Keitä ihmisiä kutsut lempinimellä?
Itse käytän lempinimeä vain jos tunnen henkilön. Monet käyttävät myös tuntemattomista lempinimeä, mikä minusta vähän pilaa koko lempinimen idean.
Kommentit (15)
Puolisolla on aika monta lempinimeä
Kaikkia :D ihan oikeasti, mulla on jokaiselle joku hieno aina kenet tunnen:D
Monet ihmiset esittelevät itsensä lempinimellään ja käytän silloin sitä. Tietyille läheisilleni olen antanut omat hellittelynimet, joita käytän.
Saulia sanon Saukiksi.
Sannaa Aikakarvaiseksi ja
Mariaa Anuksenvalkaisijaksi.
Muita ihmisiä puhuttelen heidän ristimänimillään.
Jos muutkin ihmiset kutsuu lempinimellä enemmän kuin oikealla nimellä, niin minäkin saatan käyttää lempinimeä, varsinkin jos ihminen itse tykkää käyttää lempinimeään.
VAIN :
Hyvin tuttua pienessä porukassa ei missään nimessä julkisesti, EI Loukkaavaa vaan ihan siedettävää esim.
Aku Ankasta , Iines . ( Naiseta)
Tykkään käyttää tuntemattomista ihmisistä kaikenlaisia eläinvertauksia. Se on vaan sellaista hyväntahtoista hassuttelua.
Vain systeriä ja miehen lapsuudenystävää, jota ei kukaan kutsu etunimellä paitsi omat lapsensa. On minusta omituista.
Niin ja miehen veljeä ja hänen vaimoaan.
En keitä ihmisiä, enkä käytä lempinimiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos muutkin ihmiset kutsuu lempinimellä enemmän kuin oikealla nimellä, niin minäkin saatan käyttää lempinimeä, varsinkin jos ihminen itse tykkää käyttää lempinimeään.
Sama. Jos tiedän, että ihminen tykkää enemmän yleisesti käytetystä lempinimestä kuin oikeasta nimestä, silloin käytän lempinimeä. Tai jos en edes tiedä oikeaa nimeä.
Taiteilijanimeä käytän henkilöistä, joiden kanssa olen tekemisissä vain tilanteissa, joissa hän on siinä taiteilijaroolissaan.
Enpä juuri koskaan.