Jaksaisinkohan kantaa 10 kilon paketin Ikeasta kotiin. Jaksaisitko sinä?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Tai voihan se riippua paketin muodostakin, mutta vähän aikaa sitten kannoin yli 14kg mikroa kotiin kanssa vajaan kilometrin ja huhhuh. Piti ihan oikeasti laskea maahan muutaman askeleen välein kun kädet olivat aivan maitohapoilla ja kävi mielessä jättää koko paska tien reunaan. Ei enää ikinä.
Hanki kyyti.
Mikäs ongelma on jos voi levätä välillä?
Kilometriä jos ei pysty siirtämään 14kg painoa on syytä miettiä mitä elämällään tekee.
Ongelma tulee siinä kun mulla on oikeasti huonot voimat ja olen muutenkin todella pieni nainen. Ilmeisesti en sinun ja peukuttajien mielestä tee elämälläni mitään. Kiitos siitä. Kyllä piristi. Toivottavasti edes sinulle tuli hyvä mieli kun pääsit mollaamaan minua.
No ehkä tuon matkan, jos paketin muoto on sopiva ja menee vaikka muovisäkkiin jonka voi heittää olan yli.
Enemmän kai se on kiinni siitä miten hankalan mallinen paketti on kymmenen kilon rauta mötikkää kahvalla kantaisi helposti vaihdellen kättä. 1,5mx1,5mx10cm epätasapainossa olevaa pakettia pitäisi kantaa kai kontaten.
Kannoin aikoinani usein postista kymmenkilon painoisia paketteja tai yli, koska ei ollut vaihtoehtoja. V*tutus oli joka kerralla huipussaan ja joka kerralla minäkin toivoin vain voivani jättää sen tien varteen. Joskus työnsin myös maata pitkin koska oli talvi, niin se liukui lumenpäällä. Kerran pari kertaa yliarvion voimani ja oli pakko soittaa taksi apuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Tai voihan se riippua paketin muodostakin, mutta vähän aikaa sitten kannoin yli 14kg mikroa kotiin kanssa vajaan kilometrin ja huhhuh. Piti ihan oikeasti laskea maahan muutaman askeleen välein kun kädet olivat aivan maitohapoilla ja kävi mielessä jättää koko paska tien reunaan. Ei enää ikinä.
Hanki kyyti.
Kilometriä jos ei pysty siirtämään 14kg painoa on syytä miettiä mitä elämällään tekee.
Ongelma tulee siinä kun mulla on oikeasti huonot voimat ja olen muutenkin todella pieni nainen. Ilmeisesti en sinun ja peukuttajien mielestä tee elämälläni mitään. Kiitos siitä. Kyllä piristi. Toivottavasti edes sinulle tuli hyvä mieli kun pääsit mollaamaan minua.
Ihan uteliaisuudesta kysyn, että miten sinä saat esim ruokaostokset kotiin, jos on niin pienet voimat? Vai tilaatko kotiinkuljetuksen?
Toki jaksaisin ja jaksat sinäkin.
Kunnon hantaakit, pulkka, lastenvaunut, fillari avuksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki kyyti.
Ihan uteliaisuudesta kysyn, että miten sinä saat esim ruokaostokset kotiin, jos on niin pienet voimat? Vai tilaatko kotiinkuljetuksen?
Pienet ostokset ei pienituloisena paina paljon. Kyllä minä ne kasvikset, kanan ja maidon kahviin jaksan kantaa. Ne eivät paina yli 10kg.
Vierailija kirjoitti:
No riippuu varmaan vähän sen paketin mallista ja koosta. Saako siitä hyvän otteen jolla pystyy sitä kannattelemaan, niin varmaan jaksais, jos välillä pystyis huilaamaan ja vaihtamaan kantokättä.
Jos joku aakea laakea pahvipakkaus, niin tiukkaa tekis. Ei sais käsiä kunnolla ympäri, ei kunnollista otetta.
10 l ämpärillinen vettä painaa n. 10 kg. Jaksaisitko kantaa sen?
Juuri näin. Kantokahvoilla paras ja jos tosiaan ei ole kovin leveä laatikko.
Vierailija kirjoitti:
Toki jaksaisin ja jaksat sinäkin.
Kunnon hantaakit, pulkka, lastenvaunut, fillari avuksi?
Pulkka nyt varsinkin on helvetin kätevä näin talvisin, liukuu perässä ja menee isompikin paketti ja sulissa tms voi nostaa syliin.
Vierailija kirjoitti:
Kannoin aikoinani usein postista kymmenkilon painoisia paketteja tai yli, koska ei ollut vaihtoehtoja. V*tutus oli joka kerralla huipussaan ja joka kerralla minäkin toivoin vain voivani jättää sen tien varteen. Joskus työnsin myös maata pitkin koska oli talvi, niin se liukui lumenpäällä. Kerran pari kertaa yliarvion voimani ja oli pakko soittaa taksi apuun.
Minulla alkoi kerran laatikko repeillä. Teki mieli heittää ojaan. Kilometri tuntui tosella pitkältä.
Onko tämä ketju vitsi? Kannan monta kertaa viikossa 15 kilon ostokset kotiin 3 kilsaa! Tuollainen paketti menee helposti ja Ikean kassissa on pitkät kahvat eli hyvin saa kulkemaan. Jos ap on noin rapakuntoinen ja paketin sisällä on jotain kasattavaa niin pura paketti Ikeassa jätä pahvit sinne ja pakkaa sisältö kahteen kassiin niin paino jakaantuu molemmille käsille.
No jaksaahan kymmenen kiloa kantaa, mutta riippuu millainen paketti on. Saako siitä hyvän otteen ja hyvin syliin sen kannettavaksi. Pieni paketti helppo kantaa, iso vaikea.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä ketju vitsi? Kannan monta kertaa viikossa 15 kilon ostokset kotiin 3 kilsaa! Tuollainen paketti menee helposti ja Ikean kassissa on pitkät kahvat eli hyvin saa kulkemaan. Jos ap on noin rapakuntoinen ja paketin sisällä on jotain kasattavaa niin pura paketti Ikeassa jätä pahvit sinne ja pakkaa sisältö kahteen kassiin niin paino jakaantuu molemmille käsille.
Ensimmäinen egotrippailija tuli. On se niin helppoa unohtaa että meitä on erilaisia ihmisiä päällä maan ja eri ikäisiä.
Kyllä, käytän salilla paljon isompiakin painoja. Tosin riippuu vähän minkä mallinen paketti on että joutuisko kädet levällään ja ihan sormenpäillä sitä kantamaan.
Kyllä jaksat jos vain saat kunnon otteen tavarasta. Itse hain 10 kilon ikea-lootan (100 x 50 cm) postista ja vein kävellen kotiin noin puoli kilometriä. Ei mitään vaikeuksia, sillä suurikokoiseen pakettiin oli laitettu hihnat joista sai kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Siis 10kg?
Naiset oikeesti, nyt. Vauva painaa ton verran ja kai kaikki nyt lapsiaan jaksaa kantaa.
Juu, oli niitä aikoja kun kannoin vauvaa vatsassa, esikoista lanteilla ja kauppakassia toisessa kädessä.
Mutta kymmenen kiloa kilometrin verran, mieluummin miettisin jotain millä kantamista voi helpottaa. Jos paketin saa lähelle kehoa (kuten vaikka reppuun, tai olalle heitettynä) niin kädet eivät väsy niin pahasti. Mutta jos sitä pitää kantaa käsivoimin, niin ei menis pitkään että tarvii huilitauon.
Tällä kelillä ottaisin pulkan tai polkupyörän avuksi. Mummojen vedettävä kauppakärrykään ei ole huonompi hankinta, tai kaljakärryt.
Se, ettei ole autoa, ei tarkoita että olisi jotenkin ylettömän lihaksikas muuten, vaikka kävellä jaksaisikin pidemmän matkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki kyyti.
Eihän tässä mistään mollaamisesta ole kyse vaan terveydestä.
Voihan se lyhytkätiselle olla hankala muoto, mutta yhtälailla syytä kyseenalaistaa "bullmentuloiden" järkevyys, elleivät kykene nousemaan paria kerrosta portaita ilman sydänkohtauksen vaaraa.
Taitaa mahtua ja hieman isompikokoiseen reppuunkin menee todennäköisesti, vaikka toinen pääty jääkin sojottamaan taivasta kohti. Melko helpon muotoinen paketti kuljettavaksi, kuten joku ehdotti, selkää vasten ja käsillä kannatellen lievässä etukumarassa myös.