Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Vierailija kirjoitti:
Tykkään käydä kasvohoidossa. Oli pakko vaihtaa muuten todella mukava ja kätevä paikka toiseen kun kosmetologin sormet haisi aina niin vahvasti tupakalta ja hengitys haisi sellaiselta tupakka/purkka/kahvi sekoitukselta.
Olen vaihtanut itse hammaslääkäriä samasta syystä. Hirveän makuiset sormet! Se tupakanhaju jää sitten suuhun, kun normaalisti on raikas suu lääkärin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vilassa käyn harvoin, koska se asiakaspalvelu siellä on vähän liikaa. Myyjät hyökkää sun kimppuun ja tulee sovituskoppiinkin mukaan! Kivoja vaatteita vilassa kyllä on, tosi kivoja, muttei siellä saa koskaan olla rauhassa ja tästä syystä en oikeastaan enää asioi Vilassa.
Toi on totta..vältän kans siellä käymistä juurikin niiden myyjien takia..harmi sinänsä.. osaan kyllä itsekin katsoa mistä tykkään
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä eli matutukussa käynti loppui välittömästi ja kokonaan, kun olin katsellut, miten kinuski valikoi ja lastasi kurkkuja laatikollisen ihan pokkana ja kassa vaan antaa tämän tapahtua. Muutaman kymmenen metrin päässä on niillä ravintola, niin sinne se oli tarviketta hakemassa. Sanoin kassalle, että ei tämä ole mikään hemmetin tukku, jos se tarvii kippolaansa, se hommaa tukusta niinkuin muutkin ravintolat tekee. Se nössö muikki vaan hymisteli, niin eikös tavaroita sivulla pakatessa tule vartijasälli siihen minulle, että mikäkö oli ongelmana. Olisi tarvinnut heti kättelyssä sanoa, että asia ei sinua koskenut millään tavalla, mene helvettiin länkyttämään. Sen käytös ja v*ttuilu minulle oli sitä luokkaa, että sanoin lähtiessäni, että asia selvä, ei täällä tarvitse käydä, kaikkea löytyy muualtakin. Ja se päätös on jo vissiin muutaman vuoden pitänyt ja pitää!!
Se on niin jännää, kun selässä tai rintapielessä lukee "vartija", niin k*rpä ja toimivaltuudet kasvaa tähtitieteellisiin mittoihin ja ihmisille voi alkaa mielin määrin v*ttuilla. Sama koskee järjestysmiehiä.Kaikki POK:n kippolat on niinikään mulla jo vuosia jatkuneessa, systemaattisessa boikotissa, koska reklamaation hoito asiallisesti ei kuulu POK:n osaamisalueisiin. Ja koska noissa saa pelkkää p*skaa.
Kuulostat kyllä itse aika aggresiiviselta ja vihaiselta ihmiseltä, joka kyttää toisten ihmisten ostoksia. Ja vartijakin tuli paikalle, joten käyttäydyit varmasti uhkaavalla tavalla. Juuri tuollaiset asiakkaat ovat myyjistä pelottavia, varmasti ovat tyytyväisiä kun et ole käynyt enää.
Menimme erääseen Amarilloon, mikä oli muuttunut sekä ulkonäöltään, tyyliltään ja henkilökunnaltaan. Ennen vanhaan arki-iltaisin siellä soi rauhallisesti musiikki ja muutenkin oli seesteisempää. Menimme uudistettuun, ja arkena alkuillasta siellä soi jäätävä pauhaava discojytä. Ei siellä voinut oikein rauhassa keskustella kun se meteli peitti korvat, vaikkei ihmisiä ollut paljon. Istuttiin sitten parin kaverin kanssa hiljakseen ja rauhallisesti vähän jutellen. Sitten nuori, oikein terhakka, ehkä 20-vuotinen tarjoilijatar tuli keikistelemään eteemme ja kysyi, miksi näytämme näin tuimilta kaikki.
Eikä kukaan meistä edes näyttänyt tuimilta, vaan ihan normaalisti siinä istuttiin niin kuin ihmiset nyt istuu. Ei edes kuunnellut vastaustamme, kun meni peppu keinuen pois päin.
