Jaksaisinkohan kantaa 10 kilon paketin Ikeasta kotiin. Jaksaisitko sinä?
Kommentit (55)
En yksin. Kannoin 20 kilon pöydän ruoholahdesta, tosin osittain julkisilla frendin kanssa. Vitutti etten ottanu heti taksia
Riippuu paketin muodosta.
Lähikauppaani on vajaa kilsa, eikä mikään ongelma kantaa sieltä kymmentä kiloa, jos enin mahtuu reppuun. Käsissäkin menee, jos voi jakaa kahteen viiden kilon kassiin.
Ns. kaljakärryllä tullut roudattua esim. 30 kiloa kissanhiekkaa kolmen kilometrin matka.
Samaa mieltä kuin muut, paketin muodosta tuo ihan on kiinni. Ja autottomalle sopivia apuvälineitä on olemassa. Jonkinmoisella taljavirityksellä voisi saada paketin selkäänkin, mutta ehkä kärry kuitenkin olisi paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Ei autoa käytössä, matkaa vajaa kilsa.
Auto on käytössä kun tilaat taksin.
Kumma kun niitä ei voida käyttää, nehän on olemassa juuri tällaisia tilanteita varten.
Kävellen Ikeaan, taksilla kotiin paketin kanssa?
Minä ehkä jaksaisin, lepotaukojen avulla... Mutta tuskin pystyisin, koska minulla on niin onnettoman lyhyet ja pienet sormet, joiden nivelet menevät toisinaan lukkoon, niin en saisi hyvää otetta pakkauksesta, oli sen muoto sitten mikä tahansa. Eikä tuo selässä kantaminen myöskään onnistuisi, koska ei kädet ylettyisi ottamaan kiinni ja sama sormiongelma olisi myös.
Joku mainitsi vauvan kantamisen, että pitäähän sitäkin jaksaa kantaa... Joo'o, mutta kun meissä vastaajissa on myös sellaisia joiden lapsen vauva-aika on ollut joksus 20 vuotta sitten. Enpä enää 10kg vauvaakaan jaksaisi kauaa kannatella.
No jos minä raajavaivainen olen kantanut 12kg:n koiranruokasäkkiä 2,5 km. Niin 10 kg on lasten leikkiä jos kilsan matka vaan on.
Vierailija kirjoitti:
No helposti onnistuu vaikka olisikin hankalamman muotoinen paketti. Kannoin joskus 36kg paketin kilsan matkan (olen 50kg nainen).
No nyt oli jo vähän paksua. Tosin olen minäkin 50-kiloisena naisena kyllä joskus kantanut sammuneen miehen sylissäni lähipuistoon, mutta kuitenkin.
Veemäinen kannettava sylissä tai jopa siinä Ikean kassissa, ellei sitä kassia vedä perässä pulkan tavoin, vaan mahtaako kestää vetäen ehjänä perille? Ne kassin hihnat taas painaa olkapäitä aika kipeästi.
En menisi vertaamaan tuota pakettia vauvan kantamiseen. Vauvasta saa huomattavasti paremman ja ergonomisemman otteen kuin paketista.
Prototyyppi kirjoitti:
Veemäinen kannettava sylissä tai jopa siinä Ikean kassissa, ellei sitä kassia vedä perässä pulkan tavoin, vaan mahtaako kestää vetäen ehjänä perille? Ne kassin hihnat taas painaa olkapäitä aika kipeästi.
En menisi vertaamaan tuota pakettia vauvan kantamiseen. Vauvasta saa huomattavasti paremman ja ergonomisemman otteen kuin paketista.
Niin on, ja onhan se jo aika iso paketti.
Kyllä meilläkin mies kantaa varmasti usein 10 kg kauppakassit kotiin, mutta paketit hakee pyörän ja teinin kanssa, vaikkei matkaa ole lähellekään kilometriä.
En jaksaisi. Jos mahtuu niin laita vaikka pyörän tarakalle tai pyydä joltain kyyti.
Halusin tulla kertomaan, että jaksoin kuin jaksoinkin kantaa paketin kotiin! Kiitos mielipiteistänne, niiden rohkaisemana päätin yrittää ja vaikka hiki valui pitkin selkää ja kantohihnat pureutuivat olkapäähän, sain rahdattua siinä isommassa ikean kassissa paketin. Otin kyllä varuiksi toisenkin kassin mukaan jos ensimmäinen olisi päättänyt pettää.
Sama pulma. Rollaattoristi, ja selkänikama siirtynyt. En alynnyt, että paketti olisi niin painava. Nyt on myöhäistä tilata kotiinkuljetusta. Taksi ei pääse sisälle kauppaan...
Osta semmonen kärry sieltä tai ota pulkka mukaan. Kyllä ite olen kantanut tuon verran kotiin kaupasta ym. Riippuu varmaan siitä miten itse jaksat kantaa ja miten usein olet painavia tavaroita kantanut.