Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihonhoitovinkkejä, kiitos

Vierailija
09.03.2018 |

Minulla on ollut huonokuntoinen sekaiho jo esiteini-ajoista alkaen ja tästä minua kiusattiin paljon koulussa. Ihoni rasvoittuu heposti, pieniä näppyjä ja mustapäitä ilmestyy silloin tällöin, finniarpia on sivuilla sekä ennenkaikkea poskilla laajat ihohuokoset. Minulle määrättiin hoidoksi aikanaan erilaisia e-pillereitä, mutta niiden vaikutus oli lähes olematon. Olematon teho oli myös kosmetologien ihonpuhdistuksilla, eikä heidän vinkkinsä kasvoihini juuri tepsineet.

Nyt 25-vuotiaana ihoni on hieman rauhoittunut, mutta mustapäät häiritsevät minua sen verran etten kulje ikinä kaupungilla ilman meikkivoidetta ja puuteria.

Urheilen säännöllisesti ja juon paljon vettä. En ole koskaan eläessäni tupakoinut.

Onko muita kohtalotovereita?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen iho, nykyään (29v) hyvässä kunnossa vaikka nenän ihohuokoset laajentui pysyvästi kun sorkin liikaa teininä. Tai ehkä olisivat laajentuneet muutenkin, ken tietää.

Suosittelen kokeilemaan ennakkoluulottomasti öljyä, eli teet kuorinta-ainetta sekoittamalla sokeria/suolaa/kahvinpuruja oliiviöljyyn, ja kasvojen pesun jälkeen välittömästi kuivauksen jälkeen taputtelet hieman oliiviöljyä (tai jojobaa) iholle. Itselläni tämä rauhoitti rasvottumista huomattavasti. Tuo öljyllä kasvojen hierominen myös teoriassa liuottaa mustapäitä pois.

Arpiin kannattaa kokeilla dermarolleria.

Vierailija
2/4 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ruokavaliosi liian rasvainen? Jos ihohuokoset on ehtinyt laajentua syystä x, niitä on hankala enää kutistaa. Pese meikit pois hellävaraisilla mahdollisimman simppeleillä aineilla jotka ei ärsytä ihoasi (kookosöljy on osoittautunut itselleni hyväksi), hanki joku merisuolasaippua jolla vielä puhdistat ihon ennen nukkumaan menoa. Voit kuoria sitä vaikka sekoittamalla pikkumäärän kaurahiutaleita soijamaitoon, sekaan vähän suolaa kaapista ja sitä hierot kasvoihin. Voit jättääkkin kasvoille hetkeksi. Kuori ihoa näin sen verran kuin tarvii, voi vaikka päivittäin tai useamman kerran viikossa. Kaurahiutaleet ilman suolaa on myös rauhoittava ei niin kuoriva hoito. 

Tein itselleni nyt pitkästä aikaa aamulla kuorinnan johon laitoin ensin kaurahiutaleita+soijamaitoa, sitä mönjää vähän ihoon pehmentämään ja sitten tökötin joukkoon kuorivaksi ainesosaksi pikakahvia ja suolaa ja sitten kaikki naamaan kuorien kunnolla. Jätin naamaan vielä n. 10min ja kun pesin ihon niin on kuin vauvan pylly :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pilasin ihoni teininä kuvittelemalla, että se on rasvainen sekaiho. Oikeasti oli pintakuiva ja herkkä iho. Olisi pitänyt käyttää paljon hellävaraisempia tuotteita. 

Mustapäistä pääsin eroon lopulta käyttämällä salisyylihappoa sisältävää kasvovettä (ei päivittäin, kuivattaa vaikka hoitaakin ongelmaa), vaihtamalla kaikki rasvat ja voiteet sellaisiin, jotka eivät sisällä metholia, silikonia tai mitään mattaistavaa. Hyarulonhappo on seerumina myös oikein hyvä pesun jälkeen. Pesen kasvoni nykyään puhdistusmaidolla tai kuorin himalayan vuorisuolalla varovasti. Pesun ja voiteen jälkeen lisään hamppuöljyä ohuelti.

Vierailija
4/4 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä samanlainen iho myös. E-pillerit auttoi, ikinä ollut iho näin hyvässä kunnossa. Nyt vaan alkaa rypyt häiritä kun epäpuhtauksista pääsi vihdoin eroon :( olen 3kymppinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan