Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Jos nettikaupassa on maksutapana Klarna, niin ostan tavarat muualta. Kyseinen firma kerää luvatta henkilötietoja mm. maksukorttien numerot, vaikket osta mitään velaksi. Seuraa muutenkin liikuskeluanne eri sivustoilla IP-osoitteen perusteella. Sieltä voi pyytää omat henkilötiedot, mulle tuli yli 40 sivuinen raportti. klarna.com, klarna.net, klarnacdn.net, klarnaevt.com ja klarnaservices.com domainit kannattaa laittaa palomuurilla/mainosfiltterillä estoon niin se katkaisee tietojenkeruun sekä estää ostamasta mitään vahingossakaan Klarnan kautta.
Eräs kampaamo Tampereella, jossa en ollut käynyt aiemmin. Menin leikkauttamaan ja värjäyttämään hiuksiani. Olin paikalla n. vartin ennen aikaa. Minua vastaanotti oikein mukavan oloinen nuori nainen. Odotellessa tarjottiin jopa kahvit ja hän kyseli tarkkaan minkälaisen mallin hiuksiin haluan ja minkä värin jne.. Hetki ennen aikani alkua tämä ko. nainen lähti. "Kampaaja" tuli paikalle. Tämä ei puhunut suomea oikeastaan ollenkaan, myös englanti oli todella heikkoa. Kerroin hänelle kuitenkin englanniksi mitä haluan ja näytin kuvan, joka oli otettu edellisen kampaamokäynnin jälkeen. Tulos oli täydellinen katastrofi. Hiukset olivat lopulta n. 2 cm pitkät, kynityn näköiset ja väri kaukana siitä, mitä toivoin. Olisin itse saanut peiliin katsomatta saksilla varmasti paremman tuloksen aikaan. Tämä tantta kehtasi vielä iloisesti sanoa lähtiessäni suomeksi: "tervetuloa uudelleen!"
Onneksi olin pitkähköllä sairaslomalla, ettei tarvinut sen kuontalon kanssa mennä töihin. Kauppareissut voi onneksi kulkea lippis / pipo päässä sen aikaa, että hiukset kasvoivat sen verran, että pääsin siistimään ne toiselle kampaajalle.
Kampaamossa jossa kävin, hinnat nousivat liian tiheästi.
Sitten tajusin, että se kampaaja k*setti minua. Halusi siis rahastaa.
Asiakasta ei tule pitää tyhmänä. Äänestin jaloillani.
Evankelisluterilaisen kirkon kaikki toiminnot.
Klarna kirjoitti:
Jos nettikaupassa on maksutapana Klarna, niin ostan tavarat muualta. Kyseinen firma kerää luvatta henkilötietoja mm. maksukorttien numerot, vaikket osta mitään velaksi. Seuraa muutenkin liikuskeluanne eri sivustoilla IP-osoitteen perusteella. Sieltä voi pyytää omat henkilötiedot, mulle tuli yli 40 sivuinen raportti. klarna.com, klarna.net, klarnacdn.net, klarnaevt.com ja klarnaservices.com domainit kannattaa laittaa palomuurilla/mainosfiltterillä estoon niin se katkaisee tietojenkeruun sekä estää ostamasta mitään vahingossakaan Klarnan kautta.
Tämä! Ja monet muut ulkomaiset nettikaupat jotka vaatii tilin ja henkilötunnuksen kokonaan!!! Wtf??
Hillittömän utelias kampaaja. Toisen kerran poltti tukan,kun otti toisen asiakkaan tukan leikattavaksi. Oli paras permanentin tekijä paikkakunnalla,mutta vaihdoin toiseen liikkeeseen tämän vuoksi.
Huono asiakaspalvelu. Esim kerran Tampereen Stockalla kävin työpäivän jälkeen etsimässä uutta lompakkoa kun vanha hajosi. Katselin siinä Ted Bakerin lompakkoa ja myyjä tuli kysymään tarvitsenko apua. Kerroin sitten millaista etsin, mm että haluan laadukkaan, kestävän lompakon. No hän tokaisi että "täälläpäin olis näitä halvempia malleja" ja porhalsi johonkin krääsähyllylle. Ei siellä edes ollut sellaista mitä etsin, mutta tyrkytti silti mulle jotain kiinan ihmettä. Joo en ollut pukeutunut niin viimeisen päälle kun tulin suoraan töistä, mutta jotenkin tökerö oletus mun budjetin tasosta pelkästään vaatetuksen perusteella. En ostanut mitään ja tilasin lompakkoni nettikaupasta, ei ihan heti ole tehnyt mieli mennä sinne uudelleen.
Hesburgerii ei tarvi miukaa mennä kun palveluajat törkeen pitkiä. Jopa 43 min joutu oottaa yhden tuotteen tilausta. Seuraavalla kerralla 26 min kahta ateriaa. Nyt en viitsi enää edes yrittää mennä sinne
Erosin kirkosta kun kuulin, miten kirkkoherra kohtelee muita työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Kampaaja: sanoin, että ei tarvitse kähertää, haluan modernin ja simppelin leikkauksen. No kähersi ja kihersi suorat hiukseni sitten sinne tänne, eikä lopputuloksesta saanut selvää ennenkuin kävin suihkussa. Ja epätasaisesti ja huolimattomastihan se olikin leikattu.
Baari: seisoin baaritiskillä yksin, kun baarimikko palveli oikealla puolellani seisonutta pariskuntaa. Sitten siirtyi minun ohi/yli palvelemaan vasemmalla seisonutta pariskuntaa. Heitä palvellessaan oikealle puolelleni tuli uusi pariskunta jonottamaan. Kun baarimikko oli palvellut vasemmalla puolellani seisoneet, hän siirtyi taas minun ohi/yli palvelemaan näitä juuri tiskille tulleita. Ei katsonut päin, ei huomioinut mitenkään. Minä seisoin lompakko kädessä valmiina tilaamaan, hain katsekontaktia, en ollut minkään takana tai piilossa. Siirryin sitten toiseen ravintolaan, enkä mene tuonne enää kertaakaan.
Monta vuotta sitten ruuhkaisessa kaupungissa, nuoret baaritiskin takana palvelevat tytöt palvelivat halukkaasti nuoria miehiä, joita tulvi sisään koko ajan. Kolmikymppinen nainen(minä) jäi ilman olutta, kunnes keksin idean, otin tupakan suuhuni, ja aloin sytyttämään sitä. Heti tuli neito baaritiskin takana kieltämään ettei täällä saa polttaa. Minä siihen vain että nyt kun olet siinä saisinko oluen. Ja sain. Join sen yhden ja häivyin sieltä, enkä ole enää takaisin mennyt.
Terveisiä vaan baaritiskin takana olijat, koittakaa huomioida tasapuolisesti ihmiset, eikä sen mukaan kuka sattuu kiinnostamaan eniten. Voiko se olla niin vaikeaa?
Lopetin ihan hyvässä ravintolassa käymisen, koska en halua kohdata hankalaksi käynyttä exääni, jonka suosikkipaikka se on.
Lopetin erään ison elintarvike tuotantofirman tuotteiden ostamisen, kun eivät huolineet töihin.
Lopetin käymisen/myymisen paikallisella kirpputorilla kun niillä viidellä kertaa kun mun tavaroita oli siellä myynnissä, niin joka kerta hävisi jotain. Selvisi että tämä kirppiksenpitäjä aina illalla kirppiksen mennessä kiinni, kävi katselemassa mitäköhän hyvää ihmisten pöydissä oli. Tää kirppis meni aika nopeasti kiinni.
Sotkaan en mene ainakaan hetkeen. Kolme myyjää juttelee keskenään eikä kukaan tervehdi sisään tullutta asiakasta. Hinnat 3x kalliimmat kuin naapurikaupassa. Nämä on kyllä hauskoja kun hinnat on pilvissä ja sitten myydään superhyperalennuksella 50% koko ajan. Silti on hinnat kalliimpia kuin muualla. Ei kiitos.
Yksi asia mikä myös ärsyttää on se että jos sekä netissä että liikkeen ovessa lukee aukioloajat, mutta kun pääset paikan päälle niin on liike silti kiinni vaikka pitäisi olla auki. Näin kävi yhdessä pyöräliikkeessä. Lauantaisin piti olla auki, mutta eipä paikalla ollut ketään. Pitäkööt tunkkinsa sitten.
Kävin marketin kahvilassa syömässä lounasta. Kassalla oli nuori nainen, ehkä harjoittelija jolle maksoin. Vähän myöhemmin vakituinen myyjä tuli muutaman metrin päähän huutamaan, että en ole maksanut. Sanoin että olen maksanut hänelle joka oli kassalla. "Ai jaa en huomannut". Olin paikassa vakioasiakas mutta tämän jälkeen en ole käynyt kertaakaan. Olisi voinut hoitaa tilanteen ihan asiallisesti eikä nolata kaikkien kuullen.
Työskentelen rakennusalalla ja töiden puolesta mulla on ollut asiakkaana mm. kenkäkauppias ja pari erään ruokakauppaketjun kauppiasta. Heidän kauppansa ovat pysyvästi boikotissa, ihan vain siksi, että ovat niin mulkkuja tyyppejä.
Ei paikassa ole vikaa, mutta en jostakin kumman syystä tykkää ihmisistä jotka ovat itseään täynnä ja luulevat omistavansa koko paikan.
Kouluaikana eräs opettaja puhui aina omista asioistaan ja menoistaan, tyyliin: "voi että kun se meidän Kalle pääsi siihen ja siihen paikkaan."
Sen jälkeen meni motivaatio koulunkäyntiin, en oikeasti jaksa kuunnella mitä jonkun lapsi tekee joka päivä ja mitä harrastuksia lapsella on.
En mene enää ikinä siihen kouluun opiskelemaan.
Jos henkilökuntaa tupakalla kaupan yms sisäänkäynnin luona. En mene sellaiseen liikkeeseen
Olin 24vuotiaana Elannon (Emotion) kosmetiikkaosastolla katselemassa kaulakoruriipuksia, lähinnä hopeista ristiä tai vastaavaa. Myyjä seurasi kassan luona, muttei vaivautunut tulemaan lähemmäs ja tekemään sitä mistä hän sai palkkansa, palvelemaan asiakasta. Katselin aikani eri malleja, kun lopulta myyjä irtautui paikaltaan ja tuli katsomaan kysyen mitä haen. Ennen kuin sain sanotuksi mitään, myyjä oli kopeloimassa kauluspaitani kaulusta ja totesi viileästi että eihän täällä mitään ollutkaan. Tämä röyhkeä laiska myyjä siis oletti, että asiakkaat vain varastavat ja hän on paikan poliisi. Minulla oli kiire ja tarvitsin sen hopeariipuksen lahjaksi, joten ostin sellaisen, mutta huomautin myyjälle, että se oli sitten viimeinen kerta kun käyt käsiksi.
Myyjä ei sanonut mitään, laskutti ja jäi paikalleen ikään kuin mitään ei olisi tapahtunut.. Näin osuusliikkeessä.
Oikeastaan siellä ei tartte enää käydä, koska koko puljua ei ole enää edes ole ja siks toisekseen asun eri paikkakunnalla.
Kyseessä on siis pyörähuolto, johon tuli eksyttyä 1995. Siellä alettiin oikein haukkua meikäläisen fillaria ja perään kehuivat omia ylihintaisia pyöriään. Olin semmoisessa duunissa siihen aikaan, etten tosiaankaan alkanut ostamaan mitään yli 20000 markan fillaria. Sitten siellä oli tapana porailla fillarin napoihin reikiä, että siitä on mukamas helpompi pistää uudet vaseliinit laakereihin. Onko idiootimpaa kuultu? Semmonen saatanan parin kolmen millimetrin reikä oli porattu etunapaan. Täysin käsittämätöntä touhua. Kyllä vaihtui pyörähuolto saman tien.