Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?

Vierailija
09.03.2018 |

Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?

Kommentit (4975)

Vierailija
1341/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan enää yksinkertaisesti pysty käymään eräällä paikallisella eläinlääkärillä, sillä puljun omistaja on kammottavan ilkeä ihminen. Vein kissani hänelle verikokeisiin ja hammastarkastukseen. Muija tiuski ja tykitti kysymyksiä hirveään tahtiin ja penäsi heti, että "Kyllä vai ei? Kyllä vai ei???", jos vastaus ei tullut sekunnissa. Kysyi, onko minulla kuulossa vikaa, kun jouduin välillä pyytämään, että hän toistaa kysymyksensä, kun en ehtinyt saada selvää siitä tykityksestä.

Laittoi kissaan rauhoitteen ilmoittamatta mitä teki, eli tunki vaan kissaan yhtäkkiä jonkun neulan. Yritti ottaa verinäytettä ja kiroili, kun ei saanut kerättyä verta näytepulloon vaan veri vaan levisi ympäriinsä. Käski painaa haavaa, ettei tule mustelmaa, mutta ei näyttänyt kunnolla, mistä piti painaa. En halunnut satuttaa kissaani ja en painanut kovin lujaa. Muija tuli laittamaan sidettä ja sätti, että nyt tulee sitten mustelma, kun en painanut haavaa. Tuikkasi kissaan herätteen selittämättä, mitä teki ja tokaisi, että "te saatte nyt lähteä kotiin" ja kääntyi pois. No aloin hämmentyneenä laittaa tokkuraista kissaa kuljetuslaatikkoon ja muija alkaakin sättiä, että ei nukutettua eläintä saa missään nimessä nostella ja laittaa laatikkoon.

Tuli kyllä flasbackit lapsuudesta, kun vaadittiin jotakin suoritusta ja vain huudettiin ja hoputetiin niin, että siinä meni ihan lukkoon ja lamaantui. Oli niin kamala reissu, että nykyään jos edes kuvittelen varaavani tälle eläinlääkärille ajan, alkaa oksettaa ja ahdistaa ihan h elvetisti.

Vierailija
1342/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin kysymään maitoa kahvilassa, jonka en tiennyt olevan vegaanikahvila. Tiskin takana joulukuusen näköinen olento alkoi marmattamaan jotain utareista ja eritteistä. Samaan aikaan viereisellä sohvalla nainen imetti lasta.

Ajattelin, että antaapa olla. Jätin kahvin tiskille kiukusta puhisevan raivottaren eteen, työnsin rahat takaisin taskuuni ja menin kunnon kahvilaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Seinäjoen ABC:llä, ja 2 nuorta tyttöä oli tiskin takana kun seisoin jonossa ja katselin ruokalistasta, mitä tilaisin. Kun tuli minun vuoroni, toinen heistä möläytti töykeään sävyyn: MITÄS SULLE? Katsoin häntä hämmästyneenä, ja hän alkoi hölöttää toiselle tytölle, että "Ai kauhia kun mä sanoin rumasti että mitäs sulle, miten mä nyt tolleen sanoin, voi ei.. " Sain sitten tilaukseni tehtyä ja kun pari vuotta myöhemmin kävin eräässä toisessa ruokapaikassa Seinäjoella, sielläkin oli töissä nuori tyttö, joka möläytti tympeästi: "MITÄS SULLE?"

Onko tuollainen ihan normaalia nuorille seinäjokelaisille ravintolatyöntekijöille? Minä keski-ikäisenä helsinkiläistätinä olen tottunut, että sanotaan "Päivää, mitä saisi olla?" tai Moi, haluaisitko jo tilata vai mietitkö vielä?"

Voi ei miten kauheaa! :D

Vierailija
1344/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espoossa, Helsingissä ja Vantaalla olen aina saanut asioida apteekeissa rauhassa. Ihan ympäriinsä käyn apteekeissa millon missäkin päin pk-seutua. Välillä on ystävällisesti kysytty tarvitsenko apua, mutta ei sen enempää todellakaan eikä varsinkaan ole koskaan jääty mitään kyttäämään. Toisinaan ei edes kysytä sitäkään tarvitseeko apua. Kertakaikkiaan mukavaa palvelua saanut aina PK-seudun apteekeissa! :)

Koskaan en ole törmännyt ahdistaviin farmaseutteihin tai tympeisiin kassahenkilöihin.

Sama täällä. Enkä millään usko, että apteekin henkilökunta viitsisi kiinnittää erityistä huomiota, mitä asiakas ostaa ja mitä  vaivaa mahtaa potea. Niin monenlaista lääkettä siellä myydään päivittäin  jos johonkin vaivaan.

Täälläpäin on ainakin yksi apteekki, jossa kytätään mitä meinaa ostaa. Veljen puoliso olisi ostanut pahasta ripulista kärsivälle veljelle imperiumia mutta eivät suostuneet myymään koska kuulemma haittaa jos johtuu infektiosta, eivätkä sitten myyneet hiilitablettejakaan koska ovat "vanhentunut" keino ripulin hoitoon. Lääkäri sitten kehotti veljeä ottamaan imodiumia, hänen puoliso yritti uudestaan selittää apteekissa että lääkäri kehotti ja vaikka oli eri myyjä, ei muutu. Siinähän sitten kuivuu kun kaikki tulee ulos ja apteekki kieltäytyy myymästä lääkettä. Myös nuhasuihkeiden osalta kytätään mutta sen vielä ymmärtää koska väärinkäyttäjiö on paljon. Tästä huolimatta kuitenkin sitä pääsääntöisesti myydään.

Itse lopetin entisellä lähikampaajalla käymisen koska aina kun omistaja oli tekemässä, tukka meni enemmän ja vähemmän pilalle. Minulla oli juuri kasvua, mustaa hiusta ja violrtiksi värjätyt latvat joita oli tarkoitus vaalentaa suht samaan sävyyn. Lopputuloksena juuri oli vaalea, entinen musta osa ruskea ja latvat vihreät. Tätä korjattiin niin että muu tukka oli vaalea ja latvat edelleen räikeän vihreät. Ja jouduin maksamaan tämän hemmetin korjauksen osittain itse koska "meni niin paljon vaalennusainetta". Olisiko mennyt jos olisi kerralla tehty kunnolla? Sama homma oli kerran aikaisemmin kun piti tehdä liukuvärjäys ja tukka jäi epätasaisen väriseksi ja latvojen liukuvärjäys vain muutaman sentin pituiseksi vaikka piti alkaa korvalliselta. Korjausaikaa tarjottiin mutta jouduin itse maksumieheksi. Oli kiva maksaa yli 200e kampaajan virheestä kun tulot oli 520e/kk. Onneksi oli säästöjä ja äiti auttoi rahallisesti. Tällöin sentään lopputulos oli lopulta ok mutta enpä tosiaan kerrasta viisastunut vaan piti antaa vielä toinen mahdollisuus möhliä. Muut tekijät omistajaa lukuunottamatta tosiaan osasivat tehdä eivätkä tosiaankaan veloittaneet lisää omista virheistä jos lopputulos ei ollut tyydyttävä vaan antoivat suoraan alennusta.

Muita paikkoja ei taida olla joissa käymisen olisin lopettanut kokonaan. Aina tulee annettua uusi mahdollisuus viimeistään kun unohtaa miksi ei ole käynyt ikuisuuksiin tuolla ja tuolla.

Vierailija
1345/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat ovat minulla. Jos joku ei niitä halua minua miellyttävällä tavalla, vien ne toisaalle. Helppoa. Nykyään on vara valita, puolin ja toisin.

Tämä ajatus olisi meidän kaikkien syytä pitää kirkkaana mielessä. 

Toinen juttu, mikä on myös hyvä pitää mielessä on se, että mikäli olet ostamassa kodinkonetta tai jotain muuta tavanomaisista ostoksista kalliimpaa, niin silloin kannattaa maksaessa käyttää luottokorttia. Lasku tulee muutaman viikon kuluttua ja siinä on vielä eräpäivään 14 vrk. Korkoahan siitä ei mene, jos lasku maksetaan viimeistään eräpäivänä.

Parasta tässä on se, että jos ostettu tuote hajoaa tuoreeltaan tai muutoin ei vastaa laadultaan sitä, mikä sen pitäisi olla, niin kummasti liikkeessäkin löytyy  ratkaisun halua, kun sanoo että ostin luotolla, enkä laskua tule maksamaan jos asia ei selviä. 

Mikäli käy niin, että liike on haluton tekemään asian hyväksi mitään, niin silloin vain jättää laskun maksamatta ja ilmoittaa Netsille (ent. Luottokunta) että tavara/palvelu ei vastaa sitä, millainen sen pitäisi olla.

Tässäkin ketjussa on tapauksia, joissa näin menetellen olisi tullut toisenlainen lopputulos.

Vierailija
1346/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä jonka naama on aina norsunvit*lla saa aikaan sen, ettei huvita oikein mennä siihen liikkeeseen kuin vain silloin jos siinä on joku muu kassalla.

Vierailija
1347/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahat ovat minulla. Jos joku ei niitä halua minua miellyttävällä tavalla, vien ne toisaalle. Helppoa. Nykyään on vara valita, puolin ja toisin.

Tämä ajatus olisi meidän kaikkien syytä pitää kirkkaana mielessä. 

Toinen juttu, mikä on myös hyvä pitää mielessä on se, että mikäli olet ostamassa kodinkonetta tai jotain muuta tavanomaisista ostoksista kalliimpaa, niin silloin kannattaa maksaessa käyttää luottokorttia. Lasku tulee muutaman viikon kuluttua ja siinä on vielä eräpäivään 14 vrk. Korkoahan siitä ei mene, jos lasku maksetaan viimeistään eräpäivänä.

Parasta tässä on se, että jos ostettu tuote hajoaa tuoreeltaan tai muutoin ei vastaa laadultaan sitä, mikä sen pitäisi olla, niin kummasti liikkeessäkin löytyy  ratkaisun halua, kun sanoo että ostin luotolla, enkä laskua tule maksamaan jos asia ei selviä. 

Mikäli käy niin, että liike on haluton tekemään asian hyväksi mitään, niin silloin vain jättää laskun maksamatta ja ilmoittaa Netsille (ent. Luottokunta) että tavara/palvelu ei vastaa sitä, millainen sen pitäisi olla.

Tässäkin ketjussa on tapauksia, joissa näin menetellen olisi tullut toisenlainen lopputulos.

Jatkan sen verran, että mikäli yhdestä ja samasta liikkeestä alkaa tulla ilmoituksia Netsille, niin liike menettää helposti oikeuden luottokorttiostosten laskuttamiseen. 

Joten liikkeenpitäjä yleensä suhtautuu asiaan vakavasti ja tulee asiakkaita vastaan viimeistään tässä kohtaa.

Vierailija
1348/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutamia vuosia sitten vähän aikaa töissä eräässä kahvilaketjussa. Tosin vain kolmisen kuukautta, koska en kestänyt kauempaa. Syyt:

a) Näin, miten ne tuotteet valmistettiin ja astiat, kahvinkeittimet sun muut pestiin. Ei ole enää sen jälkeen tehnyt mieli syödä siellä. 

b) Ilkeä kahvilapäällikkö, ilkeät työkaverit. En viitsi mennä sen tarkemmin yksityiskohtiin, mutta näin tuolla ollessani jopa töihin liittyviä painajaisia, ja vielä jonkin aikaa siellä lopetettuanikin.

Vierailija
1349/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erehdyin kysymään maitoa kahvilassa, jonka en tiennyt olevan vegaanikahvila. Tiskin takana joulukuusen näköinen olento alkoi marmattamaan jotain utareista ja eritteistä. Samaan aikaan viereisellä sohvalla nainen imetti lasta.

Ajattelin, että antaapa olla. Jätin kahvin tiskille kiukusta puhisevan raivottaren eteen, työnsin rahat takaisin taskuuni ja menin kunnon kahvilaan.

Kilahtipa pienestä se tiskin takana oleva...

Vierailija
1350/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannilla annoin kerran eräälle myymälävastaavalle/mikälie palautetta, että voi vitsi, että teillä ei ole koskaan niitä tarjoustuotteita, joita mainostavat. Vastaus oli "sellaista se on" ja selän kääntö.

En ole sen koomin käynyt kyseisessä liikkeessä. Sellaista se on.

Sellaista se on..

Meneekö tokmannin asiakkat  nyt joukko boikottiin

EI!

ensi viikolla oot siellä taas ostamassa tarjousvessapaperia

Vierailija
1351/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että arvostan myyjiä, jotka tietävät tuotteista paljon ja ovat päteviä asiakaspalvelijoita. Lisäksi ovat rehellisiä.

Ennen oli Sokoksellakin tuollaisia myyjiä, usein niitä vanhempia, heiltä sai hyviä neuvoja rintaliivien ostossa ja kerran kun kokeilin erästä talvitakkia, sanoi myyjä rehellisesti että malli ei istu selästä, itse en nähnyt sitä tietenkään.

Helsingissä käyn vain yhdessä kenkäkaupassa, koska palvelu on niin hyvää ja osaavaa.

Kerrotko mikä kenkäkauppa kyseessä mistä saa palvelua? Etsinnässä nimittäin sellainen minullakin 🙂

Kenkä Pekka fredrikinkadulla

Myös leveitä lestejä naisille

Vierailija
1352/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että arvostan myyjiä, jotka tietävät tuotteista paljon ja ovat päteviä asiakaspalvelijoita. Lisäksi ovat rehellisiä.

Ennen oli Sokoksellakin tuollaisia myyjiä, usein niitä vanhempia, heiltä sai hyviä neuvoja rintaliivien ostossa ja kerran kun kokeilin erästä talvitakkia, sanoi myyjä rehellisesti että malli ei istu selästä, itse en nähnyt sitä tietenkään.

Helsingissä käyn vain yhdessä kenkäkaupassa, koska palvelu on niin hyvää ja osaavaa.

Kerrotko mikä kenkäkauppa kyseessä mistä saa palvelua? Etsinnässä nimittäin sellainen minullakin 🙂

Kenkä Pekka fredrikinkadulla

Myös leveitä lestejä naisille

Kiitos vinkistä! Menenkin katsomaan uusia syyskenkiä sieltä :)

Vierailija
1353/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähi-K lopetti myymälän samoihin aikoihin kun aloitti " oman kylän kauppa"-mainoskampansa. Ei enää kiinnosta ajella paikalliseen Cittariin, S löytyy lähempää.

Vierailija
1354/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman aiheen vierestä, mutta en käy enää Turussa kävelykadun varrella olevassa apteekissa, jossa ennen kävin säännöllisesti, koska sinne on mahdotonta mennä ilman, että vähintään pari feissaria ja sähkösopimuskauppiasta iskee kyntensä kiinni. Haluan käydä hakemassa lääkkeeni ilman ahdistelua matkan varrella.

Vierailija
1355/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakeskus Redin Urban Green-kukkaliikkeessä oli ihan uskomaton nuivaa palvelua. Kyselin, millainen kasvi olisi kiva hankkia ensikasviksi kun kotonani ei niitä ole, myyjä tokaisi että siinähän niitä on. Liikkeessä oli ainakin siihen aikaan aina sellainen vanhempi koira, koitin vähän jutustella jotain että mulla on samanrotuisia koiria kotona, johon omistaja tokaisi että aha. Monella muillakin sama kokemus paikasta, siis sellainen täydellinen kiinnostuksen puute koko hommaan, asiakas on vaan tiellä.

Vierailija
1356/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa laitoin erään ulkomaalaistaustaisten omistaman, muuten varsin hyvän ravintolan boikottiin, kun luin arvosteluja heidän Facebook-sivultaan. Omistaja oli kuulemma asiakkaiden nähden lyönyt tarjoilijaa avarilla naamaan (syytä en enää muista). Kerran senkin jälkeen kyllä yritin käydä varaamassa sieltä pöytää, mutta olisi ilmeisesti pitänyt istua alas ja odottaa 10min, että tarjoilija (eri kuin edellisessä tapauksessa) saa kaikki muut hommat hoidettua ensin (oli ilmeisesti muutama drinkki tekemättä, puolet pöydistä ilman menuja ja muuta mukavaa). En jäänyt odottamaan.

Vierailija
1357/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinirypäleissä mönki kärpäsen toukkia

Vierailija
1358/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin muutamia vuosia sitten vähän aikaa töissä eräässä kahvilaketjussa. Tosin vain kolmisen kuukautta, koska en kestänyt kauempaa. Syyt:

a) Näin, miten ne tuotteet valmistettiin ja astiat, kahvinkeittimet sun muut pestiin. Ei ole enää sen jälkeen tehnyt mieli syödä siellä. 

b) Ilkeä kahvilapäällikkö, ilkeät työkaverit. En viitsi mennä sen tarkemmin yksityiskohtiin, mutta näin tuolla ollessani jopa töihin liittyviä painajaisia, ja vielä jonkin aikaa siellä lopetettuanikin.

Näitä on, joskus ihmettelen, että miten he itse viihtyvät luomassaan helvetissä. Siihen tarvitaankin ylimääräinen sylkykuppi töihin.

Vierailija
1359/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä apteekissa lopetin käymisen onnettoman palvelun vuoksi. Jo heti ku astu sisään nii sai vihasen mulkaisun, kun koitti kysyä neuvoa nii karattii johonki takahuoneeseen ja reseptilääkettä hakiessani sain haukut siitä ku otin vain yhtä lääkettä vaikka muitakin reseptejä on. En tarvinnu sillä hetkellä ku yhtä vain lisää. Vikatikki oli ku kuulin huhun et siellä harrastetaan lisäksi lapsellista kiusaamista. Ystäväni oli nähnyt kuinka apteekkari oli kaatanut kahvin lattialle ja hymyillen vaa sanonu siivoojalle et siivoa. Aivan järkyttävää touhua.

Vierailija
1360/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin Seinäjoen ABC:llä, ja 2 nuorta tyttöä oli tiskin takana kun seisoin jonossa ja katselin ruokalistasta, mitä tilaisin. Kun tuli minun vuoroni, toinen heistä möläytti töykeään sävyyn: MITÄS SULLE? Katsoin häntä hämmästyneenä, ja hän alkoi hölöttää toiselle tytölle, että "Ai kauhia kun mä sanoin rumasti että mitäs sulle, miten mä nyt tolleen sanoin, voi ei.. " Sain sitten tilaukseni tehtyä ja kun pari vuotta myöhemmin kävin eräässä toisessa ruokapaikassa Seinäjoella, sielläkin oli töissä nuori tyttö, joka möläytti tympeästi: "MITÄS SULLE?"

Onko tuollainen ihan normaalia nuorille seinäjokelaisille ravintolatyöntekijöille? Minä keski-ikäisenä helsinkiläistätinä olen tottunut, että sanotaan "Päivää, mitä saisi olla?" tai Moi, haluaisitko jo tilata vai mietitkö vielä?"

Voi ei miten kauheaa! :D

:D Ihan hirveää! Asun Seinäjoella ja tämä on hyvin tyypilline tapa kysyä, että mitä saisi olla. Siinä ei ole mitään töykeää ainakaan näin siellä asuvan korvaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi