Miksi Tampereella on niin paljon huumeita?
Miksi narkkarit viihtyvät juuri siellä? https://www.aamulehti.fi/uutiset/noin-40-ihmista-on-epailtyna-amfetamii…
Kommentit (40)
Tampereella on aina ollut kovin kannabis-myönteinen ilmapiiri. Se on toiminut porttina näille pahemmille ongelmille. Tämä on fakta.
Päihdeongelmaisen läheisenä voin todeta, että näin on. Sitä en tiedä, mistä johtuu, että Tampereella niin paljon käytetään. Tunnistan myös ne käyttäjät nopeasti, jotka asiaa tuntemattomilta jäävät huomaamatta. Voin sanoa keskustan olevan täynnä väärinkäyttäjiä... outo sana muuten, en kyllä keksi miten huumeita voisi käyttää oikein. Lääkkeistä puhuessa väärinkäyttö sana sopii. Tampereella myös hoitopolitiikka erikoista. Avohoito nyt taitaa olla trendinä, sitä tarjoaa kaksi paikkaa. Tästä on ollut paljon kriittisiä kirjoituksia mediassa. Osastohoitoa on vähennetty rajusti ja joutuu jonottamaan pitkiäkin aikoja. Voi siinä jonottaessa motivaatio loppua ja ei jaksa odottaa kun huumeiden himo on niin voimakas. Sekin on aika hankalaa, että usein päihdeongelman lisäksi tai aiheuttamana on joku mielenterveydenongelma. Sitä ei hoideta kunnolla, jos käytät päihteitä, mutta päihteidenkäyttö jatkuu varmasti jos on joku psyykkinen sairaus hoitamattomana, jota taas huumeet pahentavat ja taas tarvitaan lisää ainetta, jotta olisi parempi olo jne jne ja kierre on loputon.
Terveisin 13 vuotta vierestä seurannut, nyt lopettanut seuraamisen ja kaiken mahdollistamisen
Missä punaiset, siellä pahoinvointi.
En ole koskaan nähnyt ja olen asunut koko ikäni Tampereella. Seuransa voi valita.
Vierailija kirjoitti:
Tampereelle muutetaan mielellään työttömänä hengailemaan, koska kaupungilla on hyvä maine.
Nimenomaan. Tampereen sijainti vaikuttaa myös osaksi. Tamperelle on tullu paljon pohjosemmasta väkeä, juuri tuota hengailuporukkaa. Lisäksi treella on hyvät palvelut päihdeongelmaisille.
Tampereen huumeongelma on kuitenkin erillainen kuin helsingissä, helsingissä on kovien huumeiden käyttäviä todella paljon ja siellä huumeongelmaisen elämä on rankempaa.
YLeensä nämä pilleriveikot ja rännittäjät tunnistaa selvästi seuraavasta asiasta:
- Aikuisia ihmisiä, joilla on selkäreppu selässä.
Yksi syy on ainakin se, että Tampere on anabolisten steroidien ykköspaikkoja Suomessa ja todella moni steroidien käyttäjä päätyy huumeiden käyttäjäksi. Sen lisäksi monet kehonrakentajat käyttävät amfetamiinia.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt ja olen asunut koko ikäni Tampereella. Seuransa voi valita.
Ehkä sun kandeis käydä optikolla. Mömmöjä myydään ja käytetään ihan avoimesti mm. Sokoksen kulmilla, Lidlin kulmilla, Pikku kakkosen puistossa, Koskipuistossa, Laikun laivalla, Juvenes-kioskilla keskustorilla, Tullin torilla....
Ei ole mun kavereita mutta kyllähän nämä nyt huomaa sokeakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin kerran apteekissa Sammonkadulla. Sanoin farmaseutillr, että matkalla oli 2 outoa tapausta. Hän sanoi, että he ovat puhuneet apteekissa henkilöstön kanssa, että se näkyy heti, kun uusi huumelasti tulee Tampereelle.
viime kesänä olikin erikoisen sekavaa jengiä katukuvassa. Silloin oli tuotu just kanssa joku erä. Ja tää uusin juttu: lehdessä luki että laimentamalla tuosta oisi tullut 700 000 annosta. Olis varmasti ollut taas jengi kuutamolla. Hyvä kun jäi kiiinni.
