Mitä tehdä, kun mies ei suostu puhumaan?
Mies on siis suuttunut jostain, en oikein tarkkaan tiedä mistä. Meillä on lapsi (minä äitiysvapaalla kotona, mies käy töissä) ja olisi pakko voida puhua edes jostain käytännön asioista. Ei suostu. Olen yrittänyt ystävällisesti ja vihaisesti. Olen odottanut pari päivää ja yrittänyt uudelleen. Ei suostu. Ei suostu edes kuuntelemaan mitä sanoisin, vaan laittaa kuulokkeet korvilleen ja musiikin kovalle, jotta ei vahingossakaan voisi kuulla. Minun pitäisi päästä hammaslääkäriin ylihuomenna, olen varannut ilta-ajan jotta mies voisi töiden puolesta hyvin olla silloin vauvan kanssa. Ei suostu vastaamaan että voiko olla silloin vauvan kanssa. Kysyin uudelleen tunnin päästä, ja vastaus oli "mistä vitu*ta sä oikein puhut???" ja kuulokkeet taas korville. Jos menen suihkuun kun mies on kotona, ja sanon että menen suihkuun, voitko mennä katsomaan vauvaa, jos se herää sillä aikaa, niin kuulokkeet taas korville, enkä pääse suihkuun, koska mies ei kuulisi vauvan itkua musiikki kovalla kuulokkeissa. Jos kysyn, että mistä on vihainen, niin seurauksena on täysi mykkäkoulu. Miten tällaisen tilanteen saa ratkeamaan, kun toinen ei suostu puhumaan yhtään? Ja lapsi oli yhdessä suunniteltu ja erittäin toivottu, ei mikään sellainen asia johon olisin miehen painostanut tms.
Kommentit (829)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on järkyttynyt siitä millaista perhe-elämä on ja katuu elämäntilannettaan. Hän käyttää perinteistä "karkota nainen pois "-menetelmää, jossa paskalla kohtelulla naisen saa jättämään itsensä. Koska mieshän ei voi eropäätöstä tehdä, hän olisi se paskiainen joka jättää tuoreen perheensä.
.
Tämä. Tämä oli totuus meillä, kun mies mykkisteli peräti puoli vuotta.
Miten tilanne ratkesi? Ap.
Minä romahdin, sillä itsellä ei ollut ero edes käynyt mielessä. Mies tokaisi vain, että yritetään sit vielä (eikä sanallakaan ole tuosta mykkäkouluajasta puhunu). Nyt sit yritetään. Voin sanoa, että luotto meni enkä enää koskaan voi luottaa häneen, hänen tunteisiinsa, hänen pysyvyyteensä enkä katsoa ihailevasti. Enkä edes usko, että hän mua rakastaa. Tämä on kuin yhtä pitkää painajaista. Mikään ei enää koskaan ole ennallaan.
Nimenomaan näin. Sillä ei ole enää mitään väliä, raivostuuko mies tai ei, peli on jo nyt taaksejäänyttä historiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on järkyttynyt siitä millaista perhe-elämä on ja katuu elämäntilannettaan. Hän käyttää perinteistä "karkota nainen pois "-menetelmää, jossa paskalla kohtelulla naisen saa jättämään itsensä. Koska mieshän ei voi eropäätöstä tehdä, hän olisi se paskiainen joka jättää tuoreen perheensä.
Sulla on nyt muutama strategia:
1) chicken. Eli pelaatte tätä samaa peliä. Pelaa pokkana mukana vaan. Keksi jotain selviytymiskeinoja, kuvittele esim että mies on jo muuttanut pois. Älä puhu miehelle ja lopettaisin kyllä seksin. Ole kuin miestä ei olisi. Mies yrittää saada sut jättämään itsensä. Pakota miestä tekemään se päätös itse. Hän ei voi sälyttää sitä päätösvastuuta sinulle.2) Pakotat miehen ottamaan vastuuta. Esim jätät lapsen hänelle ja lähdet hammaslääkäriin. Tämän voi kyllä tehdä vain jos olet varma että mies on kiintynyt lapseen ja huolehtii hänestä.
3) annat miehelle sen mitä haluaa ja jätät hänet. Pakkaat kimpsut ja kampsut ja lähdet. Jos et ole töissä, sun on helppo mennä vaikka ystävien luo toiselle paikkakunnalle.
"Lopettaisin seksin"..Kuule eiköhän seksikin ole jo tuon mykkäkoulun myötä loppunut :D
Ei välttämättä. Meillä mies vaati seksiä, vaikka piti mykkäkoulua. Mykkäkoulun taustalla oli siis halu erota. Silti pipari kelpasi. Loppuun asti.
No kuka helvetti suostuu seksiin tuollaisessa tilanteessa? Mikä ihmisiä vaivaa :D Miten sitä piparia pyydetään mykkäkoulua pidettäessa? Tartutaan kiinni vai elehditään?
Pantomiimilla vois aika hyvin viestiä panohalunsa 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) chicken. Eli pelaatte tätä samaa peliä. Pelaa pokkana mukana vaan. Keksi jotain selviytymiskeinoja, kuvittele esim että mies on jo muuttanut pois. Älä puhu miehelle ja lopettaisin kyllä seksin. Ole kuin miestä ei olisi. Mies yrittää saada sut jättämään itsensä. Pakota miestä tekemään se päätös itse. Hän ei voi sälyttää sitä päätösvastuuta sinulle.2) Pakotat miehen ottamaan vastuuta. Esim jätät lapsen hänelle ja lähdet hammaslääkäriin. Tämän voi kyllä tehdä vain jos olet varma että mies on kiintynyt lapseen ja huolehtii hänestä.
3) annat miehelle sen mitä haluaa ja jätät hänet. Pakkaat kimpsut ja kampsut ja lähdet. Jos et ole töissä, sun on helppo mennä vaikka ystävien luo toiselle paikkakunnalle.
"Lopettaisin seksin"..Kuule eiköhän seksikin ole jo tuon mykkäkoulun myötä loppunut :D
Ei välttämättä. Meillä mies vaati seksiä, vaikka piti mykkäkoulua. Mykkäkoulun taustalla oli siis halu erota. Silti pipari kelpasi. Loppuun asti.
No kuka helvetti suostuu seksiin tuollaisessa tilanteessa? Mikä ihmisiä vaivaa :D Miten sitä piparia pyydetään mykkäkoulua pidettäessa? Tartutaan kiinni vai elehditään?
Aika monet harrastaa sovintoseksiä.
"Meillä mies vaati seksiä, vaikka piti mykkäkoulua" ei kuulosta sovinnolta..
No millä mykkäkoululainen sitä seksiä vaatii ja ellei toinen siihen suostu se ei enää ole seksiä vaan jotakin muutaa. Suostuminen voi kyllä laukaista tilanteen ja johtaa sovintoon.
Katso peiliin!
Jotainhan sinä olet tehnyt ja aiheuttanut nykyisen tilanteen, älä siis syyttele miestäsi vaan ole rehellinen edes itsellesi ja mieti mitä teit ja korjaa tilanne.
Vielä kerran: - Katso peiliin!
Vierailija kirjoitti:
Katso peiliin!
Jotainhan sinä olet tehnyt ja aiheuttanut nykyisen tilanteen, älä siis syyttele miestäsi vaan ole rehellinen edes itsellesi ja mieti mitä teit ja korjaa tilanne.
Olen katsonut peiliin monta kertaa ja miettinyt monta kertaa mitä olisin voinut tehdä aiheuttaakseni tämän. Vaikka miten mietin niin en keksi. Tietenkin vauva on nyt saanut suurimman osan huomiostani eikä mies, mutta jos on siitä suuttunut niin en koe toimineeni väärin, mieskin on saanut hellyyttä ja aikaa minulta vaikka vauva meillä nyt onkin. Ja tietenkin vauva-arki on yllättävän rankkaa, mutta minä siitä suurimman osan teen ja huolehdin, en koe toimineeni väärin siinä että odotan miehen tekevän joskus jotain. Tietenkin olen ollut nyt aika väsynyt kun en saa nukuttua kunnolla koska vauva heräilee, mutta ei sellaisestakaan voi normaali ihminen suuttua. En ole sanonut hänelle mitään, mistä olisi voinut loukkaantua, en ole rikkonut mitään sopimuksiamme tms. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Katso peiliin!
Ap haluaisi katsoa peiliin, mutta mies kieltäytyy antamasta sitä. Entäpä olisiko sinusta miehellä syytä katsoa peiliin?
Vierailija kirjoitti:
Katso peiliin!
No voi h*lvetti!
Kyllä kai nelikymppinen mies osaa suutansa sen verran avata, että pystyy kertomaan mistä on näin verisesti loukkaantunut? Sen sijaan, että käyttäytyy kuin teini-ikäinen kersa.
Eikö parisuhteen ja yleisestikin ihmissuhteiden kulmakiviä ole kommunikointi? Vai menetteletkö itse niin, että suuttuessasi pistät muut arvaamaan suuttumisesi syyn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso peiliin!
No voi h*lvetti!
Kyllä kai nelikymppinen mies osaa suutansa sen verran avata, että pystyy kertomaan mistä on näin verisesti loukkaantunut? Sen sijaan, että käyttäytyy kuin teini-ikäinen kersa.
Eikö parisuhteen ja yleisestikin ihmissuhteiden kulmakiviä ole kommunikointi? Vai menetteletkö itse niin, että suuttuessasi pistät muut arvaamaan suuttumisesi syyn?
Lisätään tuohon vielä se, että nyt miehellä on myös vastuu pienen lapsensa hyvinvoinnista ja sitä kautta koko perheen hyvinvoinnista. Ei ole vastuullista toimintaa tuollainen. Perheenisän pitäisi venyä siinä missä äidinkin ja ylittää itsensä ongelmia ratkoessaan eikä heittäytyä lapselliseksi.
Repesin totaalisesti, kun kuvittelin mykkäkoululaismiesvauvan pantomiimilla viestittelevän, että panettais!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso peiliin!
Ap haluaisi katsoa peiliin, mutta mies kieltäytyy antamasta sitä. Entäpä olisiko sinusta miehellä syytä katsoa peiliin?
Ei peiliä mieheltä tuossa tilanteessa kannata odottaa, yhtä vähän sitä että hän katsoisi peiliin, vaikka pitäisikin. Vain siihen voi vaikuttaa mitä itse tekee, peilejä löytyy kyllä muualtakin kuin parisuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä löydätte näitä helmiä?
Kiitos kysymästä, yhdestä illanvietosta tuon löysin. En tosin osannut ennustaa, että neljän vuoden hyvän yhdessäolon ja kahden vuoden avioliiton jälkeen mies muuttuu tällaiseksi kun meillä on pieni vauva. On meillä ollut ennenkin raskaita elämäntilanteita, ja niissä hän on käyttäytynyt ihan fiksusti. Ap.
Sillä on nyt joku toinen kiikarissa. Tuossa elämäntilanteessa ruoho näyttää vihreämmältä aidan toisella puolen. Yrittää saada sut jättämään itsensä, ettei vaikuta perheenrikkojalta.
En tiiä onko sanottu, mut miehelle tais selvitä että lapsella onkin eri isä. Mikä muu aiheuttaisi noin ison muutoksen käytöksessä?
Ap:n mies ilmestyi alapeukuttamaan =D
Vierailija kirjoitti:
Mikä muu aiheuttaisi noin ison muutoksen käytöksessä?
Mikä muutos on tapahtunut? Miten mies on aiemmin reakoinut riitatilanteissa?
Vierailija kirjoitti:
En tiiä onko sanottu, mut miehelle tais selvitä että lapsella onkin eri isä. Mikä muu aiheuttaisi noin ison muutoksen käytöksessä?
Tai kuvittelee että selvisi.
Voisihan se olla jotain työperäistäkin; ei kehtaa kertoa että sai potkut ja irtisanomisaika juoksee ja sit kiukuttelee kumppanilleen pahaa oloaan mykkäilemällä.
Kun tarvitset hoitajaa, viet vauvan kopassa/sitterissä miehen viereen ja menet itse suihkuun/lääkäriin/jne. Lapsi on myös miehen, jos hän laiminlyö vauvaa soitat poliisit paikalle. Se kyllä pistää vähän pahempaankin teiniangstiin sairastuneen tyypin hereille, kun sinivuokot tulee kylään. Mies tekee tuota tasan sen vuoksi, että tietää sen tehoavan, koska sinä olet kiltti. Näytä sille, ettet ole hyväksikäytettävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pantomiimilla vois aika hyvin viestiä panohalunsa 😀
Ainakaan meillä mykkäkoulu ei tarkoita sitä että ei olisi lähesyyttä.
Miestä saattaa myös ärsyttää se, että ap on noin tasapainoinen ja järkevä ja saattaa tahallaan tai alitajuisesti yrittää heiluttaa venettä niin paljon, että saisi ap:n menemään raiteiltaan. Vähän kuin joku ajattelee, että mustasukkaisuus on merkki välittämisestä niin joku toinen ajattelee, että holtiton ja epätoivoinen käytös parisuhderiidoissa on merkki rakkaudesta.
Minä romahdin, sillä itsellä ei ollut ero edes käynyt mielessä. Mies tokaisi vain, että yritetään sit vielä (eikä sanallakaan ole tuosta mykkäkouluajasta puhunu). Nyt sit yritetään. Voin sanoa, että luotto meni enkä enää koskaan voi luottaa häneen, hänen tunteisiinsa, hänen pysyvyyteensä enkä katsoa ihailevasti. Enkä edes usko, että hän mua rakastaa. Tämä on kuin yhtä pitkää painajaista. Mikään ei enää koskaan ole ennallaan.