoda julki, älkää kyselkö edes täydentäviä kysymyksiä.
Opetelkaa lukemaan asiakkaan kehon kieltä! Ei tarvitse höpöttää koko aikaa.
Ravintola Famiglia, Helsinki. Olin kaverini synttäreitä juhlistamassa ja olimme tilanneet ruoat, kun vesipullo tuotiin pöytään. Kaverini huomasi että hiukan vajaassa pullossa oli 2 kärpästä, veden pinnalla. Huomautin kauempana olleelle hovimestarille, että emme ole tilanneet lihakeittoa. Tuokaahan uusi vesipullo, täällä on kärpäsiä.. Naishovimestarin ilme oli näkemisen arvoinen, ympärillä olleet ruokailijat virnistelivät maireasti ja jotkut nauroivat katketakseen. Uusi vesipullo tuli, mutta millä ilmeellä. Hymyä ei hovilta enää irronnut.