G: Oletteko itse teininä käyneet kesätöissä?
Kommentit (27)
Olen koko ikäni harrastanut urheilua ja juuri silloin teininä treenejä oli vähintään viisi kertaa viikossa + peli päälle. Ei siinä paljon ollut aikaa enää töitä tehdä. Nykyään kyllä toisinaan harmittaa ettei ole sitä työkokemusta kovinkaan monelta alalta ja kun urheileminenkin oli loppujen lopuksi vain harrastelua, niin ei siitä paljon muuta käteen jäänyt kuin hyvä fyysinen kunto. ;) Ja työt mitä tehtiin, niin oli enemmänkin yleensä jotain joukkueen kautta saatuja hommia ja niistä ei työtodistuksia anneta. Mutta onneksi pääsin tosiaan heti lukion jälkeen työelämään " käsiksi" , kun minäkin tiedän henkilöitä jotka ovat sitten vaan opiskelleet jotain siellä sun täällä ja eläneet " vanhempien rahoilla" , eikä vielä kolmekymppisenäkään ole juuri töitä tehty.
13-17v juurikasmaan perkausta kolmisen viikkoo kesässä.
15v 2vko kunnan työssä.
15-21v leipoman pakkaamossa, koko kesät ja muutoin lauantait ja talvilomat.
12-14v mainoksia jakamassa keskiviikkoisin ja sunnuntaisin.
Eli olen ollut useassa työssä jopa yhtäaikaa nuorena, työpäivät usein 12-14tuntisia.
Sit syksyisin ihmettelin et mitä mä niillä rahoilla teen... Tosin muutin yksin kun olin 14v.
Meillä kun on tämä järkyttävä työharjoittelujärjestelmä.
Vierailija:
16 markan tuntipalkalla.=)
17-vuotiaana aloin tehdä työtä myös opintojen ohella, jolloin työskentelin iltaisin, viikonloppuisin ja lomat tietysti. Näin siihen asti, kunnes siirryin kokonaan työelämään 23-vuotiaana.
Vanhempien mielestä mun ei tosiaan tarvinu mennä töihin. Ja ekan työn alotin sitten heti kun yo-kirjotukset oli ohi, eli olin jo 18v. Oon vieläkin hirmu onnellinen ja kiitollinen vanhemmilleni, että antoivat minun rauhassa elää nuoruutta. Kyllä sitä kerkiää koko loppuelämänsä oleen töissä.