Tuli tunne, ettei sovita Amarillon konseptiin, vaan pitäisi olla yhtä naurua, kikatusta ja discojytän hyräilyä. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla annoin kerran eräälle myymälävastaavalle/mikälie palautetta, että voi vitsi, että teillä ei ole koskaan niitä tarjoustuotteita, joita mainostavat. Vastaus oli "sellaista se on" ja selän kääntö.
En ole sen koomin käynyt kyseisessä liikkeessä. Sellaista se on.
Tuo on hemmetin ikävä tilanne sille myymälävastaavalle. Tunnen suurta sympatiaa/empatiaa, saman kokeneena. Isoissa ketjuissa on erilaisen valikoiman myymälöitä, isoja ja pieniä. Pienet myymälät on aina niitä kärsijöitä kun alkaa uusi kampanja. Tarjoustuotteista menee isoille myymälöille valtaosa ja jos jotain jää, pienetkin mlät niitä saavat muutaman kappaleen. Myymälävastaava myisi niitä enemmän kuin mielellään mutta jää aina nuolemaan näppejään ja joutuu kuukausi toisensa jälkeen selittelemään pettyneille asiakkaille että eipä taaskaan riittänyt tarjoustuotteita meille myyntiin. Turhauttaa ja suututtaa tuottaa asiakkaille aina uusi pettymys kun tietää että nämä ei enää tule takaisin kun aina myydään eioota. Toki sen voisi aina selittää uudestaan, mutta satoja kertoja, ei kukaan jaksa.
Ja asiakkaanhan tämä tietysti pitää vaan ymmärtää. Tyhmä asiakas kun ei tajua, että tarjoustuotetta ei ole. Eikö niihin ovensuussa oleviin mainoksiin voi kirjoittaa esim. loppu?
Minullakin tylyin aspa -kokemus on Tokmannilla. Heti sisääntullessa oli iso lava jotain limsaa ja iso lappu tyyliin nämä 7,95e. Kassalla hinta 12,95e ja kun sanoin että hinta väärin, kassa ihan naama väärinpäin ja selaa tarjouslehden ja ei löydy. Ei voi myydä. Takanani tuleva asiakaskin jostain syystä peesaa myyjää. Sanoin sitten, että jätän nämä tähän, en osta. Lähdin kävelemään pois ja juomat jäi sinne.
Ohi kävelee toinen myyjä, jolle kassa huutaa, että onko meillä MUKA nämä limsat tarjouksessa? Myyjä vastaa iloisesti, juu 7,95e.
Kannattaisiko tehdä ihan myyntivaltti tuosta asiakas on tyhmä ja aina väärässä tyylistä?
Tokmannilla tapahtuu muuten aika usein tuota että tarjoushinta on ”unohtunut” laittaa kassajärjestelmään.
Kahta en ole vaihtanut. Lempi kebabbi paikkaani josta olen 10 vuotta hakenut kebabit ja kotipizzan xl tai l jauhelihapitsaa tuplajuustolla. Olen kokki koulun joskus käynyt ja tiedän ravintola ruuan mitä se on. Näitä kahta lajia vaan en osaa tehdä itse ja tykkään niistä silloin kun ei itse huvita kokata.
Tapasi ajatella todistaa sen, että pridea tarvitaan.
Tai sit oot trolli.... ei näistä enää tiedä..
Vierailija kirjoitti:
Kultajousi. Syy siihen on se ettei myyjä suostunut myymään kihlasormuksia ystävilleni (lesbopari kyseessä).
Vaikea uskoa, että näin on oikeasti tapahtunut. Missä kyseinen liike sijaitsee?
Kalliiden kampaamotukkamömmöjen sitkeä tyrkytys ja edullisten (ja ainakin minulla toimivien) tuotteiden mollaaminen sai minut lopettamaan kyseisellä kampaajalla käynnin. Lisäksi hän kiven kovaa väitti, että roimalla alennuksella eräästä verkkokaupasta ostamani kampaamoshampoo ja hoitoaine olivat vanhentunutta ja huonoa erää. Miten se shampoo ja hoitoaine vanhenee avaamattomassa pullossa? Taisi olla vain rahankiilto silmissä.
Lisäksi kyseinen kampaaja uteli koko ajan kaikenlaista "onko sulla perhettä/lapsia/lemmikkejä ja mitä teet työksesi"...aargh, keskitytään nyt siihen kampauksen tekoon ja jutellaan siitä, olisiko suora vai vino otsatukka parempi kasvojeni muotoon. En halua puhua tuntemattomien kanssa yksityiselämästäni.
Vauva oli muutaman kk ikäinen, olin saanut lahjakortin kosmetologille ja luulin pääseväni ihanan hiljaiseen ja rentouttavaan kasvohoitoon. Koko käynnin ajan kosmetologi pälätti jotain jonninjoutavaa joka lähinnä liittyi ihoni kuntoon, sain kuulla jatkuvia moitteita sekä päivittelyä karmeista aknearvista ja ylipäätään huonosta ihostani, joka ei edes ollut tuolloin todellakaan pahimmillaan. Lopuksi tyrkytti varaamaan aikoja viikon välein jotta saataisiin iho "edes siedettävään kuntoon".
Kampaamossa kampaajat juoruili keskenään välittämättä asiakkaasta.. siinä sitten kuuntelin kuumimpia juoruja tietämättä kenestä on kyse. Se oli ehkä ainut hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään käydä kasvohoidossa. Oli pakko vaihtaa muuten todella mukava ja kätevä paikka toiseen kun kosmetologin sormet haisi aina niin vahvasti tupakalta ja hengitys haisi sellaiselta tupakka/purkka/kahvi sekoitukselta.
Olen vaihtanut itse hammaslääkäriä samasta syystä. Hirveän makuiset sormet! Se tupakanhaju jää sitten suuhun, kun normaalisti on raikas suu lääkärin jälkeen.
Mun hammaslääkäri käyttää kertakäyttöhanskoja. Luulin että ne on pakolliset kaikilla hammaslääkäreillä. En kävisi hanskattomalla hammaslääkärillä.
En käy enää kosmetologilla, kun hän ei käytä maskia:( En kehtaa vaatia.
Vierailija kirjoitti:
? kirjoitti:
tampereella kirjoitti:
En käy enää lounalla entisessä suosikkipaikassani. Omistaja on jonkun sortin uskovainen, ja päätti avautua annostaan odottaneelle homoparille että "tiedättäkö olevanne matkalla helvettiin?". Pariskunta sanoi että "saataisiinko me vain meidän ruoka", niin omistaja vaan jankkasi että uskovaisena hänen tehtävänsä on kertoa teille että valitsemannen elämäntapa vie helvettiin. Harmi, paikassa oli tosi hyvä ruoka ja muuten loistava palvelukin. Omistajan uskonnollisuus on hänen valintansa ja oikeutensa, minun oikeuteni ja valintani asiakkaana on haluanko tukea tuolla tavalla toimivan yrittäjän toimintaa.
Järkkyä! Mikä paikka oli kyseessä?
Uskonnollisia ja poliittisia mielipiteitä ei pitäisi koskaan "jakaa" asiakkaille!
Minäkin olin pienessä seurueessa syömässä eräässä kylpylässä ravintolassa. Paikalla oli muistaakseni europarlamenttiin silloin pyrkivä kansanedustaja Miiapetra Kumpula. Kiersi pöydästä toiseen tyrkyttämässä omia lappujaan ja omia mielipiteitään vaikka jokainen oli tullut sinne vain syömään omassa seurueessaan. Kukaan ei kehdannut sille sanoa että lähtee kävelemään ja antaa syödä rauhassa. Veikkaan ettei yksikään paikalla olleista enää siellä syömässä käynyt sen jälkeen :) Me emme ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla annoin kerran eräälle myymälävastaavalle/mikälie palautetta, että voi vitsi, että teillä ei ole koskaan niitä tarjoustuotteita, joita mainostavat. Vastaus oli "sellaista se on" ja selän kääntö.
En ole sen koomin käynyt kyseisessä liikkeessä. Sellaista se on.
Tuo on hemmetin ikävä tilanne sille myymälävastaavalle. Tunnen suurta sympatiaa/empatiaa, saman kokeneena. Isoissa ketjuissa on erilaisen valikoiman myymälöitä, isoja ja pieniä. Pienet myymälät on aina niitä kärsijöitä kun alkaa uusi kampanja. Tarjoustuotteista menee isoille myymälöille valtaosa ja jos jotain jää, pienetkin mlät niitä saavat muutaman kappaleen. Myymälävastaava myisi niitä enemmän kuin mielellään mutta jää aina nuolemaan näppejään ja joutuu kuukausi toisensa jälkeen selittelemään pettyneille asiakkaille että eipä taaskaan riittänyt tarjoustuotteita meille myyntiin. Turhauttaa ja suututtaa tuottaa asiakkaille aina uusi pettymys kun tietää että nämä ei enää tule takaisin kun aina myydään eioota. Toki sen voisi aina selittää uudestaan, mutta satoja kertoja, ei kukaan jaksa.
'
Asianhan voisi selittää jotenkin muuten kuin sanomalla "sellaista se on" ja kääntää selkä. Voisi vaikka sanoa, että meille ei toimitettu tavaraa/toimitettiin vain muutama pakkaus. Mainoslehtisiinkin voisi ihan hyvin painaa mitä myymälöitä tarjous koskee. Tokmannihan tekee tätä jo esim. rakennustarvikkeiden osalta.
Kannattaa lukea kommentit ihan viimeistä lausetta myöten :D
Yhdessä ravintolassa tarjoilija puuttui lastemme kännykän käyttöön. Kännykät pitää kuulemma olla pois silloinkin, kun odotetaan ruokaa. Minusta se asia ei kuulu hänelle. Lapset istuivat siis nätisti ja aikuiset juttelivat omiaan, ei ollu mitenkään levotonta tai äänet täysillä (heillä oli kuulokkeet).
Sen jälkeen tuli vähän ikävä olo ja lapset koki asian nöyryyttävänä. Oltiin kuitenkin annettu lupa olla kännykällä kunnes ruoka saapuu, kun haluttiin mennä syömään lasten mielestä tylsään paikkaan.
Ruoka oli hyvää, mutta tunnelma aika ikävä, joten ei kiitos enää.
Kotkan Cantiina; nyhtöpossuburgerit (kaksi annosta) tulivat kylminä ja täytyi kaksi kertaa huomauttaa, että liha oli kylmää. En ole käynnyt tämän jälkeen, noin kaksi vuotta tapahtuneesta.
Sama kaupunki ; Sokoksen myyjät tympeitä. En asioi.
Vierailija kirjoitti:
Finlaysonin tuotteita en osta enää sen jälkeen kun boikotoivat Kärkkäisen tavarataloa. Kaikki valmistajat, jotka tunkevat "unelmahöttöä" bisnekseen, saavat pitää tuotteensa - minä en niihin koske.
Jos Finlayson on boikotoinut Kärkkäistä, niin kyseessä on todennäköisesti maksamattomat laskut edellisistä tilauksista. Kärkkäinenhän oli selvitystilassa ja konkurssin partaalla muutama vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finlaysonin tuotteita en osta enää sen jälkeen kun boikotoivat Kärkkäisen tavarataloa. Kaikki valmistajat, jotka tunkevat "unelmahöttöä" bisnekseen, saavat pitää tuotteensa - minä en niihin koske.
Jos Finlayson on boikotoinut Kärkkäistä, niin kyseessä on todennäköisesti maksamattomat laskut edellisistä tilauksista. Kärkkäinenhän oli selvitystilassa ja konkurssin partaalla muutama vuosi sitten.
No finnlaysonin lakanoita ei kannata ostaa muutenkaan. Surkea laatu. Osassa upouusia ompeleet hajonneet ekassa pesussa ja muka laadukkaampi "puuvillasatiini" kauheaa hiostavaa keinokuidun tuntuista kangasta.
Tampereella elokuvadivarissa on kusipäinen tyyppi myyjänä. Varsinkin jos myy/vaihtaa, kohtelee vähän tylysti ja vitsailee jotenkin ilkeään sävyyn. Ei tee mieli asioida siellä enää. Mahtaako koko pulju enää olla pystyssäkään, kun kaikki katsovat suoratoistopalveluja.