Käytännössä nyt vasta alkaa näkyä meta Treella. Toissakeväänä tuli ensimmäiset kunnon erät ja ensimmäiset sekoilijat siitä aineesta.
Tampere ei ole ainakaan pahempi kuin Tku saati Hki. Eikä tuossa artikkelissa mitään sellaista väitettykään.
Mussa in varmaan jotain vikas, mutta mä en ymmärrä mitä mä tekisin huumeilla. Ehkä mä oon järjestäny elämäni siten, että koen riittävästi kiksejä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereelle muutetaan mielellään työttömänä hengailemaan, koska kaupungilla on hyvä maine.
Nimenomaan. Tampereen sijainti vaikuttaa myös osaksi. Tamperelle on tullu paljon pohjosemmasta väkeä, juuri tuota hengailuporukkaa. Lisäksi treella on hyvät palvelut päihdeongelmaisille.
Tampereen huumeongelma on kuitenkin erillainen kuin helsingissä, helsingissä on kovien huumeiden käyttäviä todella paljon ja siellä huumeongelmaisen elämä on rankempaa.
YLeensä nämä pilleriveikot ja rännittäjät tunnistaa selvästi seuraavasta asiasta:
- Aikuisia ihmisiä, joilla on selkäreppu selässä.
Muuten joo mutta selkäreppuja (junttisäkkejä) käyttävät Treella melkein kaikki. Pilleriveikoilla on usein myös huppari, maastokuvioidut reisitaskuhousut. Ainoa vaan että siviilipoliiseilla samat kuteet...
Vierailija kirjoitti:
Missä punaiset, siellä pahoinvointi.
Eihän ne kestä sitä aatetta itsekään, sen takia huumeet...
Tänään kun kävin keskustassa niin aika monta sekavaa ihmistä näin. Yksinkin lauloi ja huusi yksinään Sokoksen edessä vauhti(!) päällä.
Koitapa etsiä parkkipaikka tampereelta selvinpäin. Sen verran tuskaista hommaa, että kyllä siihen jotain aineita tarvitaan. Muuten ei pää kestä.
Koska tampereella(kin) kytät diilaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska tampereella(kin) kytät diilaa.
Onko mitään faktaa tämän väitteen tueksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punikkien kaupungissa on paha olla, täytyy välillä ottaa jotakin virkistykseksi.
Tampere on kylläkin kokoomuslainen kaupunki, vihreätkin kuuluvat oikeaan siipeen ja ovat tuhonnee keskustan.
Poliiseja ei täällä näe juuri koskaan että varmaan on narkeilla helpot oltavat.
Nykypäivän kokoomuslaiset ja vihreät ovat poliittiselta identiteetiltään vasemmistoa. Tampere on Suomen vihervasemmistolaisin kaupunki.
Siellä on liian hienoa menoa, että voisi olla selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Mussa in varmaan jotain vikas, mutta mä en ymmärrä mitä mä tekisin huumeilla. Ehkä mä oon järjestäny elämäni siten, että koen riittävästi kiksejä muutenkin.
Kiva kuulla, sulla on sitten asiat hyvin. Narkkareilla ei ole, eihän ne muuten olisi narkkareita. Tai en ole ainakaan koskaan kuullut sanovan "minusta tulee isona alkoholisti/narkkari".
Mä harkitsin myyväni omakotitaloni pois ja muuttavani Tampereelle. Jos siellä on meno tuollaista niin minua ei siellä tarvita.
Tampereella on ollut viime vuosina suuri työttömyys. Isojen kaupunkien suurin.
Jos ei ole työpaikkoja niin ei kauan mene kun päihteet astuu kuvaan.
Tarve luo kysynnän.