Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Vierailija kirjoitti:
Aloin vältellä Emotionissa käyntiä, koska myyjät kävivät ilmeisesti jonkin koulutuksen, jossa painotettiin, että pitää aina hyökätä asiakkaan kimppuun. Kun myyjiä on yleensä useita paikalla, saa olla koko ajan selittämässä, että katselen vaan. Viime aikoina olen taas uskaltautunut käymään ja ihan kuin pahin palvelualttius olisi jo onneksi hävinnyt. Minä haluan olla rauhassa ja jos se ei onnistu, en mene kauppaan.
Oikeastaan aika tyhmää, koska harvoin täsmäostan kosmetiikkaa (paitsi nyt koronan aikana). Olisi kiva katsella ja tutkia kaikkia uutuuksia rauhassa. Marketissa tämä onnistuu, valikoimat vaan on vähän surkeat.
Jos jotain apua halutaan tarjota, niin sitten asiantuntija, joka meikkaa tai hoitaa sut just sulle valituilla, sulle sopivilla tuotteilla. Niitä on sitten kiva ostaakin.
Huono tai töykeä palvelu riittää syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Pancho Villassa oli tarjoilut pöytään ja laskutukset. Naapuripöydissä kävi laskuttamassa ja vaikka kuinka huidottiin niin tarjoilija ei ”nähnyt” meitä. Lopulta mies marssi tiskille että pääseekö täältä pois
Areenassa on kuunnelma,jossa Ritva Valkama on "äitinä" Sanna Palo "tyttärenä" ja menevät ravintolaan syömään. Saavat lounaslistan ja aika nopeasti päättävät mitä tahtovat. Tarjoilija "ei huomaa" vaikka kuin huiskii. "Äiti" ottaa puhelimen ja soittaa ravintolaan ja sanoo että "joko saataisiin tilata,osataan jo ulkoa tämä ruokalista,juu,olen se joka huiskuttaa sulle." Mä repesin,liekö ollut jollekki käsikirjoittajalle oikea tilanne joskus.
Kaupan tai kauppakeskuksen vartijat tulee korostetusti kilistelemään avaimiaan ja kävelemään minun takana tai ympärillä. EN enää käy noissa kaupoissa. Olen isotissinen ja kaikki takkini näyttävät jotenkin isoilta ja tykkään kuljeskella kaupoissa miettien mitä ostaisin. Nämä on ainoat syyt miksi luulen että minua kauppakytät jahtaavat. Tosinaan tulevat myös uhittelevasti seisomaan taakseni kassajonossa. En enää ikinä mene noihin kauppoihin. Olen keski-ikäinen ja muuten siististi pukeutunut ja minun asiakkuuden menettävät heti.
Vierailija kirjoitti:
Aloin vältellä Emotionissa käyntiä, koska myyjät kävivät ilmeisesti jonkin koulutuksen, jossa painotettiin, että pitää aina hyökätä asiakkaan kimppuun. Kun myyjiä on yleensä useita paikalla, saa olla koko ajan selittämässä, että katselen vaan. Viime aikoina olen taas uskaltautunut käymään ja ihan kuin pahin palvelualttius olisi jo onneksi hävinnyt. Minä haluan olla rauhassa ja jos se ei onnistu, en mene kauppaan.
Emotionissa myyjä sanoi, ettei heillä ole viiksivahaa kun kävin kysymässä (verkkosivuilla oli). Kassan ohi kävellessä huomasin 3 eri brändin viiksivahaa hyllyssä kassan vieressä. Kysyin myyjältä minkä hintaisia ne ovat, tämä järjen jättiläinen totesi vain että katsotaanpa kassajärjestelmästä. Vaikka sitä vahaa ei myymälässä edes pitänyt olla...
Ei jatkoon.
Keskustelu kampaajan kanssa:
Ottaisin samanlaisen vaalennuksen, kuin aina ennenkin."
"Laitettasko tällasia oranssinruskeita raitoja, mitä mulla itsellä on, sopis sullekin."
"Ei kiitos, haluan vain sen saman kuin ennenkin, eli vaalennus."
Työskentelyn jälkeen:
"Noniin, mä laitoin nyt kuitenkin sulle noita ruskeita raitojakin, niin on paljon kivemman näköinen!"
Wtf?! Olin niin raivona, että vain kävelin maksettuani ulos enkä ikinä palannut. En pystynyt edes sanomaan mitään, ettei olisi mennyt täysin alatyyliseksi. Hän kyllä TIESI etten halunnut niitä. Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Kampaamolta ja taksilta tietää kyllä kylän asiat hetkessä.
Tätä juoruamista muiden asioista esim kampaamoissa olen aina ihmetellyt. Ainakin hyvän tavan mukaista on pitää suu kiinni muiden asiakkaiden asioista, jollei heillä vaitiolovelvollisuutta ole. Vai onko? Tässä taas yksi syy, miksi en koskaan enää muuta pienille paikkakunnille. En halua kuulla juoruja kenestäkään minkään asioinnin yhteydessä. Enkä toivo itsestänikään juoruttavan.
Olen luonnostani iloinen ja aika kiltti - ja lisöksi hyvin kokenut asiakaspalvelija. Siksi osaan aika hyvin hoitaa oman osani asiakaspalvelutilanteessa ja saan melkein poikkeuksetta hyvää palvelua.
En myöskään loukkaannu jos en saa ihan ykkösparasta palvelua ja etenkään jos joku on kokematon.
Eli ihan hinta/laatu sekä joskus ympäristö- tai eettinen näkökulma. En asioi esim Kärkkäisellä koska en pidö antisemiiteistä, mutta en myösköän suosi Jaffaa koska Palestiina...ihmisellä on kapitalismissa oikeus valita millä vaan perusteella
Kävin vuosia samalla kampaajalla, hinta oli kohtuullinen. Yhtäkkiä käynti käynniltä hinta nousi joskus jopa viisi euroa entiseen. Ymmärrän kyllä yleiset hinnan korotukset , tämä oli jotakin muuta. Lopetin käymiseni siellä. Jonkin ajan kuluttua sain tekstiviestin kampaajalta, jossa totesi etten ole vähään aikaan käynyt ja voisin varata helposti ajan ja tulla . En vastannut, enkä käynyt. Kampaaja muutti syrjemmälle, sitten vielä kerran ja nyt on lopettanut. Oli muuten taitava ja trendeissä kiinni oleva.
Eräässä erikoisliikkeessä kysyin tiskillä olevalta henkilöltä missä eräs haluamani tuote on. Niitä on tuolla ja epämääräinen viittaus takaosaan myymälää, kävin katsomassa mutten löytänyt. Lähdin hiljaa pois. Koko aikana henkilö ei liikkunut tiskiltä tai tehnyt mitään seisomisen lisäksi.
Huonekaluliikkeessä kerran kysyin kattovalaisimia, ei meillä ole sanoi myyjä. Kuitenkin mainostivat niitä ja selvästi osassa liikettä niitä roikkui esillä valikoima. No taas vain toiseen liikkeeseen ostoksille.
Minä lopetin kokonaan asioinnin lähikaupassani, jossa ennen tein kaikki ostokset. Syy: minulta vaadittiin henkkarit, kun ostin simaa.
Olen 42-vuotias.
Kaikissa edellämainituissa olen lopettanut käynnin työntekijöiden kiusaamisen vuoksi.
Marielina, Järvenpäässä, vuosia sitten. Olin ostoksilla ja kuulin kun omistajapariskunnan mies haukkui henkilökuntaansa inhottavasti ja suureen ääneen. Kävin siellä siihen aikaan säännöllisesti, myös ihonhoidossa ja oli kyllä jo aiemmin sellainen mielikuva, että suhtautuvat ikävästi työntekijöihinsä.
Mutta tuo haukkuminen oli viimeinen pisara.
Luontaistuotekauppa Life Jyväskylässä. Kyselin tuotteista ja meillä oli asiakaspalvelutilanne menossa kun myyjä hyökkäsi minua vanhemman naisen luo ja kysyi kuinka voin auttaa? Wtf?!? Neuvoi siinä sitten häntä kassalle asti ja minä odotin palvelua.
Kampaamo jossa jouduin odottamaan 15 min kun ( ystäväni oli tämä parturi-kampaaja) kampaaja jutteli edelliselle asiakkaalle mielistellä. Tiesi että minulla aika oli jo alkanut. Värjäsi niin että jouduin uudelleen käymään koska väri oli epätasaisesti tarttunut eri kohtiin ja syytti minua siitä etten sanonut aiemmista värjäyksestä! Lopussa antoi pari ilmaista tuotenäytettä ja laskurit ylimääräistä jolloin kysyin että eikö se ollutkaan se tietty summa? Vastaus oli että pyöristin vähän niin tulee tasaluku!?????
Kun paikallinen k kaupan omistaja lihava täti tuijotti toisen myyjän kanssa baarissa minua sanoisinko
ei hetken. vaan kauan. Silloin päätin etten tuohon ylihintaiseen paska läjään enää astu. joku roti!
Lopetin asioinnin eräässä Helsingin Lidleistä, koska myyjä antoi minulle väärin takaisin vaihtorahasta. Ostin nopeasti evääksi paistopisteestä 50snt maksavan sämpylän jonka maksoin kahden euron kolikolla, mutta myyjä antoi takaisin vain 50snt. Euro jäi puuttumaan ja kysyin vaihtorahaa takaisin, mutta myyjä alkoi väittämään vastaan että maksoin vain euron kolikolla ("ei sinä annoit vain euron"). Kun sanoin asiasta uudelleen, hän avasi kassan ja näin kahden euron kolikkoni yhden euron kolikkokasan päällä. Vastaus oli silti "ei täällä ole annoit vain euron", mutta antoi kuitenkin lopulta yhden euron kolikon takaisin. Kun olin poistumassa, sama vanha naismyyjä sadatteli isoon ääneen että en olisi tarvitsenut "ylimääräistä" kolikkoa ja miten hän ei todellakaan ole tehnyt virhettä.
Joo, se on vain euron kolikko ja olisin voinut antaa asian unohtua, mutta se sadattelu ja tympeä käytös monen ihmisen ollessa jonossa ärsytti niin pahasti, että en aikonut antaa periksi, enkä aio astua kyseiseen kauppaan enää.
Kahdessa paikassa, kun omista oli flunssassa kassalla.
Kolmannessa oli työntekijä flunssassa ja herpeksessä. Se komennettiin takahuoneesta kassalle omistajan toimesta.
Ennen koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Subway ja picnic. Surkea asiakaspalvelu. Ei tosin myyjien vika vaan onneton perhdytys.
Pinicissä on tosiaan surkea palvelu. Myyjät tiskin takana kovaan ääneen juttelee omista tärkeistä asioistaan ja ovat muka huomaamatta asiakasta kassalla. En enää käy.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan tai kauppakeskuksen vartijat tulee korostetusti kilistelemään avaimiaan ja kävelemään minun takana tai ympärillä. EN enää käy noissa kaupoissa. Olen isotissinen ja kaikki takkini näyttävät jotenkin isoilta ja tykkään kuljeskella kaupoissa miettien mitä ostaisin. Nämä on ainoat syyt miksi luulen että minua kauppakytät jahtaavat. Tosinaan tulevat myös uhittelevasti seisomaan taakseni kassajonossa. En enää ikinä mene noihin kauppoihin. Olen keski-ikäinen ja muuten siististi pukeutunut ja minun asiakkuuden menettävät heti.
Itselleni käy joskus niin että mietin tosi tarkkaan ja vertailen mielessäni hintoja, saatan olla kaupassa pitkään kierrellen jos on aikaa. Nyt en enää ostele kuin ihan välttämättömät kun olen huomannut että vartija tulee jostain vastaan kilistellen avaimia ja siitä minun ohi. Tulee olo että ok shoppailuaika loppui. Varmaan seuraavat sieltä kameroista ja toivovat että veisi nyt jotain niin otetaan kiinni ja kun en vie tietenkään niin hermostuivat kun eivät jaksa enää seurata. Inhoan muutenkin noita kameroita kun voivat siellä kytätä ja tsoomata. Harmittaa koska ostan kerralla paljon mutta enpä osta enää 😝
Väärä hinta. Kävin kuukausia läheisessä pienessä kaupassa ruokaostoksilla ja lopetin samalla tupakointia. Nappasin aina nikotiinisuihkeen kassalta ja katsoin hinnan ovan ko. tuotteella 20€/kpl. No yhden kerran menin ostamaan pelkän suihkeen, enkä mitään mutta. 28,90€ kiitos.... olin että miten niin, tuossahan hyllyssä lukee 20€. Myyjä katsoo lappua "aaa... no tuo on toisen tuotteen hinta. Tuo lappu on nähtävästi väärässä paikassa".
Kiva kiva... eli olen maksanut kuukausin ajan viikottain melkein parikymppiä viikossa liikaa, koska "lappu on väärässä paikassa". En todellakaan kyseistä tuotetta olisi tuolla oikealla hinnalla ostanutkaan. Mutta ilmeisesti oma vika kun en ole tarkistanut tuotteen hintaa kuiteilta. Mutta kun en koskaan tarkistele hintoja, vaan luotan niiden olevan oikein.
Siihen loppui asioiti tuossa kaupassa.
Huono asiakaspalvelu, kurjat tuotteet tai löysin paremman. Tarviiko muita syitä?