Miksi jotkut äidit imettävät estottomasti esim. kauppakeskuksissa?
Siellähän kuitenkin on tilat tuollaista varten tai ainakin jonkin harson voisi laittaa siihen eteen. Vai onko tarkoitus vain esitellä niitä turpeita maitolollottimia vieraille miehille?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän otan kännykän esiin ja alan kuvaamaan. Julkisilla paikoilla näet saa vapaasti kuvata.
Imettäjille miettimistä.
Mä alan kuvata kun sinä syöt vaikka kauppakeskuksen kahvilassa, hesessä jne.
Syöjälle miettimistä.
Mikäs siinä. Tuskin löydät minua heilumasta mulkku paljaana roberst coffeesta.
Ääliö, miten mulkun heilutus liittyy vauvan ruokintaan? Hyi olkoon olet inhottava.
Vauvan tarpeet menee aina ykkössijalle pitäisi teidän kaikkien imbesillien käsittää että sinun estoinen ajatusmaailmalla ei ole painoarvoa kun vauva huutaa nälkäänsä.
Itselleni ei ole mitään väliä missä kukakin imettää mutta kerran näin semmoisen imetystapahtuman että jäin vähän suu auki. Tämä tapahtui kauppakeskuksessa käytävällä penkillä missä oli pieni lasten leikkipaikka. Isokokoinen lähemmäksi neljäkymppinen nainen vetäs koko paidan ylös, hänellä ei ollut rintaliivejä ja rinnat oli todella roikkuvat niin siinä se istui yläosa paljaana vauva makasi jalkojen päällä tissi suussa.
Usein olen nähnytmonesti suuren imetyskunnossa olevan rinnan otettavan esille julkisessa tilassa. Kerran jopa naisen joka pumppasi maitoa talteen kirjaston aulassa. Siinä oli koko rinta esillä ja nänni siinä suppilossa. Luulen asiassa olevan pienirintaisten naisten kateutta. Miehethän eivät koskaan tästä asiasta valita. Eikä julkisesti imettävät naiset.
Tässä kuvassa näkee hyvin eron siinä jos imettää vauvaa normaaliin tapaan tai jos imettää niin että peittää vauvan kankaalla:
https://secure.i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/03125/Claridge_3125…
Jos näen normaalia imetystä niin en katso kohti. Ei se mua kiinnosta. Imettäköön. Normaaliahan se.
Mutta jos ihmisellä on tollanen iso kangasmöhkäle sylissä... kyllä mä meen hämilleni ja ihmettelen mitä kummaa se oikein touhuaa. Hetkinen... mitä oikein on meneillään? Mitä se piilottelee? Onko se rikollinen, onko sillä pommi tuolla kankaan alla? Voi luoja, se kangas liikkuu, mitä se oikein pitelee siellä, pitäiskö soittaa poliisille?
En minä jaksa imettämisestä järkyttyä mutta kuitenkin ihmettelen sitä vastenmielisyyttä mitä tapakulttuuri aiheuttaa ihmisille. Pari päivää sitten joku katsoi tarpeelliseksi avautua siitä kuinka häntä ärsyttää se että viiniä pitää maistaa ravintolassa. Ja jatkuvasti on vaatimuksia siitä kuinka kaiken pitää olla rentoa (alkanut ottaa päähän koko sana) eikä missään voi vaatia pukeutumista tai muuta "hienostelua".
Imettäminen on vähän sama juttu. Maailma on täynnä lastenhoitotiloja mutta jostain syystä lasta pitää imettää sillä sekunnilla kun siltä tuntuu. Käveleminen lastenhoitohuoneeseen on liian suuri vaatimus. Ei nähdä itseä osana yhteisöä jossa käyttäytymistä säätelevät vallitsevat tavat ja normit vaan katsotaan että voidaan poiketa niistä ilman ajatustakaan siitä että lopputuloksena aiheutetaan epämukavia tilanteita muille ihmisille. Imettäminen nyt on perinteisesti ollut ruokailutapahtuma jota ei hoideta kovasti julkisilla paikoilla.
Jee! Rinnat, rinnat! No, ei.
Mutta olet väärässä. Väität:
1. Tuijottajia kiinnostavat naisten rinnat.
2. Tuijottajat ovat miehiä.
Vaan... kyllä mieskin voi imettää. Miehen keho saattaa tuottaa maitoa ja miehen rinnat soveltuvat imettämiseen. Ja mietipäs, jos mies imettäisi ostoskeskuksessa. Kyllä sitäkin tuijotettaisiin! Tuijotettaisiin vaikka se on miehen rinnat eikä naisen rinnat. Ja kyllä tuijottajien joukossa olisi myös naisia.
Eli turha ajatella että tässä on kyse naisten rinnoista. Ja turha syyttää miehiä.
Mutta tärkeimmässä asiassa olet oikeassa: tuijottajat tuijottavat koska TUIJOTTAJILLA EI OLE ELÄMÄÄ.