Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Kärkkäisen rojukaupassa tuli muutaman kerran asioitua jossain päin sisämaata liikkuessa, mutta kun perustaja-toimitusjohtajasta selvisi enemmän, päätin olla astumatta liikkeeseen koskaan.
Kahdessa pitseriassa. Ekassa kestin kohteliaasti pitäjän tuttavallisuutta niin pitkälle, että hän muistutti tietävänsä missä asun (kotiinkuljetus) ja esitteli itsensä pienille lapsilleni uutena isäpuolena. Oli viimeinen kerta siinä paikassa. Tuosta vähän pelästyneenä lopetin myöhemmin toisessa mukavassa paikassa käymisen, kun yksi työntekijöistä alkoi tuttavalliseksi. Ehkä turhaan, mutta eka pelästytti.
Finlaysonin, Vallilan ja Makian tuotteita ei tule tähän talouteen. Ovat niin tekopyhiä surkimuksia hyvesignaloinneissaan. Ja bernerin akka vielä ajoi fasistien agendaa politiikassa (liikenne palveluna). Kas kummaa miten on yhteensopiva great reset-agendan kanssa.
Useimmiten siksi, että kyseinen paikka on lopettanut.
En laske käymisen lopettamiseksi sitä, että olen käynyt jossain kerran ja saanut huonoa palvelua, vaikka en sen jälkeen ole siellä käynytkään.
No yksi tuli kuitenkin mieleen. Käytin auton katsastuksessa ja katsastusinssi pelleili kaverinsa kanssa painellen autoni kaasua tarpeettomasti, jotta tämä siirtyisi pois edestä. Ajattelin, että leikkiköön jonkun toisen autoilla, ei minun. Kyseinen katsastusketju on sittemmin lakkauttanut kyseisen toimipisteen.
Vierailija kirjoitti:
Eräässä pelikaupassa kysyin kaipaamaani tuotetta, josta minulla ei ollut ihan tarkkoja tietoja (joo tiedän, tyhmä aasiakas, mutta kai sitä saa kysyä) ei ollut kassalla tietoa vaikka kovasti yritti auttaa. Siirryin sivuun katsomaan löytäisinkö itse tuotteen hyllystä ja kuulen kun myyjä kertoo tarinani viroksi kassan sivulla hengailevalle kaverilleen ja ivalliseen sävyyn.
Viro ei ole äidinkieleni mutta ei kyllä jäänyt epäselväksi mistä puhutaan. Harmi ettei enää tunnu mukavalta palata tuohon pienyritykseen.
Olisit
sanonut, että "Ai, täällä on TÄLLAISTA palvelua! Enpä mä muuten tarvitsekaan xxx:aa (sitä tuotetta). Hyvää jatkoa teille ja tsemppiä asiakaspalveluun! Kyllä se varmaan joku päivä vielä onnistuu!" ja kääntynyt kannoillasi.
Miksi olet muuten mennyt sinne myöhemmin takaisin? Tarkoitan lähinnä sitä, että olisiko samaa tuotetta/samoja tuotteita ollut saatavilla jostain muusta liikkeestä tai esim. netistä?
Sain lahjakortin kosmetologille kasvohoitoon. Kosmetologi kauhisteli monta kertaa hoidon aikana, että onpa sinulla tosi lyhyet ripset (yritti myydä melkein €100 ripsiseerumia). En ostanut, enkä mennyt toista kertaa.
Yleensä kaikki baarit, ravintolat ja kahvilat, joissa joutuu odottamaan ja jahtaamaan tarjoilijaa saadakseen palvelua. En tarkoita sitä, että heidän tulisi heittää kaikki käsissään oleva, kun saavun, mutta inhoan niitä silmälaput silmillä pöytien välissä haahuilijoita, jotka eivät ollenkaan kiinnitä huomiota uusiin tulijoihin. Pieni hymy ja nyökkäys, niin tiedän, että minut on huomattu ja jään mielelläni odottamaan, sillä tiedän, että hän tulee heti, kun ehtii.
Paikkoja on paljon, eikä minua todellakaan kiinnosta jäädä tyrkyttämään rahojani jollekin, joka niitä ei näköjään halua.
Ja kyllä, olen itsekin aikoinaan ollut tarjoilijana.
Olin värjännyt hiukseni ja väri oli jo haalistunut. Ennen lakkiaisia päätin värjäyttää hiukset uudelleen, joten suuntasimme äitini kanssa yhdessä kampaajalle, jota tätini suositteli kovasti ja vakikampaaja oli juuri toipumassa leikkauksesta. No, kampaamo oli hieno, ei siinä mitään ja hiukset saivat uuden värin, mutta kampaaja ei yhtään kuunnellut, eikä saanut rauhassa lukea lehtiä, kun kampaaja vain höpötti ja höpötti, eikä tahti tasaantunut, vaikka selvään sanoi. Se oli hyvin ärsyttävää. Kun hintakin oli huomattavasti keskihintaa kovempi, oli helppoa äänestää jaloillaan ja mennä uudelleen vakikampaajalle, kun hän oli toipunut.
Vierailija kirjoitti:
Yhdes pikkukunnan s-marketissa on sellanen nuori myyjä joka flirttaa miehille ja suhde sillä on oman miehensä selän takana muutamankin varatun miehen kanssa. En viiti mennä, etoo koko akka![/quote
Huvittavaa että jotkut boikotoi yrityksiä kyläjuorujen perusteella eikä omien kokemusten perusteella 😁. Sehän se on "kaikkein luotettavin tietolähde", vähä-älyisten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen kirjakaupan eräs liike. Myyjä kassalla nimitteli minua lukutaidottomaksi, kun en tiennyt Pöllöklubin uudistuneen. Kysyin häneltä, mitä konkreettisia muutoksia uudistus toi mukanaan. "En voi asialle mitään, jos olet lukutaidoton etkä osaa itse nettisivuilta etsiä tietoa." Selvä sitten... Loppui omat asioinnit siihen pisteeseen. Liike oli vieläpä ihan tyhjillään silloin. Eri asia, jos olisin ruuhka-aikana alkanut kyselemään. Toki silloinkin pitäisi olla ystävällinen, kun on asiakaspalveluammatin valinnut. Ja osaan kyllä netistä etsiä tietoa, kunhan ajattelin, että vastaus tulisi myyjältä nopeasti kun noiden parissa kerta työskentelee :D
Ei tainnut raukka itsekään tietää :)
Jämsän Teboil. Menin autopesulle, ja ilmoitin kassalla minkä pesun ostan. Myyjä väkisin tyrkytti kalliimman. Olin vähän kiusaantunut jo tästä väkisin tuputtamisesta mutta otin sen sitten että pääsisin pesemään autoni koska oli kiire eikä tähän jankkaukseen ollut edes aikaa. Sen jälkeen se aloitti uuden, hei ottaisiksää vielä jäätelön... Voi siis kilin v... u, sanoin että en ja juoksin äkkiä ulos koska se ei olisi lopettanut sitä jankkausta taas millään.
Siis että tää lisämyynnin hulluus koskee jo huoltoasemaakin!!!!!!!!
En mene sinne enää ikinä. Autoni saan pestyä muuallakin ja vieläpä ihan fiksusti.
Vierailija kirjoitti:
Vilassa käyn harvoin, koska se asiakaspalvelu siellä on vähän liikaa. Myyjät hyökkää sun kimppuun ja tulee sovituskoppiinkin mukaan! Kivoja vaatteita vilassa kyllä on, tosi kivoja, muttei siellä saa koskaan olla rauhassa ja tästä syystä en oikeastaan enää asioi Vilassa.
Change-alusvaateliikkeessä sama homma. Uutisissahan oli myyjien päivämyyntikiintiöistä ja tylystä kohtelusta juttua joku vuosi sitten, joten boikotoin senkin takia....
Vierailija kirjoitti:
Finlaysonin, Vallilan ja Makian tuotteita ei tule tähän talouteen. Ovat niin tekopyhiä surkimuksia hyvesignaloinneissaan. Ja bernerin akka vielä ajoi fasistien agendaa politiikassa (liikenne palveluna). Kas kummaa miten on yhteensopiva great reset-agendan kanssa.
Boikotoithan myös Kärkkäistä? :D
Kävin toissakesänä kaverin siskon suosituksesta eräässä trendikkääksi mainostetussa kampaamossa Helsingin keskustan alueella. Meinasin saada slaagin, kun kampaaja alkoi kesken kaiken juttelemaan rennosti mm. poliittisesta suuntautumisestaan, seksiasioista ja omasta lento- ja kuolemanpelostaan ihan muina naisina.
Jos hiustenleikkuu ei olisi siinä vaiheessa ollut puolessavälissä, olisin lähtenyt sieltä kokonaan pois. Aivan jäätävä kokemus!
Ajattelin jälkeenpäin tehdä valituksen ammattitaidottomasta kampaajasta liikkeen omistajalle, mutta googletettuani tietoja ja katsottuani kuvia ko. paikasta huomasin, että se kampaajanani häärännyt nainen olikin ollut se omistaja...
Jätin asian sikseen ja päätin vain olla menemättä sinne enää. Ties minkä hullun olisin saanut kannoilleni jos olisin tehnyt valituksen.
Tänä kesänä lopetin asioimasta eräässä ruokakaupassa, jossa toistuvasti sain kokea kassatyöntekijöiden taholta olevani vain rasite, sekä b-luokan kansalainen, ainakin mitä ilmeistä ja eleistä päättelin. Ei juuri tervehditty ja naamat olivat kuin norsun v i tulla. Viimeisin kerta kun kävin tuossa kaupassa, ja seisoin kassajonossa, huomasin kun kassaneiti katsoi minuun ja mulkaisi täysin avoimesti. En tiedä miksi. Seisoin hiljaa omalla paikallani. Olen keski-ikäinen perheenäiti, eikä ulkomuodossani pitäisi mitään silmiinpistävää olla (hiukset kammattu & normaali vaatetus), paitsi tietenkin bmi 32 lihavuus, josta yritän päästä eroon. Mutta en pukeudu napapaitoihin jne.
Tekisi mieli sanoa kaupan nimi ja kaupunki, mutta jätän sanomatta. Onneksi tuossa pienessä kaupungissa on toinenkin ruokakauppa, joten vaihdoin. Ja nyt on hyvä, kun ei tarvitse sietää ruokakaupan työntekijöiden toistuvaa huonoa käytöstä.
Pataässän vieressä Helmi. Helvetti mitä ämmiä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräässä kylpylässä emme käy enää ikinä. Tarjosivat tutustumiskäyntejä. Menimme ja menimme sovitusti myös tapaamiseen joka kuitenkin peruttiin heidän toimesta sairastapauksen takia. Toivotettiin hyvää loman jatkoa, eikä mitään muuta mainintaa mistään. Seuraavana päivänä olimme lähdössä pois ja jouduimme maksamaan reissusta normaalin hinnan, koska emme olleet osallistuneet tapaamiseen! Siinä kohtaa totesimme, että pitäkööt puljunsa.
Holiday Innin toimintatavalta kuulostaa. Mulle kävi nolosti, sillä olin saanut puhelimitse kutsun tutustumiskäynnille, josta saisi lahjakortin heille. Tietysti innokkaana sanoin osallistuvani. Kuvittelin, että he ovat uudistaneet tilojaan ja esittelevät ne suurelle ryhmälle. Paljastuikin myyntitapahtumaksi missä oli monta myyjää ja asiakasta kuhisevassa huoneessa, kohteena oli lomaosakkeiden myynti. Olin p.a. enkä lainkaan valmistautunut tuollaiseen. Väkisin myyjä kuitenkin koetti minulle ensin kaupata jotain. Koetti selvittää, onko minulla harrastuksia. Säälivä ilme oli, kun kerroin että vain surffailu netissä. No sitten hän jätti minut ”unelmoimaan” ja katsomaan heidän nettisivuiltaan kohteita, kun hän meni ilmeisesti neuvonpitoon muiden myyjien kanssa mitä tehdä minulle. Sitten kun tuli luokseni, niin hienovaraisesti ohjasi minut pois. Ei tarjonnut sitä lahjakorttia enkä siinä tilanteessa kehdannut sitä pyytää, vaan lähdin pois niin nopeasti kuin kykenin nolattuna. Kuitenkin myöhemmin laitoin viestiä ja sain sen lahjakortin postissa.
Pari kuukautta sitten tuli taas puhelu ja kutsu ”tutustumiskäynnille,” nyt tiesin kieltäytyä, Selkeästi heitä on ohjeistettu olematta kertomatta puhelimessa mistä on tosi asiassa kyse ja jos asiakas ei nappaa myyntitilanteessa, niin eivät aio oma-aloitteisesti tarjoa sitä lupaamansa lahjakorttia. Kätevää!
(Huom. Jos saatte tuollaisen lahjakortin niin tietäkää, että se käy vaan alimman pohjahinnan huoneeseen, eli jos kysyntä on suurempaa ja hinta noussut, vaikka viikonlopulle, niin ei käy silloin, vaikka olisi standardihuoneita vapaana. Tämän saat normaalisti tietää vasta puhelimessa respan kanssa.)
Anteeksi, tarkoitin siis Holiday Clubia!
Eräs kampaamo meni boikottiin, kun kampaaja oli selvästi kiireinen ja ärsyyntynyt paksujen hiusteni raidoittamisesta. Repi ja riuhtoi ja naama nyrpeänä puhumatta mitään suoritti homman. Pesukin oli lähellä väkivaltaa. Tosi kiva, kun tuo lysti paksuille ja puolipitkille hiuksilleni ei ole mitään halpaa ja kun pitkästä aikaa raskin mennä niin ei todellakaan ollut mikään ihana relax kampaamokokemus. Kaikenmaailman paksujenhiustenlisät tietysti veloitti.
Vierailija kirjoitti:
Kärkkäisen rojukaupassa tuli muutaman kerran asioitua jossain päin sisämaata liikkuessa, mutta kun perustaja-toimitusjohtajasta selvisi enemmän, päätin olla astumatta liikkeeseen koskaan.
Huvittavaa. Minä asioin mielelläni Kärkkäisen verkkokaupassa juuri siksi,että omistaja on periaatteen mies,eikä lähde heilumaan jokaisen punavihreän sekoilun perään. Finlaysonit,makiat sun muut yleisönmielistelijät olen pudottanut täysin pois,en osta niitä edes kirpparilta.
Flamingon Amarillossa poikkesimme syömään joitain vuosia sitten, ja annoksestani löytyi kaksi puun lehteä jotka eivät sinne selvästikään kuuluneet. Ensin nauroimme asialle hieman ja kysyimme henkilökunnalta asiasta. Keittiöhenkilökunta raapi annoksesta juuri sen osuuden pois ja väitti että olin laittanut lehdet itse annokseen saadakseni alennuksen. Ensimmäisen kerran elämässäni niin pöyristyttävä vastaus, että sen luukun asiakkuus loppui siihen.
Herttoniemen lähijuottola Trendin burgereita oli mainostettu loistavina, joten matkasin miehen kanssa niitä testaamaan. Jo ovella kävi selväksi ettei asiakkaita kaivattu, ja tarjoilija jatkoi kaverin kanssa juoruamista reilut 10min vaikka näki meidän odottavan pöytää. Taisipa hörppiä kahviakin. Lopulta ehtiessään rakas töihin oli erittäin tyly.
Annosten hinta-laatusuhde oli olematon, ja kävin netissä kirjoittamassa hyvinkin asiallisen, mutta toki vähäpisteisen arvostelun. Kirjoitin ruuan olevan maukasta vaikkakin annosten hurjan pieniä ja henkilökunnan potevan motivaation puutetta. Ravintolan omistaja lähetti minulle tämän jälkeen suorastaan törkeän yksityisviestin, ja vaati poistamaan aiheettoman huonon palautteen. Olin kuulemma alaa ymmärtämätön idiootti (ravintolakoulu käytynä ja 10v alaa takana), ja tarjoilijalla muka kädet täynnä kiireen vuoksi (ravintola tyhjä mitä lukuunottamatta). Aika selvää etten minä tai yksikään tuttuni ole enää ikinä menossa kyseiseen juottolaan.
En muista, olenko jo kirjoittanut. Fredrikinkadun Funky Lady Helsingissä. Myyjä käyttäytyi niin tylysti, että olen pysynyt poissa jo kymmenen vuotta. Kerta riitti sitä lajia.
En ole viitsinyt tarkistaa, onko enää töissäkään. Liivejä saa muualtakin.