Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on "normaali syöminen"?

Vierailija
08.03.2018 |

Laihdutustapoja on laidasta laitaan, ja tämän tästä keskusteluissa nousee kehotuksesta syödä "normaalisti". Mutta mitä on se "normaali syöminen"? Olen itse laihduttanut aika paljon, ja vaikka pyrinkin laihduttamaan edes säällisesti maalaisjärjellä, tuntuu silti, että oma käsitys tästä normaalista on ihan hakusessa.

Eli: mitä se on? Mitä te normaalipainoiset näin yleensä syötte, tai te muut laihduttavat? Punnitsetteko ruokia, lasketteko kaloreita, vai tuleeko se normaali syöminen ihan vain luonnostaan? Ja minkä kokoisia ne "normaalit annokset" ovat?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että avainasemassa on annoskoot.

Ne on oikeasti tosi pienet. Syön arkena 4-5krt päivässä

Lounas/päivällisannos on tennispallon kokoinen pasta/peruna tms. Samankokoinen proteiini ja loppu kasvista/salaattia. Aamupala puuro ja iltapala leipä ja luonnonjugurtti tms.

Syön aina töissä ja vieraisilla herkkuja kun tarjotaan mutta kohtuudella.

Viikonlopouna mässytän huolella karkkia, suklaata jne. Herkkuruokaakin mutta silloinkin mielessä annoskoot.

Vierailija
42/43 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te syötte kyllä ihan älyttömän vähän. Mä kuolisin varmaan nälkään noin niukalla ruokavaliolla.

Minä syön suunnilleen näin

Klo 6 kahvia ja smoothie (rahkaa, banaania, marjoja ja milloin mitäkin)

Klo 9 joku hedelmä/vihannes tms ja leipä (iso) juustoa, kinkkua, kurkkua, jne

12-14 lounas, milloin mitäkin, paljon salaattia, yleensä leipää, lihaa/kanaa/kalaa, perunaa/bataattia ja jälkkäri (vaikka pala jotain piirakkaa, jätskiä, rahkaa). Olen kokki lounaspaikassa, syön sitä mitä milloinkin on listalla.

17-18 päivällinen, ihan tavallista ruokaa lautasellinen

21-22 leipää, kananmunaa, hedelmiä, turkkilaista jogurttia, marjoja ja joskus lisäksi suklaata tms.

Viikonloppuisin herkuttelun enemmän ja aamupalat on runsaampia, tosin yleensä joku ruoka jää välistä, kun nukun pidempään ja olen enemmän liikkeellä.

En ikinä kieltäydy mistään, jos tekee mieli jotain hyvää. Kesällä ostan jätskin kun siltä tuntuu, käyn terassilla jos huvittaa, joskus haetaan jotain noutoruokaa. Ainoa ns kielletty ruoka mitä en syö, on munkit ja lihikset, koska en tykkää niistä 😅

Kiitos tästä, kuulostaa karehdittavan mutkattomalta! :) 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan