Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä somessa, ei livenä. Onko ystävä lainkaan?

Ihmeissään
08.03.2018 |

Joukko lähellä asuvia ihmisiä haluaisi käydä kanssani usein pitkiä kahdenkeskisiä keskusteluja somessa. Livenä intoa tapaamisiin ei kuitenkaan löydy. Itse en saa tästä vuorovaikutuksesta mitään irti. Kasvokkain tapaaminen olisi minulle tärkeää, pelkkä someystävyys ei kiinnosta tipan tippaa. Parempaakin tekemistä on kuin joutavien mitä kuuluu -viesti vaihtelu. Ilmeisesti moni kuitenkin on tästä toista mieltä ja pitää someystäviä jollain tavalla tärkeinä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ystäväni on kanadalainen, jonka olen tavannut livenä vain kerran tunnettuani sitä ennen toistakymmentä vuotta netin kautta.

Vierailija
2/12 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

heillä ei ole kiinnostusta, vai ei ole aikaa? Netissä on helppo jakaa kuulumiset ja itse ainakin pidän sitä ihan aitona vuorovaikutuksena. Tavataan sitten kun saadaan aikataulut sopimaan molemmille. Ilman juttelua ja yhteydenpitoa somessa, ystävyys kuolisi, kun ei toisesta silloin tietäisi enää mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heille on, sinulle ei. Haluatte ystävyydeltä erilaisia asioita, minkä vuoksi ystävyytenne on yksipuolista. 

Vierailija
4/12 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se taitaa olla. Olen niin tyytymätön yhteydenpidon tuloksiin, ettei viesteihin huvittaisi oikeastaan enää vastaillakaan. Todennäköisesti siis yhteys tulee jossain vaiheessa katkeamaan, kun fiilis on tämä.

- Ap

Vierailija kirjoitti:

Heille on, sinulle ei. Haluatte ystävyydeltä erilaisia asioita, minkä vuoksi ystävyytenne on yksipuolista. 

Vierailija
5/12 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihmeen voi livenä tapaaminen olla vaikka asuisi vain kilometrin päässä toisesta... viestejä sen sijaan voi sadella vaikka keskellä yöltäkin. En tajua!

- Ap

Vierailija kirjoitti:

heillä ei ole kiinnostusta, vai ei ole aikaa? Netissä on helppo jakaa kuulumiset ja itse ainakin pidän sitä ihan aitona vuorovaikutuksena. Tavataan sitten kun saadaan aikataulut sopimaan molemmille. Ilman juttelua ja yhteydenpitoa somessa, ystävyys kuolisi, kun ei toisesta silloin tietäisi enää mitään.

Vierailija
6/12 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan ihmeen hankala on sopia yhtään mitään, vaikka lähellä asumme ja kumpikin viettää kotona paljon aikaa päivisin. Jos jotain sovitaan, niin tulee kaikenlaisia perumisia yms. vaikka ihan hiljattain olisi viestitelty paljonkin vaikka mistä.

- Ap

Vierailija kirjoitti:

Ihan ihmeen voi livenä tapaaminen olla vaikka asuisi vain kilometrin päässä toisesta... viestejä sen sijaan voi sadella vaikka keskellä yöltäkin. En tajua!

- Ap

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
7/12 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kyse on siitä ettei kiinnoatusta nimenomaan sinun tapaamiseen ole, jos kuitenkin netissä voitte pitkiäkin keskusteluja käydä. Itsellä paras ystävä asui alle kahden kilometrin päässä mutta silti eniten varmasti juttelimme somessa. Jotenkin vain ei pitkän päivän jälkeen jaksaisi enää lähteä toisen luokse. Varsinkin, jos seuraavana aamuna aikainen herätys niin ei hirveän kauan kuitenkaan jäisi aikaa. Kotona koneella voi samalla välillä tehdä omia hommia tms.

Toisilla taas voi olla kiireinen elämä ja esim. sen vuoksi hankala sopia tapaamisia mutta somessa voi jutella silloin, kun sopiva rako löytyy. Eri asia tietysti, jos ikinä koskaan ei ole aikaa tavata.

Vierailija
8/12 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtuaaliystävyys livenä usein paljastuu vain ajanviettotavaksi :(

Vierailija
9/12 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällainen fiilis mulla on, kun ei tässä vuoteen ole päästy yhdessä lenkille koirien kanssa yms, vaikka on asiasta ollut puhetta. Niitä kun kuitenkin on ulkoilutettava päivittäin useaan otteeseen, niin kahden paljon kotona olevan ja lähellä asuvan luulisi olevan helppo vaikka sen merkeissä tavata. Mutta ei kun ei, helpompi on vain märehtiä somessa niitä näitä.

- Ap

Vierailija kirjoitti:

Virtuaaliystävyys livenä usein paljastuu vain ajanviettotavaksi :(

Vierailija
10/12 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet selvästi erilainen persoona kuin minä, kun olette tällaista etäystävyyttä jaksaneet pitää pitkään yllä. Tietysti tuo on vähän eri asia jos asutte eri maissa ja ette juurikaan näe livenä, kun jos asuisitte aivan lähekkäin ettekä silti tapaisi.

-Ap

Vierailija kirjoitti:

Paras ystäväni on kanadalainen, jonka olen tavannut livenä vain kerran tunnettuani sitä ennen toistakymmentä vuotta netin kautta.

Vierailija
11/12 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille ihmisille somessa hengaaminen on vain tapa tappaa aikaa. Kunhan jauhetaan hetki niitä näitä jonkun kanssa, ei sen kummempaa. Tuskin olet erityisen tärkeä ystävä, ellei sinua livenä tahdota tavata. Jos ystävyytenne oikeasti toimisi, niin et olisi täällä pohtimassa asiaa.

Vierailija
12/12 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan somenkin välityksellä viestitellä niin paljon muutakin kuin niitä "joutavia" mitä kuuluu -viestejä. Todellakin somessa oleva ystävä voi joskus olla jopa läheisempi (henkisesti) kuin jotkut irl-ystävät. Mutta ehkä se ei kaikille sovi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan