Mulla sellainen kutina, että maakuntamalli tulee kaatumaan
Alkaa näyttämään siltä, että tuo maakuntamalli kaatuu eikä maakuntavaaleja järjestetä. Tarkoittanee siis, että myös hallitus on hajoamassa, jos niin käy. Pyörä on nyt lähtenyt pyörimään ja työntäjiä ilmaantuu joka päivä lisää. Pidän itse jo asiaa ihan varmana, että jokapäiväinen rummutus tekee tehtävänsä ja maakuntamalli kuopataan ja seurauksena on uudet eduskuntavaalit. Eli maakuntavaalien sijaan saammekin tilalle eduskuntavaalit. Itse olen näitä pro-Sipilä ihmisiä vaikka kepua en koskaan olekaan äänestänyt. ’Suomi Nousuun!’ ei mielestäni jäänyt kuitenkaan korulausahdukseksi vaan kyllä Juha toteutti sen minkä lupasi: Suomi on nousussa. (lässytykset maailmantaloudesta ja niin edelleen mielellään muissa omissa keskustelun avauksissa) Varmasti pyrkimyksenä oli vielä ohjata nousua vieläkin ”etiäpäin” (sanois Juha), mutta perikepulainen omiin liiveihin välistä veto ja hyvävelitoiminta alkoi nostaa liikaa taas päätään, joka vesitti tuon nosteen. Eivät ne vaan ikinä opi. Niin kuin eivät opi myöskään demarit, jotka tulevat valtaan päästyään saamaan Suomen laskuun. Mielenkiintoisia aikoja edessä päin, sanoisin.
Kommentit (6)
Suomella on mennyt viimeiset 30 vuotta huonommi kuin sitä ennen, ja porvarit olleet johdossa 99 % siitä ajasta...
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään lässytystä todeta, että ei vaadi ruudinkeksijää tajuamaan mikä hallituksen tekemisiin liittymätön yhteys löytyy seuraavilla todetuilla tapahtumilla:
maailmalla menee huonosti, on lama= Suomessa lama
maailmalla menee hyvin, nousukausi= Suomessa on nousukausi
Sipilä ei ole tehnyt tämän ansioksi yhtään mitään, hidastuttanut vain nousua.
Eli virkamieshallitus riittäisi. Demarit olisivat sössineet tämänkin nousumahdollisuuden.
ap
Jo olemassa olevat koneistot täytyy ottaa uudella tavalla käyttöön. Kelan maksamat tuet niputtaa nopeasti hallittaviksi ja käyttää säästynyt työaika sos. ja -terv.puolen resurssien jakoon ja hallinnointiin. Ylimääräisiä tahoja kiinni. Uusia ei pidä perustaa. Paitsi tarvitaan toki vahva sisäinen ja ulkoinen tarkastustoiminto, ettei tulisi niin paljon välistävetoja ja koruptiota.
Vieläkö isä-aurinkoinen vetää ässän hihastaan ja pelastaa hallituksen?
Joo ei mahdollisesti tule maakuntaa mutta en tiedä kaatuuko hallitus siihenkään.
Ei ole mitään lässytystä todeta, että ei vaadi ruudinkeksijää tajuamaan mikä hallituksen tekemisiin liittymätön yhteys löytyy seuraavilla todetuilla tapahtumilla:
maailmalla menee huonosti, on lama= Suomessa lama
maailmalla menee hyvin, nousukausi= Suomessa on nousukausi
Sipilä ei ole tehnyt tämän ansioksi yhtään mitään, hidastuttanut vain nousua.