Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun mies ei suostu puhumaan?

Vierailija
08.03.2018 |

Mies on siis suuttunut jostain, en oikein tarkkaan tiedä mistä. Meillä on lapsi (minä äitiysvapaalla kotona, mies käy töissä) ja olisi pakko voida puhua edes jostain käytännön asioista. Ei suostu. Olen yrittänyt ystävällisesti ja vihaisesti. Olen odottanut pari päivää ja yrittänyt uudelleen. Ei suostu. Ei suostu edes kuuntelemaan mitä sanoisin, vaan laittaa kuulokkeet korvilleen ja musiikin kovalle, jotta ei vahingossakaan voisi kuulla. Minun pitäisi päästä hammaslääkäriin ylihuomenna, olen varannut ilta-ajan jotta mies voisi töiden puolesta hyvin olla silloin vauvan kanssa. Ei suostu vastaamaan että voiko olla silloin vauvan kanssa. Kysyin uudelleen tunnin päästä, ja vastaus oli "mistä vitu*ta sä oikein puhut???" ja kuulokkeet taas korville. Jos menen suihkuun kun mies on kotona, ja sanon että menen suihkuun, voitko mennä katsomaan vauvaa, jos se herää sillä aikaa, niin kuulokkeet taas korville, enkä pääse suihkuun, koska mies ei kuulisi vauvan itkua musiikki kovalla kuulokkeissa. Jos kysyn, että mistä on vihainen, niin seurauksena on täysi mykkäkoulu. Miten tällaisen tilanteen saa ratkeamaan, kun toinen ei suostu puhumaan yhtään? Ja lapsi oli yhdessä suunniteltu ja erittäin toivottu, ei mikään sellainen asia johon olisin miehen painostanut tms.

Kommentit (829)

Vierailija
221/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, AP, onko ketjusta ollut apua, onko edes joku ehdotuksista semmoinen jota voisit tehdä? Koska sinun vastauksista ei nyt saa selvää? Jatkatko samaa linjaa kuin aikaisemmin, vai oletko suunitellut jotain iltaa varten?

On ollut paljon apua ketjusta. Ja olen saanut pari ehdotusta, jotka aion toteuttaa jo tänä iltana. Ap.

Tule kertomaan sitten miten sujui. :) Miten muuten meinaat toimia? Tsemppiä joka tapauksessa. 

Vierailija
222/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen se kirjoittaja, joka kysyi siviilisäätyä ja taloudellista statusta. Jatkan vielä sen verran, että onko omistusasunto ja onko se teillä puoliksi omistuksessa vai mitenkä?

Kun onhan se tässä tilanteessa ihan syvältä, että sinä joutuisit lähtemään lapsen kanssa evakkoon. Ukko ulos. Menköön keskenään jonnekin mököttämään ja tulkoon takaisin kun on valmis keskustelemaan ihan "aikuisten oikeasti". Miehesi käytös on syvästi sairasta.

Minä tulostaisin ja allekirjoittaisin avioeropaperit ja laittaisin ne miehelle allekirjoitettavaksi. Katsoisin, että mitä tekee. Tuleeko nimi paperiin välittömästi vaiko eikö. Näinkin rajua ravistelua käyttäisin, kun en oikein näe, että tässä konkurssissa teidän suhteellanne niin kovin valoisat tulevaisuudennäkymät on.

Ja onko siis niin, että sinulla olisi meno ja miehesi kieltäytyy hoitamasta lasta? Kirjoitat, että hän silittelee ja suukottelee vauvaa. Vaihtaako vaippoja, herääkö lohduttamaan? Mitä hittoa hän oikein kuvitteli sen isyyden olevan. 

On omistusasunto. Minä omistan siitä 70 %, mies 30 %. Eli jos lähden vuokra-asuntoon pakoon, niin joudun silti maksamaan tietenkin tuota lainan lyhennystä omistusasunnostani yhä, vuokran ohella, äitiyspäivärahasta. En voi heittää ukkoa pihalle, hänellä on yhtä suuri oikeus asua asunnossa kuin minulla. 

