Kuinka monen pienokainen potee tänään vatsakipua,oksennustautia?
Mun pienellä taitaa olla massu pipi. Itkettää vaan ja ruoka ei maistu.Uloste on ollut jo paripäivää löysähköä.Nukahti itsekseen keittiön lattialle,massulleen...
Äitinä olen tietysti huolissani.Miten voisin helpottaa pienokaiseni oloa?
Kommentit (2)
Ja syöminen on kamppailua välillä. Onneksi kuitenkin syö ihan ok ja juo. Kuukausi sitten, kun oli viikon verran ripulissa ja oksenteli, niin jouduttiin antaa Osmosalia pakolla. Toivottavasti ei siihen jouduta nyt.
Toissa päivänä tuli eka löysä kakka ja eilen n. 4 vaipallista. Illalla, kun kävin ennen omaa nukkumaanmenoa katsomassa, että tytöllä on kaikki hyvin, niin haistoin, että nyt on taas turahtanut. Vaihdoin sitten puoliunessa olevalle lapselle vaipan. Silti oli taas aamulla kunnon ruikut vaipassa. Ja melko pian aamupuuron jälkeen vääntäsi taas soseet pöksyyn.
En tiedä, miksi maha on löysällä. Onko joku tauti vai melkolailla vasta aloitettu tavllinen maito vaiko puhkeava hammas. Yöt tyttö kuitenkin nukkuu hyvin (toistaiseksi) ja päivällä kiukuttelua on ehkä hieman tavallista enempi.
Relatippoja olen antanut nyt jo kuukauden joka aamu, mutta eipä näytä auttavan. Varmaan pitäsi antaa jotain jauhemuotoista, jotta tietäisi koko annoksen varmasti menevän mahaan asti. Nuo tipat kun ovat öljyisiä, niin osa jää aina kiinni lusikkaan.
Toivon paranemisia kaikille masusairaille!
Muulloin niin vilkas 4 v on ollut tänään tosi vaisu ja juossut jatkuvasti ripulilla vessassa. Annoin Rela-tabletin, joka yleensä auttaa jo iltaan mennessä. Ja paljon juotavaa..ja sitten nukuttiin päikkärit yhdessä.