Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*~*HELMET VKO 29*~*~*

14.07.2008 |

Aloitettaisiinko mekin uusi viikko? Ohessa viime viikon jutut.

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole oksennusta tullut kertaakaan mutta kuvotusta senkin edestä.

Koska esikoisesta "vaan" oksensin ja se oksennus helpotti aina oloa niin on tullut yllätyksenä tää täysin jatkuva kuvotus.

Millä ihmeellä tätä saisi helpotettua,onko kellään kokemusta/vinkkejä??

Multitabs raskaus on käytössä mut ei mulla ainakaan varsinaisesti auta tähän,vaalea leipä (lihottaa ja) tuntuu jostain syystä auttavan hetkeksi,mut kun se on syöty niin n 5min ja taas kuvottaa... Huh huh!

Joten vinkkejä otan vastaan mielelläni!!!

22/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan vaan syömisellä pysyy kurissa.. Toinen on että pitää nukkua tarpeeks, muuten on ihan kokonaisuudessaan kammottava olo.. Ja pitää syödä sitä, mikä maistuu, ei vahingossakaan sellasta, mitä ei tee mieli...

Pitää syödä myöskin tarpeeksi (1-2 leipää, pieni annos ruokaa) mutta ei kuitenkaan yhtään liikaa, koska se taas yököttää vielä enemmän...

Koita saada siitä nyt sitten selvää.. :/

Syö paljon hedelmiä/kasviksia ja kaikkea kevyttä..

Koitapa syödä vaalean leivän kanssa leikkelettä ja kurkkua ja vähän jotain marjakeittoa tai hedelmä.. Mulla on sellanen yhdistelmä toiminut! Juustoä en saata edes kuvitella leivän päälle laittavani..

Leeti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvola käynti takana ja kaikki ok. Seuraava nla onkin 8.9.08 ja ultra 10.8.08. Ei siis kovin usein mut jos tarvetta tulee niin soitella saa. LA on nyt nla:n mukaan 22.2.08. Joten rv sitten 8+3

Väsymys on ihan hirmuista, mä vaan haluisin nukkua ja nukkua. Pahoinvointi on ja pysyyy, välillä oksetukseen asti. Onneksi kuitenkin hiukan rauhallisempaa kuin edellisissä raskauksissa.

Ei nyt jasa oikein keskittyä, uni painaa silmää. Mukavia viikonjatkoja ja voimia kaikille =)

Mammariini 8+3

Vierailija
24/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan toivotonta yrittää kirjoittaa tänne, mun viestit aina katoaa taivaan tuuliin huoltojen takia.

Pahoittelut kaikille keskenmenon saaneille. Itse kahden keskenmenon kokeneena tiedän miltä teistä tuntuu.

Ja onnittelut ihanista ultrauutisista.

Mulla oli lääkärineuvola maanantaina ja kaikki oli hyvin. Lääkäri oli TODELLA ihana, katsoi vielä ultralla. Ultrassa kaikki ok, pikkuinen oli todella vilkas tapaus, heitteli koko ajan kuperkeikkoja eikä pysynyt paikoillaan. Pituutta päästä peppuun oli 3,74 cm ja vastasi täysin viikkoja. Sain jopa kuvan mukaan! Np-ultra mulla on 28.7 ja seuraava neuvola 11.8.

Esikoisen (2v)kanssa luettiin yhtä raskauskirjaa ja näytin kuvaa, missä on vauvan ääriviivat luonnollisessa koossa, niin poika tuumasi että muumi! Joten työnimeksi vauvalle tuli nyt sitten muumi :).

Onko helmikuisille olemassa mitään sähköpostiryhmää? Toimii varmaan paremmin kuin tämä palsta.

Saara ja "muumi" rv 10+5

Vierailija
25/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin jo et jos vältyin siltä kuitenkinn mut nyt kunh tarkastin esikoisen odotuspäiväkirjasta niin rv8 se alkoi silloinkin vasta,HÖH!!

Leetille kiitos vinkeistä,esikoisen odotusaikana olin töissä kokopäiväisesti ja pitkää päivää joten ehkä johtuu siitä etten muista tätä koko päiväistä pohtimista :D Nyt oon lomalla ja epävarmuus töiden jatkumisesta päällä niin on kummasti aikaa miettiä näitä asioita :D

Leikkeleet on mulla ihan ei-ei mutta nektariinit ja viinirypäleet menee,onneksi.

Ns. oikeaa ruokaa en kyllä pahemmin pysty syömään :(

Mammariinilla ihania neuvolakuulumisia :)

Vierailija
26/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmille, Sunnylle, Lastwishille ja Saaralahille onnittelut ultrakuulumisista! Mimmi, ei siellä sitten kahta ollutkaan, vaikka oireita riitti kahden edestä. :) Ja Sunnylle hyvää lomareissua, kuulostaa ihanalta!

Arkuli: Minä myös pohdiskelen ja koko ajan vähän syyllinen olo, että olikohan tämä varmasti sallittua. Ja mansikoita en ole jaksanut pestä, kun ovat tosi puhtaita olleet, mutta kun niistä irrottelen kantoja, niin olen niitä kyllä aika tarkkaan syynännyt, mikä on rasittavaa. Ei ole helppoa ei.

Pionille tsemppiä kipujen kanssa, ei kuulosta kivalta... Eiköhän vauva voi kuitenkin paremmin kuin äiti-raukka. Toivottavasti saat asianmukaista hoitoa?

Liliaialle ja Keyesille jaksamista kuvotuksen kanssa! Minulla oli myös ihan alussa väsymyksen ja kuvotuksen yhdistelmä, joka oli kyllä aika tappava. Onneksi jäin lomalle sitten pariksi viikoksi, minkä aikana pahin meni ohitse. Kerrankin todella hyvin ajoitettu loma! Hedelmät ja kaikki raikas on kyllä tuossa vaiheessa lyömättömiä sekä säännöllinen syöminen, käytännössä siis jatkuva puputus. Kaikki mitä voi kuvitella suuhun pistävänsä on hyvä ratkaisu. Ja pitää muistaa juoda tarpeeksi - kuivuminen aiheuttaa sen, ettei mikään enää maistu ja pahentaa tilannetta entisestään.

).( Kotidopplerista moni haaveili, niin minäkin. Meilläkin mies vähän vastustaa rahantuhlauksena. En ehkä muuten olisi niin innostunut ajatuksesta, mutta tämän parvon takia nyt tietenkin pelottaa, onko kaikki hyvin. Jotain oireita onneksi välillä on, niin toivo elää.

Muuten on aika kulunut mukavasti lomaillessa ja parin päivän päästä lähdetään taas mökkielämää viettämään. Ja sitä ensi viikon ultraa odotellessa...

Hilpsu rv 10+5

Vierailija
27/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet kyllä on olleet tuplasti voimakkaammat kuin edellisissä raskauksissa ja alkoivat jo ennen kuin sain plussan testiin. Kävi kyllä kylmä hiki, kun lääkäri totesi ennen ultraa sisätutkimusta tehdessä, että "aika hyvän kokoinen kohtu jo näille viikoille"... Arvaa vaan etteikö tullu mieleen, että varmaan löytyy kaksi!?

Vierailija
28/42 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ajattelinkin kysyä, että oliko helpotus vai pettymys... :) Mutta hyvä siis näin. Minäkin vähän kauhistuin, kun lääkäri ultrassa aloitti sanomalla, että ensin lasketaan lapset. Sanoin, että toivottavasti, ei ole kauheasti laskemista...

Vierailija
29/42 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittamani viesti hyppäsi ihan muualle... Tarkoitus on siis liittyä helmivauvan odottajiin, la on 14.2.

Ensimmäistä lasta odotamme puolisoni kanssa.

Vierailija
30/42 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies se jaksaa kans vitsailla et mahassa on varmaan kaksoset,mulla on nyt rv8+? (varmaankin 1 tai 2) ja maha kun jo kunnolla pömpöttää,ei mitään turvotusta vaan ihan raskauspömppää...

Ja kun suvussakin noita kaksosia on...

En nyt kuitenkaan jaksa siihen uskoa :D

Tilda: Tervetuloa mukaan :):)

Vierailija
31/42 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään neuvolassa ekaa kertaa. Käytiin aika pitkiä keskusteluja juuri sairauksistani johtuen ja joudun varmaan käymään ainakin sisätautilääkärillä ja urologilla juttelemassa.

Virtsassa oli leukosyyttejä ja se keljuttaa. Huomenna uuteen testiin sitten. En haluaisi ottaa antibiootteja, koska se ovat pääasiassa haitallisia. Verenpaine 88/55, joten ei ihme, että huimaa.

Oli silti mukavaa käydä neuvolassa ja jutella raskaudesta, kun pelkään puhuvani liikaa asiasta tuttujen kanssa ja olevani kyllästyttävä.

Nyt odotellaan kutsua np-ultraan...jeejee :)

Tildalle tervetuloa joukkoon!

Pioni rv 7+6 (päivällä muuttivat laskentaa eli nyt LA on 27.2 =))

Vierailija
32/42 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille taas!

Minut on vallannut piirakkahimo. Olen maailman epäleipojamaisin ihminen, mutta kahden päivän sisään olen tehnyt kaksi piirakkaa, että jossakin viiraa. Ensin mustikkapiirakkaa, joka hieman kärähti, mutta maistui silti hyvältä. Ja tänään sitten sellaista ranskalaista mansikkatorttua, nam! Se ei tosin uponnut lapsiin, mutta jääpähän enemmän minulle.

Huomenna lähdetään taas mökkeilemään, toivottavasti säät suosii. En tiedä miten maltan odottaa viikon päässä siintävään ultraan. Olen vähän ihmeissäni tästä kohtelusta, kun nopeammin en päässyt ultraan parvosta huolimatta. Ja siitä, että ultraaja on tässäkin tapauksessa kätilö. Ja kauhea huoli, että mitenhän siellä masussa voidaan. Ekan ultran jälkeen jo rauhoituin, mutta tämä parvo toi oman pikantin lisänsä tähän odotuspelkoon...

Haluaisin niin kovasti vauvan! Tuntuu hassulta toivoa sitä tässä vaiheessa, mutta niin se vain on. Tekisi mieli vain hipeltää pieniä vaatteita, mutta sinnepäin en nyt uskalla vilkaistakaan ennen sitä ultraa. Voi kun kaikki olisi hyvin..! :(

Hyvät viikonloput ja voinnit kaikille!

Hilpsu rv 10+6

Vierailija
33/42 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin äsken sitä kätilöt ohjelmaa, ja kun niitä pieniä syntyi, niin itkuhan siinä pääsi. Ihan kamala vollotus... Mieskään ei ole nyt kotona, että voisin käpertyä sen syliin! Siihen on vaan niin pitkä aika, kun saa oman pikkuisen syliin, ja vielä voi olla monta mutkaakin matkassa...

Mimmi75, rv.9+3

Vierailija
34/42 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan omaa napaa... Minäkin miehelle mainitsin tuosta kotidopplerista, mutta ei oikein ottanut ajatus tuulta alleen. Mies tuumas että se vaan ressaa sitten enemmän ja aina pitäis olla kuuntelemassa. No, täytyypä sanoa että kyllä mies vaimonsa tuntee. Mulla oli tiistaina eka neuvola. Sanoin tätille, että pelottaa kun ei tiedä että onko tuolla mahassa elämää. No, hänellä olikin ultra siellä ja lupasi yrittää katsoa, jos vatsanpeitteiden läpi jotakin näkyisi. Sanoi vielä, ettei ole kovin hyvä ultraaja, joten en saa säikähtää jos hän ei saa mitään näkymään. No, aivan mahotonta kuperkeikkaa siellä tiitiäinen heitteli ja minä kävin vollottamaan tietenkin. KYLLÄ HELPOTTI!!! Keskiviikkona on sitten np-ultra, turvotuksen saa kyllä mitata, mutta se ei meillä vaikuta asiaan mitenkään, vaikka turvotusta olisi, on varmaan lääkärin kuitenkin hyvä tietää missä mennään. Seuraavaksi on sitten kuukauden kuluttua lääkärineuvola.

Huomenna pääsee sitten häihin, miestä jo varoittelin että taidan vollottaa sielläkin. Mahottoman pienistä asioista kihoaa kyyneleet silmiin, niin häissä sitten varmaan olen itse vesiputous... Mies on bestmanina, joten yksin pitäs tuon meijän touhutoopen kanssa pärjätä. Lisäksi jatkoille lähetään (arvatkaas, kuka on kuskina?) miten ihmeessä jaksan valvoa??? Tässäpä tätä omaa napaa riittämiin, palailen taas. Mukavaa viikonloppua kaikille!!!!

Sittis

35/42 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan ajattelin kertoa, kun jollekin on pakko saada kerrottua!! Mies pääsi kouluun! On hakenut kolme kertaa ja niin se näköjäään on, että kolmas kerta toden sanoo! :D

Tänään tai viimeistään huomenaamuna lähdetään reilun viikon kesälomareissulle. Sitte onki sen jälkeen varmaan paljon luettavaa ;)

Leeti rv 8+2

Vierailija
36/42 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltaa.

En muutamaan viikkoon olekkaan täällä käynyt. Osanotot kaikille niille, joille oli tullut keskenmeno =(

Itse kävin tällä viikolla nt-ultrassa ja kaikki oli ok. Turvotustakin oli vain 0,7mm. Koko se sänky varmaan lainehti mun kyynelistä kun katselin meidän ihanaa vauvelia =)

Tilasin netistä Angelsounds kotidopplerin, joka on ollut oikein kovassa käytössä. Vauvan pää-perämitta oli ultrassa 44,1 mm eli vastasi viikkoja 11+0. Ihanaa kun asia olivat kaikista pelkotiloistani huolimatta ok. Ehkä nyt on aika kun vihdoin pääsen nauttimaan raskaudestani =).

T.Miiru84 rv 11+3

Vierailija
37/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausviikothan ovat jo 11+0 kun kello on yli puolenyön. Täältä yövuorosta kun kirjoittelen:)

Miina ja rv 11+0

Vierailija
38/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on se kauan pelätty ultra takana ja kaikki oli aivan kunnossa:)

Itkin pelosta ennen kuin tutkimusta edes alettiin tekemään (vähän noloa) ja sitten kun näin pienen siellä liikkuvan niin aloin vuorostaan vollottamaan onnesta.

Vauva oli juuri sen kokoinen kuin pitikin, eli mun laskelmat ovulaatiosta ja hedelmöityshetkestä pitivät paikkaansa. Viikkoja olisi nyt kasassa 10+6 ja lasketuksi ajaksi tuli 7. helmikuuta, mikä on muuten mun syntymäpäivä:)

Lääkäri katsoi samalla myös niskaturvotuksen jota ei kuulemma juuri ollut. sain kuitenkin lähetteen Tampereelle istukkatutkimukseen, kun mulla on takana se keskeytetty raskaus kromosomipoikkeavuuden takia. Se aika tulee luultavasti ensi- tai seuraavalle viikolle ja sitten taas jännitetään, mutta nyt hetken nautin tästä onnellisuuden tunteesta:)

Miina ja rv 10+6 (onpa kiva pistää noi raskausviikot, kun ovat tähän asti olleet kysymysmerkkinä)

Vierailija
39/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eilen illalla en enää kehdannut konetta aukaista... Mutta; eilen illalla kuulin eka kertaa kotidopplerilla pikkuisen sydänäänet!!! Ihan pakko hehkuttaa... Olin yhtä hymyä varmaan vielä nukkuessakin.Tähän mennessä olen kuullut vain oman sykkeen ja istukan virtausäänen. Nyt kuului nopea "höyryveturi"!

Mimmi75, rv.9+5

Vierailija
40/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

palattiin toissa iltana rodokselta ja kuuma siel oli, meikäläi oksenteli sitten siel niinku arvelinki, kaikki varmaa luuli et oon krapulassa tai jotain. maanjäristys tuli koettua, aamulla 6 jälkee herättii siihen kun koko huone ja sänky tärisi, kaapit heilu, heti tajusin et kyseessä maanjäristys, onneksi se oli nopeasti ehkä 15 sekuntia ohi. ei kyllä uni tullu silmää ihan heti ton jälkeen. kyl siinä vaa pieni ihminen on voimaton luonnon armoilla eikä paljoa mitään mahda tehdä.

noh, tiistaina ois sitten ultra, toiv.kaikki ois hyvin, ainakin rajun pahoinvoinnin perusteella luulis olevan, muuten ei jaksa oikein hymyilyttää.

Jeminaz 11+ 5