Mies siis suukottelee ja silittelee vauvaa joka päivä, nytkin kun on minulle vihainen. Ei herää keskellä yötä lohduttamaan nyt eikä vaihda vaippoja nyt, koska haluaa jotenkin pakottaa minut hoitamaan yksin kaiken. Ennen vaihtoi, siis vielä kaksi viikkoa sitten. Mutta siis jos minulla olisi nyt joku meno (esim. suihkuun) niin hän kieltäytyy olemasta silloin vauvan kanssa. En todella käsitä mitä hän kuvitteli, että isyys olisi. Kohta en jaksa edes kiinnostua käsittämään. Ap.

Ymmärrän että tuo suihkujuttu oli vain esimerkki, mutta pakko silti takertua siihen vähän. Mitä kamalaa sä kuvittelet, että sille vauvalle tapahtuu jos se sattuukin heräämään omassa sängyssään sillä aikaa kun olet suihkussa? Miten luulet että yksinhuoltajat käy suihkussa ilman että on aina joku vahtimassa vauvaa? Onko sulla kenties hieman neuroottinen suhtautuminen vauvaan ja sen hoitoon jos muutaman minuutin suihkureissu ei onnistu ilman erillistä sumplimista? Huom. älä nyt ymmärrä väärin. En yritä syyllistää sinua ja olen tässä jutussa täysin sun puolella, mies on se joka käyttäytyy kuin pahainen teini ja osoittaa mieltään sen sijaan että yrittäisi selvittää asian joka painaa, mikä se sitten ikinä onkin. Mutta sulla on nyt oikeastikin isoja ongelmia, ei kannata ottaa ylimääräistä stressiä jostain niin simppelistä kuin suihkussakäynnistä, se vauva ei mene rikki sen takia. Kaikkein pahinta tällaisessa on se, että vaikka nyt saisittekin tämän asian jotenkin selvitettyä, niin miten voit luottaa ettei jatkossakin tapahdu näin? Tuo mieshän voi ihan koska tahansa ja missä elämäntilanteessa tahansa pimahtaa taas ja sanoutua irti kaikesta vastuusta. Rupeaisin sinuna tekemään suunnitelmia jo jatkoa varten. Ei tuollaisen kanssa voi elämäänsä jakaa, täysin vastuutonta ja kusipäistä käytöstä. 

Varmaan suhtaudun katkonaisten öiden, väsymyksen ja miehen käyttäytymisen aiheuttaman ahdistuksen takia liian neuroottisesti jo vauvaankin :( . Yritän vain pitää siitä hyvän huolen tämän paskan keskellä. Ap.

Miksi et mene lepäämään, kun mies tulee töistä kotiin? Yöthän ovat varmasti olleet katkonaisia jo ennen mykkäkoulun alkua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, AP, onko ketjusta ollut apua, onko edes joku ehdotuksista semmoinen jota voisit tehdä? Koska sinun vastauksista ei nyt saa selvää? Jatkatko samaa linjaa kuin aikaisemmin, vai oletko suunitellut jotain iltaa varten?

On ollut paljon apua ketjusta. Ja olen saanut pari ehdotusta, jotka aion toteuttaa jo tänä iltana. Ap.

Tule kertomaan sitten miten sujui. :) Miten muuten meinaat toimia? Tsemppiä joka tapauksessa. 

Miehen pitäisi tulla töistä kotiin klo 18, lähden sitä ennen vauvan kanssa illaksi kaverille, ja tulen joskus myöhään kotiin. En jätä mitään lappua enkä vastaa puhelimeen. En ole koskaan tehnyt tällaista, joten mies saattaa herätä jo siihen. Vauva pärjää kyllä kun saa nukahtaa vaunuihin. Kun palaan myöhään kotiin, niin olen kuin mies ei edes asuisi kotonani. Sama aamulla. Huomisen päivän yritän tehdä jotain mukavaa, ja olla pois kotoa kun mies palaa huomenna töistä. Huomisiltana tulen kotiin vähän aikaisemmin, ja annan hänelle mahdollisuuden puhua. Jos ei puhu, niin lähden viikonlopuksi hotelliin. En ilmoita siitäkään mitään, mutta jos soittaa niin vastaan kyllä. Ap.

Vierailija
224/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on järkyttynyt siitä millaista perhe-elämä on ja katuu elämäntilannettaan. Hän käyttää perinteistä "karkota nainen pois "-menetelmää, jossa paskalla kohtelulla naisen saa jättämään itsensä. Koska mieshän ei voi eropäätöstä tehdä, hän olisi se paskiainen joka jättää tuoreen perheensä.

Sulla on nyt muutama strategia:

1) chicken. Eli pelaatte tätä samaa peliä. Pelaa pokkana mukana vaan. Keksi jotain selviytymiskeinoja, kuvittele esim että mies on jo muuttanut pois. Älä puhu miehelle ja lopettaisin kyllä seksin. Ole kuin miestä ei olisi. Mies yrittää saada sut jättämään itsensä. Pakota miestä tekemään se päätös itse. Hän ei voi sälyttää sitä päätösvastuuta sinulle.

2) Pakotat miehen ottamaan vastuuta. Esim jätät lapsen hänelle ja lähdet hammaslääkäriin. Tämän voi kyllä tehdä vain jos olet varma että mies on kiintynyt lapseen ja huolehtii hänestä.

3) annat miehelle sen mitä haluaa ja jätät hänet. Pakkaat kimpsut ja kampsut ja lähdet. Jos et ole töissä, sun on helppo mennä vaikka ystävien luo toiselle paikkakunnalle.

Tämä arvaus voi osua oikeaan. Mutta eron jälkeinen vanhemmuus on vielä vaikeampaa kuin se vauva-arki puolison kanssa jaettuna. Sitä tuo ukko ei taida nyt tajuta.

Vierailija
225/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei avioeron hakeminen edellytä puhevälejä. Asianajaja hoitaa puhumiset riitatapauksessa. Been there

Tarkoitinkin sitä, että haluan, että miehen ja vauvan tiivis yhdessäolo jatkuu vaikka eroaisimme, ettei vauva unohda isäänsä. Siitä pitäisi pystyä puhumaan, ei asianajaja sellaista pysty hoitamaan jos toinen vanhemmista ei puhu mitään. Ap.

No minun isäni tosiaan lakkasi puhumasta äidilleni ja puoli vuotta sen jälkeen myös minulle. Siitä on nyt kymmeniä vuosia. Että sinällään yrittäisin nyt niistää siitä miehestä ulos puhetta tavalla tai toisella, ettei tilanne lukkiudu lopullisesti. Et sitten voi herättää häntä katoamalla? Varmasti huolestuu vähintään vauvasta ja oletettavasti myös sinusta. 

Voin minä herättää hänet katoamalla, ja varmasti huolestuu parissa päivässä. Toinen asia sitten on, että näyttääkö sen huolestumisensa eli pystyykö nielemään ylpeytensä. Aika saavutus on mielestäni jo tämä kahden viikon riita, itse en pystyisi riitaan enkä mykkäkouluun kuin korkeintaan puolen tunnin verran. Ap.

Ei mykkäkouluun kukaan yksin pysty, kyllä sinä sen tavalla tai toisella mahdollistat. Puhuminen ei myöskään ole ainut kommunikointi mahdollisuus parisuhteessa, mutta kommunikoimattomuutta voi kyllä jatkaa parisuhteessa hyvinkin pitkään halutessaan.

Ai miten niin ei pysty? Mykkäkouluun jos johonkin pystyy yksinkin, se onnistuu niin että yksinkertaisesti kieltäytyy puhumasta tai vastaamasta toiselle. Todella passiivis-aggressiivinen keino sulkea toinen ulos täysin ja tehdä kaikkien asioiden selvittäminen mahdottomaksi. 

Jos haluat asioihin selvyyden olet jo mukana. Anna olla, niin että toisella ei ole mitään tarvetta kommunikoida tai mykkäkoululaisella olla selittämättä asioita.

Tässä ollaan menty jo kauas normaalista parisuhteesta ihmissuhdepeleihin jos tarvii alkaa laskelmoida ettei saiasi välittää toisen vittumaisesta käytöksestä. Tuo on vähän kuin sanoisi, että älä näytä väkivaltaiselle puolisolle että sua sattuu kun se lyö. 

Niin. Ja välinpitämättömyys toisen käytöksestä saattaa johtaa siihen, että seuraavaksi mies alkaa käyttämään väkivaltaa. Että joko reagoit, tai itket ja reagoit. Ja siinä kohtaa voi esittää välinpitämätöntä ihan ruumisarkkuun asti.

Vierailija
226/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli puoli vuotta puhumatta. Ei haitannu mitään ja oli ihanan rauhaisaa.

30 vuotta karjalaisen pulinapojan heilana.

Vierailija
227/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta! Teillä on vauva, minkä pitäisi olla ykkösjuttu teille tällä hetkellä. Sen sijaan miehesi käyttäytyy itse kuin pieni ongelma lapsi. Tuommoinen mykkäkoulu ei ole normaalia edes lapsella, ja miehesi on 40. Kannattaa lähteä pois, sillä se on epäreilua ja henkistä väkivaltaa, jos mies ei oikeasti kuuntele sinua. Henkisesti tasapainossa oleva ihminen ei käyttäydy noin.

Kuulostaa hyvältä tuo kaverin luo lähtö, jospa se herättäisi miehen! Mutta älä katso tuota läpi sormien, jos mies alkaakin puhumaan. Sanot sitten että tuollaista et enää toista kertaa katso! Tuntuu niin väärältä että aikuinen ihminen aiheuttaa sinulle, pienen lapsen äidille, turhaan päänvaivaa. Toivottavasti tilanne ratkeaa

Vierailija
228/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on järkyttynyt siitä millaista perhe-elämä on ja katuu elämäntilannettaan. Hän käyttää perinteistä "karkota nainen pois "-menetelmää, jossa paskalla kohtelulla naisen saa jättämään itsensä. Koska mieshän ei voi eropäätöstä tehdä, hän olisi se paskiainen joka jättää tuoreen perheensä.

1) chicken. Eli pelaatte tätä samaa peliä. Pelaa pokkana mukana vaan. Keksi jotain selviytymiskeinoja, kuvittele esim että mies on jo muuttanut pois. Älä puhu miehelle ja lopettaisin kyllä seksin. Ole kuin miestä ei olisi. Mies yrittää saada sut jättämään itsensä. Pakota miestä tekemään se päätös itse. Hän ei voi sälyttää sitä päätösvastuuta sinulle.

2) Pakotat miehen ottamaan vastuuta. Esim jätät lapsen hänelle ja lähdet hammaslääkäriin. Tämän voi kyllä tehdä vain jos olet varma että mies on kiintynyt lapseen ja huolehtii hänestä.

3) annat miehelle sen mitä haluaa ja jätät hänet. Pakkaat kimpsut ja kampsut ja lähdet. Jos et ole töissä, sun on helppo mennä vaikka ystävien luo toiselle paikkakunnalle.

"Lopettaisin seksin"..Kuule eiköhän seksikin ole jo tuon mykkäkoulun myötä loppunut :D

Vierailija
229/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Tämä. Tämä oli totuus meillä, kun mies mykkisteli peräti puoli vuotta.

Vierailija
230/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lopettaisin seksin"..Kuule eiköhän seksikin ole jo tuon mykkäkoulun myötä loppunut :D

Ei välttämättä. Meillä mies vaati seksiä, vaikka piti mykkäkoulua. Mykkäkoulun taustalla oli siis halu erota. Silti pipari kelpasi. Loppuun asti.

Vierailija
231/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei meillä ole nyt tämän kahden viikon aikana mitään seksiä ollut. Pari päivää sitä ennen oli kyllä, ihan kuin nyt yleensä onkin. Mies ei siis todellakaan koske minuun kun mykkäkouluilee. Ap.

Vierailija
232/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Tämä. Tämä oli totuus meillä, kun mies mykkisteli peräti puoli vuotta.

Miten tilanne ratkesi? Ap.

Vierailija
233/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Meillä mies vaati seksiä, vaikka piti mykkäkoulua. Mykkäkoulun taustalla oli siis halu erota. Silti pipari kelpasi. Loppuun asti.

No kuka helvetti suostuu seksiin tuollaisessa tilanteessa? Mikä ihmisiä vaivaa :D Miten sitä piparia pyydetään mykkäkoulua pidettäessa? Tartutaan kiinni vai elehditään?

Vierailija
234/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset soita sen äidille, sanot, että tilanne on nyt tämä ja tästä tulee ero, jos ei miehellä juttu luista. Puhut psykoosista yms., niin varmasti rientää äiti sukat putkella paikalle. Puhut äidin kanssa kahden kesken ensin, ennen kuin lasket sen miehesi lähelle.

Vierailija
235/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitäisi tulla töistä kotiin klo 18, lähden sitä ennen vauvan kanssa illaksi kaverille, ja tulen joskus myöhään kotiin. En jätä mitään lappua enkä vastaa puhelimeen. En ole koskaan tehnyt tällaista, joten mies saattaa herätä jo siihen. Vauva pärjää kyllä kun saa nukahtaa vaunuihin. Kun palaan myöhään kotiin, niin olen kuin mies ei edes asuisi kotonani. Sama aamulla. Huomisen päivän yritän tehdä jotain mukavaa, ja olla pois kotoa kun mies palaa huomenna töistä. Huomisiltana tulen kotiin vähän aikaisemmin, ja annan hänelle mahdollisuuden puhua. Jos ei puhu, niin lähden viikonlopuksi hotelliin. En ilmoita siitäkään mitään, mutta jos soittaa niin vastaan kyllä. Ap.

Loistava idea. Jos laittaa viestin, että missä olet? Niin vastaa: en lue sinun viestejä. =D

Leikit sikseen, ole kokonaan vastaamatta. Eli et noteraa viestejä, jos on WatsUp niin älä avaa, niitä. Ole kuitenkin aktiivinen jotta hän näkee, että olet elossa.  Tule sitten huomenna takaisin ja kerro miten meni. Tsemppiä sinne!

Vierailija
236/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuka helvetti suostuu seksiin tuollaisessa tilanteessa? Mikä ihmisiä vaivaa :D Miten sitä piparia pyydetään mykkäkoulua pidettäessa? Tartutaan kiinni vai elehditään?

Aika monet harrastaa sovintoseksiä.

Vierailija
237/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löydätte näitä helmiä?

Vierailija
238/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kun toimin vastaavalla tavalla mykkäkoulua kuukausikaupalla pitäneelle miehelleni, niin parin viikon kuluttua mies sai vihdoin suunsa auki ja tokaisi, että haluaa erota, kun eihän tässä ole mitään tunteita enää. Pelkkää kulissia.

Eli ap, varaudu eroon. Siis että mies haluaa eron ja siksi käyttäytynyt noin.

Vierailija
239/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä löydätte näitä helmiä?

Kiitos kysymästä, yhdestä illanvietosta tuon löysin. En tosin osannut ennustaa, että neljän vuoden hyvän yhdessäolon ja kahden vuoden avioliiton jälkeen mies muuttuu tällaiseksi kun meillä on pieni vauva. On meillä ollut ennenkin raskaita elämäntilanteita, ja niissä hän on käyttäytynyt ihan fiksusti. Ap.

Vierailija
240/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monet harrastaa sovintoseksiä.

"Meillä mies vaati seksiä, vaikka piti mykkäkoulua" ei kuulosta sovinnolta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi