Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pois raskaasta, suorittavasta vuorotyöstä aikuisena, mitä hakea opiskelemaan nyt keväällä?

Vierailija
07.03.2018 |

Työni on raskasta ja tylsää, työajat myös aivan hanurista. En enää päälle kolmekymppisenä jaksa elää näin epäsäännöllisesti.

Haaveena päivätyö viikonloppuvapailla, ei tarvitse olla pelkkää toimistossa istumista, mutta ei mitään fyysistä, suorittavaa ja rutiininomaista en jaksa enää tehdä.

Haluan siis toisin sanoen pois perinteisistä duunaritöistä. Työn pitäisi myös lähtökohtaisesti olla päivätyöluonteista, ei sellaista, että "alalla tarjolla jonkin verran myös päivätyötä". Oon niin kyllästynyt olemaan illat ja viikonloput töissä, öistä puhumattakaan.

Ehdotuksia, kokemuksia, vinkkejä? Ammattikoulutuksia tosin ei kannata ehdottaa, korkeakoulu suunnitelmissa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla olet nyt ja mikä ala kiinnostaa?

Vierailija
2/24 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule tapahtumaan tuolla asenteella! Kaikki pitää ottaa vastaan mitä saa irti!

Minä ainakin tykkään juuri vuorotöistä sen takia että työajat vaihtelee, itse ollut kuljetusalalla, eise vuorotyö automaattisesti tarkota että on paskaduuni, vaan on asenteesta kiinni, itsellä toimii parhaiten juuri yöt, aamut on tuskaa.

Et ansaitse työtä jos et sitä itse osaa valkata sen perusteella mihin taidot riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tällaiselle päivätyöpulliaiselle, että paljonko tienaat suorittavassa vuorotyössä?

Vierailija
4/24 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro tällaiselle päivätyöpulliaiselle, että paljonko tienaat suorittavassa vuorotyössä?

Vaihtelee tosi paljon, kun sopimukset on mitä on, nollasopimuksia ym. Jos muulla olisi vakisopimus täysillä tunneilla, niin ehkä jotain 2000-2200 max.. Ylitöidren kanssa voi kivuta isommaksi. Itsellä vaihtelee välillä noin 1200-3000.

Tällä hetkellä ansaitsen noin 2900/kk, mutta tämä tarkoittaa sitten sitä, että vapaapäiviä on keskimäärin yksi viikossa ja teen 10-15h päiviä usein, ja kotona käyn lähinnä nukkumassa muutaman tunnin. Olen siis koko ajan töissä ja rasitustilassa. Tätä ei tietenkään jaksa jatkuvasti, mutta kun ei tiedä taas onko keväämällä tunteja, niin pakko tehdä nyt kun voi.

Ap

Vierailija
5/24 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Itse pääsin bruttona 4000e/kk tasolle, kun tein 70h työviikkoa ja pidin 4 viikon aikana 2 vapaapäivää. Hyvä kun hiukset ehti kotona kääntyessä pestä.

Vierailija
6/24 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No missä sä olet hyvä ja mikä sua kiinnostaa? Se mikä sulle on hyvä ratkaisu riippuu aivan olennaisesti tästä.

Vierailija
7/24 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla olet nyt ja mikä ala kiinnostaa?

Ravitsemisalalla. Joskus hiljaisempina kausina olen joutunut täydentämään tunteja esim. postinlajittelijana ja siivoojana.

Kun en oikein tiedä mikä olisi ylitse muiden. Monikin asia kiinnostaa. Olen periaatteessa avoin aika monelle asialle, paitsi hoitoalalle ja restonomikoulutukselle.

Ap

Vierailija
8/24 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proviisori tms koska apteekkien aukioloajat rajoittavat työntekoa ja alalla on aina töitä. Suomessa on myös paljon työllistäviä lääketehtaita. 

Vierailija
9/24 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No missä sä olet hyvä ja mikä sua kiinnostaa? Se mikä sulle on hyvä ratkaisu riippuu aivan olennaisesti tästä.

Tämä on tosi hankala kysymys. En osaa oikein sanoa, missä ammatissa olisin hyvä ja mikä olisi kiinnostavinta. Olen monesti aika hyvä siinä, mitä päätän tai joudun tekemään.

Olen melko nopea oppimaan ja sopeutumaan, mukava työkaveri, huolellinen ja paineensietokykyinen, osaan ajatella nopeasti ja organisoida järkevästi. Ratkaisen nopeasti pieniä ongelmia, esim. korjaan jonkin rikkinäisen jutun tai jumissa olevat kassat. Ainakin näissä töissä, mitä nyt teen. Jatkuva ihmisten kanssa oleminen on rasittavaa, mutta siihenkin olen oppinut sopeutumaan.

Tykkään lukea ja liikkua luonnossa.

En oikein osaa muuta sanoa.

Ap

Vierailija
10/24 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

m85 kirjoitti:

Ei tule tapahtumaan tuolla asenteella! Kaikki pitää ottaa vastaan mitä saa irti!

Minä ainakin tykkään juuri vuorotöistä sen takia että työajat vaihtelee, itse ollut kuljetusalalla, eise vuorotyö automaattisesti tarkota että on paskaduuni, vaan on asenteesta kiinni, itsellä toimii parhaiten juuri yöt, aamut on tuskaa.

Et ansaitse työtä jos et sitä itse osaa valkata sen perusteella mihin taidot riittää.

Sinä olet sinä ja joku muu on joku muu.

Vierailija
11/24 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laborantti

Vierailija
12/24 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ict-ala, kopiokoneiden korjaus ja huolto..?

Vierailija
13/24 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ict-ala, kopiokoneiden korjaus ja huolto..?

No en minä ehkä ihan ammatikseni jaksaisi olla mikään korjaaja tai huoltaja, vaikka ihan näppärä olenkin pienissä pulmissa.

Ict/it-ala muuten ehkä. En oikein tiedä mitä kaikkea alalla voi tehdä työkseen.

Ap

Vierailija
14/24 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti voisi sopia sinulle. Koulutukseksi riittää farmasian kandi, eli tulee vain 3 vuotta opiskelua, ja työ on pääosin päivätyötä, toki apteekit myös viikonloppuisin auki. Jos opiskeluhalut riittää, niin miksei myös farmasia maisteriksi, sitten pääset proviisoriksi.

Muita päivätöinä tulee mieleen esimerkiksi oikeustieteellinen koulutus, kukaan ei kaipaa lakimiestä pääsiäisenä tai jouluna näin pääsääntöisesti. 

Vierailija
15/24 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK-koulutuksista tulee vielä mieleen esimerkiksi suuhygienisti :) Päivätyötä tuo enimmäkseen  lienee. 

Vierailija
16/24 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proviisori tms koska apteekkien aukioloajat rajoittavat työntekoa ja alalla on aina töitä. Suomessa on myös paljon työllistäviä lääketehtaita. 

Kuinkahan paljon proviisoreille on oikeasti koulutusta vastaavaa työtä, ilman että tarvitsee ryhtyä esim. yrittäjäksi? Ja mitä kaikkea proviisori voi tehdä apteekkityön lisäksi?

Ihan kiinnostava ala sinänsä, mutta apteekkityö kuulostaa vähän tylsältä. Ja kun se on kuitenkin sitä vuorotyötä, niin enpä tiedä. Apteekithan ovat auki pitkälle iltaan, ja päivystävät yönkin läpi.

Ap

Vierailija
17/24 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkahoitaja. Voisit ryhtyä yrittäjäksikin. Vanhusten määrä jatkaa lisääntymistään. Koulutus lyhyt. Tasaiset ansiot. Mukavat työasennot, leppoisaa, kivaa käsillä näpertämistä, mutta ei niin paljon tarkkuutta vaativaa, jotta silmät rasittuisivat.

Vierailija
18/24 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farmaseutti voisi sopia sinulle. Koulutukseksi riittää farmasian kandi, eli tulee vain 3 vuotta opiskelua, ja työ on pääosin päivätyötä, toki apteekit myös viikonloppuisin auki. Jos opiskeluhalut riittää, niin miksei myös farmasia maisteriksi, sitten pääset proviisoriksi.

Muita päivätöinä tulee mieleen esimerkiksi oikeustieteellinen koulutus, kukaan ei kaipaa lakimiestä pääsiäisenä tai jouluna näin pääsääntöisesti. 

Joo, farmasia voisi tosiaan muuten kiinnostaakin, mutta tuo pelkkä päivätyö on mulle aika ehdoton vaatimus, ja viikonloput vapaat pääsääntöisesti. Yksi tärkeimpiä kriteerejäni alan valinnassa.

En tiedä olisiko minusta käymään läpi oikeustieteellistä, tai edes pääsemään sisään enää. Jos olisin 20v niin mikä ettei, tässä kohtaa elämää ei jotenkin tunnu enää realistiselta vaihtoehdolta. Ja pitäisi muuttaa Helsinkiin tai Lappiin, ei oikein..

Ap

Vierailija
19/24 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalkahoitaja. Voisit ryhtyä yrittäjäksikin. Vanhusten määrä jatkaa lisääntymistään. Koulutus lyhyt. Tasaiset ansiot. Mukavat työasennot, leppoisaa, kivaa käsillä näpertämistä, mutta ei niin paljon tarkkuutta vaativaa, jotta silmät rasittuisivat.

Mä jätän nämä sote-alat ihan suosiolla muille, vaikka niillä toki työllisyys hyvä.

Ällöttää jo ajatuskin kaivella jonkun jalkoja, saati suuta (kun joku mainitsi suuhygienistin).

Ap

Vierailija
20/24 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha näköjään ehdottaa, kun mikään ei kelpaa.

Voisitko lisäkouluttautua alallasi vaikka esimieheksi? Vaihtaa päiväpainotteisempiin vuoroihin? Esimiehethän tekevät lähinnä päivätyötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi