Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4996)
Kampin Lorella. Erikoistunut vähän isompiin kokoihin. Koska tarjontaa vähän, on hinnat lähtökohtaisesti yläkanttiin, monesti kolmenumeroisia. Kerran kun olin löytänyt mekon, ja varasin sen, niin kun palasin ostamaan sovittuna aikana, oli se myytykin jo toiselle. Selitykseksi sanoivat että ko. henkilöllä oli juhlat tulossa mihin tarvitsi mekon nopeasti. No - tilasivat sitten minulle uuden, ja kun se saapui kävin jälleen ko. kaupassa ja ostin sen. Matkaa mennen tullen minulla kului aina käydessä 2h ja bussiliput päälle.
Lisäksi koska kyseessä oli juhlamekko niin en minäkään sitä arkikäyttöön ollut ostamassa, mutta eivätpä minulta kysyneet kuinka kiire on! Eri asia jos olisivat ensin kysyneet että voivatko minulle varatun tuotteen myydä toiselle.
"Sain" sitten lohdutukseksi 2kpl:n paketin nailon nilkkasukkia. Kotona huomasin että niistä oli veloitettu 4e. En ole nyt pariin vuoteen käynyt tämän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
En viitti enää käydä yhdessä Lidlissä kun heitä ei kiinnosta käsidesiautomaatin toimimattomuus. Sanoin asiasta pitkäaikaiselle vakkarille joka vaan kohautti olkia. Tuossa tilanteessa kuuluisi laittaa jotain korvaavaa tilalle, toista viikkoa oli jo se vika. Jos maskihulluus jatkuu niin koko hygienia-juttu pitäisi vetää täysillä.
Tässä on taas valitus minä-ihmiseltä.
Lähdet kotoa, on kädet puhtaat, laitat hanskat käteen. Kaupassa otat hanskat pois, et tarvitse käsidesiä.
Se käsidesipumppu on ostettu joltain firmalta ja heidän pitää huoltaa se. Joissain liikkeissä ei käydä tarpeeksi usein, esim liikkeessä käy enemmän asiakkaita, kun heillä on huoltoaikaa.
Vuosi sitten käsidesit olivat vähissä, ei nyt,
Jokainen hoitaa itse oman käsidesin ja maskit, ei liike.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin pitsan jossa piti olla sinihomejuustoa. Pitsa toimitettiin ja kohta avasin pitsalaatikon. Yhdelle laidalle oli pienesti ripoteltu sinihomejuustoa, ihan minimaalinen määrä... sama kun olisi jättänyt laittamatta. En asioi tuossa paikassa ja puhun pahaa siitä aina kun tulee tilaisuus.
Sen sijaan, että olisit valittanut suoraan, haukut. Et anna heille mahdollisuutta korjata virhettä.
Oletko itse täydellinen ?
Lorella kirjoitti:
Kampin Lorella. Erikoistunut vähän isompiin kokoihin. Koska tarjontaa vähän, on hinnat lähtökohtaisesti yläkanttiin, monesti kolmenumeroisia. Kerran kun olin löytänyt mekon, ja varasin sen, niin kun palasin ostamaan sovittuna aikana, oli se myytykin jo toiselle. Selitykseksi sanoivat että ko. henkilöllä oli juhlat tulossa mihin tarvitsi mekon nopeasti. No - tilasivat sitten minulle uuden, ja kun se saapui kävin jälleen ko. kaupassa ja ostin sen. Matkaa mennen tullen minulla kului aina käydessä 2h ja bussiliput päälle.
Lisäksi koska kyseessä oli juhlamekko niin en minäkään sitä arkikäyttöön ollut ostamassa, mutta eivätpä minulta kysyneet kuinka kiire on! Eri asia jos olisivat ensin kysyneet että voivatko minulle varatun tuotteen myydä toiselle.
"Sain" sitten lohdutukseksi 2kpl:n paketin nailon nilkkasukkia. Kotona huomasin että niistä oli veloitettu 4e. En ole nyt pariin vuoteen käynyt tämän jälkeen.
En olisi enää suostunut ostamaan tuosta liikkeestä mitään. Ei ole oikein myydä varattua asua toiselle, kun varausaika on vielä voimassa.
Ei tuolla tavalla toimita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumbon Change. En tiedä onko siellä sama henkilökunta enää, mutta minun kokemukseni paikasta on se, että myyjät ovat tylyjä ja yrittävät pakottaa ostamaan liivit, jotka eivät sovi. Ei kiitos enää sinne.
Oma kokemus muutaman viikon takaa samasta paikasta:
Kerroin kuppikokoni ja mitä tarvitsin. Myyjä katsoi epäillen rintamustani, ja antoi sovitettavaksi neljä kuppia pienemmät liivit (ympärysmitta sama). Hymähdin, ja ajattelin vetää ne päälleni ja näyttää myyjälle, että hieman meni pieleen hänen kokoarvionsa. Puin ne päälleni ja naureskelin peilistä katsoen kuinka kupit eivät peittäneet edes nännejä kokonaan, ja rintoja oli enemmän kuppien ulkopuolella kuin kupeissa. Myyjälle kun näytin, niin hän kovaan ääneen ihasteli, että kylläpä näyttää hyvältä. Juu ei. Pyysin suurempaa kuppikokoa, niin myyjä toi pitkin hampain saman kuppikoon liivit isommalla ympäryksellä. Vedin kuuliaisesti nekin päälleni ja myyjä sitten kokeili ympärystä: vähän venyttämällä liivien takaosa irtosi selästä arviolta 10 cm. Ne olivat kuulemma sitten just oikean kokoiset. Siis vielä selvennän: rintoja oli enemmän kuppien ulkopuolella kuin niiden sisällä, ne tursuivat sekä kainaloista että vaon puolelta, ja ympärysmitta oli niin suuri, että sain vaivatta nyrkin liivien alle.
Jäivät liivit kauppaan, enkä astu sinne jalallanikaan enää. Yhtä ammattitaidotonta tyrkyttämismyymistä en ole joutunut kokemaan missään toisessa liivikaupassa, koskaan.[/quote
No onpa erilaista. Olen käynyt useasti Changessa, mutta Forumissa ja sitä ennen Ateneumin takana. Olen aina saanut hyvää ja ammattitaitoista palvelua.
En tiedä tuosta liikkeestä, mutta tuli mieleen, että voisiko tämä liittyä jotenkin rahaan? Aasiasta saa halvalla vaatteita tilattua, mutta ne ovat useimmiten hyvin pienikokoisia. Voisiko taustalla olla jotain tällaista?
Kävin Porvoossa ennen joulua. Siellä on pieni liike kadun alkupäässä, jossa on lähinnä turistitavaraa ikkunassa, mutta menin silti sisälle. Vanhempi myyjänainen kyttäsi ja seurasi koko ajan perässä. En mene sinne enää koskaan.
No olin käynyt vakiokosmetologilla muutaman kerran hoidoissa, jotka maksoivat varmaan yhteensä 500e. Minulle tapahtui ennen hoitoa vakava tilanne ja jouduin lääkäriin,jouduin peruuttamaan ajan viime tinkaan, ja kosmetologi pyysi täyden hinnan.
Ymmärrän Joo, että se tuli niin viime tinkaan, mutta ois edes puolet pyytänyt. Sen jälkeen en ole asioinut kyseisessä hoitolassa. Tietysti maksoin sen summan, mutta viimeiseksi kerraksi jäi.
Levykaupan tatuoitu jonne nimitti vanhaa äitiäni kakkapyllyksi.
Olin ollut noin 20 vuotta Tamperelaisen kahvilapaahtimon kantis. Nyt koronan vuoksi (tai minkälien) muuttivat kahvilansa sellaiseksi että on vain pystybaari paikkoja. Lisäksi antoivat fudut vanhoille hyville työntekijöille ja kahvilaa jäi hoitamaan nuori, kaunis ja ylimielinen nainen. Viimeiset kolme kertaa menivät samalla kaavalla: myyjä flirttaa ja jauhaa paskaa jonkun miesasiakkaan kanssa ja minä odotan palvelua. Kun yritän saada tilattua itselleni kahvia niin saan vastaan niskojen nakkelua.
Viimeinen niitti oli käynti, jossa tilasin itselleni espresson ja sain vetisen surkean tekeleen ja niskojen nakkelun kaupanpäälle. Tuli tunne, että en ole haluttua asiakas. Päätin siis äänestää jaloillani ja nyt etsin uutta hyvää vakikahvilaa ja paahtimoa, miltä ostaa kahvini.
Jos hinnat on kolme kertaa isommatkuin vakikauppa. Kampaaja leikkasi liianlyhyet.
Yksi kampaajakäynti on jäänyt mieleeni muutaman vuoden takaa. Olin käynyt kyseisellä kampaajalla pari kertaa aiemmin ja jälki ja palvelu oli hyvää joten varasin sitten kolmannenkin kerran ajan. Menin liikkeeseen, liikkeessä oli töissä kaksi kampaajaa, joista toisella ei ollut asiakasta. Kampaaja laittoi minulle värin päähän, ja ihmettelin mielessäni, että aika kiireellä huitoo väriä päähän, aiemmin on ollut tosi huolellinen. No kun minulle sai värin päähän niin hän itse istahti tämän toisen kampaajan penkkiin ja toinen kampaaja alkoi laittamaan minun kampaajalle väriä päähän. Istuin suu auki vieressä kun he kaikessa rauhassa laittoivat väriä kampaajani päähän ja pesivät tämän hiukset ja vasta sitten kampaajani alkoi tarkastella miltä minun väri näyttää. Minun väri vaikutti melkein puolet kauemmin mitä normaalisti, jotta he saivat hiukset pestyä. Hän ei mitenkään kommentoinut minulle tätä omaa kampaajakäyntiään siinä välissä, harmitteli vain kun ei ehtinyt kuivata omia hiuksiaan kun joutui alkaa kuivaamaan minun hiuksia. En tiedä oliko heillä normaali käytäntö, että omat hiukset hoidetaan samaan aikaan kun asiakkaan, mutta sen verran ärsytti etten mennyt toisten.
No kyllä itse toimit myös huonosti. Tottakai olisit voinut asiasta ilmoittaa, se kyllä selviää kassan laskun yhteydessä.
Eräässä espoolaisessa Prismassa viimeisellä visiitillä ikänä nähtyä: kassamyyjäpoika jutteli visiiriä pitävän kollegansa kanssa. Pojalla oli kangasmaski leuan peittona. Kun tulin kassalle, hän pyörähti tuolillaan kassaansa päin ja nosti maskin naamalleen.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa ulkomailla asuneena, että Suomessa on ongelma se, että "asiakas ei ole ikinä oikeassa". Muualla asia on ihan päinvastoin. Täällä ei osata pahoitella, eikä pyytää anteeksi ja kaikki pienetkin mokat käännetään aina asiakkaan syyksi. Asiakaspalvelu on niin perseestä, kuin olla voi. 🤨
Sanonta "asiakas on aina oikeassa" ei tarkoita, että asiakas olisi asiakaspalvelutilanteessa tai ostoksilla ollessaan aina, saatika edes yleensä oikeassa. Paremminkin voidaan sanoa, että asiakas on aina väärässä.
Tuo sanonta viittaa massojen käyttäytymiseen, eli pitkässä juoksussa asiakkaat vievät rahansa "siihen oikeaan" liikkeeseen, on sitten kyse sijainnista, hinnoista, palvelutasosta, aukioloajoista tai tuotevalikoimasta. Kyse ei siis todellakaan ole henkilökunnan kuvitellusta tarpeesta nöyristellä peruskuluttajaa, joka kuitenkin on varsin sivistymätön moukka, ja aina väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Pelaamo-Feel Vegas. En mene enää koska kolikkojen-vaihto-seteleiksi-automaatti laskee kolikot väärin. Kun valitat henkilökunnalle avaavat laitteen ja pällistelevät sinne sisään hetken ja levittelevät käsiään. Kaksi kertaa automaatti on "varastanut" multa rahaa, enää en anna sille tilaisuutta.
No, taitaa tuolla laitteella silti olla parempi palautusprosentti kuin millään tahansa muulla pelaamon värkillä.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin ruutu+ sovelluksen käytön ikuisiksi ajoiksi, koska sieltä ei ikinä tullut laskuja minulle, mutta perinnästä kyllä tuli ilmoitus että laskut maksamatta. Näin tapahtui kaksi kertaa ja sitten riitti. En ihan tosissaan löytänyt niitä laskuja mistään spostista tai postin tuomina. En koskaan. Siihen sai riittää ja ei enää IKINÄ. 😂
Ihan sama juttu mullakin! Perintään menivät vaikka laskua ei oltu koskaan edes lähetetty! Eroaminenkin oli tehty tosi vaikeaksi, mutta onnistuin lopulta enkä ikinä tilaa ruutu plussaa.
Itse petyin, kun pizzaonline muuttui foodoraksi. Palvelun laatu kyykkäsi. Halpuuttaminen alkoi, kielitaidottomia kuljettajia, joille kuljetusalueet liian haastavia.
Yritin antaa uuden mahdollisuuden, mutta nyt ovat keksineet tilausten perumisen ravintolasta, ihan hyvä systeemi muuten, mutta jos ilmoitetaan kuljetusajaksi 50min, miksi peruutusilmoitus, tulee vasta ko. Ajan jälkeen.. järjetöntä.
Vertailun vuoksi tilasin hieman kalliimmasta ravintolasta suoraan ja ruoka tuli alle puolentunnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksoin 13 eur kauppaostokset 20 eur setelillä. Kassa löi koneeseen 15 eur (joka näytti takaisin 2 eur) ja antoi kuitenkin vaihtorahana 7 eur. Kotona katsoin kuittia tarkemmin ja jäin miettimään kuka tässä kusetti ja ketä?
Öö, ei kukaan kusettanut ketään? Se on aivan sama minkä summan siihen näppäilee, ainoa merkitys on sillä, että maksettu summa ja vaihtorahat ovat oikein.
Ainakin meillä K-Marketissa on kassakoneessa pikanäppäimet asiakkaan antamalle rahalle, 5€, 10€, 15€, 20€ jne. Välillä tulee vahingossa painettua esim. tuota 15€ Näppäintä vaikka tarkoitus oli painaa 20€. Kuitissa tuo tietysti näkyy loppusummana väärin ja joudun laskemaan vaihtorahan päässä. Toinen vaihtoehto on peruuttaa kuitti ja lyödä oikella loppusummalla kassaan, mutta lopputulos on silti sama; asiakas saa rahat oikein takaisin eikä kassasta puutu tai ole liikaa rahaa.
EN saanut palvelua kaksikielisessä Suomessa ruotsikielellä.
Tästä tuli mieleen myyjän kommentit kun olin syömässä eräällä pienen paikkakunnan nesteellä. Enkä enää edes muista nimeltä mikä se oli niistä pikkukylistä joiden läpi ajoin. Enkä kertoisi.
Olin syömässä tilaamaani lihapulla tai nakki tai jotain muusipitoista sotkua kuitenkin ja sanoin siitä jotain.
Myyjä alko hehkuttaa ihan täpöllä ettei ikinä uskoisi minkälaista raakaineista ne on tehty ja kukaan ei varmaan söisi jos tietäisi NS: minkälaista paskaa pussiruokaa raakaaineineen ne on.
Yllättävän hyvää hänenkin mielestään siihen nähden ja syötävää. Maistuu itselleenkin joskus.
Minä en ole syönyt kunnon ruokaa nesteellä sen jälkeen kertaakaan
Pullakahvi linjalla edelleen vajaa 10v jälkeen.