Amerikkalaisesta Walmartissa kosmetiikka on puolet halvempaa kuin suomessa
Siis Jenkkien versio Citymarketista. Rupean jatkossa ostamaan kosmetiikkatuotteeni sieltä ja tilaan tuoteet rahtina Suomeen.
Kommentit (31)
usalainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kaupoissa amerikassa hinnat ilmoitetaan ilman veroja, maksavat enemmän sitten kun ne oikeasti maksaa.
Ei kaikissa osavaltioissa. Sitapaitsi joku 20 senttia ilmoitetun hinnan lisaksi ei minua jarkyta.
Joissakin osavaltioissa ei makseta myyntiveroa, mutta kyllä se hinta kaikissa on veroton. Joissakin osavaltioissa vero voi olla 10 %, jolloin sillä on jo merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
usalainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kaupoissa amerikassa hinnat ilmoitetaan ilman veroja, maksavat enemmän sitten kun ne oikeasti maksaa.
Ei kaikissa osavaltioissa. Sitapaitsi joku 20 senttia ilmoitetun hinnan lisaksi ei minua jarkyta.
Joissakin osavaltioissa ei makseta myyntiveroa, mutta kyllä se hinta kaikissa on veroton. Joissakin osavaltioissa vero voi olla 10 %, jolloin sillä on jo merkitystä.
Eikos Suomessa vero ole jotain 22% tasoa mutta kukaan ei siita kiukuttele kun se on piilotettu tavaran hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
usalainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikos Suomessa vero ole jotain 22% tasoa mutta kukaan ei siita kiukuttele kun se on piilotettu tavaran hintaan.
Alv korotettiin aikoinaan jo 24% mikä on Euroopan korkein arvonlisävero. Suomi saikin noittia Euroopan komissiolta joka pyysi Suomea laskemaan alvit Kesi-Euroopan tasolle.
Vierailija kirjoitti:
http://help.walmart.com/app/answers/detail/a_id/7/~/international-order…
Ei taida onnistua Suomeen tilaaminen.
Kaikkea voi tilata Suomeen vaikka kauppa itse ei toimittaisi! Tähän markkinarakoon on tullut firmoja, jotka tekevät tilauksen kyseisessä maassa, keräävät varastoon ja toimittavat sinulle. Maksat pientä ekstraa ja saat paketin ihan kuin olisit itse tilannut. Muistaakseni yksi tällainen "välifirma" on ihan suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Joo tilaa toiselta puolelta maapalloa! Kuljetus ei varmasti maksa extraa sinulle tai ympäristölle.
Kyllä taas yks järjen jättiläinen....
Itse tilasin e.l.f. meikkejä juuri USA:sta vaikka niitä myydään täällä Suomessakin. Syy: hinta.
Itse asiassa - ja aikuisten oikeesti - Wal Marteja suljetaan nyt USA:ssa kovaa tahtia – ja muutetaan ”uusiokäyttöön”.
Kovasti muistuttavat keskitysleirejä: http://www.thepukki.fi/blog/post/havitys-on-jo-alkanut
Vierailija kirjoitti:
Really?! Onpa ärsyttävää ja hämäävää.
Vierailija kirjoitti:
noitahan saa kiinastakin vielä edullisemmin.
Kiinasta saat todella suurella todennäköisyydellä tuoteväärennöksiä. Niissä on usein mm. lyijyä.
MACin, Urban Decayn yms merkkien kohdalla liikkuu tosi paljon feikkejä.
Walmart on kuuluisa "tehokkaasta" henkilöstöpolitiikastaan. Muutama vuosi sitten henkilökunta sai käydä vissiin kerran päivässä vessassa ilman rekisteröintiä ja ne, joilla oli mensut, saivat käydä kaksi kertaa (pienen lounastauon lisäksi), jos olivat laittaneet hiuspampulat mensujen merkiksi. Sieltä työntekijän selkänahasta se hinnan alennus otetaan :CCCCC
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Walmart myy feikkituotteita. Onnea allergiseen reaktioosi.
Kylla se l'Orealin tuote Walmartissa on ihan sama kuin tavaratalon kosmetiikkaosastolla.
Paitsi, että EU:n sisällä ei saa myydä kosmetiikkaa, joka on testattu eläimillä. Jenkeissä saa.
Jenkeissä on muutenkin vähän lepsummat rajat kemikaalien suhteen. Pohjavedessäkin saattaa olla lyijyä, mutta kansalaisista ei ole huolta, vaikka he sairastuvat ja kuolevat lyijymyrkytykseen. (Flint)
Kesko taas noudattaa monesti tuotteissaan tiukempia arvoja, kuin Suomen laki edes edellyttää. Ettei tuotteiden haitalliset kemikaalit olisi edes kovin lähellä raja-arvoja.
Jenkeissä monissa paikoissa yritysten arvosteleminen on lainvastaista. Siitä kun on kapitalismille haittaa, jos ikävät asiat leviää.
Walmartin työntekijät on minimitoimeentulon alapuolella.
En minä ainakaan viime syksynä huomannut, että olisi ollut halvempaa ollessamme Miamissä. Meikkejä en katsellut, mutta hygieniatarvikkeet ainakin samoissa hinnoissa, kuin täälläkin, ellei jopa kallimpia.