Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luotatteko esim. vapaaehtoisiin kriisikeskusten työntekijöihin?

Vierailija
09.03.2018 |

Itse ajattelisin niin, että viralliset terveyskeskusten sairaanhoidon ammattilaiset pitävät suunsa kiinni, ja asiakkaidensa asiat eivät leviä kuin kulovalkea ympäriinsä.
Viralliset tahot ovat kuitenkin vaitiolovelvollisia, ja jos he sen rikkovat, niin se on sitten anturan kuvio takalistossaan, ja alan vaihto.
Jotenkin tuntuu siltä, että vapaaehtoisilla saattaa olla motiivina vain ja ainoastaan uteliaisuus harrastustehtävässään saada vain tietoonsa ihmisten todellakin arkaluontoisia privatelämän asioita ja ilmiöitä, joista saavat tietynlaiset kiksinsä tylsään ja tyhjään elämäänsä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriisikeskuksessa voi asioida nimettömänä, toisin kuin terveyskeskuksessa. Jos jossain on pakko omista asioistaan avautua, niin tuon takia mieluummin kriisikeskuksessa.

Terveyskeskuksessa mikä tahansa sanomasi asia voidaan kirjata potilaskertomukseen, ja siellä se on sitten loppuikäsi käytännössä kenen tahansa luettavana. Sairauksiin saamasi hoito on sen mukaista.

Vierailija
2/9 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalle vastaajalle:  Siis kriisikeskuksen keskusteluterapiaan voit mennä nimettömänä tai keksityllä nimelläsi, mutta kyllähän sinne kuitenkin mennään omilla kasvoillasi, vaikka kuinka olisi nimimerkki mikä tahansa Hessu tai Mirkku.  Ja mitä pienempi paikkakunta on kyseessä, niin onhan se hiukkasen kiusallista jälkeenpäin sattumalta kohdata kriisiterapeuttinsa vaikkapa vuosien jälkeen kriisikeskustelujen jo ollessa takanapäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun kantatiedoissani terveyspuolelta ainakaan ole mitään mainintaa asiakohtaisesti, mitä olen käynyt psykiatrisen sairaanhoiturin kanssa käynyt keskustelemassa aikoinani.

Tämä tuolle 1. kommentoijalle.

Mun mielestäni matalankynnyksen paikat ovat hyviä, mutta onko mitään takeita siitä, ettei jutut lähde leviämään, ja asiat jäävät vain ja ainoastaan vapaaehtoisten kriisiterapeuttien omaan tietoonsa. 

P.S.  En kyllä tajua, miksi puhelinkriisipalveluja ei ole kehitelty enempää ihmisten saataville, koska valtakunnallinen kriisipalvelupuhelinkin on joskus täysin tukossa.

Vierailija
4/9 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en luota yhteenkään ihmiseen. Luotto ihmisiin on viety jo lapsuuteni tiettyinä vuosina!

Pahinta on, ettei ihmisen  kuoren päältä näe, kuinka paha ihminen voikin olla toiselle ihmiselle, jos hän sellainen on joskus ollut.

Vierailija
5/9 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisikohan sellainen kaksiosainen koppi, joka katolisilla on rippiä varten?

Vierailija
6/9 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä hieman ap:n lähtökohtaista tapaa arvioida, että kriisitöihin hakeuduttaisiin vain urkintamielessä. Totta kyllä, että "mehukkaat juorut" tuppaavat leviämään, mutta itse uskoisin siihen, että kriisitehtäviin hakeutuva henkilö tekee sen lähtökohtaisesti auttamisenhalusta ja juoruilu on taas kiinni siitä, että tilaisuus voi tehdä varkaan.

Vierailija
7/9 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän asiat leviää julkiselta mielenterveyspuoleltakin.

Vierailija
8/9 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeeköhän terveydenhoidossa olevat muualla HUS-yksiköissä kuitenkin mitä HUS-psykiatrian pkl on kirjannut? Koska ovat samaa rekisteriyksikköä. Vaikka ei siis näy Kannassa.

Mietin myös että näkyykö yhden psyk pkl:n kirjaukset toiselle psyk pkl:lle hus-alueella, kosak ovat samaa erikoisalaa?

Miten voisi rajoittaa näkymisen vain todella niille jotka hoitavat, eli joille on ollut tai on varattu aika?

Vierailija
9/9 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissani asui terveydenhoitaja, joka toimi mm. kriisikeskuksessa työntekijänä. Hän oli ystävällinen, auttavainen, luotettava ja mukava ihminen. 

Miksi ihmeessä hän olisi juorunnut tuikituntemattomien ihmisten huolista jotain?

Eivät kaikki ihmiset elä vastaavaa elämää kuin juoruilijoista huolestuneet. Osa on ihan oikeasti kunnollisia ja hyviä ihmisiä, jotka haluavat auttaa kärsiviä ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi